Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote Spate Solenza Si Supernova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2
klaus
Zgomote spate Solenza si Supernova

Solenza
Cauze posibile troncaneli:
- fixari punte spate stranse necorespunzator
- inchizatorul hayonului si tampoanele de cauciu de reglaj reglate necorespunzator si exista deplasare hayon
- arcuri spate pozitionate defectuos sau cu teaca de protectie dintre arc si talerul amortizorului distrusa/pozitionata prost
- tableta portbagaj spate cu probleme (tampoane scurte/lipsa, probleme la ?balamaua? de prindere
- spatarul banchetei spate cu suruburile stranse necorespunzator.
- Sezutul banchetei neprins in suportii de pe podea dinspre spate
- Numarul de inmatriculare este prins lax in suport si zdrangane.

Cauze posibile scartzaieli
- Limitator frana spate, in dreapta spate, neuns


Proceduri de verificare si remediere. Se iau in ordine pentru a fi eliminate cauza cu cauza

1. Se verifica si se strange ansamblu fixarii puntii spate
2. Se verifica jocul in inchizatorul hayonului; se regleaza inchizatorul hayonului si distantierele de cauciuc
3. Se verifica pozitionarea corecta a arcurilor suspensiei spate si pozitionarea tecii arcului (manson de plastic care intra in contact cu talerul amortizorului)
4. se analizeaza probabilitatea apartiei de la bancheta si placa portbagaj (se verifica prin test de drum pe denivelari cu placa portbagaj scoasa si cu spatarul banchetei demontat; daca nu se aude este de la una dintre ele)
5. Daca se aude zgomot in continuare cu bancheta si placa scoase, este de la amortizor. Se inlocuieste
6. Daca nu se aude, se pune placa. Daca e de la placa, se remediaza cauza (se lipesc distantieri pe tampoanele de cauciuc cu prenadez, distantieri care pot fi garnituri de obertain; daca este de la suportul tabletei se repara corespunzator ? inlocuire, adaugare de varnish etc.)
7. Daca nu se aude zgomot cu placa montata, este de la spatarul banchetei. Se monteaza spatarul banchetei la loc si se strang suruburile bine
8. Se verifica de asemenea si pozitionarea sezutului banchetei (daca este prins in bridele de retinere dinspre spate)
9. Se verifica si se prinde mai bine (daca este cazul) nr. de inmatriculare, sau se pun niste distantieri sub el (garnituir de obertain)

Observatii:
- Zgomotele auzite la coborarea de pe trotuar sunt date de tipul de amortizor si nu reprezinta o problema
- zgomotele la urcarea/coborarea pasagerilor din automobile nu sunt legate de amortizoare de principiu (numai daca amortizoarela nu sunt ?varza?) ci de aluncarea sabotilor spate de la frana de mana sau de ansamblu punte spate care scartie (bucsi, suruburi nestranse etc.)

Zgomote spate Supernova
In plus fata de Solenza:

Cauze troncaneli
1. Cursa de final a amortizoarelor pe gaz tip Bilstein (la gol, cursa amortizorului este pana la final si loveste pistonul in capul cilindrului)
Rezolvare:
Se schimba cu amortizoare Monroe pe ulei


Cauze scartaieli:
1. Deplasarea laterala a hayonului datorata torsionarii caroseriei pe spate, datorita lipsei de rigiditate pe spate si a faptului ca bancheta spate nu rigidizeaza caroseria (motiv pentru care la Solenaz bancheta este dintr-o bucata). Sursa de scartzait este deplasarea hayonului de metal pe chederul hayonului sau scartzaitul incuietorii hayonului.
Rezolvari:
- eliminarea deplasarilor laterala ale hayonului prin montarea "cuiului" de Solenza
- Schimbarea chederului de DSN cu unul de Solenza (care este mai "poros"/"buretos" si mai putin predispus la scartzait
- Ungerea chederului hayon cu glicerina boraxata sau vaselina siliconica

2. deplasarea hayonului fata de tamponul tabliei spate (frecare cauciuc pe tabla)
Rezolvari:
- Lipirea unei mochete pe hayon in zona de contact cu tamponul de cauciuc
- Mutarea tampoanelor de pe tablie pe hayon (fixe pe hayon, freaca cauciuc pe tablie ceea ce nu mai produce scartzaieli)
- Inlocuirea tabliei de DSN cu una de Solenza.

