Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Este bine sau nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
.::n00b::.
Mi-am achizitionat de curand un Logan si, desi am carnet de un an si ceva, aceasta este prima masina pe care o conduc. Daca vi se va parea stupida intrebarea va rog sa nu fiti prea critici smile.gif
In trafic cand ma apropii de un stop si observ ca este rosu scot din viteza si rulez asha cu masina pana in dreptul acestuia. Intrebarea este: poate dauna cu ceva masinii aceasta practica a mea?
Daca s-a mai discutat aceasta problema imi cer scuze moderatorilor dar in urma cautarii nu am gasti nimic care sa ma lamureasca. Astept raspunsurile dumneavoastra.
Alex57
blink.gif cred ca ai prea mult timp liber nu te supara ca iti spun wink.gif
guliver
Ce sa aiba, n-are nimic stai cool.
ionutctn
Este foarte bine ce faci dar daca vezi ca e rosu de la distanta scoti din viteza si lasi maneta pe liber dar rulezi cu ambreiajul apasat la fund iar in mod normal cand ajungi in spatele masinilor care stau la stop ar fi bine sa se fi dat verde si sa reiei cu treapta a doua. De ce se ruleaza cu ambreiajul la fund pana la semafor? Asta mi-e greu sa ti-o spun explicatia ar fi ca atunci cand ambreiajul e ridicat si ea curge pe liber cica se cupleaza 2 arbori care unu se invarte la o turatie iar altul la alta turatie....ceva de genul asta. Nu se sta cu piciorul pe ambreiaj la semafor ca strici rulmentul: cred ca stiai asta. Intotdeauna inainte de a apasa pedala de frana se calca ambreiajul (decupleaza); explicatia: strici ambreiajul, mai exact cand apesi frana scade numarul de rotatii al rotilor si prin mecanismul ambreiajului cuplat intr-o treapta se reduce si turatia motorului; cel care are de suferit cel mai mult: ambreiajul. Cand se trece peste o groapa se calca frana numai inainte de groapa si se calca ambreiajul bineinteles inainte de a trece groapa. Motivul? In momentul apasarii pedalei de frana, orice masina din inertie se apasa pe fata, se incordeaza articulatiile fata si daca ii mai dai si un soc in momentul ala e gata. Se calca ambreiajul pentru ca atunci cand e decuplata si treci peste o groapa planetarele se uzeaza mai putin. Nu se trece peste o groapa (de forma sant) sau nu se urca bordurile cu ambele roti deodata. Se trece peste groapa de forma sant ori numai cu o roata sau daca e prea lat cu masina un pic cas cu cate o roata pe rand. Daca treci cu ambele deodata pe langa uzura pieselor normale, "loveste" si in caseta. Plecarile de pe loc din locuri unde masina stationeaza intr-un rand de masini deja parcate se va face foarte lin; motivul: in momentul plecarii cu rotile virate, lucreaza numai planetara de pe interiorul virajului si inauntru planetara are 3 bile ca sa zic asa; cand roata e virata ea calca numai pe una dintre bile pe rand din partea ei mobila; asta coroborata cu plecarea de pe loc cu roata virata conduce la o uzura mai accentuata decat plecarea in linie dreapta.
Imi cer scuze daca sunt cicalitor dar daca tot a fost vorba de sfatuti in a conduce in folosul masinii, consider ca sunt niste informatii utile.
Imi cer scuze daca s-au mai spus si iarasi scuze daca mai sunt multe de spus.
b64chr
QUOTE(ionutctn @ 7 Nov 2006, 19:21)
Intotdeauna inainte de a apasa pedala de frana se calca ambreiajul (decupleaza); explicatia: strici ambreiajul, mai exact cand apesi frana scade numarul de rotatii al rotilor si prin mecanismul ambreiajului cuplat intr-o treapta se reduce si turatia motorului; cel care are de suferit cel mai mult: ambreiajul.
*


Pe asta am pus-o la bula.
StefanT
Nu vad de ce. Omul are dreptate! Bine, nu in situatii exceptionale cand e nevoie de franare urgenta, gen om in fata sau evitarea unui accident, insa inainte de franare, daca se franeaza mult e bine sa se scoata din viteza, normal.
Daca masina e intra-a patra, si tu de la 60 franezi la 30, pe perioada franarii, mai la urma ambreiajul o sa patineze ca a patra nu e o treapta potrivita vitezei de 30 kmph.
IRONICK
b64chr, in principiu este bine sa apesi ambreiajul. Poate nu a avut o exprimare pe masura asteptarilor, dar are dreptate.
madhorsefuzzy
Poti sa detaliezi?
Eu am avut ferma convingere ca daca o las in viteza (fara sa calc ambreiajul) si franez si apoi o scot din viteza doar in momentul cand turatia motorului ajunge pe la 1000rpm procedez corect.

