Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unde sunt asamblate motoarele si cutiile de viteze?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
cristeadnl
Am o curiozitate. Stie cineva unde sunt asamblate cutiile si motoarele de pe loganuri? La Pitesti sau afara?
SUPERCAR
Motoarele 1.6 16v de pe Prestige si motorul diesel 1.5 dci vin de la o fabrica din Spania.
klaus
Da' motorul D4D de 1.0 litri si 16V unde s-o produce?
DannyC
Cata vreme nu se fac in Turcia e bine! biggrin.gif
bae
QUOTE(SUPERCAR @ 20 Dec 2006, 09:59)
1. Motoarele 1.6 16v de pe Prestige si motorul diesel 1.5 dci vin de la o fabrica din Spania.
*


QUOTE(DannyC @ 20 Dec 2006, 10:38)
2. Cata vreme nu se fac in Turcia e bine! 
*


1. Si cam pe unde ar fi fabrica aia din Spania? La Pitestillon?
2. Sa inteleg ca in Turcia se fabrica niste dezastre de motoare marca Renault? Cate astfel de motoare facute in Turcia au avut probleme? Sau ne dam si noi pe-aici cu parerea, asa ca sa ne aflam in treaba!
klaus
Eu nu intreb degeaba de motorul ala...
Ca este pe Loganul berlina model LSOR cu cutie JH3.
DannyC
Asa era un zvon, printre cei cu Clio Symbol, cum ca fiabilitatea motoarelor produse in Turcia e mai scazuta. Nu sunt dezastre dar stiu pe cineva care are Clio produs in Turcia si nu e deloc incantat iar cei de la service i-au zis ca masinile din loturile turcesti vin des in atelier.
Poate sunt doar cazuri izolate, imi cer scuze daca am vorbit in necunostinta de cauza. unsure.gif
Sorinator
Nu tin neaparat sa intru in polemica dar am auzit de la un dealer Renault ca primul lucru pe care il fac angajatii sai cand le vine lotul de masini din Turcia este sa dea jos abtibildele cele mai la vedere pe care sunt inscriptii in limba turca sau scrie "Made in Turkey". Oare de ce tara asta are o reputatie atat de proasta? In fond e vorba tot despre tehnologie franceza, standarde de calitate, utilaje si materiale certificate. Doar mana de lucru sa faca diferenta? In fond nici prelucrarea si ansamblarea componentelor nu sunt tocmai operatii pe creier, ci actiuni repetitive. Totul se reduce la disciplina muncii. Sa fie turcul dezordonat? Sa fie turcul tot turc? Expresiile "Esti turc, nu intelegi?" si "Cum e turcul, si pistolul..." au vreo legatura cu miturile referitoare la calitatea masinilor franceze produse in Turcia?
DannyC
Ar putea fi totusi doar un efect psihologic, sa ai senzatia ca masina merge mai ciudat fiind turceasca, si de fapt sa nu aiba nimic.
Ai dreptate in fond e acceasi tehnologie si mana de lucru... nici a noastra nu-i mai disciplinata!
DFA
Cutiile de viteză se fabrică toate la Mioveni.
Motoarele se fabrică și ele tot acolo, inițial (2005) 1.5dCi venea deja asamblat de la fabrica spaniolă din Valladolid, dar e posibil ca acum să se asambleze tot la Mioveni.

L.E. Dealtfel, o groază din componentele Logan-ului sunt fabricate (la propriu) pe platforma de la Mioveni (mai exact vreo 2 treimi din piese), dar sunt destule piese (restul de 1 treime) care sunt fabricate de către diverși furnizori externi ai Renault și care sunt aduse la Mioveni pentru a fi asamblate și montate în mașină, sau trimise sub formă de colecții către Columbia, Maroc, Rusia, Iran...
Aproximativ 15% din piese au fost proiectate special pentru Logan, restul sunt împrumutate de la Clio, Megane, Modus, etc.
madhorsefuzzy
Naspa.

