Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curele distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Tzutzi
Astazi dimineata la 7 am plecat la servici si am prins ploaia. Masina nu am mai pornit-o de 2 zile. Dupa vreo 3-4 km am plecat de la un stop si am tinut a 2-a pana pe la 2500 rpm cand am auzit scartait de la cureaua de distributie. Distributia am schimbat-o acum 4 mii de km, la 50k. Este normal sa mai aud scartaitul asta? A durat foarte putin cam 2-3 sec, si la pornire din fata blocului a pornit la cheie nu a facut nici un zgomot. Precizez ca am trecut si prin o balta cam mare pe undeva prin dorobanti.
i96nds
Poate nu era de la cureaua de distributie ci de la cea de accesorii.

Ce parere ai ?
Tzutzi
Hmmm...Da....aia nu am schimbat-o.Off.. mi-am amintit ca am una in torpedou... de cand am luat masina. aia nu a fost schimbata. Stefan ce ma sfatuiesti sa fac? Sa o schimb si pe ea cat mai curand daca mi-a facut zgomot azi sau sa astept pana pe la 60k? chiar vreau sa am parte de o iarna linistita. sad.gif
david79
mai bine o schimbi si pe aia. chiar e simplu. cureaua de distributie nu prea scartaie. daca scartaie e de rau... .
Reed
Mai , aveti o nevroza cu scirtiitul curelei de accesorii.. ce daca scirtiie?? nu mai aveti curent in baterie? se aprinde becul de la apa? care e problema? estetica auzului? Daca nu scirtiie continuu lasati-o in pace, e o taoana de anotimp. Parerea mea.
costi
e din cauza apei din balta prin care ai trecut; NO problem !
giovanotti
Stai linistit, daca ar fi fost cureaua de distributie motorul se opreste si nici nu mai porneste. Cureaua de distributie este dintata si nu poate aluneca provocand scartait.
Curele accesorii cand se raceste afara sau intra in contact cu apa pot scartai pentru un timp scurt.
Cat te-a costat inlocuirea distributiei ?
Tzutzi
4 mil juma si o zi intreaga, la romcar-ul de pe expozitiei.
ATI
Eu ieri,la un semafor,am dat sa pornesc AC-ul si am auzit niste ciudatenii din fata:un fel de scirtiit-piuit,pentru citeva secunde.Mi-a variat si turometru ciudat.Poate fi cureaua de distributie? Sau cealalta?.La cit se schimba aceste curele?Eu am 39.500 si pina acum nici o problema.
david79
e cureaua de accesorii, cea care antreneaza pompa de servo directie si AC si e situata la vedere. probabil ca e prea slaba, se poate strange usor. mai exista o curea , in partea din spate ce antreneaza alternatorul. cureaua de distributie nu e la vedere, si nu prea scartaie.
nairam
E cureaua de accesorii si costa cam 25 RON stiu pentru ca si la mine scartaia pe la mai ales cand treceam prin balti ... in final sa aprins becul de baterie pe bord semna ca am ramas fara curea asta pe la 30.000 km.... asa ca am pus una noua la "service autorizat" si vorba aia "piesa de origine" (interesant este ca desi masina era in garantie a trebuit sa platesc cureaua nu si manopera)... iar dupa alti 25.000 km, a inceput iar sa scartaie si intr-un final sa aprins iar becul de baterie de pe bord semn ca am ramas iar fara curea .... acum am 60.000 si sper sa ma mai tina cam 15-20.000 km ...
marius80_eugen
QUOTE(david79 @ 3 Jan 2007, 19:44)
mai bine o schimbi si pe aia. chiar e simplu. cureaua de distributie nu prea scartaie. daca scartaie e de rau... .
*



QUOTE(ATI @ 6 Jan 2007, 12:52)
Eu ieri,la un semafor,am dat sa pornesc AC-ul si am auzit niste ciudatenii din fata:un fel de scirtiit-piuit,pentru citeva secunde.Mi-a variat si turometru ciudat.Poate fi cureaua de distributie? Sau cealalta?.La cit se schimba aceste curele?Eu am 39.500 si pina acum nici o problema.
*



