Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amenda 1.000 RON pentru masinile stationate neregu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2
workarea
Proiect de hotarire al CG Bucuresti. Articolul aici.

Proiectul PDF aici.

Este vorba de ridicarea masinilor pe un perimetru care corespunde oarecum centrului si pe marile artere, gasiti lista in proiect. Ar fi vorba, vad in articol, sa se aplice incepind cu 1 ianuarie 2007.
colombina29
Adica daca un dobitoc parcheaza pe locul meu inchiriat de la primarie plateste 1000RONi? Bestial, sa vezi ce buget isi trage videanu. Ma gandesc daca n-ar fi bine sa cer un comision la afacera asta naughty.gif
ovidiusoft
E vorba mi se pare doar de o zona centrala. Si da, sunt perfect de acord. Mereu ii injur de dobitocii care parcheaza aiurea la Universitate, cand exista ditamai parcarea subterana, maxim 20% plina la orice ora, si nici scump nu e...
RainHawk
Eu sunt de acord cu amenzile astea, ma rog unde se poate. Dar unde nu se poate, ce planetarele mele facem?

Spre exemplu, la Piata Romana, nu ai loc neam sa iti parchezi machineta decat dupa ce dai vreo 4-5 ture. Si mai rau... mai sunt si nesimtitii cu toata gama germana de SUV-uri si limuzine care le parcheaza de zici ca le-a lasat mamuca lor strada mostenire. Si le mai lasa si pe avarii. Sanchi..... avarie la creier, mama lor de tembeli.
Vlad Georgescu
1000 RON pe zi pentru parcare ilegala

Masinile parcate neregulamentar pe arterele principale din Bucuresti vor fi ridicate, pentru recuperarea lor soferii urmind sa plateasca 1.000 RON pentru o zi de depozitare.

La aceasta taxa se adauga cheltuielile de ridicare si transport, plus o amenda. Municipalitatea a introdus pe ordinea de zi a viitoarei sedinte de consiliu aprobarea unui proiect de hotarire in acest sens. „Din cauza cresterii numarului cazurilor de stationare neregulamentara, a blocajelor din trafic, mai ales in zona centrala, dar si a indisciplinei din trafic este necesara impunerea de noi masuri de stationare pe partea carosabila“, a explicat Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.

Conform normelor de aplicare a proiectului, cei care isi recupereaza masina in mai putin de 48 de ore vor achita doar jumatate din taxa de 1.000 RON pe zi. Totodata, soferii care se prezinta in momentul operatiunii de ridicare a autovehiculului scapa doar cu o amenda cuprinsa intre 100 si 200 RON. Restrictiile de stationare se aplica pentru zona delimitata de str. Turda - bdul Maresal Averescu - bdul Maresal Prezan - bdul Aviatorilor - bdul Mircea Eliade - str. Ceaikovski - str. Barbu Vacarescu - sos. Stefan cel Mare - sos. Mihai Bravu - Calea Vacaresti - sos. Oltenitei - sos. Viilor - strada Constantin Istrate - sos. Progresului - str. Geniului - sos. Grozavesti - sos. Orhideelor - Calea Giulesti - Pasajul Grant - str. Turda. (A.E.)

Articolul din Cotidianul, de la
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7646...Hash=b1c136c50c

------------------------

Este ceva tipic romanesc. Pacientul are febra 42 de grade. Medicul, zelos sa rezolve aceasta situatie, ii interzice pacientului sa mai faca febra, si ia masura ca sora medicala sa-i ia temperatura zilnic si sa-l amendeze cu 1000 RON de cite ori este prins ca are temperatura mai mare decit cea normala.

La fel si in Bucuresti: Primaria, in loc sa rezolve problema (incercind cumva sa amenajeze mai multe parcari, eventual cu plata), interzice simptomul si pune o amenda uriasa.
ovidiusoft
@Vlad, nu stiu de ce ai tu impresia ca masina e un drept fundamental al omului, la fel si parcarile... In Londra se plateste mult sa intri cu masina in centru. In orice tara civilizata daca ai parcat masina aiurea iti iei o amenda zdravana.

N-ai loc, nu parchezi. Nu-ti convine ca n-ai loc de parcare, te certi cu primarul, nu-l mai votezi data viitoare, etc... Wazdaproblem?
gibonu
Sau daca nu gasesti loc sa parchezi regulamantar acolo unde ai tu treaba, te duci undeva mai departe pana gasesti un loc. De exemplu, eu cand am treaba la Universitate, parchez la Gradina Icoanei si merg 5 min pe jos si n-am murit din chestia asta.
Sau, nu te mai duci cu masina in centru si accepti ideea ca mai exista si transportul in comun, in special metroul care uneori face minuni (aici se exclud cei sensibili din fire, care simt miros de boschetar in metrou si li se face rau).
Se plangea cineva pe aici ca nu sunt parcari in Bucuresti: de exemplu, cea de la Unirii nu este niciodata plina, iar pe stazile din jur sunt parcate o gramada de masini ilegal. Am mai auzit replici de la oameni amarati, cu Skoda Octavia care spuneau ca 30.000 ora este scump.
mih95
Sa-mi spun si eu parerea...
Chiar daca nu sunt din Bucuresti , as dori ca aceasta masura, sa se aplice cam in toate marile orase unde traficul a devenit infernal, iar numarul de parcari insuficiente pentru parcul de masini existent.
In primul rand consiliul local aferent trebuie sa gaseasca solutia pentru cat mai multe locuri de parcare, dar si participantii la trafic trebuie sa respecte legislatia. Altfel singura metoda care poate da rezultate si e verificata... amenzi mari, si aplicate cu adevarat, indiferent de nivelul material sau politic, al celui caruia i se aplica respectiva sanctiune.
Va pot spune ca se poate si numai vointa politica poate determina, astfel incat acest lucru sa se realizeze.
Va dau un exemplu trait de mine in aceasta vara:
Am fost intr-o tara departe, unde vine un prieten sa ma ia cu masina lui, dintr-un oras in altul, toate bune ajungem dimineata, dupa o noapte de mers pe autostrada. A doua zi dimineata il vad ca pleaca cu autobuzul... eu mirat il intreb de ce ??? el imi raspunde... un loc de parcare cost cam mult in DownTown(intr-o parcare cind era meci am dat 12 $ pe ora), iar la firma obtii un loc de parcare dupa minim 3, 4 ani de vechime... sau renunta cineva... sau niciodata !!!
Alta data in alt oras cu alte cunostinte, am fost seara la un restaurant care avea parcare proprie, dar era plina, trebuia sa asteptam sa plece cineva. Am incercat pe strazi adiacente, erau locuri , dar erau rezervate pompierilor !!! Altfel isi gaseau masina undeva.... la marginea orasului, plus o amenda substantiala.
Deci.....
Laurentziu83
La noi mai e si problema transportului in comun, la care mai mult se actioneaza in sens negativ cu reglementarile.
In Iasi cel putin era teroare la capitolul asta. In maxi-taxi se bagau oameni "pana facea varf", nu conta ca vreo sa cobori 2 statii mai incolo, iar primaria mai degraba baga noi restrictii, pe ei ii durea ca se asculta manele decat ca se calca lumea in picioare. Din fericire au scapat de Simirad si ceva probleme s-au mai rezolvat.
Cam asta e raspunsul meu la intrebarea: De ce mergeti cu masina cand exista transport in comun?
Da, exista, dar cer si eu un minim de confort si siguranta de la el.
DAVIDK
QUOTE
Se plangea cineva pe aici ca nu sunt parcari in Bucuresti: de exemplu, cea de la Unirii nu este niciodata plina, iar pe stazile din jur sunt parcate o gramada de masini ilegal. Am mai auzit replici de la oameni amarati, cu Skoda Octavia care spuneau ca 30.000 ora este scump.


