Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
Flores
Sal! Am vazut in jurnalul de aseara o chestie interesanta, un nene din Nisa si-a modificat bujiile la masina si pretinde ca pe langa imbunatatirea demarajului a scazut si consumul cu 20%. Modificarea e simpla si consta in gaurirea electodului de masa, mai bine urmariti singuri in filmulet:

http://videos.tf1.fr/video/0,,,00.html (clik pe la derniere edition du journal televise, partea interesanta e la minutul 20)

Daca se pricepe cineva sa extraga din tot jurnalul numai partea cu bujiile, please help!
Chiscanu
Eu nu gasesc linkul ala cu "derniere edition du journal televise" ... da un link mai exact si am sa extrag eu partea respectiva .
Flores
Cum deschizi pagina principala, ai in dreapta scris mare METEO, sub asta ai o poza cu trei prezentatori, clik pe poza!
l@u
Interesant .....acum mai trebuie sa stim marimea gaurii date ca de dat cred ca se da in dreptul electrodului.
rolly
Nu cred ca conteaza chiar asa de mult marimea gaurii, ideea e sa mai ramana destul material pe margine cat sa nu se rupa varful electrodului. Acu ma duc sa masor latimea electrodului cu sublerul si o sa imi iau un burghiu cat jumatate din valoarea masurata.. Daca se vad diferente, revin cu un post
argon
Eu am bujii Denso cu electrodul in U, acelasi principiu, nu scade consumul cu 20 % in nici un caz si cu nici o gaura, cu maxim 3-5 % scade...posibil, mai mult, va garantez eu ca e imposibil.
faty
ati reusit careva sa va gauriti bujiile ? smile.gif) ceva schimbare ?
vis-a-vis
Or fi pe acelasi principiu cu platina cu gaura...
argon
Adica o mare LAE
IsNa
Mai copii, dac-ar fi asa de simplu...

Totusi, vorbiti de 20%!! Reality-check, please!!
l@u
Mai deci o gaura=20% consum redus da daca dam vre-o 4 gauri *20%=80% consum economisit deci i-am luat pe dizelisti la consum 168.gif
IRONICK
Pai gaureste tu electrodul ... ne spui si noua pe urma concluzile dupa
l@u
Eu sunt multumit de consum deocamdata......si ....nu ma mananca in fund!!!!
stoianco
QUOTE(l@u @ 5 Jan 2007, 16:54)
Mai deci o gaura=20% consum redus da daca dam vre-o 4 gauri *20%=80% consum economisit deci i-am luat pe dizelisti la consum  168.gif
*



Daca tot merge, dam 5 gauri si salvam planeta de efectul de sera!!! iar seara acasa mai dam o gaura sa ne simtim si bine...

Cred ca cea mai buna metoda pt un consum mai mic este sa incaltam pantofi cu cateva numere mai mici ... daca intelegeti ce vreau sa spun... desi am incercat...tot 45 port...
george_slz
Iar va spargeti in b****i ca de obicei. Puneti mana pe bormasina dati o gaurica mica mica, cat sa nu ma deranjeze din confortul vostru mental, si apoi calcati gazu ca sa aratati ca toata lumea minte si numai voi aveti dreptate. Aveti o gandire cam simplista, in cam asa ceva se exprima....60 cai-----200 km/h.......100 cai.....prin regula de 3 simpla...333 km/h....samd. 20 % din 6.7 l....adica 1.34 l nu prea va gadila la 00...asa-i?!
argon
Eu cred ca tu ai o gandire prea naiva wink.gif

Eu zic ca, gaura in bujie n'are efect fara Efix, Fuelmax si Duralube...eu as incerca in locul tau schema asta unsure.gif
l@u
@george_slz De ca nu dai tu o gaura sau cate vrei si dupa ce o sa-ti scada consumul cu 20% vii inapoi si postezi aici ca sa ne dovedesti contrariul dar pana atunci mai lasa-ne cu prostiile astea gen ,,cum sa reducem consumul cu o gaura" ca nu isi au rostul.
argon
Oricum consumul e imposibil sa scada cu atat, pentru oricine stie cum functioneaza un motor Otto, dar mai ales aprinderea, e foarte clar lucrul asta. Cu 3-4 % DA, scade..posibil, detalii aici , bine, nu-i gaura, dar ideea e aceeasi, chiar mai eficienta, nu vad avantaje suplimentare ale "gaurii" , din contra, viata bujiei va scadea, si exista riscul topirii electrodului, deoarece marginile gaurii, ca sa ma exprim asa, sunt subtiri, si electrodul va deveni mult mai vulnerabil la temperaturile extreme din timpul arderii.
l@u
Dupa cum se vede se mareste scanteia cam acelasi lucru si cu gaura numai ca acolo totul a fost conceput si realizat pe banda de productie adica nu s-a umblat in prealabil la electrod ci s-a modificat electrodul ptr. a contrabalansa aceea scobitura , pe cand daca dam gaura s-ar putea ca bujia(electrodul) sa tina foarte putin si atunci pa economie(cat o mai fi si acea economie???)
rolly
Am dat eu gaura...si le-am montat, dar in mers nu se observa nici o diferenta la demaraj cum zicea acolo...Cat despre consum, postez dupa un drum mai lung si va zic..
Nu cred sa se topeasca electrodul, ca mai ramane destul pe margini, gaura am facut-o cu burghiu de 1mm iar electrodul are 3mm, iar gaurile le-am dat cat de in centru am putut, deci mai ramane cate 1mm pe fiecare parte
argon
Te rog sa ne ti la curent, si fara exagerari poetice blush.gif


