Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Dacia Nova motor injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
ANTIdacie
Salut!As vrea sa imi cumpar si eu o dacia nova din 2000 si as vrea stiu cam cat consuma in general o asemenea masina!Am inteles ca au probleme mari legate de consum acestea sau precedentele!
S-ar putea face vreo modificare pt a avea un consum mai mic?
argon
GT au probleme cu consumul cand nu e reglat carburatorul corespunzator. Gti au un consum acceptabil, ca-s cu injectie.
ANTIdacie
si ce inseamna consumul acceptabil?Cam cat in oras si cam cat afara?
argon
6-7 afara si 9-10 in oras stiu eu ca ne-posesor..stai ca poate ne lumineaza propretarii.
mihai0070
Pai NOVA GT intradevar daca este nereglat carburatorul cel de 1600 DubluCorp consum cam 10 in afara si 15 in oras dar reglat consuma cam 7 in afara si max 11 in oras verificat de mine pe GPL pe benzina poate si un pic mai putin....dar maxim cu un litru nu ami mult .... adica 6 cu 10 % cm asa ....
C a t a l i n
Nova mea GTi din '98 a consumat pe drumul Ploiesti-Constanta 16litri de benzina, la o medie de 90km/h si viteza maxima 110...
Consumul ar fi maxim 6 litri in afara si 8-9 in oras, in conditiile in care nu merg sportiv, adica schimb treptele la 2500-3000rpm maxim...
ydaniel
cand aveam la club gti lua pe benzina cam 9-10 in oras si 7 afara.asta si cu peridocu;) da am trecut-o pe gpl:12 oras..9 afara.smile.gif
ghiccy
a mea pana-n 6 afara si intre 8 si 9 in oras!!!
Ov
a ta ce ? berlina ?
hai, consumul in afara mai merge, nici eu nu saream de 6,5 la mers destul de tare (~110 ceea ce inseamna tare la o berlina), dar in oras, mers doar dimineata si seara (dus/intors la/de la servici) scoteam cu greu 10 vara wink.gif

oricum, din cate stiu eu, nova 1,6i ar trebui sa consume mai putin, se pare ca motorul de 1,6 a fost mai potrivit pt greutatea masinii decat ala de 1,4 si poate si management-ul injectiei mai bun.
ghiccy
scrie in semnatura, a mea ce...

inseamna ca cunosti tu mai bine masina mea decat mine!!! wink.gif
ANTIdacie
Eu am intrebat de consumul novei gti!Eu in prezent am o berlina din 86 si m-ar bate gandul sa imi iau o nova gti!Am vazut ca pretul se invarte pe la 2000-2200E.
Mai vin cu o intrebare:Sunt fiabile aceste masini?Ati avut probleme mari la aceasta masina?Este o MARE diferenta intre dacia berlina si nova gti?S-ar merita schimbarea daciei mele(berlina86 care merge destul de bine) cu care fac in medie 10000 de km pe an cu o nova gti pe care ar trebui sa o achzitionez in rate sau mai bine banii care i-as da as putea sa imi recoditionez masina pe care o am!
alinakes
Dupa parerea mea Gti este un pic peste berlina veche , dar decat sa o iei si in rate mai bine nu !

A mea avea peste 120.000 km si consuma afara 5.5 la 90 km/h iar in oras .... e mai greu de facut consumul ca e traficul asa cum e , dar era in limitele scrise mai sus de ghiccy.

Ce banuti mai ai reconditionezi berlina decat sa faci rate la Gti !

Probleme sunt la calorifer ( are prostul obicei de a se fisura ) , asta se observa in vasul de expansiune , daca in vas se vad ceva particule galbene sigur are probleme cu caloriferul si proprietarul a incercat un stop leak.

Alta mare problema la Nova sunt pasajele de la aripi , alea ruginesc prima data si acolo poti verifica daca sunt revopsite , daca se vede sau nu rugina !

Injectia este fiabila , mai trebuie curatata din cand in cand , de vina e benzina !

Motorul tratat cu un ulei decent te duce ca vantu si ca gandu !

Sa te uiti sub ea sa vezi daca are catalizatorul pe ea sau e dat jos si cu ocazia asta vezi si cum sunt tobele !

La mine a fost prima masina pe care am avut-o si mie mi-a placut la nebunie masinuta aia , nu m-a lasat niciodata in drum , dar nu as fi facut rate pentru ea.