Sa faca "cinste" primaria cu ceva parcari gratuite sau la pret mai mic, si va fi si lumea mai civilizata. Pana anu' trecut, vedeam mereu in ziare ca apa marii are exces de pipi de la turistii care nu merg la wc ca costa. E, anu' asta, au mai aparut wc-uri gratis, si lumea nu mai ingalbeneste marea asa mult. N-o sa-mi spuneti ca e primaria traieste din acei bani de la parcari. Si-apoi, nu mi-e clara treaba nici cu DALI: am observat ca politistii si cei de la blocari sunt muuult mai constiinciosi in apropierea parcarilor DALI, decat in alte parti.

Edit: Eu merg zilnic cu masina la munca deoarece natura meseriei imi cere sa ma deplasez cu ceva scule si scara dupa mine la lucrari. Insa, cand nu am de carat si am de lucru prin oras, prefer sa las masina pe langa o statie de metrou si sa merg cu metroul.
gibonu
QUOTE(DAVIDK @ 29 Oct 2006, 19:35)
Sa faca "cinste" primaria cu ceva parcari gratuite sau la pret mai mic, si va fi si lumea mai civilizata. Pana anu' trecut, vedeam mereu in ziare ca apa marii are exces de pipi de la turistii care nu merg la wc ca costa. E, anu' asta, au mai aparut wc-uri gratis, si lumea nu mai ingalbeneste marea asa mult. N-o sa-mi spuneti ca e primaria traieste din acei bani de la parcari. Si-apoi, nu mi-e clara treaba nici cu DALI: am observat ca politistii si cei de la blocari sunt muuult mai constiinciosi in apropierea parcarilor DALI, decat in alte parti.



Adica "pomana comunista", sa fie totul gratis. Senzatia mea este ca pentru nimeni din cei care sunt aici pe forum 30.000 lei nu este o avere, incat sa nu isi poata permite sa lasa masina in parcare. In plus, este chiar jenanat sa auzi ca "e scum 30.000" cand tu conduci o masina de 15-20.000 de euro.
In plus, parcarea de la Unirii este proprietate privata, nu are nici o treaba cu primaria. Dalli in schimb este o concesiune de la primarie, adica Dalli plateste o redeventa lunara si asta e tot.
Corect partea cu metroul, asa fac si eu si asa ar trebui sa faca mai multa lume.
Vlad Georgescu
QUOTE(ovidiusoft @ 28 Oct 2006, 23:13)
@Vlad, nu stiu de ce ai tu impresia ca masina e un drept fundamental al omului, la fel si parcarile... In Londra se plateste mult sa intri cu masina in centru. In orice tara civilizata daca ai parcat masina aiurea iti iei o amenda zdravana.

N-ai loc, nu parchezi. Nu-ti convine ca n-ai loc de parcare, te certi cu primarul, nu-l mai votezi data viitoare, etc... Wazdaproblem?
*

Masina este un drept fundamental al omului atita vreme cit benzina costa 1.7 RON / litru la poarta rafinariei iar noi platim 3.3 RON / litru din cauza accizelor.

Cred ca primarii ar trebui sa inteleaga ca orasul este pentru oameni: cu masina, fara masina, platim o gramada de impozite si trebuie sa ni se asigure conditii.

Daca nu protestam, o sa ajungem ca in Brasov: daca vrei sa te duci la Primarie, trebuie sa parchezi la 300 m mai incolo, intr-o parcare in care dai cu scutul de pamint din cauza gropilor, si sa mergi pe jos. Asta desi in zona Primariei (Piata Sfatului) exista loc suficient si a functionat ani de zile o parcare cu plata, in conditii civilizate. Poate ca sint oameni batrini care trebuie sa mearga la primarie - aia ce fac?

Eu am renuntat sa mai merg in restaurantele din Brasov din cauza masurilor idioate.

Nu am de gind sa mai votez niciodata primar PD. Si in Brasov este primar PD si uite ce se intimpla.

Cred ca ne meritam soarta. Ar trebui sa facem o demonstratie in fata primariei, impotriva acestei masuri aberante.
Frank SF
si eu sunt de acord ca se pune caruta inaintea boilor.

eu as plati parcarea in conditiile in care ar exista locuri de parcare amenajate. sunt zone unde efectiv nu exista locuri de parcare deloc, si uneori chiar trebuie sa parchezi linga trotuar pentru ca esti cu cineva in virsta care nu poate sa marsaluiasca de la gradina icoanei la universitate (de exemplu).
daca ar exista parcari subterane, supraterane etc. atunci da, as fi de acord sa fie amenzi usturatoare pentru cei care nu le folosesc si lasa masina in drum, insa asa.... e ca si cum ai amenda pe cineva ca nu s-a spalat pe miini la baie da' el nu s-a spalat pentru ca nu curgea apa....
cri123
Gresit! Nu ne-am nascut in masini, si cine se plange ca e scumpa benzina, sa mearga cu bicicleta. Iar cine se plange ca e scumpa parcarea la 20-30 mii ora, sa mearga pe afara sa vada acolo distractie.

M-am saturat si prin Cluj de toti smecherii cu super masini care le opresc in mijlocul drumului prin centru, in FATA magazinului, pun avariile si ii doare in COT ca din 2 benzi amarate mai ramane una, si e o coada infernala la semafor. Ba te mai si injura daca ai tupeul sa ii claxonezi.

Unica problema e ca smecherii tot asa o sa procedeze, poate fi amenda si 10000 RON. Pe ei ii doare in cot de politie oricum. Deh, pestele de la cap se impute.
Schatten
Eu zic ca niste parcari decente si gratuite chiar nu ar fi "pomana comunista", la ce impozite, accize, taxe de drum, rovignete si alte rahatisuri platim, cred ca o oferta de parcare fara inca o taxa nu ar fi deplasat. Saraceste primaria fara taxe din parcari? Ma indoiesc nu de alta dar si ce are acum tot din buzunaru meu e. Si legat de amenzi, parca stiam ceva de amenda si nuj cat la suta din nuj ce salariu, ceva de genu asta. 1000 de ron amenda la un salariu de 700-800 ron nu e cam multicel? Adic daca faci un credit la banca trebuie sa intre rata in 30% din net, da o amenda poa sa fie 120% din brut?smile.gif)
Smiley
QUOTE(gibonu @ 29 Oct 2006, 19:47)
Adica "pomana comunista", sa fie totul gratis. Senzatia mea este ca pentru nimeni din cei care sunt aici pe forum 30.000 lei nu este o avere, incat sa nu isi poata permite sa lasa masina in parcare. In plus, este chiar jenanat sa auzi ca "e scum 30.000" cand tu conduci o masina de 15-20.000 de euro..........
*