3. Frecarea banchetei si spatarului ei de capetele suruburilor de prindere a diferitilor suporti.
Rezolvare:
- Se acopera capetele suruburilor cu izolirband

4. Scarzait produs de mecanismul de retinere a spatarului banchetei.
Rezolvare
- se rabateaza spatarul banchetei si se introduce vaselina in mecanism
Dyda
Reprtitorul face corp comun cu puntea fiin fixat rigid si nu prea vad cum ar putea produce zgomot

poate faci referinta la Limitator frina.
klaus
Asa este, drept urmare am modificat in consecinta.
klaus
QUOTE(AG 17 XLX @ 26 Oct 2004, 11:57)
eu am pus cui de slz si a mers un timp , pana s-a rupt tabla de la hayon , cea in care era prins cuiul.....
am venit cu alta solutie pe care am vazut-o la o skoda octavia.
pe lateral are un fel de tampoane de cauciuc (si pe caroserie si pe hayon ) si vin unele peste altele si nu ii mai da voie sa se miste in lateral
asa ca am cumparat niste cauciucuri din alea de se pun la frana la bicileta , am dat gauri in caroserie ,pt ca au un fel de cui , si apoi le-am lipit si cu poxipol.
Ca urmare hayonul nu se mai misca deloc si deci nici nu mai este scartaitul ala enervant.
bafta
*


clr
Periodic mai pune cineva cate o intrebare legata de problemele din acest topic. Cred ca ar fi util daca s - ar face sticky sau ceva de genul asta, sa - l gasim mereu pe prima pagina.
bogdan_o
Ce am facut eu pe SLZ. Eu am pus folie de parchet, dar acum vreau sa pun pasla si antifon, cred ca ar fi mai bine asa. Post-ul este pentru cei care vor sa stie ce si cum trebuie sa desfaca. Materialul folosit ramane la latitudinea fiecaruia.

Eu am mai scris aceste lucruri si pe sectiunea de imbunatatiri SLZ dar am considerat util sa fie impreuna la un topic pe tutoriale. Daca il considerati ca goana dupa posturi sau inutil feel free sa-l deletati.

Ca timp de munca, mie mi-a luat in jur de 6 ore si jumatate, dar am mai stat sa trag si fire pentru deschiderea electrica si pentru iluminarea portbagajului.

Pentru a baga folie de parchet in pafon + garnisaje laterale, va trebuie: surubelnita torx 20 dreapta + la unghi de 90 de grade, tubulara cu clichet de 17 (sau cheie fixa de 17), surbelnita plata cu varful mai lat, cutter, izolir band, agrafe de fixare (verzi, din targ, 3500 lei), manere de viraj (sunt de unica folosinta si odata date jos nu mai pot fi remontate din cauza sistemului de prindere similar unui diblu), folie de parchet 3mm.

Ce si cum trebuie dezmenmbrat:

Garnisaj stalp fata. Se da partea superioara a bordului jos si se desface cu surubelnita torx surubul de la baza lui. Apoi se trage dinspre partea superioara pentru a iesi din cele 2 agrafe de mentinete (una in partea de sus si una mai pe la mijloc). Vedeti ca pe sub ele trec si cablul antenei (pe sub ala din dreapta) si alte cabluri (pe sub ala din stanga) si sunt agatate intr-un plastic de pe acolo. Daca nu vreti sa bagati folie de parchet, merge si fara sa dati bordul jos. Doar trageti din partea superioara si il scoateti din chederul usii. In garnisajul asta intra maxim 2 straturi de folie PEE.