Este optiunea ta , dar gandeste-te ca poate pe viitor vrei ceva mai sus de Nova si trebuie sa platesti rate pentru ea , d'asta zic ca nu prea se merita rate , oricum iei o masina sh si nu poti sti toate defectele pe care le are.
ANTIdacie
alinakes multumesc mult de sfat!asa ma gandeam si eu!E cam aiurea sa fac rate pt o masina sh mai ales ca e si dacie nova si a rulat pe la noi prin tara!O sa mai bag niste bani in masina actuala care a fost numai a familei mele de cand am luat-o,stiu exact ce s-a facut cu ea!
De fapt de ce as lua eu nova aceea:mai mult pt confort(daca poate fi vorba de confort la o dacie mai veche)nu pt viteza sau pt alte chestii!Binenteles ca sunt constient ca dacia nova pe invectie are un plus la nivelul motor dar cum folosesc eu masina,nefiind un impatimit al vitezei imi este suficient si motorul daciei mele!
Ideea e ca ce as schimba la dacia mea cutia de viteze nu pt faptul ca nu merge bine ci pe o mai mare eficacitate eu avand cutie in 4 trepte si bordul, aici si pt design dar si pt utilitatea aerotermei acelui bord.Mai vin cu o intrebare : se potrivesc oare ceasurile mele fara turometru pe un bord cn4 (ultimul tip)!
Poate ca uni or sa spuna ca nu merita sa investesti in piese care nu te ajuta dar eu cred ca ma ajuta un bord cu accesoriile lui aferente, aici ma refer la aeroterma!Am sa incerc sa gasesc un asemenea bord prin targ sau poate are cineva de vanzare unul!
Se monteaza greu un asemenea bord?
mihai0070
Da te intreb eu pe tine cat costa Nova aia GTi .... de trebuie sa faci rate ???????
Si eu mai am o berlina model 85 cu 4 faruri si mi-am luat si nova tot pentru confort in special pe drumuri in afara orasului...dar nova fie ia GT sau GTi nu costa o groaza de bani mai mult de 2500 nici nu merita indiferent cum arata .... ca atunci mai bine iei DSN.. blink.gif
ANTIdacie
am gasit nove gti de la 2000 - 2300 E dar nu am atatia bani stransi sa imi iau o asemenea masina,deci ar trebui sa fac imprumut la banca!Dar pana la urma am ales sa reconditionez berlina mea!
mihai0070
Pai daca vinzi berlina scoti pe ea macar 1500 euro si mai pui diferenta ??? nu merge asa ....sau daca consideri ca este mai bine sa reconditionezi berlina este ok si asa...Numai bine
gti98
Uite si o alta opinie:
Am avut berlina 1300 din 1980 pana in 2000; am luat o Nova GTi in 1998 si o am si in prezent. Impresii:
Berlina era din generatiile "economizate" si era neplacut de lenta dupa Dacia 1100 a lui taica-miu, mult mai spritena (chestie de carburator). La Nova, consumul masurat cu precizie a fost de la 6.3 l/100km in afara orasului, cu masina plina (4 persoane si bagaje si pe sub scaune+ drum de munte: Iasi-Poiana Largului (Bicaz) si retur). Extrema cealalta a fost un parcurs de vreo 50 km, majoritatea prin oras la -15 grade, pe polei, mers in viteza II, cateodata III: 11,5 l/100km.
Dincolo de aceste aspecte, as remarca sprinteneala data de motorul mai mare, (cauza principala a consumului majorat in oras!) si absenta necesitatii de a umbla "cand nu am nici un chef" in carburatorul etern dereglat, infundat etc. (cand ploua, e frig sau ma grabesc!!!)
Mai circul ocazional cu batrana berlina cu carburator a lui socru-miu si ma oftica problemele legate de acel carburator....
Primele Nove au avut probleme de etansare, dar erau de acum rezolvate. Desi masina e mai scurta ca berlina, scaunele spate rabatabile o fac mai incapatoare: am transportat o cada de 1,5 metri cu hayonul inchis!
M-a deranjat garda la sol mica (mai ies si pe drumuri de tara si trebuie sa fiu foarte atent la fagase!). Dar pe asfalt nu am ajuns la o viteza la care sa spun ca devine nesigura, tremura, etc. (la berlina, pe la 100 km/h nu mai exista confort; la 125km/h nu am avut probleme la Nova). Nu ma pasioneaza viteza, dar e o chestie care poate intereseaza.
Bafta!!
ghiccy
eu am venit de la mare anu' asta, ultima data, cu 4 persoane si bagaje cu 160km/h.

inexistenta confortului, cel puitn la a mea, dispare dupa 115-120km/h.

