Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calorifer spart
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
Anonymous
'tui caloriferu' lu caloriferu' lu caloriferu' lu caloriferu' lu caloriferu' lu caloriferu' lu producatoru' mathii de calorifere si radiatoare ca mi-a facut mocheta varzaaaaaaaaaaaaaaa:( sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif ce faaaaaaaaaaaac???????
GeorgeB
mergi in service si repeti ce ne-ai spus si noua!!! daca e in garantie il schimba.

acum ca suntem la subiect am si eu o intrebare , e oarecumva rentabil pt cei de la pitesti sa puna radiatoare proaste pe dsn si in schimb la mai bine de jumatate din ele sa le schimbe de mai multe ori... mie nu mi se pare rentabil deloc
Anonymous
Da! e rentabil. da pentru cei care le produc. De ce sa vinzi cate un radiator pt. fiecare dsn produsa ,cand poti sa vinzi cate 2-3.Mai ales cand problema asta este tolerata de cei de la Pitesti.
SGN_1310
In primavara mi'a curs tot antigelu in masina, de curand am pus iar antigel shi am lasat caloriferul deschis, sper sa nu se fi dus shi asta ca mooooor! icon_evil.gif
MMihai
LA mine, nu s-a murdarit mocheta, nu a curs mult si a picurat pe pres tongue.gif am tot spus ca ma duc sa-l schimbe dar nu am avut timp, sper sa nu intru in iarna cu el asa :|
fanelaru
QUOTE
Da! e rentabil. da pentru cei care le produc. De ce sa vinzi cate un radiator pt. fiecare dsn produsa ,cand poti sa vinzi cate 2-3.Mai ales cand problema asta este tolerata de cei de la Pitesti.


Ma tem ca gresesti pt. ca Dacia da inapoi piesele defecte si nu le plateste furnizorului.
mariancd
pentru cei care au schimbat caloriferul pe barba proprie, cat a costat "elementul"? multam!
SDR
Voi cum ati descoperit ca este spart caloriferul? Intreb pentru ca eu am schimbat aceasta piesa acum trei zile, asta dupa ce am suportat cu mult succes un miros insuportabil de... medicament. Era atat de puternic incat, dupa 10 minute, imi lacrimau ochii. In prima faza am crezut ca se incinge un cabu electric si sa vezi sperietura. Credam ca va lua foc... Doamne fereste. Pe mocheta nu era pic de antigel. Am verificat peste tot. Pur si simplu, spartura era in partea superioara a caloriferului, iar antigelul se usca instantaneu emanand acel miros incredibil. Si apropos, antigelul trece tot timpul prin calorifer, am vazut intreaga reparatie cu ochii mei, iar reparatia trebuie sa coste ceva... Mecanicii spuneau ca piesa nu costa cat manopera pentru ca trebuie scos si pus la loc tot ce se afla sub bord. Chiar tot!

Oare cum as putea scoate mirosul insuportabil din masina? Dupa 3 zile persista, desi am curatat atent caile de cisrculatie a aerului.
AL
QUOTE
pentru cei care au schimbat caloriferul pe barba proprie, cat a costat \"elementul\"? multam!


"elementeul costa cam 650.000-800.000 lei... mai putin la magazine obienuite sau targ, mai mult la mag. CNCD d pe Mihai Bravu.... si chiar mai mult daca iti pun cei de la service....1,1 mil la Latin Efe de ex....