Garnisaj stalp mijloc. Se desface cu o surubelnita plata (sau cu unghiile) capacelul de cauciuc care masceaza surubul care prinde elementul de sustinere al centurii de siguranta. Desfeceti surubul acela cu o tubulara de 17. Pe ura desfaceti cu surubelnita torx surubelul care ste imediat deasupra gaurii pe unde iese centura de siguranta. Apoi desfaceti cu tubulara surubul care prinde centura in partea de jos si cu surubelnita indoita la 90 de grade cele doua suruburi torx. Daca nu vreti sa bagati folie de parchet merge doar sa desfaceti elementul de sustinere al centurii de siguranta si primul surubel torx.

Elementele de sustinere ale plachetei spate si ale boxelor. Scoateti placheta, rabatati bancheta spate si spatarul banchetei spate. Apoi, prin portbagaj desfaceti surubul torx 20 care se afla la baza elementului de sustinere. Prin interiorul masinii, cu spatarul rabatat desfaceti si restul de 2 suruburi care se afla in zona de prindere a banchetei. Apoi, cu grija, declipsati elementul de sustinere a boxei din garnisajul custoda (2 cleme sus si una pe lateral).

Garnisaj custoda. Dupa ce ati desfacut elementele de prindere a boxelor, scoateti capacelul de mascare a suruburului centurii spate si desfaceti surubul cu tubulara de 17. Apoi desfaceti cele 2 suruburi care sunt in zona de imbinare cu usa si trageti de plastic sa iasa din clipsurile de mentinere.

Plafoniera: bagati o surubelnita dreapta sub plasticul gri dinspre luneta si impingeti. Aveti grija cand iese ca s-ar putea sa cada o bucatica metalica ce asigura prinderea plafonierei. Apoi scoateti mufa din spate (are un sistem de blocare cu un piciorus similar mufelor casetofonului).

Parasolare. Desfaceti suruburile. Grija mare la elementele dinspre oglinda interiora ca ies mai greu.

Manerele de viraj. Se desface surubul si se trage. Sunt de unica folosinta (cel putin din punctul meu de vedere). O sa va aduc data viitoare un maner desfacut sa vedeti mecanismul handicapat de prindere.

Cam asta ar fi tot. In rest, grija mare cand scoateti plafonul propriu-zis ca e destul de fragil, sa nu-l indoiti/rupeti. Aceeasi grija si la bradutii gri care fixeaza plafonul, ca daca se rup nu se gasesc de cumparat decat negri. Eu am stat cam 15 minute sa ii scot cu grija sa nu ii rup. Aia doi din mijloc ies cel mai greu.

Expresii care ar putea caracteriza operatiunea: "festina lento" si "daca ceva iese greu, se pune si mai greu la loc" (n.a. sau nu se pune deloc in cazul manerelor de viraj).

Pentru demontat bord:

