Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste deloc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Un_dus
Salut!

Ieri, intru cat se apropie craciunul am zis sa fac un mic pit-stop la comercianti de brazi. Cand m-am urcat din nou in masina sa plec am dat la cheie si nu a plecat, mai facea asa din cand in cand asa ca am zis sa o las putin. Cand am incercat din nou, nu auzeam decat un click (care am inteles ca il face bendixul). Pana la urma un domn cu o dubita si-a scos bateria, am pornit masina si a schimbat in timp ce mergea motorul bateriile. Am inteles ca nu e deloc benefic pt masina, dar la momentul acela nu stiam acest lucru. Am incarcat bateria conform specificatiilor gasite pe forum, dar cand am incercat astazi sa plec cu bateria incarcata, din nou doar acel click sec. Am schimbat bateria cu una noua si tot acelasi rezultat. Uitandu-ma atent sub capota am obs ca atunci cand dau la cheie bendixul nu facea cursa completa, asa ca am inceput cu ajutor, cand dau la cheie cineva sa impinga acea tija de la bendix sa faca cursa completa. Rezultatul = 0. Intrebarea mea este ce ar putea fi. Va expun variantele gandite si auzite pana acum:
1. Bendix terminat - nu face cursa completa
2.. Probleme datorita resuscitarii forta de ieri (efecte necunoscute)
Am incercat cu impinsul si cu bagatul in treapta a2a, in 2 pers si nu a mers.
wolffy
poti incerca sa dai jos electromotoru. mai exact releul de pe electromotor. si il alimentezi la baterie si vezi daca functioneaza. si eu am avut aceeasi problema de 2 ori. prima data s-a rezolvat prin curataratarea papucului care duce acolo la releu de pe electromotor... si a doua oara am schimbat releul.
andrei2005
De obicei miezul metalic din bobina releului bendixului prinde mizerie si freaca. Curatirea lui nu aduce prea multe rezultate.
Se poate sa fie si periile uzate la demaror. Cred ca cel mai bine este sa consulti un electrician auto.
Oricum, daca schimbi bobina de la releu, cumpara de Sacele 9desi este cu cca 500000 ;ai scump. Se gasesc pe piata si poloneze sau turcesti, dar eu am avut experiente proaste cu ele, iar electricianul la care am fost refuza sa mai puna asemenea bobine.
C a t a l i n
Aceeasi problema am avut azi la o 1310 tx din 87....Am desfacut electromotorul...pare sa fie OK....Releul de pornire (solenoid, bobina) merge....
Si preturi: bobina= 1mil, electromotor complet = 4mil
electric
da jos elecromotorul si verifica periile ,rotorul ,bucsile. cel mai bine sa se uite cineva care stie.
C a t a l i n
Ma leg si eu de topic ca am cam aceeasi problema:
deci 1310 masina
Cand dau sa pornesc e moarta...cand sucesc cheia pe pozitia demaror, pica tot curentul, se sting faruri, moare tot...ca si cum ar fii in scurt undeva...se aude tac-ul facut de bendix, dar nu invarte deloc..
Am desfacut electromotorul, carbunii sunt buni, rotor bun, solenoidul pare sa mearga, nu pare nimic in scurt.....ma gandesc ca ar fi scos fum ceva...unde trage atat curent?
yo9hrb
Verifica bornele de la baterie. Sau poate fi vreo intrerupere in baterie (se poate intampla daca bati in borne).
șoferistul
problemă aparent similară: cu totul aleatoriu dar din ce în ce mai des se întîmplă să dau la cheie și să nu se petreacă nimic, nici măcar un CLIC. Dacă apăs pe un șurub de pe electromotor, cred de pe starter, motorul dă să pornească. Dau din nou la cheie și totul e OK. În ultima perioadă nici dacă apăs acel buton nu se învărte electromotorul întotdeauna. Starterul a fost înlocuit, contactele verificate.
mihai0070
Trak3r daca dai la automat si nu merge (nu face nimic) ba chiar iti stinge cor ce consumator ... schimba bornele de la baterie sau mai intarestele ... inseamna ca sunt prea uzate (largi) si nu mai fac contact bine ... am patit asa la nova mea ... solutia pana cumpar alte borne a fost sa pun untre borna si baterie (borna bateriei) un manunchi de lite destul de groase ca sa faca borna sa intre in forta pe borna bateriei... merge perfect ...
șoferistul
Consumatorii sunt OK, Radioul se aude în continuare, farurile nu au lumina variată.
diaconuliviu
Carbunii in cel mai fericit caz sau solenoidul.