3 ron nu sunt o avere, daca ii dai o data. daca lucrezi in zona respectiva, 3 roni pe ora devin 24 de roni pe zi si aia devin 528 roni pe luna(ca luna are de obicei 22 zile lucratoare).
tarzy
exact, .... una e sa parcezi 1 h cand te duci sa spargi ceva milioane la cumparaturi, si ala e sa platesti cateva milioane bune cand te duci sa sclavagesti la servici

acum bineinteles ca o sa apara "combinatorii" care sa-ti propuna un alt loc de munca
adrian.paul
Oricum e absurd de mult 1000 ron pe ZI si probabil cand o sa inceapa lumea sa parcheze corect si firma respectiva nu o sa mai faca bani destui or sa inceapa din nou sa ridice masini aiurea. Pe langa aia 1000 ron pe zi am inteles ca platesti si costuri de ridicare/transport/depozitare firmei respective (cei 1000 ron se duc la primarie) + o amenda pentru parcare neregulamentara care vroiau sa o faca 500 ron.
Solon
Daca erau 2.100.000 locuri de parcare la 2.000.000 masini cate sunt in Bucuresti as mai zice!Da, suntem necivilizati ca exista o gramada de locuri de parcare si tot degeaba!Dar cand astia zic ca in Bucuresti exista doar 60.000 locuri de parcare mi se pare curata nesimtire sa ridici masinile oamenilor care au devenit nesimtiti din cauza faptului ca nu au gasit locuri de parcare si o lasa pe unde apuca!
Oricum mi se pare o alta gaselnita a lui Videanu cum sa-i faca un ciubuc unei firme de tractari, ca probabil ca o sa se lase cu licitatie.
klaus
D-abi astept sa ia o "amenda" din aia un avocat.
Oricum, lumea (si nu ma refer doar la cei de pe acest topic) nu a citit acel proiect de hotarare.
Acolo acea "amenda" de 1000 ron de fapt este o taxa locala (ba chiar si mai exact - e o taxa speciala, care au un regim special si o destinatie special, clara)
Ca si zice la art. 5 din proiect, lit. c): "Dovada achitarii unei taxe de eliberare a vehiculului in valoare de 1.000 RON/zi de vehicul ridicat"
Nu de alta, dar primaria nu este competenta in instituirea unei contraventii in acest sens.
De asemenea, eliberarea este o actiune unica, nu repetitiva. S-ar putea sa se constate nulitatea aplicarii unei taxe pentru o actiune unica in mod repetitiv (pe zile)
De asemnea, e discutabil cat este de legala o astfel de taxa, avand in vedere ca legea (OG 195/2001 republicata, art. 64) prevede 2 sanctiuni clare: amenda de parcare si obligatia de plata a contravalorii ridicarii, transportului si depozitatului. Taxa ar fi o adaugare la lege.
De asemenea, competenta primariei in instituirea de taxe este relativ clar stabilita in Codul fiscal, OUG 43/2003 privind finantele locale (abrogata de la 1 ian 2007 de 273/2006) si legea 215/2001.
Plus ca ar mai fi si niste texte prin constitutie are ar putea fi invocate.
E, inchipuiti-va cam ce ar putea face un avocat, ca eu sunt economist.
DragosP
QUOTE(klaus @ 30 Oct 2006, 15:13)
...
E, inchipuiti-va cam ce ar putea face un avocat, ca eu sunt economist.

Da mă, da' nu se pune, tu te-nvârți printre ei... icon_mrgreen.gif
Dacă ar fi băieți deștepți, ar pune taxa de 1000RON/zi pentru depozitare. Eliberatul e gratis.
gibonu
QUOTE(Solon @ 30 Oct 2006, 16:07)
Daca erau 2.100.000 locuri de parcare la 2.000.000 masini cate sunt in Bucuresti as mai zice!
*



In care oras din lume sunt nr locurilor de parcare reprezinta 90% din nr. total al masinilor din acel oras. Ca eu nu cred ca exista vreunul. Sau daca ezista, inseamna ca orasul ala este tot numai o parcare.
In plus, acesta (taxa de 1.ooo ron) este momentan doar in stadiul de proiect, adica mai intai trebuie adoptat de Consiliul General si apoi trebuie sa primeasca avizul de legalitate din partea institutiei Prefectului, asadar nu exista nici o garantie ca va deveni si realitate ceea ce scrie acolo.
Apoi, vad ca sunt unii dintre noi pentru care 300 m este o distanta enorma, de neparcurs pe jos, ci numai cu masina, altfel nu se poate.
Nici eu nu sunt absurd si imi dau seama ca atunci cand o duci pe bunica de 80 de ani la spital, atunci este ceva exceptional si te duci cu masina unde ai treaba. dar sa nu generalizam.
La fel, sunt de acord ca municipalitatea ar putea sa faca mai multe locuri de parcare, cum s-a intamplat in sectorul 3.
S-ar putea ingusta niste trotuare care sunt aberant de late, care nu au nici o utilitate, cum este de exemplu pe Colentina.
klaus
QUOTE(DragosP @ 30 Oct 2006, 17:04)
Dacă ar fi băieți deștepți, ar pune taxa de 1000RON/zi pentru depozitare.
*
Nu pot pune taxa de depozitare, ca in lege scrie clar ca se plateste inclusiv depozitarea (pe langa ridicare si transport). Deci ar fi o taxa pentru un serviciu pe care l-ai mai platit odata prin efectul obligatoriu al legii (ar fi dubla taxare, lovita de nulitate), plus ca pentru o taxa de depozitare trebuie sa faca o calculatie de cost, clara, matematica. nu o pot pune din burta.
Ceea ce gibonul de la primarie (ca sa se inteleaga, gibon = Videanu) vrea de fapt sa faca este sa puna o taxa locala (nu speciala, ca banii din taxele speciale trebuie sa fie alocat specific unor activitati - cum ar fi rovinieta de drumuri), insa se feresc sa o denumeasca in clar pentru ca sunt niste competente scrise clar prin legile enuntate de mine mai sus.

Si acum intrebare: daca eu platesc amenda si contravaloarea serviciilor de tractare (cum scrie la lege), care ar fi motivul penrtu care primaria mi-ar retine masina si m-ar priva de uzul fruct al proprietatii mele?
Daca eu intru si scot masina din curtea aia cu forta, ce trebuie sa platesc? Poate bariera pe care o stric... Ca masina nu e nici confiscata, nici in proprietatea primariei.
hash
QUOTE(Vlad Georgescu @ 29 Oct 2006, 20:01)
Daca nu protestam, o sa ajungem ca in Brasov: daca vrei sa te duci la Primarie, trebuie sa parchezi la 300 m mai incolo, intr-o parcare in care dai cu scutul de pamint din cauza gropilor, si sa mergi pe jos. Asta desi in zona Primariei (Piata Sfatului) exista loc suficient si a functionat ani de zile o parcare cu plata, in conditii civilizate. Poate ca sint oameni batrini care trebuie sa mearga la primarie - aia ce fac?

Eu am renuntat sa mai merg in restaurantele din Brasov din cauza masurilor idioate.

Nu am de gind sa mai votez niciodata primar PD. Si in Brasov este primar PD si uite ce se intimpla.

Cred ca ne meritam soarta. Ar trebui sa facem o demonstratie in fata primariei, impotriva acestei masuri aberante.
*



Gata, daca vii in BV parcarea aia tocmai a fost refacuta. Pat pietris, armatura, asfalt (nu deseuri de asfalt). Pe urma s-au mai facut vreo 30 de locuri de parcare spre Poarta Schei. Parcarea de la piata sfatului s-a inchis pentru ca se fac lucrari si ca acum drumul ala este singurul care asigura accesul in Schei (se va redeschide zilele astea).

