Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am curatat injectoarele.Degeaba.Am dereglat ceva...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
MariusWsW
Am venit de la munte...ok.Dar am ramas fara motor...mergea ba in 2 ba in 3 timpi.Nicidecum in 4.Am fost la service in BV si mi-au curatat injectoarele...cu ce? Cu siringa.@ injectoare aproape obturate.Filtrul de benz.trebuia schimbat dar nu aveam bani pt el.Pana la Buc. masina a mers perfect dar cand am intrat in Buc. deodata a inceput sa nu mai aiba vlaga si am fost la service si mi-au zis ca s-ar putea sa se fi infundat din nou un inj.M-am dus acasa si l-am curatat cu mana mea ca la BV.caci vasusem tot ce facut si nu-i mare filosofie.Mai greu cureti un carburator.Insa m-a pus naiba si am umblat la motorasul pas cu pas si l-am dereglat.Am dereglat capul acela care intra inhtr-o chestie,o gaura, si obtureaza gura de aer si acum cand accelerez chiar si pe loc da niste rateuri niste pocnituri pe la baza corpului clapeta.Ce sa fac acum? Se mai poate face ceva cu treaba asta asu s-a dus de rapa?

Cat ma costa reglarea lui?





Astept sfaturi de la voi.

Va multumesc anticipat
Liviu
iti "repar" eu motorul daca vii maine la intalnire .. altceva nu pot sa iti spun pe moment smile.gif ...
Sergiu
Liviu, zi-ne si noua pls. cum il "repari". 10x

smile.gif
Liviu
Niste date generale (am trecut personal prin asta):

1. cand si-a curatat singur injectoarele cel mai probabil nu le-a pus bine inapoi si motorul trage aer fals pe langa o-ringuri smile.gif

2. corpul clapeta se poate sa fie montat putin stramb => aer fals pe langa el.

3. motorasul pas cu pas dereglat => relanti instabil sau accelerari aleatorii ale motorului (fara a se apasa pedala de accelelratie).



Rezolvarea: demotarea corpului clapeta si rampei de injectie si montarea lor la loc asa cum trebuie smile.gif ... aaa .. si o resetare a computerului de bord .



recomand ca aceste operatiuni sa fie facute de cineva care a mai facut treaba asta pentru a fi puse inapoi asa cum trebuie smile.gif ...



P.S.: detonatii mai pot apare si de la bujii nestranse ca lumea sau care sunt fisurate.
toto
de abia astept sa asist la reprezentatie... :mrgreen:

asta daca vine marius
MariusWsW
Va multumesc mult de ajutor.Insa pe toate le-am pus in cea mai perfecta ordine.Scuze pleonasmul.Faza este ca azi am fost cu ea in service si ghici!Toate erau puse corect dar o bujie avea portelanul sarit langa electrod.Am schimbat bujiile cu altele tot folosite dar bune si problema aproape a disparut.Am pus-o pe computer si toate functioneaza la parametri normali,unele indicand valori perfecte.Insa!!!!!!!!Sonda lambda,vestita sonda cica e chiar periculoasa.A mea citeste bine insa e mai puturoasa si citeste mai lent reactionand si motorul pe masura.Consumul pare sa fie bun.Intre parametri 7,2 si 7,7 a mea e la 7,25 deci e ok.Problema cu curatatul inj.si tras aer fals cade mereu doar daca din graba cineva ciupeste o-ringurile.Pt a se evita treaba asta,inainte de montare se pune vasilina pe ele si motorul trebuie sa fie putin cald.

Despre motorasul pas cu pas sau crac cu crac cum i se mai zice e si asta de coma.Are un cap de metal care are un ax cu surub subtire de plastic pe care e o invelitoare cu un arc.Daca umbli la capul de metal si il insurubezi sau invers nu mai sta cum trebuie la relanti si merge cum vrea ea.L-a testat cu motorul oprit si bazaie actionat de tester,inchizand si deschizand cum trebuie.Cica daca il dereglezi el se regleaza automat de calculatorul masinii.Nu prea cred dar hai...Spre deosebire de ieri masina merge bine.Azi am stat chiar in fundul unui BMW 316.Deci inca trage bine si raspunde aproape prompt.Faza e sa fii atent ce si cum desfaci si ce si cum le pui la loc.Nu mai inteleg nimic dar oricum Dacia e o masina neinteleasa.Fiecare are ceva special si nici una nu mer ge la fel.Nu veti gasi 2 dacii care sa mearga la fel...Imi pare rau ca nu pot veni la intalniri dar mereu joia am treaba seara.Succes si voua si daca mai aveti sfaturi sa-mi dati le primesc cu placerea cuvenita.