Pentru demontarea bordului va trebuie o surubelnita cu cap torx subtire (pentru suruburile cochiliilor volanului), o cheie tubulara cu clichet de 13 si o surubelnita cu cap torx flexibila (sa se indoaie la 75 sau 90 de grade). Pentru demontare, intai se scoate casetofonul si mufa butonului de inchidere centralizata. Apoi se desface prin desurubare cochilia superioara a volanului, cea inferioara putand ramane la locul ei. Se desfac suruburile de sub ceasurile de bord si se desfac suruburile din lateralele bordului. Se trage cu incredere de bord inspre spatele masinii, cate putin din fiecare parte. Partea superioara a bordului se ridica putin in sus, se lasa pe spate si se scoate pe la ajutor. Se strang toate suruburile de pe acolo si se lipesc cablurile de partile din plastic (mai putin cablurile casetofonului si cel al inchiderii care se leaga dupa ce se pune bordul la loc prin gaura casetofonului). Atentie mare la suruburi ca au un fel e agrafe metalice (similare cu cele de prindere ale suruburilor boxelor) care au prostul obicei sa mai cada. Pentru remontare se procedeaza in ordine inversa, cu mentiunea ca la fixare bordul trebuie sa intre in trei cleme din fata parbrizului si in niste catari laterale. Se strang intai suruburile din fata ceasurilor si dupa aia cele din laterale. Se pune semicochilia inferioara la loc si se baga suruburile din fata in locasurile lor (asta pentru ca e foarte greu sa le nimeresti dupa ce ai pus la loc si semicochilia superioara). Se pune semicochilia superioara si se apasa pentru a intra la locul ei. Se strang suruburile si asta e tot.
Tudor B
O sursa de zgomot la slz este haionul care, desi prin aparatia celebrului cui, are joc lateral si pot sa zic ca nu e neglijabil, aceasta observandu-se cu bancheta rabatata si parcurgerea unei suprafete cu iregularitati. Deoarece am dorit sa pot inchide haionul fara a fi obligat sa-l trantesc ci sa se inchida din proprie greutate (ca pana acum, lucru care la dsn nu s-a putut), am mai montat inca in cui in partea cealalta a incuietorii, un reglaj usor a incuietorii si tampoanelor. Rezultatul final e mai mult decat satisfacator.
robert.s
La mine au aparut zgomote mai enervante la polita din spate dupa ce am pus boxe . Din cauza greutatii lor policioara vibreaza cu o amplitudine mai mare la denivelari producand zgomote deranjante. Rezolvarea pe care am gasit-o este aplicarea unor bucati de cauciuc pe tampoanele policioarei astfel incat sa preseze chederul mai puternic pe tampoane si sa anuleze vibratia. Am folosit pufere cu o parte autoadeziva din acelea care vin la switciuri sau hub-uri . Inaltimea lor este cam de 5 mm .
GABONE77
nu se poate adauga si zgomotele de pe fata? de exemplu mie imi produce zgomote rau de tot pe usa din dreapta fata. si cand nu merg cu muzica se aud si din spate si din fata. poate face cineva cu experienta si o lista cu zgomotele de pe fata. multumesc anticipat.
marius80_eugen
Pentru klaus : tu zici ceva despre placa portbagaj la Solenza ! Care e aia , ca noi nu avem , pentru ca roata noastra nu este sub masina ? Si despre ce tampoane sau distantiere ar fi vorba la bancheta de spate ? Ca eu am reusit sa o salt cand am antifonat si nu am vazut nimic in afara de prinderile foarte ciudate ale banchetei in fata .
Credeti ca s-ar rezolva o mare parte din problema torsionarii caroseriei daca se monteaza niste bari de ridigizare intre amortizoare ? Pe spate se poate destul de usor , iar pe fata va arata ceva gen tuning . Matizul are din fabrica si este destul de tapan pe fata ! La mine cand merg pe damburi ( valuri asimetrice ) scartaie chederele de la usi si in spate ( presupun ca usa de hayon ) .
CIPTUNING
Pentru cei mai pretentiosi si cu auzul fin:zgomot in spate fac papucii de la dezaburire si cel de la stopul suplimentar. Mai bine zis protectia lor de plastic. Se rezolva cu silicon sanitar.
Asi
2 chestii care am vazut ca face minuni..
a pus un coleg pe solenza lui clima din 2004 2 bari intre suspensii pentru a nu se mai torsiona caroseria.. si anume o teava de fier care a turtit-o la capete.. a dat o gaura de.. nu stiu cat.. destul de mare, si a prinso pe fata intre cele 2 piulite de la amortizoare.
iar pe spate la fel.

asa ceva as pune si eu.. macar pe fata desi pe spate e mai util.. dar pe spate imi cam sta in mijlocu portbagajului..
dragosn
PONT. Pentru cei cu zgomote pe spate: Mie mi se rupsese imbracamintea la arcuri si din cauza asta scartia la orice deminelare. Baietii de la AMG mi-au imbracat arcurile cu un furtun de stropit gradina. Este super liniste in masina acum.