Sau vorbim de cele 2 situatii: cum e mai bine pentru ambreiaj (cu masina scoasa din viteza) sau cum e mai bine pentru frane si eficienta franarii (cu masina in viteza)?
klaus
Eu pun frana cu ambreajul necalcat (il calc doar la scaderea turatiei spre 1200), si nu tin minte sa fi stricat vreun ambreiaj pana acum pe masinile pe care le-am condus
argon
Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza.
IRONICK
Eu nu ma refeream doar la ambreiaj, ci la intregul lant cinematic. Prefer sa schimb placute de frana decat sa "incordez" toata transmisia. Iar chestia cu consumul in frana de motor ma lasa rece.
testike
>Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza.

Huh? Deci daca merg scos din viteza cu 90-100 km/h pot sa stric cutia?
Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii
tarzy
QUOTE(testike @ 7 Nov 2006, 21:20)
>Mersul pe liber pana la o viteza de maxim 40-50 km/h nu are nimic, peste aceasta viteza poate dauna sincroanelor si rulmentilor din cutia de viteza.

Huh? Deci daca merg scos din viteza cu 90-100 km/h pot sa stric cutia?
Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii
*




nu stiu cat de multa dauneaza lantului cinematic dar .... in mod sigur nu o sa ai acelasi control decat ai cu masina in viteza
nik1965
QUOTE(IRONICK @ 7 Nov 2006, 20:12)
...Prefer sa schimb placute de frana decat sa "incordez" toata transmisia.
*


Nu e numai vorba de placute ci si de faptul ca temperatura la care ajunge ansamblu disc-fuzeta-rulment va avea valori destul de mari , iar in zile caniculare chiar conteaza, chiar si (sa nu uit ca am patit-o) temperatura lichidului de frina din etrier care va ajunge sus de tot.
Eu am ramas fara frine la oltcit in mijlocul Bucurestiului (mai precis pe calea 13 Septembrie) in conditiile cind afara erau 40 e grade si traversam Bucurestiul venind de la mare (intrat in bucuresti la ora 15). Dupa 10 minute de pauza si-au revenit in mod miraculos, si tin minte ca folosisem destul de intens frina.
De aceea recomand cu caldura folosirea frinei de motor cit se poate de mult.
.::n00b::.
Multumesc tuturor celor care m-au luminat si care mi-au confirmat faptul ca stilul meu de condus nu dauneaza masinii.
Multumesc Ionutctn pentru sfaturile utile, niciodata nu strica niste recomandari din partea unor soferi cu experienta.
Tin sa precizez ca , chiar daca am doar 3 posturi, urmaresc de mai bine de un an toate discutiile care au los pe acest forum . Observ ca sunt multi oameni de la care poti obtine pareri avizate ( Klaus , DFA , Marty , Al , Money Talks , IRONICK si altii ) fapt pentru care va voi urmari cu mare interes ca si pana acum.
adip
.::n00b::. incearca te rog ca, pe viitor, sa dai topicurilor create de tine titluri cat mai sugestive. Titluri ca "Este bine sau nu?" sau "Ce-ar fi daca?" nu te ajuta sa atragi cititori care ar putea veni cu sugestii pertinente la intrebarile tale. Un titlu in genul "Este bine sa scot din viteza la franare?" ar fi mers mult mai bine.
Bafta
.::n00b::.
Da ai dreptate mi-am dat seama prea tarziu. Multumesc de sfat smile.gif
ionutctn
QUOTE(b64chr @ 7 Nov 2006, 19:35)
Pe asta am pus-o la bula.
*



Mai poti sa o pui si la cascadorii rasului si unde vrei dar eu iti spun un lucru: tot ce am postat aici le stiu de la niste "batrani" care au carnet de vreo 20 si ceva de ani si m-au batut la cap din momentul in care am luat carnetul si pana mi-au devenit un reflex conditionat. Iar toate chestiile astea prelungesc enorm viata masinii.
Cat despre partea cu ambreiajul: nu sunt specialist, sunt economist de profesie dar sa zicem ca franezi cu ea in viteza pana la 1200 de ture dar daca ai 3000 de ture sa zicem si franezi brusc pana la 1200 de ture crezi ca ii face bine? Nu stiu intreb si eu. Din cate stiu eu nu prea bine.
IsNa
De mult n-am vazut atatea baliverne intr-un singur topic...