In plus sunt parcari cu plata in centru, 2 bulevarde pe toata lungimea lor - Iuliu Maniu si Eroilor (langa parc si in continuare , spre calea bucuresti). Mai este o parcare la poienelor (la intrarea in brasov) pe care nu o foloseste NIMENI.
Mai este o mini-parcare langa primarie, in centru adica, inspre posta. Parcul titulescu are parcare deci pe ambele laturi. Cam asta este maxim ce se poate face acum pentru centru. Probabil se va mai scobi o parcare subterana sub parc, dar asta secolul viitor tongue.gif

Si in alta ordine de idei, de ce trebuie sa veniti pana la 10 m de restaurant cu masina ?! Oricum o mica plimbare prin centru nu strica.

Credeti sau nu, dar in BV s-a asfaltat si s-au facut parcari decente pana si intre blocuri, in cartiere marginase. Numai la bucuresti s-au asfaltat bulevardele si intre blocuri iti rupi masina in cratere.

Trotuarele late mie imi plac:
1. pot sa ma plimb cu rolele; pot sa ma plimb si cu caruciorul cu fiica-mea (acuma nu pot ca ma impiedic de masini);
2. daca ploua, nea' caisa soferu' care sta inauntru il doare in popou ca ma uda pe mine pieton zgribulit si plonjeaza in balta de pe marginea drumului;
3. oricum jeep-urile si loganurile suie bordurile biggrin.gif si mai ramane si metrul ala pentru pietoni.

Sunt de parere ca daca amenda pentru parcat neregulamentar suie asa sus, apai asta trebuie sa fie compensat de un transport in comun fara repros.
adip
Experienta de sofer bucurestean m-a invatat ca, oricate locuri de parcare ar avea, soferul dambovitean va tinde sa-si adape martoaga tot in buricul targului. Am exemple evidente de la 2 parcari celebre: Unirii si City Mall de la Belu. Deci manca-v-as amenda voastra de 10 milioane, parcarile alea-s GOALE! De ce? Fiindca's PE BANI? Nimic mai gresit smile.gif
Ziceti voi ca s-ar rezolva daca parcarile alea ar fi gratuite? Rromanasul care va avea treaba pe la, sa zicem, Universitate, isi va parca el extensia de penis la Unirii ca sa mearga pe jos pana acolo? Sau sa ia metroul o statie, riscand sa-l atinga toti nespalatii? Sunteti naivi, zau asa, parca nu ati circula zilnic prin cloaca de oras.
Bucurestiul e la stadiul in care doar cu parul se poate aplica legea. Eu as merge si mai departe. La a doua recidiva (a treia abatere) in termen de 6 luni, ia da matale nesimtitule/nesimtito carnetul lu' Garcea definitiv, mai baga vreo 20 ore de legislatie si mai da o data sala & traseu. La tarif preferential, evident smile.gif
Ma rog, faptul ca decizia asta vine sub domnia lui Videeaaanu e alta poveste, dar ceva trebuie sa se faca.
Ake
QUOTE
Masina este un drept fundamental al omului


Sigur... dar parcatul asemenea lu nenea din poza de mai jos... e dreptul fundamental al tuturor? Sau numai al nesimtitilor?
[attachmentid=37621]
(daca nu se intelege prea bine din poza...nenea a parcat fix in mijlocul strazii, intr-o intersectie, lasand stanga dreapta cam cat sa intre un matiz, din poza ar parea mai mult, dar imaginea e putin deformata din cauza telefonului.)
Amedeus
1000 ron+ amenda!? Pai daca ai o Dacie mai vechiuta poti preda linistit talonu' si CIV sa o vanda ei sa-si recupereze banii. Daca nu scot pe ea 1000 ron e treaba lor, inseamna ca nu au spirit de comercianti radmasa.gif Astia sunt tampiti ? Se cred in Elvetia ? Inteleg ca ai comis o contraventie dar nici chiar asa sa vinzi apartamentu' ca sa platesti o amenda radmasa.gif
gibonu
Ne consideram europeni prin excelenta, adica credem despre noi ca suntem oameni civilizati, ne suparam rau de tot daca ne spune cineva ca suntem "balcanici" si ca nu avem mentalitate de U.E. Se pare insa ca nu este chiar asa, atata timp cat exista ideea generala ca "masina este un drept fundamantal al omului", ca trebuie sa ne deplasam absolut oriunde cu masina si ca trebuie sa existe un loc de parcarea liber exact acolo unde avem noi treaba. Bine zicea cineva pe aici ca masina este "extensie de pensis".
Am avut ocazia sa merg de 2 ori anul trecut in Olanda, tara europeana, fara dubii.
In centru Amsterdamului nu prea sunt parcari iar acolo unde sunt este 5 euro ora de parcare.
Am vazut de multe ori in tramvai oameni super eleganti, frezati, parfumati, aranjati care nu pareau a avea vreo problema ca se dadeau cu tramvaiul.
Vreau sa subliniez ca nici in Amsterdam transportul in comun nu merge ceas, se mai intampla sa stai in statii destul de mult sau sa inghete macazele de la tramvai.
De mersul pe bicicleta nu mai vorbesc, Olanda fiind o exceptie la acest domeniu fata de alte tari europene.
Concluzia: dupa minte mea, poate fi un exemplu de civilizatie sa mai lasam uneori masina acasa, sa mai mergem pe jos sau cu transportul in comun.
P.S. Nu merg cu masina doar duminica (am 7600 km in 5 luni) dar folosesc destul de des si transpotul in comun (in special metroul) si bicicleta.
cristirenault
eu zic ca amestecati niste lucruri intre ele , una e sa fie amendat unul care a lasat o masina intentionat si aroganta lui depaseste orice limite si alta e cand a parcat si omul masina cum a putut pentru simplul fapt ca nu a avut unde , vorba colegului cu spalatul pe maini si apa...
Deci am vazut aroganti de genul asta cu supermasini care de-al dreaq parcheaza sa incurce lumea si sa iasa el in evidenta , pe asta l-as pune sa plateasca tata , ca vorba aia obrazul (gros in cazul asta) cu cheltuiala se tine si sa mai si vada "manelistul" respectiv cum vin aia si ii ridica frumusete de Jeguar , parca il vad de Aditza putzica cum se invarte pe langa aia si zice ... da-mi masina jos mancatzias kktul matale... "ca-ti cand(t) off viatza mea....
richie
QUOTE(gibonu @ 1 Nov 2006, 11:19)
Ne consideram europeni prin excelenta, adica credem despre noi ca suntem oameni civilizati, ne suparam rau de tot daca ne spune cineva ca suntem "balcanici" si ca nu avem mentalitate de U.E.


Am vazut de multe ori in tramvai oameni super eleganti, frezati, parfumati, aranjati care nu pareau a avea vreo problema ca se dadeau cu tramvaiul.

Concluzia: dupa minte mea, poate fi un exemplu de civilizatie sa mai lasam uneori masina acasa, sa mai mergem pe jos sau cu transportul in comun.

*



1. Nu avem de ce sa ne suparam, asta suntem, Balcanici. sau latini...ma rog. Si nu ne va schimba nimeni, decat cu batzul, dar nici aia nu ne va conveni. Romanul are o fire mai libertina. I love Romania.