Per total sunt multumit. Mi-a spus ca rewstul este ok doar sa schimb placutele pe la 27.000. (le-am mai schimbat la 14.000)
alfons_sava
QUOTE(klaus @ 27 Jun 2004, 21:26)
Asa este, drept urmare am modificat in consecinta.
*


klaus iubitule!am vazut si eu chestiile ale a de la skoda dar sunt departe de cauciucurile de la frana de bicicleta...totusi mai da-mi te rog niste amanunte:cum le-ai prins si de hayon si de corpul masinii?
klaus
Nu le-am montat eu ci le-a montat userul AG 17 XLX.
Eu nu stiu cum le-a montat, ca eu pe a mea nu am mai apucat...
cristidb
Cat de eficienta este bara de rigidizare intre oalele amortizoarelor? Am vrut mai de mult sa o montez dar dupa asta nu mai pot fi carate obiecte voluminoase in masina.
miki
De ce?!
Crezi ca nu se poate demonta cind ai de carat ''baloti''?!
Poti pune piulite ''fluture'' daca nu vrei sa umbli cu chei dupa tine!
sub75
QUOTE(GABONE77 @ 22 Oct 2005, 19:48)
nu se poate adauga si zgomotele de pe fata? de exemplu mie imi produce zgomote rau de tot pe usa din dreapta fata. si cand nu merg cu muzica se aud si din spate si din fata. poate face cineva cu experienta si o lista cu zgomotele de pe fata. multumesc anticipat.
*



la mine se aud zdranganeli la usa din drepta cand nu e trantita suficient la inchidere wink.gif

alt zgomot in spate care se aude la solenza mea este atunci cand merg cu foarte mare viteza si reduc prin luarea piciorului de pe acceleratie, vibreaza hayonul din cauza incuietorii care este aproape rupta si numai tine hayonul strans de caroserie

mare atentie cand aveti pana, pt ca mi s-a intamplat sa strang mai tare decat trebuie surubul care tine rezerva elevata si preseaza rezerva de portbagaj, astfel tabla portbagajului scartaie la cea mai mica denivelare. scartaitul a disparut la slabirea acestui surub.
Flavian
Un alt PONT la DSN pt. rezolvarea zgomotelor. Am mutat cricul in geanta de scule. S-a facut o liniste de nedescris.....
2dor
Am rezolvat problema scartaitului politei spate. Am desprins snururile alea si polita este fixa acum. In plus mai era o problema, piciorusele politei care sunt cilindrice trebuie sa intre in prinderile de pe lateralele de plastic care tin polita. La mine din cauza banchetei si a husei de pe bacheta, piciorusele alea ieseau din prinderi si cand inchideam haionul polita statea stramba astfel aparea un scartait "frumos". Ca sa fac piciorusele alea sa stea in prinderi am dat cu izolir pe ele ca sa maresc diametrul(pe imbracamintile de cauciuc ale picioruselor). Astfel polita sta fixa in prinderi si nu mai joaca, am pus si pe portiunea de plastic ale lateralelor unde sta polita un fel de purfix dar de cauciuc(un fel de cheder).
Sheffield
Pt. eliminare zgomote hayon mai merge izolir band pe cuiul incuietorii. Mentionez ca am incuietoarea de tip vechi, de nova, cu contactele alea si NU am cui solenza. Am mai reglat si chestiile alea de cauciuc pe care se reazama hayonul si am mai coborat cuiul ala de la incuietoare cu cativa mm mai jos astfel incat cand se inchide sa il stranga mai bine iar daca puneti izolir band o sa tina fixa incuietoarea si o sa dispara jocul lateral.
E liniste perfecta in masina, atata ca din cand in cand mai tebuie reglata incuietoarea (odata la vreo 2 luni da merita) .
dizie
Am postat si pe "probleme tehnice" dar n-am primit raspuns. Are cineva idee de ce atunci cand plec de pe loc mai "brusc" imi huruie tot spatele (cred) de am senzatia ca se rupe? si nu este de la frana de mana... multam' frumos.
marius80_eugen
Cred ca repartitorul se aude asa + ceva prin portbagaj . Sabotii i-ai curatat vreodata ? La roata de rezerva te-ai mai uitat ?
cata87
am un scartait la solenza in fata stanga,presupun ca e de la bucsa barii stabilizatoare.poate sa fie de la aia ?
Trofin Liviu
Am un zgomot pemanent la un tambur spate incat zici ca avion la decolare. Pe drum bun chiar e puternic rau. Ce poate fi?
bion
QUOTE(Trofin Liviu @ 16 Jun 2007, 23:27)
Am un zgomot pemanent la un tambur spate incat zici ca avion la decolare. Pe drum bun chiar e puternic rau. Ce poate fi?
*