Sugerez initiatorului sa ignore tot ce s-a scris, ca nimeni nu-l mai lamureste ce-i corect si ce-i prostie in topicul asta.
roland
QUOTE(ionutctn @ 7 Nov 2006, 19:21)
Intotdeauna inainte de a apasa pedala de frana se calca ambreiajul
*



Ok, si ce frumos e cand esti la vale si, inainte de a apasa pe frana apesi ambreiajul. Intentia ta de a frana se transforma, apasand ambreiajul, in alunecarea masinii in fata cu o viteza si mai mare (dispare frana de motor). Ia incearca sa faci chestia asta cand esti la vale, in spatele altei masini (1 metru). In loc sa franezi, apasa ambreiajul sa vezi cum il pupi pe ala.

QUOTE(testike @ 7 Nov 2006, 21:20)
Am facut destul de des treaba asta (sunt niste munti/dealuri gen Feleac unde ai mai multi km in care poti sa mergi asa), si nu am patit nimic pana acum.. Doar cand bag in viteza inapoi o turez, sa se potriveasca rotatiile cu viteza masinii
*



Mda, asta se referea la mersul pe liber. Si cum ramane cu frana de motor in care e bine sa mergi... Nu ai patit nimic pana acum si sper sa nici nu patesti. Dar atatia oameni mor pe dealurile Feleacului din motive de frane supraincalzite care nu mai tin si o iei pe aratura, tocmai din cauza mersului la liber. Cica faci economie de benzina... La injectie nu mai e cazul, iar sa mori pentru cativa leuti in minus... cel putin pentru mine nu merita. Si scrie acolo asa de mare, pe marginea drumului: Folositi frana de motor! Oare de ce?
ionutctn
QUOTE(roland @ 8 Nov 2006, 10:32)
Ok, si ce frumos e cand esti la vale si, inainte de a apasa pe frana apesi ambreiajul. Intentia ta de a frana se transforma, apasand ambreiajul, in alunecarea masinii in fata cu o viteza si mai mare (dispare frana de motor). Ia incearca sa faci chestia asta cand esti la vale, in spatele altei masini (1 metru). In loc sa franezi, apasa ambreiajul sa vezi cum il pupi pe ala.
*



Intr-adevar cand esti la vale ai dreptate. Dar dupa cate stiu eu nu se merge la 1 m fata de cel din fata; distanta trebuie sa fie de minim 3 secunde pentru siguranta masurata data de 1 reper fix de pe marginea soselei.
Ma rog discutiile degenereaza si cred ca mai bine ar fi ca cei care critica si nu ma refer la anumiti useri sa vina cu argumente, nu cu chestii de genul "asta e de bula" sau "ignorati tot" sau eu mai stiu ce. Pana una alta era vorba despre masuri de a prelungi cat mai mult viata masinii.
vijelie
QUOTE(ionutctn @ 8 Nov 2006, 10:40)
...distanta trebuie sa fie de minim 3 secunde pentru siguranta masurata data de 1 reper fix de pe marginea soselei...
*


Eu stiam ca distanta trebuie sa fie egala cu viteza... radmasa.gif
Maximus Decimus
QUOTE(klaus @ 7 Nov 2006, 20:07)
Eu pun frana cu ambreajul necalcat (il calc doar la scaderea turatiei spre 1200), si nu tin minte sa fi stricat vreun ambreiaj pana acum pe masinile pe care le-am condus
*



Poate pentru ca asa e mormal sa se intimple? Pe mine la scoala de soferi m-au invatat asa pentru ca:
1. Reduci consumul de carburant, masina intra in frina de motor si taie injectia
2. Daca nu iti tine frina, cum o mai opresti cit de cit daca nu din frina de motor. Si eu n-am auzit de frina de motor cu masina scoasa din viteza...
ionutctn
QUOTE(vijelie @ 8 Nov 2006, 10:45)
Eu stiam ca distanta trebuie sa fie egala cu viteza...  radmasa.gif
*