Ar mai fi posibila uzura contactului cu cheie.
Ia-le pe rind.
șoferistul
Contactul a fost schimbat anul trecut. Rămîne să sper că sunt cărbunii. Butonul acela de care tot apăs are un șurub reglabil în capăt. Pot face ceva dacă îl rotesc într-un sens sau altul? Se reglează ceva de acolo?
C a t a l i n
SOLENOIDUL!
E bulit...in momentul in care solenoidul impinge bendixul, bobina cupleaza electric circuitul spre demaror...Tu apasai cred pe acel surub pe care vine curent de la baterie spre electromotor, sau pe celalalt, unde este cuplat firul cu plus pentru demaror...

Bobina ar trebui sa realizeze cuplajul electric intre acele 2 suruburi (evident prin interior)...si cred ca asta nu se mai intampla...
vali vtk
Daca nu iti porneste ,incearca urmatoarea metoda : pui contactul,te dai jos si apesi pe surubul de la bobina si in acelasi timp lovesti usor cu un ciocan in electromotor biggrin.gif .Daca miraculos electromotorul incepe sa invarta motorul ,cauza este :bucse uzate .Si se poate trece la schimbarea lor cand vremea permite. Spor la treaba :)explicatia e simpla rotorul freaca in stator cool.gif
șoferistul
Care este șurubul de la bobină? apăs pe cel care este pe starter, deasupra electromotorului. Uneori nu are efect apăsarea pentru că are cursa mică și nu face contact, indiferent cît de tare apăs.
C a t a l i n
Starter sau bobina sau solenoid....
Are 3 suruburi acolo...
2 cu diametru mai mare (cu piulite de 12-13 parca) din care: pe unul vine un conductor de la baterie, pe celalalt se prinde firul ce merge la carbunele de + din electromotor
al 3-lea, mai subtire, pe care vine comanda electrica de la cheie...

Acele suruburi nu ar trebui sa se miste, incearca sa le strangi contrapiulitele dintre papucul firului si carcasa bobinei, pe fiecare din suruburi...
șoferistul
Sunt superstrînse. Eu apăs pe unul care se poate reglași cu măna în parte exact opusă lor.
ageana
Oarecum ontopic: eu am bateria buna pe masina, dar totusi uneori la pornire face ca si cum ar fi dusa, invarte greu motorul.
De la baterie nu e sigur. Ar putea sa fie si de la altceva?
apollo
si la mine facea la fel..cu toate ca bateria e noua si o am de ieri...mi-a umblat cineva la avans(nu am vazut cum l-a mutat) si a luat-o la sfert de cheie dimineata cu motorul rece
ageana
Merci! Ma gandeam eu ca am ceva probleme la avans.
Cand ies de la servici ma duc sa il reglez. Aseara am luat si bujii noi, si lulea si vreau sa ii pun la punct aprinderea.
bygy007
daca peria de minus nu faca contact pe rotor atunci nu o sa cupleze bendixul deloc schema elecrtomotorului este cam asa

scuze pt desen nu ma prea pricep
ageana
bygy007: chiar nu te pricepi la desen radmasa.gif
Te rog nu te supara, dar nu m-am putut abtine din ras.