mai este si manopera...cca. 3 ore...plus 1 kg antigel pentru completare



merita sa iei de la CNCD sau service pentru ca ti se recunoaste garantia in reteaua Dacia.... eu am luat/schimbat in martie si in septembrie, pe garantie, am schimbat iar...si exista sanse sa mai schimb 1-2 ori pana expira garantia de 18 luni a piesei cumparate...sad.gif
mariancd
multam!
MMihai
Nu stiu daca va vine sa credeti, dar nu am ajuns nici pana azi la service icon_evil.gif , am sunat azi si m-a programat luni .... si am atatea de facut la ea, numai aeroterma asta dureaza atat ... bine ca sunt inca in garantie ohmy.gif dar pierd o zi intreaga cu ea icon_evil.gif
cristiV
stiti cumva daca exista un service care are aeroterma pe stoc, pentru ca astept de 3 luni iar la cand sun la WC aud aceeasi poveste 'o sa facem demersurile necesare'
Liviu
incearca la Motor Service .. daca nu au in stoc .. in trei zile aduc smile.gif
andu77
mi l-am inlocuit miercurea asta(17 sept.) la Adras in Militari. In prealabil imi facusem rezervare de vineri sau joi.
mariush
Cat a costat cu tot cu manopera?
dolphintm74
Va salut! Mi s-a bulit si mie caloriferul (DSN decembrie 2002). Am depistat locul, picura foarte putin, deci nu sesizez pierderi semnificative in borcanul cu Glaceol. In schimb, miroase groaznic in habitaclu. Acum, inainte de concediu, nu prea am bani pentru alt calorifer. As folosi ceva pentru etansare, insa am dubii intre pulberea clasica (aceea care se gaseste in magazine in tuburi, facuta in USA) si o solutie, Nulon se numeste, facuta in Australia. Ce-i drept, e de 5 ori mai scumpa, insa nu stiu cat e de buna. O sugestie mi-ar fi de mare folos. Va multumesc si numai bine
dizzy
QUOTE(dolphintm74 @ 23 Jun 2005, 17:20)
Va salut! Mi s-a bulit si mie caloriferul (DSN decembrie 2002). Am depistat locul, picura foarte putin, deci nu sesizez pierderi semnificative in borcanul cu Glaceol. In schimb, miroase groaznic in habitaclu. Acum, inainte de concediu, nu prea am bani pentru alt calorifer. As folosi ceva pentru etansare, insa am dubii intre pulberea clasica (aceea care se gaseste in magazine in tuburi, facuta in USA) si o solutie, Nulon se numeste, facuta in Australia. Ce-i drept, e de 5 ori mai scumpa, insa nu stiu cat e de buna. O sugestie mi-ar fi de mare folos. Va multumesc si numai bine
*



Pe perioada verii e usor.
Scoti furtunele, cumperi din piata niste coturi, coliere si caltzi si il scurt-circuitezi!
La toamna pui altul.
Restul solutiilor sunt ineficiente
dolphintm74
dizzy, multumesc frumos pentru sfat. Cel mai probabil asa voi proceda. Ciao
mihail75
parerile sunt impartite. eu am folosit pulberea, dar nu am pus decit jumate. De atunci (dec. 2004) nu am mai completat niciodata in borcan cu glaceol si nu am mai avut probleme (ce e drept imi curgea putin si nu mirosea in habitaclu lasa in schimb o pata verde sub covoras pasager).
vezi ca mai sunt o gramada de alte topicuri pe aceasta tema. cel mai sfint, e sa schimbi caloriferul, dar nu garanteaza nimeni ca nu se va intimpla din nou. cred ca se poate inchide
m75
dolphintm74
Mihail75, daca tot ai fost amabil, lamureste-ma te rog unde se introduce pulberea aia (in vasul de expansiune sau in alta parte) si cam cat se pune. Merg acum sa cumpar. Mi-e sa nu pun prea mult si sa se infunde ceva. Cu schimbatul caloriferului, ai dreptate, s-ar putea sa tina o ora, o zi... nu se stie. O zi frumoasa
costi
citeste instructiunile; eu am pus in vasul de expansiune (la DSN nici nu ai unde in alta parte )
dolphintm74
Costi, merci mult. Banuiesc ca se pune foarte putina pulbere. Apoi se porneste motorul si se lasa sa functioneze cel putin 15 minute, cu caldura deschisa ( cred!!! )
GeorgeB
sau citesti instructiunile biggrin.gif
costi
cam asa ceva... scrie pe sticla !
mihail75
dupa cum am spus, inainte de pronirea motorului (la rece) am pus numai jumatate din sticluta cu pulberea respectiva in vasul de expansiune (daca pui mai putin s-ar putea sa nu aiba prea mult efect, iar mai mult nu as risca). pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca. ar trebui sa mearga, caci, dupa cum am precizat, la mine a mers. daca lichidul de racire isi schimba culoarea, nemaiavind macar tenta verzuie, trebuie schimbat (la mine, dupa ce am pus pulberea, din verde s-a facut verde cu un inceput de tenta maronie, insa il mai las pina in toamna, cind vreau sa il schimb pe tot).
cam asta e. m75
clr
QUOTE(dolphintm74 @ 24 Jun 2005, 11:31)
Costi, merci mult. Banuiesc ca se pune foarte putina pulbere. Apoi se porneste motorul si se lasa sa functioneze cel putin 15 minute, cu caldura deschisa ( cred!!! )
*