Eu sunt de cascadorii rasului, de bula. Sunt petarda. Mai bine ne-ai spune tu sau altii care fac mistocareala pe aici care trebuie sa fie distanta si in ce se masoara. Dar apropo de mistocareala nationala, o sa ramanem cu rasul. Eu nu mai intru in contradictie cu nimeni. Gata. Puteti continua critica asta distructiva cat vreti. Atata timp cat nu veniti cu argumente....sanatate si sa auzim de bine.
sefu_alx
ambreiajul se calca atunci cand turatia motorului scade pana la cea de relanti,nu se apasa cand calci frana...la scoala nu asa v-a invatat?
stuiberv
Ionutctn:
Ai dreptate cu distanta, trebuie sa treaca mai mult de 2 secunde intre momentul in care cel din fata trece pe langa un reper fix si momentul in care treci tu.

Legat de apasarea ambreiajului INTOTDEAUNA inainte de frana, nu cred ca e corect.

In oras, daca ai viteza mica e ok, nu cred ca pot aparea probleme.

Dar daca esti la drum lung si cobori o vale lunga si trebuie sa franezi des, daca apesi ambreiajul tot timpul risti sa incalzesti lichidul de frana atata de tare incat sa pierzi franele. Crede-ma ca nu este un sentiment placut.
Eu am patit chestia asta chiar folosind frana de motor (am coborat cheile bicazului, apoi am continuat fara pauza spre Praid - cam la 10 km de Praid a aparut un zgomot ciudat in dreapta fata, frana nu mai tinea bine asa ca am oprit si am asteptat sa se raceasca - iesea chiar fum din dreapta fata).

Prefer sa folosesc frana de motor decat sa mai patesc asa ceva. In plus, daca sunt in viteza macar mai pot incetini putin.
b64chr
ionutctn:
Ai dat o sumedenie de sfaturi bune. Mai ales cel cu plecatul lin atunci cand rotile sunt bracate, il apreciez in mod deosebit.

In privinta sfatului sa apesi ambreiajul cand calci frana, nu sunt de acord. Dar nu de asta l-am pus la bula, ci din pricina explicatiei din care eu sincer nu am priceput nimic.

Revenind la subiect, intre motor si roti exista un lant cinematic, care cuprinde si ambreiajul. In general motorul antreneaza rotile. Mai rar, in frana de motor, adica atunci cand iau piciorul de pe acceleratie, rotile antreneaza motorul. Daca combin frana de motor cu frana de serviciu, tot rotile antreneaza motorul, dar mai putin energic decat in cazul franei de motor pure, fara actionarea franei de serviciu.
Nu pricep si pace de ce n-ar fi bine sa combini cele doua frane, de motor si de serviciu.
ionutctn
Multumesc si eu de explicatii dar eu nu vroiam sa ne contrazicem aiurea. In principiu stiu ce se intampla cand faci frana de motor si atunci cand combini frana de motor cu cea de serviciu si mai ales daca sa zicem de la 3000 de ture scazi prin metoda asta pana la 1200 de ture nu este un soc pentru ambreiaj? Adica nu mi se pare normal in afara situatiei cand rulezi la vale. Imi cer scuze daca nu ma expriim corect.
Scopul acestui topic era de a da sfaturi in ceea ce priveste condusul in folosul masinii si eventual pe intelesul tuturor ce se petrece cand faci eventuala manevra. Cu totii avem de invatat unii de la ceilalti.
vijelie
@ionuctn: eu unul prefer condusul in folosul confortului si sigurantei personale si nu in folosul masinii sau al aluia din spate sau din fata mea. Atata vreme cat distanta minima care se impune depinde de elementul uman, masina (inclusiv viteza ei) si conditiile de desfasurare a traficului, orice formula mai mult sau mai putin empirica de determinare este inutila. Nu e rau nici ca ne gandim la uzura unor piese dar intotdeauna controlul asupra masinii si siguranta trebuie sa primeze. Parerea mea!
IRONICK
Initiatorul a intrebat:
QUOTE
cand ma apropii de un stop si observ ca este rosu scot din viteza si rulez asa cu masina pana in dreptul acestuia
Voi ati ajuns la Dealul Feleacului, 100km/h, si altele. Doar pentru situatia respectiva trebuia sa ii raspundeti. Nimeni nu a spus ca atunci cand cobori o panta de 10% sau la viteze de 100km/h sa o scoti din viteza.
vijelie
Mda, de la o intrebare pe care daca nu as fi politicos as considera-o cam infantila am ajuns la viteze mari, declivitati record, frecari in lagare, ambreiaje distruse...
Deh, alt nivel...
IRONICK
Ca de fiecare data ...
rhunder
imi cer scuze ca intru si eu in discutie mai ales ca sunt incepator. La scoala de soferi instructoru imi atragea atentia mereu uita-te in fata vezi ca e rosu scoti din viteza si mergi usor oprind din frana, dar sa nu faci asta si cu garcea la examen. Chiar am fost si sunt speriat ca o sa termin ambreiaju pentru ca apas ambreiaj+frana mai ales la stopurile "interesante" de pe la unirii/izvor
vijelie
QUOTE(rhunder @ 8 Nov 2006, 16:30)
...sunt speriat ca o sa termin ambreiaju pentru ca apas ambreiaj+frana...
*


