Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremurat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
cromet
sper ca nu o sa ma ia nimeni la mishto, dar nu prea am experientza cu mashinile in general. mi-am luat o solenza scala shi sincer, se comporta admirabil in orash. ca tot omul, am vrut s-o testez la drum lung shi m-a cam dezamagit ca a inceput sa tremure pe la 110 km/h. ce am constatat io e ca janta dreapta spate e un pic indoita (aprox 2 cm in interior, pe o portziune de aprox 3-4 cm) shi o galma shi mai mica pe acelashi cauciuc. este acesta singurul motiv? am verificat mashina la un cunoscut in service shi nu i-a gasit alt cusur (d-abea scoasa din revizia de 30.000). dupa ce imi indrept janta shi eventual skimbat cauciuc ar trebui sa dispara problema cu tremuratul la viteza ridicata? shi dak o sa dispara, imi putetzi spune cam la ce viteza vibreaza o solenza in mod normal?

p.s. imi cer scuze dak n-am postat unde trebuie shi dak m-am grabit... o sa studiez cu mai multa atentzie forumul
i96nds
Sigur e de la janta stramba.

Daca persista tremuratul si dupa corectare/schimbare cauciuc, e posibil sa ai si alte jante strambe.

La mine masina nu tremura cand era noua decat la peste 160-170 km/h. Apoi a inceput sa tremure la 140. Apoi la 120, lucru care s-a terminat cu o vizita la vulcanizare - la fel, o janta stramba.
bolek_bolek
"janta dreapta spate e un pic indoita (aprox 2 cm in interior, pe o portziune de aprox 3-4 cm) shi o galma shi mai mica pe acelashi cauciuc"

Mai omule, jentile de scala sunt de aliaj din cate stiu ( si am si eu...)... ai indoitura de 2cm inspre interior la o janta de aliaj??? in mod normal astea se sparg la lovituri asa de puternice...poate totusi ai jenti de tabla...
cromet
nu.. am jantele de magneziu (cred) cele standard aerisite din stoc de pe toate slz scala. nush cum a fost produsa indoitura, era asha janta cand am cumparat-o
DragosP
Recomand o echilibrare a roților și eventual schimbarea/îndreptarea jantelor cu belele.
cromet
mi-am cerut scuze de la inceput daca ma grabesc ..........

si pt ca imi doresc sa fiu totusi pe subiect... jantele alea de aliaj sunt de 14"? si daca da... rezerva de otel mi se pare mie sau e de 13? in caz ca imi iau jante de 14 in 4 prezoane, cauciucul de pe rezerva de otel nu se potriveste, nu?

i96nds
Jentile de Scala sunt de 14''. Rezerva e pe 13". Insa gaurile la ambele tipuri de jenti sunt la fel. Deci e OK, nu iti face griji. In caz de probleme incearca sa pui rezerva pe spate. Daca o pui totusi pe fata, sa nu depasesti 120km/h.
dizzy
Te duci la o vulcanizare de buna calitate, repari, indrepti si echilibrezi rotile si o sa fie mai bine
dannyy82
Daca ai CASCO deschide dosar si primesti si janta si cauciuc noi,mergi la politie si cere anexa 2 pt deschidere dosar CASCO si iti iei janta nou nouata si cauciuc si ai sa vezi ca dispar vibratiile.Apropo a mea Solenza pe sosea buna nu vibreaza nici la 160km.Scuze de raspuns asa de prompt dar nu prea am timp.....Bafta
marius80_eugen
Nici a mea nici la 170 km/h dupa 41.500 km . Pune cauciucuri bune , echilibreaza rotile cu jante de aliaj si nu vei avea probleme . Eu nu am auzit ca cineva ar fi reusit "sa strambe" o janta de aliaj , ca ea se spage ... Si scapa de cauciucul cu galma ca e f periculos !!! Daca pui cauciucuri bune , jante de aliaj , le echilibrezi si faci si gemmetria nu vei simti absolut nimic in volan la nici o viteza !!! ( ca ai Scala si ai servo ! ) . Nu este valabil la cauciucurile de iarna cu care sa nu depasesti 130 km/h !!!
Costin
posesor solenza aug2003, 57.000 km
la un moment dat am inceput sa simt trepidatii.
mers auto-soft indreptat toate jantele si echilibrat toate rotile => de la 0 la cat poate 180 (pe bord la vale intre buzau si ramnicu sarat) nici un fel de trepidatie.
pret indreptat jante otel - 25RON / janta