QUOTE(david79 @ 6 Jan 2007, 13:02)
e cureaua de accesorii, cea care antreneaza pompa de servo directie si AC si e situata la vedere. probabil ca e prea slaba, se poate strange usor. mai exista o curea , in partea din spate ce antreneaza alternatorul. cureaua de distributie nu e la vedere, si nu prea scartaie.
*



radmasa.gif Eu incep sa ma minunez ... Auzi ... sa scartaie cureaua de distributie ! Ciudat este cum multi incep sa creada ca si aia poate sa scartaie ... Deci cureaua de distributie NU are cum sa scartaie pentru ca are dinti si aia daca s-a miscat un dinte s-a dus la Dalga toata aprinderea si distributia ! De asta nici nu se pornesc prin impingere sau prin tractare masinile care au distributia pe curea si ca cele vechi pe lant !
NAIRAM : tu ai o alta problema pe acolo si ar trebui sa verifici ! Este imposibil sa ti se rupa la fiecare 20.000 km cate o curea ! Ori nu sunt instalate corect ( prea intinse sau insuficient ) , ori ai problema cu vre-o fulie sau rola intinzatoare , ca nu este centrata si in timp uzeaza prematur cureaua ! VERIFICA ! Apoi masina este in garantie , dar nu consumabilele ! sa fii fericit ca nu ai platit si manopera !
Si la mine scartaie , am cumparat-o , o tin de rezerva pe balcon , am peste 41.000 km cu cea originala si pe la vara-toamna o schimba ca macar o iarna sa nu scartaie !
Curelele si alte piese care sunt supuse intinderii odata date jos nu se refolosesc !!!
ATI - tot cureaua de acesorii face si la tine si a aptinat putin in momentul in care deodata a cuplat ambreiajul compresorului ! Variatia de relanti este normala la motoarele de capacitate mica , gen 1.4 . ( la mine este mai mica acea variatie icon_mrgreen.gif )
COSTI - apa nu ramane pe curea , ci dimineata se manifesta intr-un fel condensul si pierderea proprietatilor materialului curelei !
Tzutzi - cred ca nu ai ce face cu banii !!! Trebuia sa te interesezi in mai multe parti pentru ca nu dureaza chiar atat de mult , si in nici n caz nu se justifica acea manopera !
David79 ... nu te contrazic ... dar totusi nu este aceeasi curea de accesorii si la alternator ???
klaus
Marius, tu te minunezi ca zice lumea ca scartaie cureaua de distributie? nono.gif tongue.gif
cristio_79
Klaus,am si eu o intrebare pentru tine.Masina mea a fost fabricata in noiembrie sau decembrie 2003,iar eu am cumparat-o de la Pitesti pe 1 octombrie 2004.Actualmente,ea are 24200 km si pana la sfarsitul anului cred ca o sa sar de 30000.La Renault se spune ca se schimba la 4 ani sau 60000 km,iar in cartea Solenzei scrie ca se schimba la 60000 km.Eu m-am gandit sa o schimb cand face 4 ani indiferent de numarul de kilometri.Tu ce imi recomanzi?
pastrama
S-o schimbi.
Tzutzi
Este mult? Pai m-am interesat si in alte locuri si era de asteptat acolo, nu gluma. La romcar a fost ceva mai scump, dar s-a rezolvat intr-un mod foarte profesional, nu ca la service-urile dacia.(nu fac nici o reclama aici). Interesant este ca nu au precizat nimic despre cureaua de accesorii, ca au pus-o pe rampa si s-au uitat la tot ce tine de partea din fata a masinii.
i96nds
cristio_79, daca nu iti curge ulei pe la simeringul de distributie, atunci cureaua e pusa bine si nu are rost sa umbli la ea pana in 2008. Ai sanse ca montajul cel nou sa fie defectuos. Stii cum se zice: te legi la cap fara sa te doara....
corbex
[quote=marius80_eugen,12 Jan 2007, 13:20]
radmasa.gif Eu incep sa ma minunez ... Auzi ... sa scartaie cureaua de distributie !