PS..am mai citit odata si ceva nu-i in regula..ce bujii ai tu cu latimea electrodului de masa 3 mm? mi se pare mult unsure.gif Nu zic ca nu e asa, ca nu am masurat niciodatapoate asa e, o sa masor..
Chiscanu
Am download-at tot filmuletul si are 111 mb ... nici urma de reportaj cu bujii ... posibil sa-l fi schimbat ? In caz ca vrea careva tot filmuletul da-ti-mi pm si vi-l dau prin dc++ .
vis-a-vis
Ala era jurnalul de ieri, acum vad ca-i altul. L-ai luat degeaba cu alte cuvinte biggrin.gif
Flores
Da, au actualizat jurnalul, chestia cu bujiile o mai puteti vedea si aici, http://videos.tf1.fr/video/news/ ,nu stiu petru cat timp!
gabi1
Nu reusesc sa vad reportajul(player ...) dar cred,adica sigur,toata treaba e ca portiunea de electrod e mai fierbinte,si ajuta la aprinderea amestecului.
Intrebare:1.ce raport de compresie are motorul testat?
2..../la rece sigur nu are efect,adica nu ajuta la pornire.
3.aprinderea este clasica?
Efectul pana la urma e unul de avans marit,sigur apar detonatii de la un anumit rap compresie.

vis-a-vis
O adresa mai exacta ar fi asta:
http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3377690,00-a...conomique-.html
george_slz
Cred ca uniformizeza frontul de ardere. Solutia e asemanatoare cu cea a bujiilor cu mai multi electrozi, insa in cazul ala trebuie o bobina mai mare, ca sa aiba eficienta in imprastierea unei scantei sanatoase, iar masinile care au asa ceva din fabrica, au o bobina mai zdravana ca atare. Deci puneti mana pe bormasini si raportati! biggrin.gif
Nico dCi
Sigur trebuie gaurite bujiile? Poate trebuie sa gaurim parbrizul pentru a scadea rezistenta la frecarea cu aerul? Ce ziceti , va bagati? radmasa.gif
ageana
Eu cred ca are un efect benefic gaurirea electrodului.
Se "imprastie" mai bine scanteia, nu mai e de forma unui simplu arc electric.
@Nico dCi: ai vazut filmuletul? Ai vazut ce scateie dadea?
driverx
Stau si ma intreb de ce a dat asa intr-o parte acea gaura minune. Mie nu mi se parea a fi in dreptul electrodului. De ce nu ar fi in dreptul lui, nu stiu.

Oricum....poate o fi ceva de capul acestei solutii, dar problema a fost rezolvata deja prin bujii cu 2 electrozi. So, cel putin, nu vad puneti sa va gauriti loganurile.
george_slz
E in dreptul electrodului cald!
$$ilvviu
Chiar m-ati facut curios. O sa incerc si eu azi. Mai intai cu un redresor si o bobina o sa fac o comparatie intre o bujie gaurita si una normala. Va tin la curent.
gabi1
Nu imbunatateste cu nimic scanteia.In filmulet a folosit un generator de scantei,adica a simulat aprinderea la o anumita turatie.Singura imbunatatire poate fi la propagarea frontului de ardere.Chiar credeti ca nu s-au investit suficienti bani in cercetare,de anumite firme cu renume?
vis-a-vis
De obicei ideile geniale vin de la oameni de rand, nu de la cercetatori... acestia doar le preiau si le dezvolta...
Poate nu s-a gandit niciun cercetator d-asta sa dea gaura-n bujie... poti sa stii?
argon
Lasa, ca s-a gandit la platina... vro 200 km a tinut si s-a dus, am pus inapoi clasica si de 10 000 km merge fara probleme. LA bujii, am scris mai sus, exista cu electrod in U, patentat de Denso, si ameliorarile in consum si performante sunt slabute. Am vazut ca cineva zicea de cele cu 2 sau 4 electrozi, alea nu se pun, pentru ca scanteia se va produce intotdeauna doar la un singur electrod..deci o singura scanteie...se comporta exact ca o bujie normala, singurul avantaj e ca le creste durata de viata, 2 electrozi se tocesc de 2 ori mai greu ca unul.
george_slz
Daca ai baga un oki pe site-urile de profil ai sa vezi ca bujiile cu 2-4 electrozi au bobine mai speciale, care asigura o scanteie lunga si eventual propagata spre toti electrozii de masa. Daca nu pui un amplificator de scanteie sanatoasa, atunci degeaba pui bujia.
klaus
QUOTE(george_slz @ 9 Jan 2007, 12:41)
si eventual propagata spre toti electrozii de masa.
*
Ha? blink.gif intrebare.gif
argon
QUOTE(george_slz @ 9 Jan 2007, 12:41)
Daca ai baga un oki
*