adevarat este si faptul ca exista o diferenta intre confortul din nova si cel din berlina.

confortul asta depinde de mai multi factori, dar de serie amandoua, este diferenta!

eu am alte gume, alte amortizoare, alta antifonare, fata de cum vine masina din fabrica.

in mare sunt destul de multumit de ea in prezent!
mihai0070
Si cu ce masina ai venit tu de la mare cu 160 km/h blink.gif ca nu am vazut scris .... Nova sau cea din semnatura...???????
ghiccy
desi pare destul de greu de crezut, da, cu a mea din semnatura!

nu va inchipuiti acum ca am mers tot drumu' asa, doar spun ca merge... nu vibreaza, nu nimic! wink.gif

aaa... si o intrebare, ce cutie am daca, la 100km/h am aproape 3000rpm, la 120 ~ 3500 si la 140 pana-n 4000 samd???
mihai0070
Si la 160 ce turatie aveai ?????? daca la 140 aveai ~4000 ???
Era pe undeva un calcul ceva de genul
VIT 4 se calculeaza cam asa 3*40(adica 4000 ture) = 120km/h in a 4 a la 4000 de ture.
VIT 5 se calculeaza cam asa 3.7*40(adica 4000 ture)=148km/h in a 5 a la 4000 de ture.

restul cred ca poti sa il afli singur....(formula nu imi apartine cifrele 3 si 3.7 banuiesc ca sunt rezultatele unor calcule mai amanuntite asupra grupul conic cred...si rotatia rotii)
formula am gacit-o pe forum si este valabila pentru cutiile de NOVA CV 510-03 am inteles ca nova a avut mai multe tipuri de cutii de viteze...
Deasemenea iti spun ca este un calcul corect ... Am testat pe Nova cu CV 510-03 si asa este formula indica corect viteza...in proportie de 95 % (mici oscilatii la turometru).
alinakes
Eu am circulat cu Nova Gti 2 ani de zile si cu berlina rareori , deci nu pot fi decat partinitor in favoarea Novei , probabil ca ai un confort mai mare in Nova deoarece masina este altfel gandita !

Si estetica masini este diferita !

DAR , daca omu' nostru spune ca nu are bani si ca ar trebui sa isi faca ceva imprumut , de ce sa il impingem spre ideea de a plati pentru o masina sh care oricum nu este culmea fiabilitatii !

Eu doar i-am spus parerea mea cum ca nu as face rate pentru o asemenea masina !

@Gti98 tu ai luat Nova Gti chiar cand a aparut , este cu totul si cu totul altceva !

Daca omul nostru ar fi avut bani sa o ia pe loc ( 2000 - 2300 euroi ) i-as fi zis , omule daca vezi ca arata bine si ai probat-o nu mai sta pe ganduri si cumpar-o ca merita masina !

Si eu cred ca e mai fiabila decat berlina cel putin privind sistemul de alimentare !

Dar totodata nu cred ca merita sa faci rate pentru o masina sh romaneasca !
mihai0070
EEE... daca nu ai alta sansa si iti trebuie masina merita si rate dar sa merite Masina...la urma urmei scapi mai usor de rate mici la o valoare de 2300 euro decat rate ... la o valoare a unei masini noi... rolleyes.gif
alinakes
Corect ! biggrin.gif

Dar totodata la o masina noua ai si garantie , sansele ca piesele sa nu se strice sunt mai mari !

Si parca atunci te gandesti ca merita ratele !
mihai0070
Corect !!!! alinakes...
dar cand vezi ca ratele la cea noua te fac sa platesti masina cu vre-o 30% sau 40 % in plus fata de pretul initial .... adica ceva de genul cumperi piese fara sa ai nevoie .... rolleyes.gif
ANTIdacie
La aceeasi concluzie am ajuns si eu!Eu am acum o berlina din 86 care merge cat de cat bine!Cat despre ratele pt o masina sh mai ales romaneasca ma pun rau de tot pe gandit!Deocamdata cum am mai spus nu am bani sa imi iau una sh fie si ea nova cu bani jos,de noua nici nu mai vb!Ma incanta nova deoarece este peste berlina dar vad ca nu se merita mai ales sa fac rate.
Acum unele peste altele incerc sa imi fac cat de cat confort daciei berline pe care o am acum, daca poate fi vb de confort in dacie si am sa strang bani sa imi iau alt ceva peste nova sper cu bani jos! dry.gif !Va multumesc tuturor pt opinii!
Sir_Alex
Eu am avut Nova 2 ani si inca am una pe care ori o vand, ori o dau unei rude. Am fost mulumit de ea.
Consum 8-9 oras, 6-7 afara.
Probleme tehnice: in general cu sistemul de racire cum ti s-a mai spus (destul de ieftin de remediat).
Este categoric peste Berlina, da caldura, se simte, injectia e bunuta. Una peste alta, costurile de intretinere sunt cam la fel.