PS: la fiecare revizie fac geometria
PS2: 180 pe bord cu anvelope sava eskimo S3 cu 2.2 atm pe toate rotile
marius80_eugen
Auzi ... Eskimo nu sunt de iarna ??? Ca in cazul asta "la cat poate 180 " cred ca s-ar fi oprit pe la 140-150 daca nu era la vale . Eu mi-am pus doar pe fata Pirelli SnowControl M+S si de la 130 urca f greu si trepida volanul ... la 120 mergea perfect ... Si apoi am documentat si eu ca cele de iarna nu sunt pentru viteza si nu le face absolut deloc bine viteza ! Deci atentie la gume ca le prapaditi fara rost !

P.S. Otel = tabla ... adica pe 13 .. vezi ca ai o eroare mai mare la kilometraj decat cele pe 14 ! icon_mrgreen.gif
Reed
La anvelope de iarna, chiar daca "T" inseamna 190km/h, la viteze mai mari de 120-130km/h apare un zgomot accentuat si vibratie data de insasi profilul anvelopei. Sa afirmi ca ai scos 180km/h cu Solenza pe vremea asta chiar si la vale ( nu in cadere libera) inseamna ca ai fost la o partida de pescuit nu prea fructuoasa si mai ales ca supui la riscuri pe participantii la trafic.
summa
Nu se sparg jantele de aliaj ca nu sunt facute din sticla...am indoit eu aceeasi janta de doua ori,la diferenta de o luna.S-a indreptat cu 30 ron prin targ la vitan.Normal ca nu e bine sa-ti bati joc de ele,dar nici nu se sparg la fiecare gropita...
fcop
sal baieti ! mi-am pus pe masina cauciucuri marca LASSA MIRATA 185/70/13 86T,pot spune ca sunt multumit de ele, am fost la brasov si pe serpentine la franari masina sta mai bine (mentionez drumul DN 1A, cel pe cheia care este super! ce nu-mi prea place la ele este ca dupa ce trec de 100 simt trepidatii in volan si este o stare foarte ciudata, volanul pare mai usor si iti da o stare de nesiguranta!

echilibrarea cauciucurilor este proasta???plumbii sunt de vina? inainte sa le pun pe acestea aveam LASSA MIRATA 175/70/13 si la acelea mi se parea vol mai stabil si nu aveam nici o problema ... am facut cu ele 30.000 de kilo in 2 ani , dar se tocisera si deh, am zis ca sa pun mai late sa aiba un pic de stabilitate mai buna dar...
cromet
QUOTE(marius80_eugen @ 29 Dec 2006, 01:18)
Nu este valabil la cauciucurile de iarna cu care sa nu depasesti 130 km/h !!!
*



mi-am indreptat janta cu pricina.. am facut geometria si mi-am pus si 2 cauciucuri de iarna pe fata. orice fel de trepidatie a disparut. am mers pe A2 constant cu 140 si din cand in cand urcari la 150-155 km/h. in afara de zgomotul crescut, niciun fel de vibratii si sunt convins ca masina ar fi putut mai mult in aceleasi conditii bune. intrebarea mea acum e.. in afara de tocirea grabita a gumelor si poate un zgomot putin mai mare, afecteaza cauciucurile de iarna si viteza? pt ca asta am inteles din cele spuse mai sus, iar eu sincer n-am observat asa ceva
fcop
very happy! mi-am rezolvat trepidatiile , una dintre roti era echilibarata prost, acu merg linistit ! altceva...
daca afecteaza viteza?! atingi viteze maxime mai greu cu ele sau chiar foarte greu"la vale"!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.