Daca ai cunoaste putina fizica ai avea alta optica icon_mrgreen.gif
$$ilvviu
Am montat azi niste bujii care le aveam aruncate prin magazie si pe care le-am gaurit cu un burghiu de 1 in dreptul electrodului central. Merge foarte bine moturu', dar la fel mergea si inainte. Nu stiu acuma consumul, dar daca o sa sesizez o scadere macar cu 10% (nu 20 cum ziceau aia) o sa va anunt.
Si apropo de consum.... am pus si o elica din aia de tabla de 2 lei bucata sub carburator. Intr-adevar merge motorul mai bine, dar am gasit suruburile carburatorului slabite asa ca... o fi de la elice????
Eu oricum am GPL si o piesa care amesteca gazu cu aerul montata deasupra carburatorului.
Cat despre modificarea economizorului... nu am avut timp. Dar o s-o fac si pe asta sa vad si eu cum se comporta.
vis-a-vis
user posted image
klaus
radmasa.gif radmasa.gif
Sa va fac si eu niste poze din astea comparative? Cam cate vreti, 10, 20?
george_slz
In fine bobinele de pe masinile mai noi dau mai multe impulsuri de scanteie, nu una ca la aprinderea cu delcou-ruptor....de aia iti va da impresia sa se imprastie pe toti electrozii. sleep.gif
argon
@vis-a-vis tu nu vezi nimic suspect in pozele alea? nu ti se pare dubios ca la bujiile fara gaura filetul e afumat pana la garnitura? de altfel lucru imposibil sa se intample cu jujiile montate in chiulasa ! se vede clar ca bujiile alea sunt afumate voit la bricheta sau chibrit biggrin.gif SI sagetile sunt puse aiurea, ma mir ca a fost destul de destept sa faca gaura in electrod, dar nu stie diferenta intre izolator si electrodul pozitiv blink.gif

@george_slz: nu neaparat bobinele de pe masinile mai noi, se poate pune si pe berlina aprindere cu multispark, ca asa-i zice, dar in nici un caz o scanteie nu se va produce spre 2 sau mai multi electrozi de masa deodata, eventual pe rand, si ca se intample chestia asta, e de ajuns si o bujie simpla, cele cu mai multi electrozi doar ca au viata mai lunga, nu aduc nici o imbunatatire motorului !
vis-a-vis
Mai bine stergeai tot postul.
Cum dracu' sa nu se afume tot filetu'?
Doar nu etanseaza la varful bujiei, garnitura aia metalica.
La cate motoare am dat pe ulei, te asigur ca se imbacseste tot filetul.
Vorba aia, "imposibil dar adevarat"... laugh.gif
argon
Scuza-ma, dar aici nu vorbeam de motoare luate pe ulei. Atunci de ce nu mentioneaza ca bujia fara gaura a fost pusa la un motor uzat si cele cu gaura la un motor nou?! Gaura in bujie nu impiedica consumul de ulei. Nu era normal sa faca testul pe acelasi tip de motor cu aceasi uzura? Si eu niciodata nu am gasit bujiile cu filetul afumat, in cel mai rau caz doar primele 2 spire, la motoare pe ulei nustiu cum se scot bujiile, ca nu am servit. Tu le scoti din motorul tau cu tot filetul afumat? blink.gif ale mele arata ca si cele din poza din stanga..mai putin gaura icon_mrgreen.gif
vis-a-vis
Eu zic ca se afuma toata, cand e sa se afume.
Oricum, nici eu nu cred in basmele astea cu gaura minune, in afara de o scanteie mai vartoasa, n-are ce sa faca mai mult.
Bujia doar aprinde amestecul... daca-i proasta, nu-l aprinde de fiecare data.
Asta cu 20% scadere a consumului, mi se pare aberanta.
l@u
Sau poate asta cu gaura aprinde doar 80% din amestec iar restul il pastreaza ptr.scanteia urmatoare radmasa.gif
Pozele alea sunt ptr.cei ce cred in prostia asta---se vede clar facatura bla bla bla.gif
argon
Macar e prostie pe gratis, nu te costa bani sa incerci, ca la alte produse gen fuelmax, duralube, metabond sau alte scam-uri asemanatoare.
george_slz
Da......sunt convins acum ca sunt facute ca o forma de marketing a gaurii din electrod! cam scumpa gaura aia! radmasa.gif
l@u
@ argon Asta e ptr. cei mai sceptici iar celelalte pe bani sunt ptr.......cei mai putin sceptici dar cu bani de dat in caini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.