Acum parca erau mai buni turcii decat romanasii nostri, nu? radmasa.gif
l@u
QUOTE(madhorsefuzzy @ 20 Dec 2006, 15:05)
Naspa.
Acum parca erau mai buni turcii decat romanasii nostri, nu?  radmasa.gif
*



Nu-ti face probleme ce crezi ca daca scria Made in France pe motor si se strica erai mai multumit???Lasa-l sa se faca la Mioveni si sa mearga ca eu tot la fel am sa dorm noaptea.
crising
Catre DFA: Si motoarele 1.6 16v se fabrica la Mioveni?
DFA
Nu sunt sigur, dar e foarte probabil ca și el să fie fabricat tot la Mioveni, pentru că nu este montat în mod curent pe nici o mașină Renault (fiind o generație mai veche de motor), ca atare, nici o fabrică Renault nu îl mai produce.

Ar fi cam ineficient să redeschidă o linie de asamblare de 16V (de M1) cine știe pe unde, prin ce țară, în loc să-l asambleze în locația în care asamblează și singura mașină care îl folosește (Logan).

Din același motiv ar fi posibil ca dCi-urile să se aducă în continuare din Spania, tot din cauze de eficiență, în loc să împartă producția de dCi-uri între Valladolid și Mioveni, pentru că așa cum pentru 1.4/1.6 au un lanț întreg de furnizori locali, așa au și pentru dCi în Valladolid, nu cred că motorul (dCi) s-ar ieftini dacă producția lui s-ar petrece la Mioveni, mai ales că o dată cu el ar trebui mutat/împărțit și ecosistemul de furnizori de piese pentru el, lucru care implică investiții serioase.

Iar Loganu' trebuie să iasă ieftin..., "design to cost", remeber?
AL
Ca sa incheiati orice polemica, va dau un hint despre cum puteti afla... placutele cu seriile motoarelor contin, obligatoriu, un cod al fabricantului... seriile motoarelor fabricate in Romania incep cu UU sau UA... la primele supernove, cu motoare fabricate in Spania, seria incepea cu DA... bafta la cautat...


P.S. inca ceva... vorbim de asamblat motoare sau fabricat componentele lor... deoarece nu inseamna acelasi lucru! ... eu cred ca toate motoarele care echipeaza Loganurile sunt asamblate in RO din componente care sunt fabricate in RO si/sau in alte tari (o parte dintre componente)
cristi.r
1.6 16V si 1.5 dCi - Valladolid - Spania
1.4 8V si 1.6 8V - Bursa - Turcia

Si chiar asa, ce s-ar intampla daca ai merge 200.000 km cu un motor despre care stii ca e facut in Spania, si, ca prin minune, afli deodata ca e facut la turci ? Faci atac de cord ? Suferi o depresie ?

Ca fapt divers, si Mercedes face motoare la turci ...
YRX
Cand a fost lansat Prestige-ul Dacia a spus ca motoarele vin din Spania.
Parca cu "UU" incepe seria de caroserie
La MCV-ul lu' mandea (1.6 16V) seria motor incepe cu "D" urmat de cifre.
prody
Sigur stiu ca motorul 1.4 mpi este facut la Mioveni iar DCI-ul inca vine de la Valladolid. Despre celelalte nu stiu nimic.
argon
Cititi atent titlul , si dupa raspundeti, una inseamna fabricat si cealalta asamblat ! A punctat si Al dar nu l-a bagat nimeni in seama. Pieselele din motor se fabrica undeva(nu am deslusit exact unde din topicul asta) si se asambleaza la noi?! Din flash-ul ala de mai demult de pe site-ul Dacia cu spionu' eu am retinut ca toate se asambleaza la noi.
AL
exact asta am zis si eu mai sus!... ma bucur ca a mai remasrcat cineva... poate ne explica dl. mao la ce anume s-a referit el in prima parte a postului sau... ce se face in spania si ce in turcia cu motoarele alea?... daca cel de 1,4 8V e produs/asamblat in Turcia, atunci de ce cele de pe DSN si SLZ erau asamblate (si majoritatea componentelor produse) la noi.. si cand zicem motor produs sau asamblat la ce ne referim?.. la motor complet echipat (cu alternator, demaror, sistem alimentare - rampa injectie, corp admisie aer, electrica si electronica aferente) sau doar motor standard, adica fara cele de mai sus... doar blocul motor cu toate mecanismele si chiulasa cu distributia???