Rulmentii

cu stima bion
faddy
Buna tuturor smile.gif
Am aterizat doar acum cateva minute pe aici ..si citeam tot topicul ...fiind interesata direct deoarece am permanent de juma de an un scartait pe dreapta spate la masina.
Am fost in service astazi si au fost inlocuiti rulmentii.si teaca la arcuri ....
TOTUSI am ramas cu o nedumerire.. ...
Nedumerire legata de inlocuirea tecilor la arcuri !
Poate imi explica careva dintre voi daca se poate...
In pachetul adus de unul din mecanici erau 4 teci ... Operatia de inlocuire a tecilor de fapt era una de montare a unor capete de teci .. mai exact cam 2 spire au fost imbracate in respectivul furtun/cordon/ teaca... si la un capat si la celalalt al arcului.

E normal asa ceva adica sa imbrace doar capetii arcurilor huh.gif ???? [Mai ales ca mi-a fost servita o poveste ca nu au voie sa faca asa ceva.. ca trebuie de fapt sa foloseasca piesele de origine... adica sa cumpar eu bine-mersi un arc nou-nout...]
Dar hello ... .arcurile originale au toata suprafata acoperita de teaca .. plus la vanzare se pare ca sunt cate 4 bucati teaca (* cinstit habar nu am de unde le-au adus.. ca desi reprezentanta ..nu aveau pe stoc icon_mrgreen.gif )
As aprecia un raspuns rapid .. .ca intentionez sa le fac scandal daca se dovedeste ca acest gand razlet ...cum ca m-au aburit, e intemeiat. ph34r.gif
bogdanmardare
Buna smile.gif,

Intr-o vizita prin targul de la Vitan, am vrut sa vad cat costa un arc nou, tot pentru Solenza. Vanzatorul mi-a aratat unul, si avea doar capetele imbracate in teci. Am renuntat la ideea de a cumpara (am cumparat amortizoare in schimb), dar cand mi-am schimbat amortizoarele pe spate mi s-au inlocuit si tecile, si s-au pus doar pe doua spire (doar atat erau de lungi, erau piese de origine in punga si service-ul agreat Dacia). Se schimba doar tecile, nu se schimba cu tot cu arcuri...
poeluci
In vederea inlaturarii zgomotelor provocate de haion, a schimbat cineva cele 2 piese de la sistemul de prindere al haionului de la Solenza ??? (cele de sus de la colturile haionului), la mine au cam mult joc si cand trag de haion aud ca de acolo vine troncaneala !!!! sleep.gif
E vorba de 2 piese cu filet mobil ce tin loc de balamale la haionul solenzei excl.gif .
Eu le-am cumparat in vederea schimbarii cu 7,5 ron bucata dar in momentul in care am fost sa le schimb la un Service am primit aproape un refuz total ca aceste piese nu se schimba la Solenza ca e foarte dificil si ar fi mult de munca ca trebuie inlaturata capitonarea si nu se merita !!! mad.gif
dr_mKe
De ce nu mergi la un tinichigiu particular sau de ce nu incerci singur.
De ce nu le-ai gresat periodic sa nu faca joc !
poeluci
"A schimbat cineva cele 2 piese de la sistemul de prindere al haionului de la Solenza ??? (cele de sus de la colturile haionului)"