Daca vrei un test drive, da-mi un PM.
CT 67 CDD
Se pare ca nova mea pe injectie consuna cel mai putin din ce am vazut aici....in oras imi ia maxim 8 si inafara 6 jumate......si inafara am facut cu 20 de litri 330 de km......adika pana in bulgaria si inapoi ......si mers si cu 160 ...media a fost de 130 smile.gif depinde acum de cum sunt recglate
Marianssg
am o nova din 2000 si imi consuma 7-8% in afara,si 10-12% in oras......sa inteleg din cele spuse mai sus ca "papa"?care ar fi cauza?k ma "ustura" buzunaru,dar toti imi ziceau k asa consuma novele.
ahyle_blue_eyes
Depinde si modul in care conduci si orasul in care te afli(cat de aglomerat este)!Adica turatia la care schimbi treptele si viteza cu care mergi.
mihai0070
nova ta este gt sau gti ?
in bucuresti gt -ul meu consuma in jur de 10 ~ 11 % gpl benzina 10%

in afara am scos 6.5% gpl si 5.5 ~ 6% benzina bucuresti pitesti 90 km/h max 100 km/h

teroristu03
eu sunt foarte nedumerit legat de consumul de la a mea. mi-a luat in afara 7% be Bucuresti Brasov (DN1) cu mers constant de 110 in afara localitatilor si 60-70 in localitati, plus vreo jumatate de ora-o ora de mers bara la bara prin busteni, sinaia, etc. Am zis ca e ok.

Dar am ajuns in Bucuresti, fac plinul pana la refuz, si am mers 317 km si am ramas fara benzina in mijlocu intersectiei! WTF?? dupa niste calcule rapide ar fi cam 14% in Bucuresti! WTF? wacko.gif dublu? se poate asa ceva? unsure.gif

Mentionez ca e vb de Nova GTi din 98, 70k km la bord.
apollo
retur infundat?la Gti nu prea stiu cum e, dar la DSN am patit-o.
C a t a l i n
Returul, canistra, electrovalva ei, sau chiar regulatorul de presiune bulit.
MIHAI8888
cum se poate infunda returul?(benina se filtreaza inainte sa ajunga in corp clapeta)
si daca tot e infundat e suficient sa sufli in el cu o pompa ?
cu canistra cum e? ce electrovalva?
C a t a l i n
Știu că se filtrează...

DAR, mulți nu au schimbat niciodata acel filtru. Dacă nu e la vedere... Se înfundă returul, la ieșirea din regulatorul de presiune aflat în corp clapetă.

La mine după fiecare 10.000 km filtrul e plin de rugină... Și n-am rezervorul ruginit, iar sita din sorbul pompei e aproape nouă.

Ce anume te interesează în legătură cu canistra? Pe circuitul spre ea, se află o electrovalvă, plasată pe panoul parafoc, în stânga față de corp clapetă.
apollo
din cate stiu de la DSN, cred ca e acelasi principiu si la GTi.
Doar nu intra toata benzina care o debiteaza pompa in motor.

Surplus e intors e in rezervor.
Regulator acela de presiune cum zice MAERSK.
A zis cineva ceva de filtrare? wacko.gif
De obicei acea sita din capul pompei de benzina mai cade in rezervor.
MIHAI8888
acum stiu despre ce e vorba
pot aparea probleme la ea, ?
C a t a l i n
Da, se poate înfunda...
------------------------------


Pompa de benzină are un debit de câteva zeci de litri pe oră, deci evident e destul de "circulat" traseul rezervor-pompă-filtru-regulator-retur.