eu cred ca acest topic are doar un potential de adunat aberatii, prin tratarea imprecisa a problemei si pareri bazate pe "am auzit ca" sau "cred eu ca", fara vreo baza reala!
Mario_b
Fabrica de la Pitesti a lucrat o vreme numai cu in regim CKD, doar montau piese aduse din strainatate.
Cu timpul cred ca se vrea integrarea in totalitate in Romania, odata cu ridicarea standardelor de calitate a firmelor producatoare de subansamble.
Cand eu am dat comanda la masina prin iarna lui 2004 mi s-a spus clar de la dealer ca motoarele sunt ansamblate in Romania cu piese din Spania.
acordeon
adica daca eu am loganul din octombrie 2004, motorul este facut afara???
DFA
Nu auzi că nu?
Piesele se aduc de la diverși furnizori și se asamblează la Mioveni.
Oarece îndoieli sunt pentru K9K, dar K7J și K7M sigur se asamblează la Mioveni
Eventual și K4M se asamblează tot la Mioveni.

Da' contează așa de mult pentru voi unde sunt fabricate și unde sunt asamblate?
Cu ce vă încălzește?
De vreo câțiva zeci de ani avem parte de fenomenul numit globalizare, prin care produsele finale sunt asamblate în multiple fabrici și din piese provenind de asemenea din diverse fabrici...
ciprian0813
Intrebare ; care serie ne da tara de provenienta ,nr. de omologare la mine incepe cu AADA si numere/2006 sau nr. de identificare UU si altele ,la motor este D si numere.Precizez ce am dci octombrie 2006 si sunt mai curios de cutie unde ''agata'' daca nu esti atent si calm,nu te lasa sa schimbi viteza in descrestere fara atentie si in graba.
DFA
Dragă ciprian0813, rezistența CV la retrogradare nu face parte din ciclul "uite cum agață cutia de viteze", e comportamentul oarecum normal al cutiilor de viteze de pe autoturisme, iar rezistența lor e variabilă, unele CV-uri sunt mai permisive, altele mai încăpățânate, dar toate se împotrivesc mai mult sau mai puțin la retrogradare dacă diferența dintre turația arborilor e mai mare...

Deci problema ta pare să fie mai mult de utilizare și obișnuință.

Iar ăsta e un topic informativ, nu de rezolvare a defectelor sau a problemelor. Pentru agățări ale CV avem topic-uri dedicate. Caută te rog!
ciprian0813
Am precizat treaba tehnica pt. cutie doar ca sa inteleaga lumea de ce ma doare capul unde e facuta cutia,in rest stiu unde este rubrica de probleme cu cutia.Deci sunt curios cum aflu in ce tara sunt facute motorul si cutia,nu de alta dar ma mai intreaba prietenii si nu au nici unul masini romanesti si sunt si ei curiosi.
IRONICK
QUOTE(klaus @ 20 Dec 2006, 11:17)
Eu nu intreb degeaba de motorul ala...
*
Degeaba incerci tu cu subtilitati, ca nu cred ca o sa reusesti. Sa incerc si eu una: aer conditionat comandat automat
DFA
Offf....

1. Toate motoarele (poate cu excepția lui K9K) și cutiile de viteze sunt asamblate la Mioveni, România.
2. 60% din componentele mașinii sunt fabricate în România, în mare parte de fabricanți aflați și ei pe platforma de la Mioveni.
3. Restul de 40% din piese sunt fabricate în alte fabrici Renault din alte țări sau de furnizori ai Renault din alte țări.
4. 75% din piese sunt realizate după proiecte existente la alte modele Renault (Clio, Modus, Megane).
5. 15% din piese au trebuit să fie proiectate special pentru X90 (Logan...)

Acum, cine poate să știe cât la sută din piesele componente ale unui motor sunt fabricate la Mioveni și câte sunt importate din alte fabrici????

Chiar credeți că mai există vreun produs 100% "made in France" sau "made in Japan", etc., etc., etc.?????