Pastreaza-ti teama pentru momentele cand, desi franezi, masina nu se opreste sau cand vezi ca TIR-ul pe care il depasesti semnalizeaza stanga!
DFA
Poți folosi cu succes frâna de motor, dacă ai loc să o "aplici"... și o poți ajuta și cu frâna de serviciu pe partea finală, iar când chiar ajungi aproape să oprești de tot și turația motorului a ajuns aproape de relanti poți apăsa ambreiajul și frâna în continuare până la oprirea completă.
E preferabil să decuplezi ambreiajul pentru că chiar dacă motorul nu se oprește când frânezi mașina cu el cuplat, îl forțezi să suporte el diferența de turație/viteză dintre motor și roți, lucru care nu prea face bine la sănătatea ambreiajului...
Se poate simți vibrația specifică a mașinii când ambreiajul începe să piardă "aderența" din cauza diferenței de turație dintre motor și roți și te înveți să eviți această vibrație, decuplând ambreiajul înainte să apară, folosindu-te astfel de frâna de motor și micșorând și uzura ambreiajului.
bmw-fan
daca citesti un manual de specialitate acolo scrie clar ca nu este bine sa scoti din viteza cand masina tinde sa mearga singur
EUROPE_
QUOTE(bmw-fan @ 9 Nov 2006, 22:44)
[...] nu este bine sa scoti din viteza cand masina tinde sa mearga singur
*


blink.gif asta-i cam de bula.
IsNa
QUOTE(DFA @ 9 Nov 2006, 23:17)

Se poate simți vibrația specifică a mașinii când ambreiajul începe să piardă "aderența" din cauza diferenței de turație dintre motor și roți și te înveți să eviți această vibrație, decuplând ambreiajul înainte să apară, folosindu-te astfel de frâna de motor și micșorând și uzura ambreiajului.
*



Si asta...

Cum mama spaimelor sa piarda aderenta ambreiajul cand motorul e la puterea de relanti??? Nu poti face ambreiajul cuplat sa patineze nici la cuplu maxim!!
Masina tremura pt. ca motorul incearca sa nu moara, luptandu-se la turatia de relati (sau aproape), tremura...

In rest stilul de condus pe care l-ai descris este perfect corect!
cristi.r
Postul #17 este ultimul lui post !!! Al lui .::n00b::. ! Nu va mai "certati" ca omul s-a lamurit ... bustean !!! biggrin.gif
Motorul trebuie sa ramana cuplat cat mai mult timp de roti prin intermediul CV. Daca te apropii de semafor las-o-n viteza pana aproape de turatia de ralanti ! Exista o probabilitate foarte mica sa ti se defecteze frana de serviciu, dar ea exista. Nu afecteaza nici un mecanism din transmisie de la ambreiaj la axele planetare ! In schimb, nefolosirea franei de motor duce la uzura prematura a placutelor de frana.

E preferabil să decuplezi ambreiajul pentru că chiar dacă motorul nu se oprește când frânezi mașina cu el cuplat, îl forțezi să suporte el diferența de turație/viteză dintre motor și roți, lucru care nu prea face bine la sănătatea ambreiajului...
Acuma, scuze, dar nu asta e unul din rolurile ambreiajului ? Sa preia diferentele de turatie ? La plecarea de pe loc cum e ?