MIHAI8888
metode de curatare eficiente si sigure stiti cumva?
mihai0070
Retur infundat la injectie ? foarte posibil , dar asta inseamna o supra imbogatire a amestecului in cilindrii , sonda lamda ar incepe sa dea eroare ? teoretic , si daca nici asa ECU nu saraceste amestecul , la ce mama masiu mai aveti computer de bord ?
si pompa electrica de la injectia de pe gti , debiteaza 65 L / h dar si o presiune de 1 - 1,1 bar la 12 v

si acest senzor dece nu si-a facut treaba ?
Senzorul T aer masoara temperatura aerului apirat de motor. Cunoscand ca densitatea aerului scade la cresterea temperaturii, unitatea de control electronica va corecta timpul de injectie (tI), pentru mentinerea raportului (aer/combustibil) optim...

cred ca acest consum vine din alta parte
C a t a l i n
Cum să corecteze? Calculatorul de injecție (că de bord nu are nici SLZ din fabrică) are control doar asupra injecției, dar când injectorul primește o presiune mai mare, ce poate face?
mihai0070
revin (repede ai mai raspuns)
mai ai si sonda lambda
Senzorul oxigen este fixat pe tubul de coborare primar, inaintea convertorului catalitic si are rolul de a determina continutul de oxigen din gazele de esapament, a carui valoare este functie de dozajul amestecului carburant. CORECT?
SI MAI DEPARTE...
Modul de functionare al senzorului se bazeaza pe proprietatea ceramicii de a conduce ionii de oxigen, la temperaturi intre 300 – 8000C. Suprafata exterioara a elementului ceramic este in contact cu gazele de esapament arse, iar suprafata interioara este in contact cu aerul curat. Ca urmare, intre cele doua suprafete ale ceramicii va apare o variatie de tensiune, ce va fi transmisa la unitatea de control electronica (pin 9, pin 10). Aceasta compara valoarea primita cu cea din memoria sa CORECT SI ASTA ?

Pentru ca senzorul de oxigen sa intre in functiune cat mai repede dupa pornirea motorului, acesta este incalzit cu o rezistenta incorporata, de tip PTC = coeficient de temperatura pozitiv.
Traseul de evacuare al gazelor de ardere trebuie sa fie perfect etans pentru a nu avea erori de masurare a continutului de oxigen din gazele arse. AI VERIFICAT ASTA ?

COMPUTER DE BORD m-am exprimat gresit scuze!!!! Unitate Control Electronica , corect asa ?



C a t a l i n
Tot ce ai spus e corect. Nu am contestat asta.

Pe baza informației despre amestec de la sonda lambda, calculatorul poate corecta amestecul folosindu-se de injector, cu condiția ca injectorul să primească presiune de combustibil constantă, din regulator.

Retur înfundat sau regulator decalibrat => injector care nu mai funcționează în parametrii.

Calculatorul nu mai poate corecta amestecul, indiferent ce primește de la senzorul de temperatura a aerului sau de la sonda lambda. El nu are control decât asupra injecției, nu și a debitului de aer.
teroristu03
toate reply-urile astea legate de retur, electrovalva, injectie si calculatorul ei, sonde lamda si nu mai stiu ce senzori sunt pt post-ul meu?
Daca e asa, o duc la un service ca eu nu am inteles absolut nimic din ce ati zis. daca nu ma pricep sad.gif
MIHAI8888
sa luam in calcul retur infundat
ajuta cu ceva daca ii pun in benzina un aditiv pt curatat injectoare?
apollo
va curata putin, dar nu te astepta la minuni.
MIHAI8888
as putea verifica chestia asta cu returu
ma duc chiar acu

am reusit sa verific debitul prin retur este ok ceva mai bine de un litru intr-un minut
eu spun ca nu e infundat
ramane de verificat regulatorul dar nu am avut cu ce in seara asta
desi daca e detarat cred ca nu mai asigura presiune suficienta ce duce spre alte manifestari numai la consum mare nu
MIHAI8888
QUOTE(MAERSK @ 28 Feb 2008, 22:11)
Tot ce ai spus e corect. Nu am contestat asta.

Pe baza informației despre amestec de la sonda lambda, calculatorul poate corecta amestecul folosindu-se de injector, cu condiția ca injectorul să primească presiune de combustibil constantă, din regulator.

Retur înfundat sau regulator decalibrat => injector care nu mai funcționează în parametrii.

Calculatorul nu mai poate corecta amestecul, indiferent ce primește de la senzorul de temperatura a aerului sau de la sonda lambda. El nu are control decât asupra injecției, nu și a debitului de aer.
*


imi pare rau sa te contrazic MAERSK dar ce intelegi tu prin timp de injectie?
nu e cumva durata cat injectorul sta deschis?
atunci micsorand acea durata va micsora si debitul de combustibil va deveni mai mic
presiunea e ok si tocmai am facut un drum mai lung aprox 250 km vreo 15L
nu prea inteleg cum de mi-a consumat 13 L mers de oras(exclusiv )
o sa achimb filtrul de benzina
C a t a l i n
Nu înțeleg nimic. Nu știu nimic. Să nu vă mai pară așa rău.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.