Dom' doctor ! cureaua aia dintata, de distributie, are si o parte (cealalta parte) neteda. Partea asta neteda trece peste rola intinzatorului. Uite asa poate sa scirtiie ! Mai ales dupa ce dai in vreo balta. Sau daca rulmentul intinzatorului nu tine cadenta cu cureaua (mai oboseste si el, se mai supara, refuza sa se invirteasca suficient de repede...).
Mie, personal, imi scrtiie destul de des, dar numai pe vreme ploiasa si/sau dupa ce trec prin balti mai mari si cu viteza, una din curele. nu conteaza care, stiind cauza. nu-mi fac griji.
CAT_GAB
si pana la urma cat costa la dacia sa schimbi chitul de distributie??
ramsen
mult frate...daca le schimbi in service autorizat dacia ai puso de bani,vreo 200 lei numai manopera
psychoo
500 lei schimbare: curele, rola intinzatoare distributie, pompa de apa, simering distributie la masina din semnatura.
pompa de apa si simeringul au 120.000 km si abia abia e umed putin prin zona (nu s`a vazut nimic cu capacul pus).
service`ul nu este autorizat dar mecanicul de incredere.
ce stiti despre curele de distributie DAYCO?
cristio_79
Sunt printre cele mai bune.
Tonypardaf
si rola intinzatoare KOYO made in Japan sa nu mai scartaie radmasa.gif niciodata nu scartaie distributia, aia face poc si gata smile.gif
Sonny.Mark
Astazi am schimbat si eu kitul de distributie. Masina e din iulie2004 si are 33.000 km. Am un prieten foarte buna la Dacia-Renault Roman. El m-a sfatuit sa o schimb. Deci s-a schimbat curea distributie,rola intinzatoare, simering si curea alternator. Pret total piese + manopera = 503 lei. Eu tot ce am facut la masina asta este numai in service Dacia-Renault si sunt foarte multumit de serviciile lor. Manopera este 60 lei/ora. Sincer, isi merita banii.Sunt profesionisti smile.gif
augustin87r
O intrebare: cand se schimba discul de ambreiaj se scot si curelele de distributie? DE ce intreb? Pt ca vreau sa schimb acum distributia intr-un service autorizat (unde au DIAPAZ) si poate peste 20 mii km o sa fie cazul de schimbat kit-ul de ambreiaj...Ambreiajul vreau sa il schimb in alta parte ,unde costa manopera mai putin...
cristio_79
Ce treaba are una cu alta? Sunt total opuse si fara nici o legatura.
virgilvwu
Salut ,am schimbat distributia acum 10 mi km, si de cand am schimbat-o se tot auzea un huruit in zona cureleor,si am zis k se lasa,si uite k nu s-a lasat,si ma enerveaza la culme knd o aud!!!acum ,ma gandesc sa o slabesc putin k sa nu se mai auda asa!?ce credeti procedez bine?parca nu imi vine sa dau banii iar pe distributie,rola,etc!trebuie sa o schimb din nou?se distruge ceva daca merg cu ea asa?precizez k atunci knd se incalzeste masina sunetul nu se mai aude se aude doar la rece,la inceput se auzea tot timpul,acum doar la rece ,pana ajuge apa la prima scala!astept raspuns k ma seaca zgomotul! excl.gif
bogdanmardare
Nu risca sa slabesti tu cureaua de distributie. Daca o slabesti prea mult, sare distributia de la punct si sa vezi durere atunci (supape indoite, capete de pistoane lovite, alte "maruntisuri" de schimbat). Cel mai bine ar fi sa mergi in service-ul la care ai facut operatiunea, desi e tardiv (pot sa spuna ca a aparut acum zgomotul; pana la urma, ai 10000 km facuti).
virgilvwu
Cureaua nu a fost schimbata in service,ci la un nenea mecanic! iti dai seama k nu o slabesc eu ,o sa ma duc la cineva cu un diapazon sau cum se numeste,ma interesaza doar daca nu cumva se intampla ceva cu cureaua daca o slabesc? sad.gif a, mai facut cineva operatiunea asta?