La DSN nu ai robinet pentru deschiderea circuitului de caldura, deci nu ai ce caldura sa deschizi. Cel mai bine faci cum ti s - a sugerat: scurtcircuitezi circuitul pana cand stai mai bine cu banii si atunci il schimbi (oricum primesti 18 luni garantie, deci o perioada vei fi linistit).
dolphintm74
Am introdus acum o saptamana "un deget" de pulbere din cutiuta aceea (25.000llei la Selgros), respectand intocmai instructiunile. S-au oprit scurgerile imediat. Totodata, a devenit din nou o placere sa-mi conduc masina, intrucat a disparut si mirosul acela infernal. Cei care au asemenea probleme, cu incredere pot incerca varianta cu pulberea, cu conditia sa nu puna prea mult in vasul de expansiune, iar motorul sa fie cal in momentul introducerii (sa fie circuitul deschis), apoi sa mai ruleze cel putin 10-15 minute, cu caldura data la maximum. Daca este rezonabila cantitatea de pulbere varsata in recipient, nu se va infunda nimic. Apoi, la inlocuirea Glaceolului, care in timp isi va schimba culoarea in maroniu, porii sau fisurile vor ramane acoperiti. Atentie, daca este vorba despre gauri in calorifer, radiator sau alta parte a sistemului de racire, NU folositi pulberea, nu rezolva problema! Sa aveti noroc
motorsport_2005
QUOTE(dolphintm74 @ 1 Jul 2005, 10:13)
Atentie, daca este vorba despre gauri in calorifer, radiator sau alta parte
*


la mine a functionat in radiator si inca mai functioneaza, acea pulbere.
TibiCraciun
QUOTE(dolphintm74 @ 1 Jul 2005, 11:13)
[...]Atentie, daca este vorba despre gauri in calorifer, radiator sau alta parte a sistemului de racire, NU folositi pulberea, nu rezolva problema! Sa aveti noroc
*


Pai si pentru care gauri rezolva problema? Alea din buget? mellow.gif
jan-xmn
Sunt posesor al unei Super Nova Rapsodie,nu are clima.Am observat ca iarna tot timpul dupa ce dau drumu la incalzire in masina geamurile se aburesc excesiv.Am intrebat niste amici iar ei mi-au spus ca s-ar putea sa fie defect caloriferul masinii,altii insa mi-au spus ca e normal ce se intampla...Intrebarea mea este stie cineva care ar fi simptomele caloriferului spart unde as putea verifica eu inainte sa o duc la un service?Va multumesc anticipat
SYL
Cumva folosesti climatizarea pe recirculare ? Pt a nu se aburi geamurile trebuie ca aerul sa patrunda de afara (vezi ca exista o parghie, deasupra celor 3 butoane ale climatizarii, care comuta arerul ep fresh sau recirculare). Iar referitor la simptomele caloriferului spart vezi ca s-a mai discutat pe forum, cauta si tu.
klaus
Mirosul de patrunjel
Ruxi
+ mocheta uda mai ales in partea di dreapta... da mirosul este puternic de verdeata... inca de la inceput
Chipu
ai schimbat caloriferul?
Sorin.m
Salut!
Si eu am avut caloriferul spart: iti dai seama imdeiat dupa miros si dupa mocheta uda...cum a zis si Ruxi, mai ales in partea dreapta!!

Acum...am si eu o intrebare: inainte s ama duc la service sa mi ls chimbe am scos eu mocheta ca sa o spal, am demontat protectiile laterale ale bordului...deci era permis accesul imdeiat al calorifer. Pt a mi l schimba omul mi a luat 115 RON. Mi se pare exagerat de mult, voi ce ziceti?? A mai schimbat cineva la service , tot asa mult v a luat??
cosmin_2300
Am si eu o Dacia SuperNova Clima din 2003 si imi curge antigel in stanga la pasagerul din dreapta ( sper ca se intelege unde biggrin.gif tongue.gif ) . Am gasit un calorifer in targ la Vitan cu 900.000 si la un magazin autorizat 1.300.000 . Credeti ca este vreo diferenta de calitate intre ele ? Caloriferul il pot schimba si eu ? Daca da cum ? A mai facut cineva asta ? Multumesc !
SYL
Pt Nova si SuperNova exista un singur tip de calorifer, asa ca i-al pe cel mai ieftin...
E destul de greu de schimbat caloriferul, cauta pe forum ca s-a discutat, cred ca la Tutoriale gasesti.
cosmin_2300
ms mult . o sa il cumpar pe cel din targ ... acum problema este montajul ( am inteles cum se face ... dar nu am mai facut asta niciodata ) . dry.gif
Ruxi
salut,
eu am vazut cat s-au chinuit aia la service sa mi-l schimbe. Eu nu l-asi schimba pt 10.000.000. Gandeste-te ca in loc sa economisesti niste bani, poti produce alte cheltuieli... cine stie ce rupi daca nu te pricepi la demontarea bordului
Dupa parerea mea ai toate sansele sa faci o treaba "romaneasca". Daca totusi te incumeti BAFTA si urmeaza sfaturile colegilor (SEARCH TOPIC)
mihai_t_hd
Salutare
Eu am Nova dar modelul ca Supernova .Am avut aceleasi probleme ca si voi.M-am incapatinat sa il dau jos singur. E ceva munca dar nu a durat mai mult de o ora.
SYL
La Nova operatiunea e mai usoara, pt ca ai acces mult mai usor la furtunele care intra in calorifer.
tuneam
Salut.
Am ajuns la 60000 (5 ani) de Km si tb sa schimb antigelul. Am 2 intrebari:
1. acum vreo 2 ani, pe la 30000 Km imi curgea caloriferul in draci. Am pus o substanta (2+2) parca pt porii din instalatie, si surpiza nu a mai curs pana in ziua de azi. Dilema mea e urmatoarea: Daca schimb acum acel antigel care are in el acea solutie minune, o sa inceapa sa curga iar?