2. Si la noi ii vezi destul de des prin mijloacele in comun. Eleganti, frezati, parfumati, cu o mana in buzunarul lor, cu una in buzunarul tau radmasa.gif

3. Zici tu ceva.....dar eu de exemplu, cred c-as face peste 2 ore si ar trebui sa schimb vreo 5 mijloace de transport pentru a ajunge la servici. Adica, ar insemna sa ma trezesc pe la 6 dimineata, ceea ce e imposibil tongue.gif
CGB
sa le deie dom'le amenda. sa se invete minte sa mai parcheze aiurea toti maimutoii. io de cate ori vin in bucuresti (cam o data pe saptamana am treaba prin zona centrala) las masina fie la carrefour orhideea in parcare, fie la parcul carol la fantana aia.si iau metrou' pana la unirii, sau merg pe jos. nu las masina cocotata pe trotuar sau in alte locuri unde sa-i incurce pe altii. mi se pare o chestie de bun simt sa procedez asa. si apoi stau si io mai linistit ca nu gasesc masina lovita sau zgariata, sau chiar ridicata de baietii de la primarie.

am un tovaras care are boala sa zgarie cu o moneda toate masinile pe care le gaseste parcate pe trotuar (trotuarul este ptr pietoni!!!!!). si il inteleg pana la un punct. de n ori a trebuit (ca pieton) s-o iau pe strada ptr ca trotuarul era blocat complet de cate-un nesimtit care-si lasase masina de-a curmezisu. dom'le cand e trotuaru lat si mare, poti sa pui masina, fir-a-ar a dracu de masina, ca se mai poate trece pe langa ea. da' cand trotuaru are un metru latime si mai vine si berbecu cu jeepanu, pa unde mai treci?

si nu tre sa fie amenda asa mare ca sa disciplineze soferii incorecti. trebuie doar sa le ridice masinile si sa le duca la mama naibii la marginea bucurestiului+taxa ptr depozitare cateva sute de mii.si sa vezi dupa ce face berbecu' 2-3 drumuri la dracu-n praznic sa-si ia masina ce cuminte se face.


rectificare de ultim moment: dupa ce-am aflat ca primaria buc (in frunte cu bou' de videanu) schimba bordurile pe unele strazi, din 3 in 3 luni, dand astfel de mancare la tot felul de firme, nu mai sint de acord cu amenda. ptr ca banii aia or sa se duca la bugetu' primariei, iar din ei o sa pape toate firmele protejate ale mai marilor bucuresteni ca sa schimbe borduri de-anp**ea. daca banii din amenzi s-ar duce catre amenajarea de parcari sau reparatii drumuri ar fi ok. dar io unu n-am chef sa cotizez la nea videanu, iar apoi imbecilu' sa dea de "mancarica" la pretenii lui.
gibonu
Eu nu ma supar ca sunt balcanic, chiar imi place.
Civilizatia se poate impune si prin alte metode de constrangere, in afara de bata. De exemplu, sa fie montate niste borduri mai mari de-a lungul sinelor de tramvai, ca sa nu o mai ia toti necivilizatii pe linia de tramvai, sfidandu-i pe "fraerii" care stau in coloana la semafor. Veniti si voi, de exemplu pe Colentina, pe la 8 dimineata intr-o zi de lucru, sa vedeti cum tramvaiul pur si simplu nu mai are pe unde sa circule, din cauza masinilor care sunt pe sina.
Cu hotii de buzunare, din pacate nu prea ai ce sa le faci. Astai sunt peste tot in lume.
Eu n-am afirmat ca trebuie sa nu mai circulam cu masina ci doar cu transportul in comun, dar sigur sunt situatii, la oricare dintre noi, cand masina ar putea fi lasata acasa.
Eu am spus doar ca trebuie sa ne schimbam putin mentalitatea si sa renuntam la ideea sablon "am masina, inseamana ca sunt prost daca mai folosesc vreodata transportul in comun"
Solon
Off:FAza cu bordurile a fost un ciubuc ca bordurile vechi erau din granit si le-au vandut pe bani grei iar astea noi sunt din ciment si se duc repede.
gibonu
Poate este off topic si imi cer scuze, dar sa puna borduri de granit, ciment sau de ce vor ei. Daca nu pun borduri sa puna stalpi de lemn, de cauciuc, de fier, de otel, de titan sau de mai stiu eu ce. Sa vopeseasca stalpii in roz bombon sau sa ii lase nevopsiti. Sa puna sau nu beculete pe ei.
Concluzia: sa se faca ceva ca sa nu se mai urce masinile pe linia de tramvai.
Subliniez ca acolo unde se poate, cum ar fi pe Colentina sau pe Stefan cel Mare, nu pe stazile inguste cu o sigura banda pe sens, unde sina de tramvai este comuna cu calea de rulare pentru masini
VladSoare
QUOTE
eu zic ca amestecati niste lucruri intre ele , una e sa fie amendat unul care a lasat o masina intentionat si aroganta lui depaseste orice limite si alta e cand a parcat si omul masina cum a putut pentru simplul fapt ca nu a avut unde , vorba colegului cu spalatul pe maini si apa...

Da, dar primăria și poliția nu gîndesc așa. Pui pariu cu mine că mașinile parcate cu tupeu în mijlocul drumului vor fi bine-mersi, în timp ce mașinile parcate frumos, lîngă bordură, fără să încurce pe nimeni, dar aflate sub un semn de oprire interzisă pus acolo de-a-mboulea, vor fi ridicate? Eu sînt gata să pariez că așa va fi.
Așa a fost înainte, în anii '90, pe vremea cînd se practica ridicatul. Așa este și astăzi cu amenzile. Nu văd nici un motiv pentru care de-acum încolo să fie altfel. Primăria e tot aia, poliția e tot aia. Și-a schimbat lupul năravul și n-am aflat eu? smile.gif
horsewhisperer27
pentru toti teoreticienii de mai sus, care sunt sau mai ales nu sunt de prin Bucuresti si care vin aici si expun teoria chibritului cu o nonslanta devastatoare, as avea si eu o mica intrebare:

domnii mei, ati mers vreodata cu masina sau pe jos printre blocurile din cartierul dr Taberei sau Militari?

ati observat cumva ce mare de masini ca scoicile la mal se gaseste pe stradute si pe trotuare?

sa ii amendam pe toti, sa se invete minte nemernicii, sa nu mai parcheze regulamentar, nu?ce 1000 ron pe zi?eu propun 1000$ pe zi, ca sa stim o socoteala, da?

unde sa te duci cand vii seara acasa cu masina?
imi place ca toata lumea se refera la centru si la parcatul pe timpul zilei,,,,,
si eu las masina la Gradina Icoanei, si la Unirea, dar unde vreti sa dispara sutele de masini parcate ziua, si chiar noapte pe Iuliu Maniu, de exemplu??


unde?cand acolo e plina si breteaua suplimentara(existenta numai pe sensul sper centru), si trotuarul si tot?
are 4 benzi bulevardul, din care sunt utilizabile 3!
dimineata e coloana oricum!asta e clar!

ce legatutura are mersul cu masina la servici in cazul asta?
oare de ce cei care sar si posteaza repede nu se gandesc la mai multe aspecte, cum ar fi acesta?
aveti vreo problema cu cei care merg zilnic cu masina la servici?e dreptul meu sa merg cu ce vreau!!asta e clar!

cand s-au proiectat toate cartierele si blocurile astea de 10 etaje, unul langa altul, nimeni nu s-a gandit cum va fi peste 20 de ani, cand nr masinilor va creste de nu stiu cate ori!


nimeni!
acum sunt vinovati cei care au masini, nu?ca nu au decat sa mearga pe jos la serviciu si sa le lase acasa!
asa e?acasa...unde?
garajele se demoleaza, masinile lasate pe bulevarde se ridica, de aia spuneam pe alt topic, o sa le luam sus, in apartamente!!!
traiasca eterna si fascinanta Romanie!