Asa am mostenit-o ! excl.gif Sunt al doilea proprietar ! Acum incerc sa o remediez si intrebam daca a mai schimbat cineva aceste piese pentru a sti daca intradevar se schimba greu ! sad.gif

E necesara scoaterea totala a haionului sau se pot schimba pe rand cu haionul la locul sau , fara a demonta telescoapele de sustinere a haionului ??? wacko.gif

Multumesc pentru intelegere !
Mihai San
Ma intereseaza si pe mine sa schimb tecile de la arcuri este o operatiune grea?Se demonteaza ceva?
cristio_79
Da,arcurile,pentru ca altfel nu ai cum sa schimbi tecile cu ele montate.Dar mai intai se desfac amortizoarele din punte.
mark``
Ok, am o intrebare: se merita sa punem 2 bari de care s-a mai vorbit pe aici? Adica are efect la ceva? se simte in curbe?
cristio_79
La ce te referi mai exact?La barele de rigidizare dintre amortizoare?
CV - 11YNO
Buna eu am DSN dar nu e adevarat ca trebuie sa indepartezi tapiteria!Are pe colt o bucata mica din caroserie aprox.23cm lungime si 8-10 inaltime aceea se desface cu o cheie imbus nu mai stiu de cat dar subtire dupa aceea se scot suruburile din balama (cheie de 13)si balamaua care e prinsa pe haion si de caroserie aceea are gauri pt. surub de 8 iar acele gauri se deformeaza si de aceea zdrangane!
Eu asta am depistat la mine !Maine ma duc sa vad daca pot face comanda de balamaele acelea daca nu confectionez la strung o pereche!
Apropo astazi mi-sa rupt distributia si nu stiu de unde sa incep ca am atatea defecte!
Bafta in continuare !
robert1991
zdrangane foarte tare scaunul dreapta fata cand nu sta nimeni pe el! cand am un pasager in dreapta nu se mai aude sad.gif