2. Radiatorul meu nu are dop de scurgere. Am vazut pe forum ca mai sunt si altii in aceeasi situatie, si se recomanda sa scot colierul de la furtunul gros, de jos. Dar ce am obsevat:
- colierul nu e pct-ul cel mai de jos din radiator, deci nu ar iesi tot antigelul
- furtunul ala gros, iese din motor intr-un pct care nu pare a fi cel mai jos din pct de vedere al instaltiei de apa din motor, deci ramane antigel in motor. Nu am descoperit nici un dop pe motor in acest sens. In cartea tehnica(manual) nu zice decat cum se pune la loc antigelul, nu si cum se scoate. Deci pana la urma cum scot antigelul?
evisceratum
il scoti asa cum ai spus. Scoti furtunul ala gros, curge ce curge(cam 4.5l din 6) il pui la loc si completezi si gata. Antigelul care ramine nu iti va face probleme in viitor. Eu nu am reusit sa gasesc in manual o modalitate de a descarca si apa din blocul motor care ramine pe acolo.
tuneam
Gata, am rezolvat-o. Am fost la dacoserv.Pentru 15 RON au facut exact cum a scris evisceratum mai sus.

Dar, mi-am luat o teapa mare. Astfel, am cumarta din oras antigel Tip D, cu 22 ron litrul, si cand colo, la Dacoserv aveau cu 18 RON litrul.
A fost nevoie doar de 2 litri.
SYL
@tuneam am o nelamurire, au fost nevoie in total de completat cu daor 2L sau ai cumparat 2L de antigel si 2L de apa distilata, deci in total 4L ?
tuneam
M-am exprimat gresit. A fost nevoie de 2 L Antigel si 1.7 L apa (am mai completat eu cu vreo 0.3L cand am ajuns acasa, ca scazuse un pic). Deci in total 4L (amestec).
router
Salut,




Am dsn din 2001 si mi sa spart CALORIFERUL,am cumparat solutie 2+2 stop leaq si am pus jumatate in vasul de expansiune.

Intrebarea este CALORIFERUL functioneaza doar cand dau sa-mi dea aer cald in masina sau merge si daca si daca doar e motorul pornit?


Ma gandesc ca daca dau pe cald in masina lucreaza si CALORIFERUL si se vor astupa porii cu respectiva slolutie.

Ce sfat imi dați?
pastrama
Antigelul circula tot timpul prin calorifer, chiar daca nu dai drumu la caldura.

De 2 saptamani umblu si io cu solutie d-aia...aceeasi problema...caloriferul spart.
Io am bagat solutia, am pornit motorul, l-am lasat sa mearga vreo 2-3 minute si dupa aia l-am tinut pe la 2500 de ture. De atunci nu mi-a mai curs.

edit: Io am bagat praf d-ala ieftin de la Metro.
DragosP
Lichidul de răcire al motorului circulă tot timpul prin calorifer (aerotermă, cum îi zici tu), indiferent de poziția butonului de aer cald/rece sau recirculare/aer de afară. Trebuie, evident, să funcționeze motorul și implicit pompa de apă.
Nu-i ca la vechile berline unde, când dai pe aer rece se închide circuitul către calorifer, aici din butonul de selecție aer se închide/deschide admisia aerului cald de la calorifer în habitaclu.
router
QUOTE(DragosP @ 29 Jun 2006, 15:49)
Lichidul de răcire al motorului circulă tot timpul prin calorifer (aerotermă, cum îi zici tu), indiferent de poziția butonului de aer cald/rece sau recirculare/aer de afară. Trebuie, evident, să funcționeze motorul și implicit pompa de apă.
Nu-i ca la vechile berline unde, când dai pe aer rece se închide circuitul către calorifer, aici din butonul de selecție aer se închide/deschide admisia aerului cald de la calorifer în habitaclu.
*




Dar daca merg cu aerul conditionat pornit temperatura motorului sta nu foarte ridicata, isi mai face efectul solutia aceea daca temperatura este mai scazuta?

Dupa cum stiu eu cu aerul conditionat pornit ventilatorul radiatorului e mereu pornit si temperatura motorului e scazuta.

Solutia accea se aplica doar daca e temperatura mai ridicata.?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.