Am luat si releu de incarcare nou, ca sa fiu sigur ca nu e de la el.
bygy007
da imi pare rau daca nu ai inteles ideea era ca starterul este format din doua bobine una cu sirma mai subtire si una mai groasa
un capat de la bobina cu sirma subire si unul de la bobina groasa se leaga la contact firul subtire care se leaga la instalatie si duce la contact

celelalalt capat la bobina subtire se leaga la masa iar cel gros se leaga la borna care se duce in electromotor NU la cea care vine cablul care vine de la + bateriei


el lucreaza asa

cind invirti cheia alimentezi ambele bobine cu 12V

-cea subtire + ; contact ;bobina ; masa


-cea groasa +;contact ; bobina ;electromotor (starorul ; peria 1 ;rotor ; peria 2 masa ) ; masa

atrage miezul bobonei starterului antreneaza contacrele de forta din curul starerului care alimenteaza electromotorul totodata aruncind bendixul afara care cupleaza pe coroana

a doua bobina dupa ce a inchis contactul de forta nu mai este alimentata avind pe ambele capete + 12v




PS ideea era ca a doua bobina nu era alimentata si de aceea nu cupla bendixul peria de minus nefacind contact wink.gif tongue.gif
cmres80
Am schimbat carbuni si bucse si electromotrul merge atunci cand nu e pe masina.Odata pus face la fel ca inainte adica doar un clic si atat. Bateria o am de vreo 3ani dar nu mi-a dat niciodata semne de oboseala. Ce ar mai putea fi!? Contactul din moment ce face un clic inseamna ca trimite ceva curent catre electromotor. Ceva idei!?
bygy007
becurile se sting (martorii) cind face clic
cmres80
S-a rezolvat am schimbat prin electromotor degeaba. Aveam firul de pe plus de la baterie desprins radmasa.gif . Daca ma duceam la service probabil ca ma puneau aia sa schimb electromotrul dry.gif .
Multam fain celor ce s-au chinuit sa dea un raspuns.
doditadaniel
QUOTE(Adrianno @ 5 Jun 2007, 20:46)
incerc maine dimineata, ms pt sfat
*


Salut!
si eu am oarecum o problema similara. Am o dacie 1310 din 1995. In urma cu cateva zile la pornire, cand invarteam cheia in contact nu se intampla nimic. Luminile de bord nu se aprindeau, nu se auzea nici un ticait, nimic. Dar daca invarteam cheia mai finut si o prindeam intr-o anumita pozitie pornea fara probleme. acum insa nu mai porneste deloc, oricum as invarti cheia din contact.
Cu bateria nu cred sa fie problema deoarece farurile, claxonul si casetofonul functioneaza. Ma poate ajuta cineva? Oare trebuie sa inlocuiesc contactul, butucul acela in care se introduce cheia?
Merced
Probabil. Oricum problema ta e acolo.
diaconuliviu
Intii verifica mufa dintre contact si instalatie, impinge bine in papucii aia, poate e vreunul slabit. Daca nu se remediaza, ia un fir, leaga-l la + baterie si pune-l pe firul de solenoid (cel cu papuc din zona electromotorului). Daca electromotorul se invirte bine, schimba ori contactul (scump) ori numai partea electrica a lui (vreo 7-10 ron). Atentie ce ceri, daca iei numai parte electrica ceri conform contactului detinut (cele de la contact cu cheie simetrica sint mai mari decit cele de la contactele cu cheie asimetrica).
doditadaniel
Ok. Am sa incerc. Multumesc pentru raspuns.

16 Nov 2007, 08:19:
Aseara dupa repetate incercari am reusit s-o pornesc. am avut noroc cu electricianul care, foarte amabil, prin telefon mi-a explicat tot ce trebuie sa fac. Astfel am demontat capacul de plastic de sub volan si am decupat putin firele rosu, maro si alb care veneau de la contact si le-am lipit impreuna, dupa care am reconectat mufa contactului cu instalatia. Si surpriza, s-au aprins martorii de bord iar cand am invartit cheia a pornit fara probleme.
Deci pana la urma buba era cu instalatia electrica de la contact, instalatie pe care o voi schimba in zilele acestea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.