OFF: Intreb si eu in necunostinta de cauza: pentru ce sunt arculetele alea puse pe discul de ambreiaj parca v'o 6 ?
Asi
nu scoateti din viteza si mergeti pe liber la viteze de peste 90-100.. adica nu mergeti pe autostrada si vedeti indicatoru de iesire peste 2 km si o lasati pe liber sa mearga pentru ca diferenta de viteza a celor 2 arbori in care unu se invarte la relati si unul se invarte cu turatia rotilor (care se invart la peste 100km/h) si se duc lagarele si sincroanele din cutia de viteze!!!

asadar.. frana de motor n-a omorat nici un ambreiaj (folosit corespunzator) si il uzeaza de multe ori mai mult si mai grav la plecari cu scart de pe loc sau alte ghidusii dinastea+ stat cu picioru pe el asteptand la stop.
frana de motor este utila! si este utila si necesara oriunde.. si in bucuresti e utila.. si o folosesc des..
eXtenSion
Stati sa inteleg, deci daca mergi cu 90 la ora, cand pui frana sa opresti apesi ambreiajul, sau intai lasi sa actioneze si frana de motor si dupa, cand simti ca a ajuns la relanti, apesi si ambreiajul?
madhorsefuzzy
Partea a doua e corecta.

Eu unul nu inteleg altceva : voi aveti 2 stiluri diferite de franare in functie de viteza? Adica daca am peste 40-50Km/h o las in frana de motor si apas frana iar daca am sub intai calc ambreiajul, o scot din viteza si apoi calc frana.

Eu unul fac toate astea din REFLEX si la 40Km/h si la 90Km/h.
bulan
QUOTE(IRONICK @ 7 Nov 2006, 20:12)
Eu nu ma refeream doar la ambreiaj, ci la intregul lant cinematic. Prefer sa schimb placute de frana decat sa "incordez" toata transmisia. Iar chestia cu consumul in frana de motor ma lasa rece.
*


Daca motorul si tot lantul cinematic au sarcina de a urni masina,pentru a frana cred eu ca sunt suficiente doar franele din punct de vedere economic!Se exclud coborarille lungi sau rularea pe polei zapada gheata!Iar chestia cu consumul nu mai conteaza pentru ca cel ce apasa acceleratia decide cat sa consume masina.Insa ambreiajul este fortat doar la plecarile cu scart sau in viteza(a schimbatorului de viteze} cea mai mare cu masina incarcata la maxim.
OFF-TOPIC:Toti vrem sa stim cum putem sa ne protejam masinile cat mai mult dar ia sa ne gandim ce putem sa-i facem unei masini ca sa o distrugem(excluzand accidentele de circulatie).Presupunand ca masina este a sefului cel rau si el ne da masina lui pentru o zi cei facem ca sa o stricam cat mai rau dar sa crape dupa vreo trei zile dupa ce o returnam???
EUROPE_
QUOTE(bulan @ 11 Nov 2006, 18:46)
Presupunand ca masina este a sefului cel rau si el ne da masina lui pentru o zi cei facem ca sa o stricam cat mai rau dar sa crape dupa vreo trei zile dupa ce o returnam???
*


biggrin.gif Toate gropile ale mele sunt, plecari de pe loc cu scarturi, etc.

ON topic.
De obicei, cand am viteza mica, si trebuie sa opresc ( intersecti, semafor etc. ) o scot din viteza.
RMS

QUOTE
OFF: Intreb si eu in necunostinta de cauza: pentru ce sunt arculetele alea puse pe discul de ambreiaj parca v'o 6 ?

acele arcuri au rolul de a amortiza vibratiile discului.
Laurentziu83
Ce teorii sunt aicea, sa-mi bag picioarele. radmasa.gif