@ cristib, pt el si al sau tovaras:

propun sa ne strangem mai multi membri de pe acest forum, sa te identificam pe tine si pe tovarasul tau, si apoi sa strangem pe cateva bucatele de hartie gandurile noastre in legatura cu indivizi de teapa asta!

in ce ma priveste, deie domnul sa ma intalnesc o fractiune de secunda cu el!macar atat!!!

nu ti-e putin jena si rusine sa vii sa ne spui aici ce buna e legea si ce bine e sa fie aplicata, si dupa aia sa ne zici cum **** ala de tovaras al tau zgarie masinile oamenilor??
pai daca e ilegal parcata, si iti place atat de mult legea, lasa naibii legea sa se ocupe de el!

ce, tovarasu tau e vreun Dumnezeu venit de sus sa ii invete minte pe aia de parcheaza aiurea, sau cum?

de la lujerului la gorjului sunt sute de masini pe trotuar, si pietonii au loc berechet, ca are trotuaru 5 metri!!

nu va mai incape locul, domnilor!!!
richie
Adevarul e ca ..."tovarasii" de genul aluia, nu cred c-ar vrea sa-i vad vreodata facand asa ceva....nu neaparat pe masina mea..
cipman
@horsewhisperer27:
Si eu as vrea sa-mi cumpar un cal (cel putin unul), un motorhome cam cat un autobuz si vreo 4 caini (ca sa impac pe toti ai casei, fiecare ar vrea alta rasa). Asta ca prima urgenta. Mijloace materiale s-ar mai gasi dar nu am loc unde sa le tin. Dar uite ca mi-ai dat o idee: ce-ar fi sa le tin pe spatiul public, la marginea strazii, pe trotuar si pe spatiul verde. Nu? Ca d-aia e domeniu public, nu e al nimanui si nu ar deranja cu nimic ....

Daca nu ai unde sa tii masina a.i. sa nu blochezi circulatia, sunt trei variante: achizitionezi/inchiriezi un loc de parcare, te muti la curte unde sa ai loc sa pui si masina sau renunti la patrupedul cu roti. Sau poate preferi sa te oferi voluntar, impreuna cu vecinii tai, sa-ti fie demolat blocul ca sa se largeasca strada sau sa se faca o parcare...

De acord cu tine ca respectivele cartiere n-au fost gandite ca locuitorii lor sa aiba si masina. Dar asta nu scuza blocarea trotuarelor si strazilor. Nu mai scuza. Gata! Momentul trebuia sa vina candva. Asta inseamna ca e momentul ca respectivele cartiere sa fie abandonate in favoarea celor carora nu le trebuie masina sau nu-si permit asa ceva. Sau chiar demolate in intregime.

Sa fii tu sanatos atatea ore sau zile cati oameni din alte orase ale lumii tin masinile la 3-4 strazi distanta de locuinta sau chiar iau metroul pana la locul de parcare al masinii si vei trai peste 100 de ani. Asta inseamna ca nu au o alternativa mai buna sau, din varii motive, le convine situatia asa cum e.

Da, e dreptul tau sa mergi unde si cu ce vrei. Pana la un punct. Acela in care ai leza drepturile/interesele majoritatii. Iti dau doar un singur exemplu: pana la punctul in care ai leza dreptul la viata al unui om aflat intr-o ambulanta blocata intr-un trafic gatuit de masina ta stationata, impreuna cu altele, pe o oarecare strada pe carosabil. Doamne fereste sa nu fii chiar tu acela din ambulanta, sa vezi cum o sa gandesti din acel moment.

Ca o paranteza, nu stiu daca-si mai aduce cineva aminte de vremurile cand nu aveai voie sa-ti cumperi masina pana nu faceai dovada ca detii un spatiu de parcare. Masura n-a durat mult, era un abuz ceausist, fara indoiala, insa avea un mic sambure pozitiv.

Cert este ca ceva trebuie facut. Sunt de acord cu orice masura care ar face ca nimeni sa nu mai opreasca pe strazile principale iar trotuarele sa fie libere (in special daca vor sa faca piste pt. biciclete). Sunt sigur ca ma voi descurca indiferent de masurile ce se vor lua si solutiile ce se vor gasi fara sa-mi cada statuia si fara sa mor din asta. O voi face la fel cum am facut-o in toate orasele lumii prin care am trecut pana acum si care au restrictii asemanatoare cu cele care se preconizeaza.
Insa sunt de acord ca mai trebuie lucrat si la transportul in comun. Primul lucru este siguranta. Nu cea rutiera ci cea a buzunarelor. E adevarat ca asta e o chestie pe care n-au rezolvat-o altii mai avansati ca noi. Ah ce bine ar fi sa se introduca pedeapsa cu taiatul mainilor. Unde esti tu, Tepes Doamne?

Acesta e unul din dezavantajele marii aglomerari urbane. Nu ne place? La tara cu noi! Sau la Londra, Paris, Amsterdam pentru cine are senzatia ca acolo se parcheaza sau se circula mai lejer.
AlexC
Subscriu!

Asa cum acum la cumpararea masinii luam in calcul CASCO, revizii, benzina, sa se invete romanul ca trebuie sa ia in calcul si locul de parcare. E un cost in plus, dar e un pret pe care trebuie sa il platim ca traim in Bucuresti, un oras sufocat de masini. Atunci sa vezi cum o sa apara ca prin minune parari sub/supraterane, sa aiba romanul loc.

E o parcare subterana la Favorit. Cati prefera sa dea 150 ron/luna parca sa aiba masina acolo, si cati prefera sa o inghesuie pe trotuar sub geam?
horsewhisperer27
eu as da si 250 de ron pe luna pentru 1 loc de parcare, asta e una la mana!
a doua este ca m-as muta si la curte, sa nu prea se mai este locatii,,,,ati vazut multe oferte prin dr Taberei??
parcarea de la Favorit se lua pe pile bunicele anii trecuti,,,,vorbiti in cunostinta de cauza?

e micuta si am si fost inauntru cu un tip, si era full-full!

in urmatorul rand, am vazut mai multe vieti aflate in pericol din cauza nesimtirii la semoafor etc, decat a masinilor parcate neregulamentar!

si cu aglomeratia de la 7-8 seara ce mai aveti de zis?sa stea acasa, ca poate trece vreo ambulanta?
da , sunt medic, si daca vad vreo sirecna sunt primu care se opreste/se da la o parte, dar, domnii mei, masinile de pe Iuliu Maniu au ingreunat oare salvarea multor vieti?
sa fim seriosi, pe voi va roade vanitatea si vreti sa pareti corecti, dar trebuie sa propuneti si solutii fezabile si pertinente, nu din astea ceausiste!


am un prieten care circula cu masina pe numele sotiei, care e din provincie...nu a putut sa isi inchirieze loc pt masina aia!
afara cu el din bucuresti, da?
la tara, daca nu incape!


hai sa presupunem ca sunt batran si bolnav, ma deplasez greu...si stau la 34!ce sa fac eu cu parcarea de la favorit?

hai sa presupunem ca lucrez la o firma care cere sa apari la costum zilnic!
ce sa fac eu la favorit cu masina daca stau la Moghioros?

ce v-as face eu la toti o parcare mare, frumoasa, si pazita si incalzita in ...Chitila!