psychoo
ca sa o slabesti tot trebuie sa demontezi prin zona si sfatul meu ar fi sa o schimbi daca tot ai acces acolo.
acum argumentez: in manual zice ca o curea folosita niciodata nu se va mai pune inapoi. explicatia ar fi ca atunci cand se intinde, se slabeste si se intinde iarasi se pot intampla fenomene ciudate cu materialul din care e confectionata cureaua, adica se poate desprinde at(z)a de cauciuc si astfel riscul ruperii creste.
o curea nu este foarte scumpa si nu cred ca merita riscul. sa zicem ca o curea este 1 milion. in cazul ruperii curelei reparatul motorului te duce undeva la minim 10 milioane cu tot cu manopera (fara sa socotim tractatul de unde a ramas in drum).
eu as schimba-o fara sa stau pe ganduri.
din ce am citit pe forum, daca rola intinzatoare este pusa invers (???) ea incepe sa scoata zgomote gen uruit si pana la urma sa se blocheze si sa rupa cureaua. deci atentie mare la zgomotele de la distributie.
snh
salut!
tot la capitolul scartait am si eu o problema, la accelerare si la deccelerare la turatii mai mari peste 3000-3500 se aude un scartait, sigur nu este de la cureaua alternator, pe care am reusit sa o schimb de 2 ori in 1 luna tocmai din acest motiv , mentionez ca zgomotul se aude si se intensifica dupa aproximativ 5 minute de functionare a motorului, acelasi scartait il am chiar daca stau pe loc nasina nefiind in viteza si accelerez, iar daca ridic capota si accelerez zgomotul pare ca vine din spatele carcasei filtrului de aer, am scos si filtru crezand ca poate suiera/scartaie din cauza pozitiei lui dar tot degeaba.
intrebarea mea este : exista un rulment in spatele carcasei filtrului de aer, in zona motorasului pas cu pas? pentru ca zgomotul se aseamana cu unul de rulment spart/ stricat
distributia a fost schimbata de curand iar zgomotul sa auzit si inaintea schimbari si dupa
am ajuns pe la un service iar domnul inginer dupa 2-3 sec de ascultat in timpul in care vb la telefon .. a zis ca poate bate o tabla, iar daca vreau sa o rezolv dureaza cateva ore pentru "investigaii", bineinteles ca ii plateam la ora

multumesc!
djasu82
nu ai nici un rulment sar parea sa fie de la culbutoi aceea bataie de rulment spart . Cureaua de la alternator ca sa nu mai patineze atunci cand intra in sarcina alternatorul .
i96nds
Eu tot la cureaua de la alternator ma gandesc ca ar fi de vina.

Ti-au intins curelele cu aparatul ala ? Adica au masurat frecventa de rezonanta ?
djasu82
oare cate firme de service au asa ceva adica acel aparat ? De obicei le strang dupa ureche. Faceti un top cu firmele care au acel aparat de pretensionare a curelelor de distributie-alternator-aer conditionat.
virgilvwu
Salut am rezolvat problema legata de huruitul curelei de distributie,am slabit-o putin, mecanicul care mi-o pusese prima data ,o stransese de puteai sa canti la tambal pe ea! mad.gif blink.gif am rezolvat treaba acasa singur,si e ok ,nu se mai aude nik,zici k e k noua! acum problema care ma sacaie ,e ca am spart o ureche ,impreuna cu o bucatik buna din protectia aia de plastic,in zona de jos,langa fulie!stie cineva de unde pot cumpara un capac de protectie din plastic?.? huh.gif !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.