ce sa-i fac?
bogdanelkva
strange-l pe sina.strange-i cele 4 suruburi.e simplu.
robert1991
ok! ms! nici nu m-am uitat cum este prinderea , deloc!
comar
La mine se aude ceva, parca un greiere dar numai cand iau viraj stanga. Se aude undeva spate dreapta. Am uns repartitorul. Am inteles ca trebuie sa ma uit la busca de la telescop sau la la teaca de protectie de la arc. Pot sa imi dau seama exact care este cauza?
pulbur
Salut Comar!
La fel era si la mine,auzeam un tacanit la roata din spate,la viraje.
Solutia?Am centrat roata...prima data puneti roata de rezerva,vezi daca si cu aia face la fel atunci poate nu asta e problema...
comar
Am scos roata de rezerva, am scos si suportul de la roata de rezerva, am scos si polita si bancheta.......nu cred cauza sa fie din interiorul masinii
pulbur
Ziceam sa inlocuiesti roata de unde vine zgomotul cu roata de rezerva...pentru ca probabil de aceea face zgomote la viraje pentru ca nu e centrata roata respectiva blink.gif
comar
Exact ce banuiam......am luat o seringa cu ulei si am dat pe arc. Acum nu se mai aude, deci teaca de protectie de la arc era problema. Pana ajung sa umblu prin acea zona, e mai simplu sa iau o seringa de ulei sa o folosesc odata pe luna biggrin.gif
laur2h
Salut all.. am si eu o problema.. ca sa zic asa am verificat mai tot dar tot se aud zgomote.. unde ar trebui sa merg stie cineva vreun service sau tinichigiu in militari..
sergiu-iulian
Deci am si eu o intrebare,de ce cand sunt incarcat sau in spate se afla 3 persoane nu se mai aude niciun zgomot (sau doar foarte putin) de la hayon?iar cand sunt gol zdrangane hayonul ffoarte tare si rau de ma innebuneste.care ar fi cauza?
BoR
Si eu imi puneam aceeasi intrebare atunci cand zdranganea hayonul.Acum nu mi-o mai pun deoarece l-am redus la tacere astfel:
1.Am reglat acel''U'' de pe buza portbagajului mai jos,astfel incat hayonul se inchide ceva mai greu,apasa mai mult pe cheder,dar nu se mai misca deloc.Consider ca acesta este un factor important pentru fixarea hayonului.
2.Am montat ''cui'' de Solenza.
Verifica si regleaza daca e cazul si tampoanele din cauciuc de pe margine.Spor!
sergiu-iulian
Poi da,dar cum se explica faptul cand sunt incarcat nu zdrangane si cand sunt gol zdrangane...sa fie doar de la hayon?sau poate sa fie si alta problema...poate sa fie bucsele de la amortizoare? dry.gif
Cred ca trebuie sa schimb si eu chederul ca e cam vechi si uzat,cam cat ar costa unul?
BoR
Un posibil raspuns:un zgomot de aceeasi intensitate se propaga mai tare intr-o incapere goala decat intr-una mai incarcata.S-ar putea sa se aplice si in acest caz.
Poate fi vorba si de ceva probleme la suspensia spate,ar trebui verificat.
PH-06-BOA
In ideea ca de la ultima postare tot stati pe maracini, ca nu ati gasit raspuns, as vrea sa fac cateva precizari:
-arcurile, daca au acele prezervative, nu mai zdrangane, dar in ele se acumuleaza pamant care sta mult timp umed, rugineste, arcul se subtiaza foarte repede si plesneste. Am intalnit zeci de arcuri rupte asa.
-barele dintre amortizoare, v-ati gandit daca sunt utile inainte de a ocupa locul cu ele? Tijele amortizoarelor (din apate) sunt izolate de caroserie prin bucsi de cauciuc. Cati centimetrii ar trebui sa se torsioneze caroseria, pentru a strapunge bucsa de cauciuc si tija sa se sprijine pe seibile de centrare, pentru a impiedica micsorarea distantei dintre amortizoare. A stat cineva in portbagaj la curba sa masoare ceva? Cine impinge in lateral in amortizor, intr-o curba? Ar insemna ca la fiecare curba sa se modeleze tabla la aripile din spate, dupa fiecare curba mai stransa. Hai lasati gluma, si as vrea si putina imaginatie in modul de functionare al componentelor, inainte de a sculta ideile traznite.
-daca ai joc la bucsile de amortizor, servisul procedeaza la schimbarea amortizoarelor. Adica, daca s-a terminat benzina, n-ai decat sa cumperi alta masina , plina. In locul bucsilor originale, puteti pune bucsi de bascula inferioara de berlina, iar din teava interioara a bucsilor vechi faceti doua distantiere de cate 4-5mm, si le asezati de-o parte si de alta a bucsii de berlina, pentru a completa spatiul dintre urechile de fixare.
-scartait, fie la spata sau la fata, apare si la tija amortizorului, in cazul cand cauciucul din care e simeringul amortizorului s-a lustruit de tija, e uscat si foarte fina suprafata tijei. Chiar unsa, simeringul rade uleiul dat din afara, si in scut timp iar va scartai. O smirgeluire cu 1000, ar face treaba buna, sau chiar 2000.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.