sa vad, dar pe verificate, nu pe aratat muschii pe forum, v-ati duce toti sa va parcati masinile acolo cand veniti seara, si dupa aia sa le luati de acolo dimineata?
cu metroul ala cu care se duc cei din marile metropole, da?!

comparatiile cu oarsele mari sunt in genere nerelevante, fiindca la ei toate conditiile sunt altele!

la Zurich e full, stai juma de ora sa gasesti loc, parchezi naiurea iti rad aia 100 franci amenda instantaneu!

dar ati observat ca la ei trotuaru are o juma de metru??
la noi are 5 metri, poa sa parcheze linistita o coloana de masini!
si daca vrea primaria sa platim platim, da putem?nu!

ati observat ca la ei se dau cosurile de gunoi cu polish?ca poti sa te asezi in fund pe strada si nu te murdaresti?

degeaba vreti sa parem civilizati, nu se poate peste noapte si cu masuri din astea, abuzive!

e parcare la favorit, ei , ce, si daca am vrea cu totii, o sa incapa acolo toata marea de masini parcate in lungul strazii peste noapte??
unde o sa se duca toate, asta va intreb eu:unde?

ca ar fi bine sa fie mai liber stiu!ca ar fi bine sa fie mai curat stiu!

da tre sa spuneti si cum, nu numa ca iliescu, ca o sa fie bine si atat!
concret!

unde pune lumea masinile cand vine acasa seara?

am inteles, 2 la favorit, 2 la prefectura, cei care stau prin centru la unirea, si restul?
restul unde, stimabililor?
sa le vanda toti?
voi asa ati face, nu?
haida de!


p.s. oare iti dai seama cat de inteligenta este propunerea cu demolatul cartierelor in care nu mai ai loc pe trotuar, nu?


sau cu abandonarea lor?
eu zic sa e duci cu solutia asta la primarie, ca or sa se mire si ei cum de nu s-au gandit direct la asta, fara sa se mai chinuie sa dea amenzi si sa faca contracte cu firme pt ridicarea masinilor!

si sa stii ca indiferent cat de aglomerat ar fi, masina mea in particular nu o vei vedea niciodata parcata in asa fel incat sa poti spune ca traficul este gatuit din cauza ei!




ce ai vrea, dr taberei si militari sa fie locuite numai de satre de tigani, care satu ilegal, cu ferestrele batute in scanduri?sa fie ghetouri,numa ca sa nu aiba lumea masini??

cu masinile din rahova si ferentari ce faci?

o sa ajungeti sa dati cu bomba atomica sa faceti loc, asta e urmatorul pas!

da, ceva trebuie facut, dar se poate sa fie cu cap?stiu, e ceva mai dificil sa vii cu o masura pertinenta decat sa propui demolarea, eu unul nu am gasit o masura!si pentru asta, pana se gaseste o masura, sunt contra amenzilor abuzive!!


a, ai parcare, e goala, nu vrei sa dai 3 ron si lasi masina in fata la unirea?
sus cu ea, si amenda 1000 ron pe zi!
corect!

dar numai in conditiile astea!

nu puii de tigani care vand locurile mamelor lor in parcarile dalli si pe care daca nu ii cinstesti, iti fac precum tovarasul lui cristi(care din aceasta cauza cred ca e din tagma lor)!!!asta nu!
asta iar este ilegal, si de astai nu se mai ia nici politia nici nimeni, si nu va mai plangeti nici unul, chit ca sunt convins ca ii vedeti in fiecare zi in centru, sau la romana la coloane, sau unde mai vreti!
si va mai dau exemplul masinilor care sunt parcate pe trotuar de la alba iulia pana la unirea!

cred ca si bd unirii trebuie demolat, nu mai zic de pantelimon!
mai lasam ceva in picioare prin capitala?

p.p.s. nu ma pot abtine, si editez postul a doua oara...pentru a va atrage atentia ca unul dintre lucrurile care lipsesc in continuare in tara asta este gandirea in perspectiva!

v-a trecut vreodata prin cap ce se va intampla imediat dupa luarea acestei masuri dezaxate?

se vor goliulevardele mari!bun!bravo!perfect!ce destepti suntem!
dar pe strazile mici va fi haosul pe pamant!
acolo se vor ingramadi toti, pe trotuare, pe langa ele, parcati pe doua randuri, unii peste altii!

va fi exact cum nu trebuie, abia atunci pietonii vor fi cu adevarat stingheriti, abia atunci va fi blocat cate un sens de circulatie din cauza "nesimtitilor", si circulatia va fi realmente ingreunata!

dar cred ca mai putin conteaza asta, din moment ce "la strada" va arata frumos si edilii impreuna cu voi vor avea satisfactia de a fi facut treaba buna!
workarea
Trecind peste aberatia cu demolarea cartierelor-care-nu-stiu-ce (chiar, care ce??? cipman, tu unde locuiesti? ca poate eu vreau sa-ti demolez tie cartierul), hai sa ne mai relaxam, totusi.

In ceea ce priveste Drumul Taberei, cartierul asta este unul dintre putinele in care exista destule blocuri cu garaje la parter, DIN CONSTRUCTIE. Evident, alea nu acopera decit, probabil, 5% din necesar - dar e mai bine decit deloc. Si, dintre ele, aproape jumatate nu adapostesc masini, ci muraturi, vechituri sau pur si simplu gindaci. Sint garaje care, se vede clar, nu au mai fost deschise de ani de zile. Dar n-ai ce sa le faci, sint proprietatea omului. Omul asta e in general pensionar si se plinge de pensia mica si intretinere. Insa pentru nimic in lume nu si-ar inchiria PE BANI garajul cuiva care are nevoie, pentru ca nu vrea sa renunte la cioveie si cartofi.

Eu, unul, am inchiriat asa ceva de la o doamna in virsta (adica de la o baba senila care nu-l mai folosea de ani de zile nici macar ca depozit), dupa multa munca de lamurire. Fosgaia de gindaci; l-am igienizat, ceea ce e bine pentru bloc in general, nu? Are in fata un spatiu de acces pe care mai incape lejeeeeer o masina - asa au toate. Si nu as avea absolut nimic impotriva sa parcheze si altcineva in fata garajului meu, atita timp cit isi lasa naibii un numar de telefon la vedere. Il sun eu sa-si dea masina de-acolo, nici o problema, ca nu saracesc din atita lucru. Dar asta deja tine de civilizatie, ceea ce inseamna ca e imposibil de realizat. Asa ca am fost nevoit sa scriu pe usa "rog nu blocati". Fara cine stie ce efect. Le-am explicat de o mie de ori imbecililor care ma blocau ca ii las sa parcheze acolo cit vor daca lasa si ei un numar de telefon in parbriz. Cred ca am avut o atitudine omeneasca, civilizata, prietenoasa chiar. Imbecilii stiti ce au facut? Au ales sa parcheze pe trotuar/straduta, incomodind atit garajele, cit si traficul.