Nici măcar Loganu' nu este 100% românesc, franțuzesc, spaniol, turcesc, deși conține piese fabricate în toate țările enumerate, dacă e să ne luăm după piesele din care se asamblează el...

Dacă punem egal între fabricare și asamblare, atunci Loganu' e românesc.
Dacă vă interesează originea pieselor din care este asamblată mașina atunci vă doresc mult succes în a afla țara de origine a fiecărei piesulici din motoare, cutii de viteză, faruri, pompe, calculatoare....

Când faceți rost de planurile de producție, fișele de materiale necesare și programele de aprovizionare ale fabricii de la Mioveni să le faceți și aici publice, da?
vsebas
Am si eu o intrebare si sper ca e locul potrivit. Unde se fabrica ansamblul de frana la Logan ( nu ABS ca acela stiu ca e de la Bosch) etrier disc etc ce mai e pe acolo ?

Sau daca la logan nu se stie macar pentru CLT.

Sper sa fie in Romania smile.gif ca poate le propune cineva un business tongue.gif
catalin80
QUOTE(DannyC @ 20 Dec 2006, 12:25)
Asa era un zvon, printre cei cu Clio Symbol, cum ca fiabilitatea motoarelor produse in Turcia e mai scazuta. Nu sunt dezastre dar stiu pe cineva care are Clio produs in Turcia si nu e deloc incantat iar cei de la service i-au zis ca masinile din loturile turcesti vin des in atelier.
   



fiabilitatea motoareleor de pe clio symbol produse in turcia e mai scazuta decat fiabilitatea motoarelor de pe symbol produse unde?????? sau am ajuns la nivelul in care comparam mucitorul roman cu cel turc; asta pentru a stabili ca motorul de logan e mai bun decat cel de symbol....no comment

persoana pe care o cunosti nu e multumita de motorul de pe clio produs in turcia sau de toata masina??? poate a gresit ca nu a ales logan tongue.gif
vsebas
QUOTE(catalin80 @ 5 Feb 2007, 14:33)
fiabilitatea motoareleor de pe clio symbol produse in turcia e mai scazuta decat fiabilitatea motoarelor de pe symbol produse unde??????
...
*



.. produse in Cehia ?

remarca la adresa loganului o ignor ca n-are rost..

.. si totusi despre sistemul de franare Logan sau clt nimeni nimic ? un furnizor producator ceva ?
catalin80
cred ca fabrica e in Slovenia si nu in Cehia , dar nu se produce Symbolul acolo....din cate stiu acolo se fabrica numai hatchbackul
vsebas
Da, scuze le-am incurcat. Informatia pe care o am spune ca au fost asamblate si cateva loturi de bicorp acolo...

Insist sa intreb de un furnizor de sisteme de franare ( sau subansamble ale sistemului ) din Romania.

Scuze de insistenta worship.gif
MARCI
M-am uitat pe facturile de la logan: La 1.4 seria incepe cu UA386.... iar la Prestige incepe cu D0068....
Asta sa insemne ca motoarele 16V sunt de pe alte meleaguri?
csocso
este posibil ca motoarele de pe Prestige sa fie asamblate in alta tara dar nu stiu informatii precise despre acest lucru.
Giurisici Fabian
sunt asamblate la mioveni (1,4mpi si 1.6 mpi)ca deaia imi pierde pe la semeringul de distributie post-336-1110552439.gif
http://www.dacia.ro/despre-dacia/uzina-virtuala
intrati aici si o sa vedeti sectia de asamblat motoare si cutii de viteze
Sorinator
Motoarele 1.6, 16 V sunt asamblate la Valladolid, Spania. Insa tot nu m-a lamurit nimeni in ce an au fost scoase pe piata pentru prima data si pe ce modele de Renault.
adip
Sorinator:
- 1998 Laguna 1 si Megane Coupe
- 1999 Clio, Megane Classic, Scenic
Sorinator
Multumesc, ma chinuia de mult intrebarea asta. Deci motorul meu e la nivelul anilor 98-99...
Giurisici Fabian
QUOTE(vsebas @ 5 Feb 2007, 15:35)
.. produse in Cehia ?

remarca la adresa loganului o ignor ca n-are rost..

