salut tuturor,am si eu o intrebare?Doreste careva sa faca schimb de jante?Eu am de 1300 si vreau de 1310 superbalon,adica modelul nou mai lata,bineinteles plus diferenta.
dr_mKe
26 Nov 2006, 11:14
Eu zic sa le tii pe ale tale. Sunt mai bune. Serios. Pui pe ele 165 si gata.
sobolan
26 Nov 2006, 18:10
daca se prezinta bine ale tale le pui cauciucuri de 165 tubeles...jantele astea mai vechi sunt mai rezistente....
sefu_alx
26 Nov 2006, 18:13
pe orice janta de dacie (13xx)merg puse de 165? eu stiam ca da,dar frate-meu zice ca doar pe unele..cum e pana la urma?
maryus_83
26 Nov 2006, 18:14
pe toate
Daca tot laudati atat jantele tip vechi, de ce nu faceti schimbul..daca tot sunt asa bune, si puneti voi gume de 165 pe ele
dr_mKe
26 Nov 2006, 19:24
Jantele vechi sunt mult mai bune. 165 reprezinta latimea benzii de rulare exprimata in milimetri. NU ARE NICI O LEGATURA CU JANTA ! 70 reprezinta marimea talonului ca procent din 165 mm (in speta 70 % din 165mm) iar 13' e diametrul jantei in inches.
Pune-ti linistit 165/70 13 pe ele si nu-ti lua altele daca sunt bune. Eventual se scoti cuciucurile, le cureti bine si le dai o vopsea
O sa regreti daca faci schimb. Cele noi sunt mult mai slabe. Eu de ce crezi ca mi-am luat de aluminiu ? Ca m-au dat banii afara din casa ?
maryus_83
26 Nov 2006, 19:30
e cum naiba nu are legatura latimea anvelopei cu janta???
le: ia sa te vad cum pui niste cauciucuri de 215 pe o janta de dacie
Nustiu daca e Ok sa pui gume mai late pe jante mai inguste, poate de 165 in loc de 155 ar merge, nu se pierde asa mult din stabilitatea in curbe, dar sa nu te ia politia la intrebari in caz de un accident, ca esti bun de plata si vinovat.
Practic daca janta e mai ingusta, si guma mai lata, in curbe "flambeaza" mai mult, apare jocul lateral mai pronuntat, si normal stabilitatea scade.
dr_mKe
26 Nov 2006, 19:39
LOOL Inainte de a le monta pe janta, presupunand ca ai pe 13', vreau sa vad cum le montezi pe masina
In cartea tehnica de R12 apar anvelope de 145, 155 si 165, primele doua cu balon de 80, iar cele de 165 cu balon de 70.
Nu devia de la subiect, OK ? Am explicat foarte clar si precis. Puteai explica tu cum sta treaba cu dimenisiunile in loc sa fii carcotas
maryus_83
26 Nov 2006, 19:41
@ argon:de ce sa pierd din stabilitate?daca in loc de 155 am 165 nu ar trebui sa castig ? ma gandesc am frecare mai mare cu asfaltul....
@dr_mKe: am dat un exemplu teoretic in care latimea cauciucului nu permite sa fie montat pe o anumita janta, nu am de gand sa pus asa ceva
Da, suprafata de contact e mai mare , dar nu acolo se pierde stabilitatea, ci in "flambarea" mai pronuntata a "talonului" cand baza e mai ingusta..ca nu stiu cum sa ma exprim...
dr_mKe
26 Nov 2006, 19:44
Intre 155 si 165 eu nu am simtit vreo diferenta. Argon vad ca are numere de HD. Precis stii SP2 din raliul Hunedoarei. Daca nu le-am testat pe acolo destul
atunci nu le-a testat nimeni.
Diferenta se simte la un cauciuc cu talon mai mic. Dar apar erorile de tahometru, pentru ca se modifica diametrul rotii.