Sint multe lucruri care se pot rezolva sau macar ameliora cu un strop de spirit, pardon, cetatenesc si cu un dram de omenie, dar, sincer, cred ca cei mai multi oameni sint mult prea imbecili sau au un caracter mult prea infect ca sa inteleaga asta. Pentru ca imbecilul, cind ii zici: "blocheaza-ma, nene, da' lasa-ti telefonul in geam", in loc sa zica: "aha, mersi mult, asa o sa fac pe viitor - ce bine, mi-am facut rost de loc de parcare", isi misca masina de-acolo in scirba si-ti zice "da' unde dracu' s-o mai las". Unul chiar mi-a zis "lasa ca mai vedem noi!". Si vorbim aici de oameni cu masini scumpe, cu facultate, cu copii, cu catel, nu de nea Tilică si nici de vreun derbedeu de cartier. Deci totul e degeaba atita timp cit nu sintem dispusi sa ne depasim conditia de imbecili si de animale egoiste.
horsewhisperer27
sigur ca ai dreptate!
vedeti oameni buni, se poate, dar e mai greu!
workarea, te felicit!

mica, dar e o bucatica de solutie!e ceva!
poate ca de la asta trebuie plecat, ppate ca asa trebuie pusa problema, omeneste si cu intelegere!

si pas cu pas, poate reusim sa ajungem undeva, sau macar sa plecam catre undeva!

si prin zona Romana exista blocuri cu garaje la parter, si poate si in altele care nu imi vin acum in cap!
trebuie sa valorificam ce avem, dar traficul trebuie ajutat si altfel!

nu ii dai omului cu parul(a se citit legea) in cap si gata!

oare nu stim cu totii de cate ori vedem semafoare stricate/deraglate care stau asa zile intregi?
si aici trebuie umblat, la timing-uri si trebi din astea...
s-ar rezolva mult in locuri in care coloanele apar tocmai din aceasta cauza!
si domnii agenti ar trebui si ei sa invete sa isi faca treaba ca lumea, nu la arcul de triumf sa stai in coloana juma de ora, si dupa ce faci dreapta spre 1 mai sei stau cu radaru la panda!


trebuie umblat la multe capitole!
ovidiusoft
Chiar, daca avem vreun proiectant/constructor pe aici, este posibil ca la blocuri sa se "adauge" o parcare la demisol/subsol? Ce ar insemna asta si cam cat ar costa/ce autorizatii trebuie? Ca la mai toate ar fi locuri, dar trebuie sparti pereti...
horsewhisperer27
ideea e super, dar cred ca practic e imposibil!
nu cred ca poti sa gauresti fundatia, si sa faci psatii care nu au fost prevazute initial!
plus ca mai e toata tevaraia si cablaraia care fix pe acolo trece!
gibonu
Imposibil nu este sa se faca parcari sub blocurile care nu au asa ceva, numai ca investitia ar fi enorma si nu se stie in cat timp s-ar amortiza.
Ce s-ar putea face insa, fara investitii enorme si cu amortizare aproape imediata ar fi amenjarea de parcari pe spatiile virane dintre blocuri (care sunt destule), pe care se parcheaza dezorganizat si care la prima ploaie se transforma in noroi.
La mine, de exemplu, in spatele blocului sunt 2 asemenea spatii, pe care se parcheaza haotic si daca ar fi o parcare amenajata, s-ar putea parca acolo cel putin dublul nr. de masini care se parcheaza acum. Parcarea asta amenajata ar trebui sa fie pe bani, nu gratis, cum sunt multi obisnuiti.
Probabil ca o sa se gaseasca unii care sa afirme ca nu este bine, ca se va turna beton si pe ultimul petic de pamant. Daca acele parcari ar fi putin gandite, s-ar ajunge la concluzia ca nu trebuie betonata intraga suprafata, ci doar aleea de acces si spatiul pe care il ocupa efectiv rotile masinii (pe lungimea masinii) pe restul de spatiu putand fi plantata iarba, de exemplu.
vijelie
Am vazut pe o strada in Militari (spre SEA) un loc viran de vreo 20x60m pe care au fost candva magazine si bombe de cartier. Arata ca in Irak: peretii cladirilor nu mai sunt, iarba are 1 metru inaltime, fundatiile de beton sunt neatinse, iar cele 2 veceuri sunt inca in picioare si folosite cu brio de boschetari. Inutil sa va mentionez ca Bd. Iuliu Maniu e la 50m distanta de zona asta si geme de masini parcate in tot felul.
O amica a vandut un apartament cu vedere la "zona Sarajevo" cu 45.000 euro...
Sa ne traiti, domnilor primari!
gibonu
Un spatiu de 60X20 insemna 1200 m.p. O masina normala, sa zicem un Logan (ca la asta am datele) are 4,24 m lungime si 1,74 m latime, asadar ocupa efectiv pe sol 7,37 m.p. Asadar un loc de parcare de 5 m lungime si 2,5 m latime este suficient. Asta insemana 12,5 m.p. suprafata totala a unui loc de parcare.
1200 m.p. (suprafata totala) impartit la 12,5 (suprafata unui loc de parcare) = 96 de locuri de parcare. Acum din astea 96 de locuri mai scadem ceva, reprezentat de aleiile de acces dintre randurile de parcare si ajungem la concluzia ca vreo 40 (ca sa nu zic 50) de masini s-ar putea parca lejer pe o suprafata de 1200 m.p.
In plus, pentru amenajarea unei parcari se preteaza orice teren, indiferent de ce conducte trec pe sub terenul respectiv sau ce linii de inalta tensiune (desi din astea nu prea sunt printre blocuri) sunt montate pe acolo.
Investitia nici nu ar fi ceva colosal: tunat beton si eventual un gard. Daca taxa per loc ar fi sa zicem 50 lei pe luna, cred ca s-ar amortiza intr-o perioada relativ scurta.
In plus, ganditi-va si voi cate maidane pline de gunoaie sau de noroi sunt printre blocuri in Bucuresti.
Asta-i doar o parere si n-am pretentia ca am rezolvat eu problema parcarilor in Bucuresti.
vijelie
Hai sa facem o socoteala:
1. curatare teren (inclusiv demolari + transport material + pregatire teren) : 1.200 mp x 2.5 euro/mp = 3.000 euro
2. balast: 1.200 mp x 0.1m x 20 euro/mc = 2.400 euro
3. beton: 1.200 mp x 0.15m x 50 euro/mc = 9.000 euro
total: 14.400 euro, hai 15.000 euro.
(Toate preturile unitare cuprind salarii, CAS, TVA, profit 7.5% etc.)
15.000 euro/75 locuri = 200 euro/loc
Taxa: 15 euro/luna x 12 luni = 180 euro/an
In maxim 1.5 ani investitia este amortizata, dupa care iese la profit, iar cheltuielile anuale cu intretinerea sunt minime: o roaba de beton, neste vopsea galbena, 3 panouri metalice.
Daca investitia e privata, mai adaugam maxim 3.000 euro avize si proiectare si marim amortizarea la 2 ani.
Cine se baga?
thunder
Pei si terenu ? E gratis sa-l cumperi sau sa-l concesionezi ?
gibonu
QUOTE(vijelie @ 9 Nov 2006, 14:28)
Cine se baga?
*



Multumesc pentru abordarea d.p.v. tehnic a problemei.
Chiar daca ai gasi amatori sa se bage, crezi ca iti va concesiona primaria terenul?
Chiar daca nu-l concesioneaza, macar sa faca ei si sa ia tot ei banii pe parcare, dar de unde sa suporte bugetul local o investitie enorma de 15.000 de euro, cand sunt atatea strazi pe care trebuie schimbate bordurile cel putin odata pe an si apoi dupa ce se termina cu bordurile sa se asfalteze (de preferat pe ploaie torentiala sau pe un ger de vreo - 15 grade).
Trebuie sa avem si noi putina intelegere.
In plus, gandititi-va si voi la ce am ajunge: parcari organizate in locul maidaneleor pline de gunoi.
Chiar am face un pas mare spre civilizatie si asta nu este posibil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.