.. si totusi despre sistemul de franare Logan sau clt nimeni nimic ? un furnizor producator ceva ?
*


m-am uitat eu la masina mea cand am desfacut pe la roata din dreapta fata sa vad pe unde pierde ulei,
amortizoarele sunt Monroe iar etrierele sunt Lucas
bae
QUOTE(Sorinator @ 11 Feb 2007, 01:20)
Multumesc, ma chinuia de mult intrebarea asta. Deci motorul meu e la nivelul anilor 98-99...
*


Pai ce credeai, ca-ti vand astia de la Renault ultimul racnet de motor cu 10000 de euro?
Oricum, am vazut ca altii cred ca motorul masinii lor este derivat din cel de Formula 1, sau cel putin asa rezulta din ceea ce scriu, ca si-au ales Renault ca sunt campioni in F1, etc.
ionnebunu
mai sa stiti ca motoarele de 1,9 dci si 2000 benzina turcesti pentru renault sunt facute cu piese bosch de la mama lor.celelalte motoare turcesti pentru renault sunt facute cu piese no name.[FONT=Arial]
adip
QUOTE(Sorinator @ 11 Feb 2007, 01:20)
Deci motorul meu e la nivelul anilor 98-99...
Zi mersi ca nu-i ala cu fulie defazoare de pe Megane 2, ca ar fi fost un topic foarte popular pe DC smile.gif
C@talin
QUOTE(adip @ 11 Feb 2007, 18:51)
Zi mersi ca nu-i ala cu fulie defazoare de pe Megane 2, ca ar fi fost un topic foarte popular pe DC smile.gif
*




http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=418...fulie+defazoare mai multe informatii aici,despre fulia defazzoare,

ps cum arata piesa asta,are cineva o poza
Sorinator
QUOTE(bae @ 11 Feb 2007, 12:06)
Pai ce credeai, ca-ti vand astia de la Renault ultimul racnet de motor cu 10000 de euro?
Oricum, am vazut ca altii cred ca motorul masinii lor este derivat din cel de Formula 1, sau cel putin asa rezulta din ceea ce scriu, ca si-au ales Renault ca sunt campioni in F1, etc.
*



Nu vad cum dintr-o simpla intrebare a mea si o constatare facuta in urma raspunsului binevoitor pe care l-am primit poti sa deduci ce cred eu si ce nu cred. Eu voiam doar sa-mi circumscriu in timp varsta tehnologica a motorului meu si tu-mi faci proces de intentie in legatura cu ceea ce pretind eu si ceea ce nu pretind de la achizitia mea, in legatura cu ceea ce cred si nu cred, cu ceea ce sper sau nu, in legatura cu ceea ce ma iluzionez sau nu. Oi fi si tu unu care ghiceste in stele ca aia care se perinda pe la OTV sau poate esti doar iute la manie si slobod la gura. Nu-mi imaginez care e comportamentul tau la volan daca te iriti asa usor, dar cel putin ma felicit ca sansele de a ni se intretaia drumurile sunt destul de mici. In ceea ce priveste "racniturile" si cursele de formula 1, astea le las in grija ta, caci am impresia ca te pricepi mai bine.
Adrian78
Eu am auzit ... nu știu cât de real o fii ... că până la începutul lui 2006 motoarele 1.4/1.6 se produceau în Spania și că de atunci se asamblează în România. Ca să mă alătur lui Giurisci Fabian ... d'aia țipă și culbutorii mei că probabil am nimerit primele motoare pe care făceau experiență băieții de la Dacia sad.gif
bae
QUOTE(Sorinator @ 11 Feb 2007, 21:43)
*


Asa e, cum spui tu!
acordeon
deci eu daca am masina din oct 2004? am motor produs in spania?
AL
deci, asa cum a remarcat cineva mai sus, motorul despre care a fost pusa intrebarea in acest topic, cel de 16V, are indicativ care incepe cu DO... acest indicativ corespunde fabricii din Spania...
Adrian78
Daca se poate pentru 1.6 8v ... cei cu masina din 2004-2005 ce litere aveti in seria masinii ... la mine incepe cu UU... deci e Made in Romania ... asta ca sa vedem daca e corect ce am auzit eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.