Repet, intre 165 si 155 nu e mare diferenta, dar sa nu se gaseasca un Garcea mai odihnit sa te ia la intrebari. Eu nu vorbesc de diferenta la kilometraj, ci de balansul lateral mai pronuntat, universal valabil, nu doar in cazul 165 in loc de 155.
PS am gasit si un link:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.htmlQUOTE
A rim that is too narrow in relation to the tyre width will allow the tyre to distort excessively sideways under fast cornering.
dr_mKe
26 Nov 2006, 19:55
Din moment ce in cartea tehnica de R12 (prima "dacie" a parintilor mei din 77, care avea poze de R12 si era in franceza, o mai am si acum) scria cele 3 dimensiuni ce mai e de comentat ? Practic nu sunt diferente intre ele. Cel putin nu sunt sesizabile dpv uman.
10 mm nu inseamna prea ingust !
unikat45
26 Nov 2006, 20:02
Garcea nu e inginer RAR! deci nu are nici un drept sa se apuce el de masuratori.. ca i se pare e altceva...
)
dr_mKe
26 Nov 2006, 20:04
Adevar graiesti. Dar nu uita ca vorbim de politia romana. Dimensiunile anvelopelor intereseaza RAR sun aspectul erorilor de vitezometru. ATAT ! Daca il etalonezi pt. ele, chiar daca sunt de 195/55 15' si treci intalon asta, te pupa in fund !
diaconuliviu
27 Nov 2006, 11:59
QUOTE(unikat45 @ 26 Nov 2006, 20:02)
Garcea nu e inginer RAR! deci nu are nici un drept sa se apuce el de masuratori.. ca i se pare e altceva...
)
QUOTE(dr_mKe @ 26 Nov 2006, 20:04)
Adevar graiesti. Dar nu uita ca vorbim de politia romana. Dimensiunile anvelopelor intereseaza RAR sun aspectul erorilor de vitezometru. ATAT ! Daca il etalonezi pt. ele, chiar daca sunt de 195/55 15' si treci intalon asta, te pupa in fund !
Din cele de mai sus se trage concluzia clara: Politistul nu sta sa faca pe inginerul RAR, el se uita in talon; daca acolo ai trecut numai 155, din alea trebuie sa ai pe masina. Cum faci sa treci in talon pe ambele, am intrebat si pe alt topic. Nu stiu daca si cum se poate.
A, pentru
drmke, acel 155 este BALONAJUL, adica latimea anvelopei pe cea mai lata portiune. Asta nu corespunde cu banda de rulare ci "cam" cu latimea pe raza medie. 70 e procentajul din balonaj a "inaltimii talonului", corect.
dr_mKe
27 Nov 2006, 12:13
155 e latimea benzii de rulare. Mai citeste.
diaconuliviu
27 Nov 2006, 12:25
http://www.carbibles.com/tyre_bible.htmlThis is the width in mm of the tyre from sidewall to sidewall when it's unstressed and you're looking at it head on (or top-down). This is known as the section width.
Tyre e anvelopa dupa umila stiinta, width=latime.
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html#constructionAici ai desenul, unde banda de rulare e definita "tread" iar "sidewall" e laterala.
In plus, asta scria si in "STAS"urile folosite si la noi cindva.
"section width" daca te uiti acolo unde scrie "aspect ratio" in link-ul al doilea, vei vedea ca pe schita e latimea de care vorbeam, latimea caii de rulare fiind "footprint width".
OK? Eu am citit, tu?
dr_mKe
27 Nov 2006, 13:24
E bun linkul. 155 e balonul ? Zau. 155 e latimea benzii de rulare. Latimea "utila" care calca pe asfalt si da pata de contact e mai mica de 155. Restul nu mai repet.
Nivelul de cunostinte tehnice vad ca a ramas la fel de scazut pe acest forum.