Cum fac eu de aproape 90 de mii de km de cand am carnet:
Daca vad semafor departe, pur si simplu iau piciorul de pe acceleratie si las masina sa incetineasca. Daca vad ca a incetinit prea mult, adica ajung la semafor cu 3-5km/h, atunci schimb in treapta inferioara si accelerez putin sa cresc viteza. In toate cazurile ajung la semafor cu viteza mica si pun frana pe ultimii metri.
Daca traficul nu-mi permite atunci nu mai incetinesc, ci doar franez in apropiere de stop si scot din viteza cand aproape m-am oprit.
In nici un caz nu las masina sa mearga pe liber, nu cred ca in toti km facuti de mine am mai mult de 2-3 km insumati in care am mers pe liber.
Cand am vreo vale de coborat, eventual una pe care o stiu, schimb intr-o treapta inferioara in care stiu ca se va mentine o viteza sigura si apoi iau piciorul de pe acceleratie. Si cobor dealul cu o viteza rezonabila, consum zero si frane reci.
Nu cred ca ambreiajul va ceda de la o astfel de utilizare, iar daca va ceda, il voi face guler la gatul dealerului. Nu mi-a cedat nici un ambreiaj de cand am permis, cu o masina am facut 50 de mii de km, cu asta vreo 24 de mii si nu da semne de oboseala. Si eu zic ca primeaza siguranta in dauna unei schimbari cu cateva mii de km mai devreme. Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil.
Nu sunt adeptul coboratului pantelor cu masina la punctul mort, decat cel mult la o masina pe carburatie iar cand ma apropii de punctul in care va fi nevoie sa franez, introduc intr-o treapta de viteza cat mai potrivita la care sa nu-mi sara turometrul din scala.
MAKRON
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Nov 2006, 11:32)

*


Luati aminte!
gvincentiu
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Nov 2006, 11:32)
Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil.
*


Daca ai Clio... te tine ambreiajul. Dar la un papuc cu tractiune pe spate sau cu masini incarcate cu marfa durata de viata a ambreiajului e alta daca mergi mai mult pe liber.
ionutctn
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Nov 2006, 09:32)
Ce teorii sunt aicea, sa-mi bag picioarele. radmasa.gif
Nu cred ca ambreiajul va ceda de la o astfel de utilizare, iar daca va ceda, il voi face guler la gatul dealerului. Nu mi-a cedat nici un ambreiaj de cand am permis, cu o masina am facut 50 de mii de km, cu asta vreo 24 de mii si nu da semne de oboseala. Si eu zic ca primeaza siguranta in dauna unei schimbari cu cateva mii de km mai devreme. Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil.
*



Excluzand situatiile limita cand se impune "chinuirea" ambreiajului, vezi aici e diferenta intre un sofer bun care stie sa "mearga" cu masina si un sofer care spune ca el nu crede sau chiar nu a distrus nici un ambreiaj. Pai problema este cum iti "tine" ambreiajul dupa 100k km la un stil de condus si la alt stil de conducere. Ca sa fiu mai clar la 130k km asa cum spui tu ai sa vezi ca un ambreiaj arata bine daca s-a mers corect fiind chiar de dacie si la sfarsit ce sa vezi domle' era piesa romaneasca; iar la una straina s-a stricat mai repede: ce sa vezi domle' masina proasta sau nu stie soferu sa o conduca??? Ce sa fie oare? In categoria celor care spun ca are masina ceva sau a fost piesa proasta e plin de ei dar nu am auzit in viata mea pe unul sa spuna: domle' nush eu sa merg cu masina; de cate ori nu am vazut faze prin service-uri de genul: vine unul sa ii schimbe ambreiajul sau eu mai stiu ce si mecanicul da domle' nici o problema il schimbam si dupa ce se intoarce tipul sau pleaca si isi lasa masina acolo mecanicul le spune colegilor: ia uite altul care zice ca masina e de vina, nu zice el ca nu stie sa mearga cu masina.
Eu nedumerirea asta o am: cum se face nene ca la unii tin piesele mai mult, ambreiajul tine mai mult, intra mai usor in viteze etc. iar la altii are mereu ceva masina. Cum se face asta? Si categoria a doua nu ar recunoaste nici in ruptul capului ca au o problema cu condusul. Poate ma lamureste cineva ca mie imi scapa lucrurile astea....
axabrt
ma bag si eu...

in frana de motor, pana la turatia de ralanti 800 rot/min , consumul este zero...
daca masina se scoate pe liber turatia cade in 800 rot/min si consumul nu mai e zero.

Eu in ploiesti, scot niste consumuri in oras, destul de acceptabile cam 8%, insa ocolesc semafoarele.Deasemeni cand merg la Brasov de exemplu si urc se sting 2 liniute, cand ma intorc se stinge numai una...

Deci eu unul folosesc la maxim frana de motor si nu zic ca imi pare rau.
Apoi incearca tu te apropii de semafor scos din viteza IARNA PE POLEI...
ESTI INCONSTIENT OMULE... Nimeni nu a sesizat asta, vine iarna si daca o sa faci asa, succes in service...pa, va pup pe toti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.