Btw, in engleza lucrurile sunt foarte clar explicate acolo, inclusiv metodologia de masurare. Read carefully ! Vezi care sunt punctele de reper pt. masurarea benzii de rulare
diaconuliviu
27 Nov 2006, 13:35
Pai daca din cele doua expresii de sus si din schita de care vorbesc spui ca aia e banda de rulare si ca banda de rulare nu calca complet.....deduc ca circuli cu anvelopele umflate mult, incit calca doar o parte iar amprenta e mai mica.
Limite: "from sidewall to sidewall". Ori cine e in schita aia "sidewall"? Si cine e "tread"?
dr_mKe
27 Nov 2006, 13:45
Liviule, pana una alta ma stiu la cauciucuri destul de bine, ori de masina ori de MTB. Stiu sa-mi aleg dimensiunea daca schimb jantele cu unele de 14' sa fie cat mai mica eroarea la vitezometru.
Exact ca in schita se masoara din flanc in flanc. Inaltimea flancului se exprima ca procent din latimea benzii de rulare. Sunt sigur ca pricepi si vad ca stii chestiile astea, asa ca nu mai cauta nod in papura.
Un 165/70 13' are diametru mai mare decat un 165/60 13' si foarte apropiat de 165/60 14', putin peste 1% in ultimul caz, lucru absolut neglijabil pt vitezometru, care oricum da eroare din constructie la viteze mari. Asa ca exemplu personal, cand vroiam musai sa gasesc jante de 14', si in final m-am multumit cu 13' si cauciucuri dimensiune standard ca in talon. Si bine am facut
diaconuliviu
27 Nov 2006, 13:52
Nu caut nod in papura; latimea aia maxima a sectiunii poarta numele de "balonaj", cel putin asa ma invatau fostii profesori. Iar latimea benzii de rulare e aia mai mica, exact cit e banda de rulare.
Da, cu roata umflata cit trebuie dar libera, nu sub sarcina, unde dimensiunile difera.
dr_mKe
27 Nov 2006, 13:57
Exact ! Banda de rulare suna mai bine
decat balonaj
Suntem pe aceiasi lungime de unda
diaconuliviu
27 Nov 2006, 14:02
Renunt, n-am spus niciodata asa ceva. Ia inca o data schitele alea si definitiile.
Uite si aici:
http://www.vanzarianvelope.ro/dateanvelope.php#1
Muttley
27 Nov 2006, 14:21
QUOTE(dr_mKe @ 27 Nov 2006, 13:24)
Nivelul de cunostinte tehnice vad ca a ramas la fel de scazut pe acest forum.
Si-ntr-un exces de altruism si marinimie te-ai gandit sa ne aduci si pe noi in lumina?
dr_mKe
27 Nov 2006, 15:37
In limita cunostintelor si experientei proprii
mai sunt destule de invatat totdeauna
cannavaro
4 Dec 2007, 15:59
QUOTE(sobolan @ 26 Nov 2006, 18:10)
daca se prezinta bine ale tale le pui cauciucuri de 165 tubeles...jantele astea mai vechi sunt mai rezistente....
Latimea standard cat este la 1300? 155 ?
Daca pun anvelope 175 70 13 ???se intampla ceva? In afara de probabil cresterea consumului....
Mersi.
djasu82
4 Dec 2007, 16:22
Creste consum nu ati mai indica viteza khilometrajul plus daca te vede politai te trage pe dreapta si daca in talon nu se specifica 155/170 dai din buzunar . E riscul tau ti-l asumi ???
ciprianeduard
31 Dec 2007, 01:12
Eu la fosta berlina pe care am avut-o si cu care am mers 2 ani am avut 175 cu 70 pe spate si nu m-a intrebat nimic politaiul la fel am si la break cam de 3 ani si tot nimic... poate la itp sa zica ceva...(dar imprumuti si tu de la un preten 2 roti cat faci itp-ul ) dar nu cred ca este exclus sa se gaseasca un politai dar nu risti pra mult decat ridicarea talonului cu o amenda mica .
Apropo am mai citit pe aici ca ar fi legal sa pui amvelopa cu maxim 10 mai mare decit scrie in talon...o fi adevarat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.