Va multumesc.
MariusWsW
Am uitat ceva,cum si de unde se poate reseta calculatorul?As vrea sa fac si treaba asta.Asta a mai ramas nefacuta si tare as vrea sa-l resetez.



Multumesc anticipat
Liviu
scoti o borna de la baterie pentru 10 -20 sec. si computerul se reseteaza smile.gif
clr
Pentru curatare motoras pas cu pas parca era si un topic pe forum la un moment dat
MariusWsW
Lasati curatatul ca eu L-AM D E R E G L A T!!!!!!!!!!!!!!! Cum mama naibii il fac la loc ca masina nu mai trage pana la 2500 si cam da sa nu aiba aer sau ceva de genul asta si sigur e de la motoras si nu mai stiu cum a fost Are cineva un manual sa ma ajute?????????????????







Ofer recompensa
bogdan_o
Mariuse am cautat prin manualul tehnic si am gasit ce iti trebuie tie.



In primul rand, ce ai vazut tu pe testerul clip, indicatia "1 def" inseamna un defect al circuitului de reglare relanti si semnaleaza prezenta unui scurt-circuit sau a unui circuit deschis.



Pentru a remedia defectul verifica in primul rand daca (,) conectorul motorasului pas-cu-pas este curat. Curata bine mufele alea (da cu niste spray de contacte).



Verifica apoi rezistenta motorulu pas-cu-pas. Are o mufa cu 4 fire. Se masoara cu un multmetru digital rezistenta intre pinii 1 si 4 care trebuie sa fie 53 de ohmi +/- 10%. Apoi verifica rezistenta intre pinii 2 si 3 care trebuie sa fie tot 53 de ohmi +/- 10%. daca rezistentele nu sutn corecte, atunci inseamna ca trebuie inlocuite vanele motorasului pas-cu-pas.



In taote cazurile, nu e nevoie sa faci chiar toate cele scrise mai sus. Ca doar nu ai avut probleme inainte, sa zici ca ai scapat motorasul pe jos sau s-a dus vre-un fir. Trebuie doar sa cureti bine mufa.



Motorasul nu se poate deragla. De fiecare data cand motorul este oprit, calculatorul comannda o repozitionare a motorului pas cu pas aducandu-l la limita de jos. Treaba asta se numeste recalare si se face timp de 8 secunde. Dupa ce se sterge defectul din memoria calculatoruului, motorul trebuie pornit si apoi oprit pentru a se face recalarea. Apoi, dupa un minut se porneste din nou motorul si se lasa sa mearga pana ajunge la regimul de relanti nominal (pana cand se opreste socul electronic). daca este cald afara vreo 5 minute cred ca sunt suficiente. Ce ti-am scris eu in randurile de mai sus trebuia sa-ti faca maimutele alea din service cand ti-au sters cu clip-ul defectul din memoria calculatorului. Daca nus e face treaba asta corect, atunci nu se face recalarea completa a motorasului pas-cu-pas si de aici si problemele tale.



Ca sfat, inceraca sa cureti mufa motorasului si vino la intalnire joia viitoare. poate vine si Nicu cu clip-ul si atunci faci o recalare corecta a motorasului.



Bafta multa.
MariusWsW
Iti multumesc foarte mult Bogdan! Asta doream sa stiu,daca se poate regla singur kiar daca ai umblat la el.Nu cred sa fie vreun scurt dar sa-ti spun de ce cred ca a inregistrat 1 def.! Fara sa-mi dau seama,am montat motorasul pe dos,adica in loc sa-l pun co VDO inspre interior,am facut invers,din graba si mai ales prostie.Am pornit si a inceput sa se tureze kiar daca mufa era introdusa corect>n-ai cum s-o bagi altfel.Apoi am realizat de prostie si l-am pos cum trebuia.Are kiar niste vopsea rosie care te face sa-l pui corect.Oricum am inteles ca trebuie sa skimb bujiile neaparat.Am 22800km si nu am skimbat decat filtrul de benz de 2 ori si ATAT.Toti mi-au recomandat sa-mi iau bujiile originale cu acelasi cod cu care a fost facuta masina,daca se poate numi masina ceea ce e DSN.



Apropo am mers cu un CABRIOLET PT FETE adica Peug.307 CC.Aia masina frate.2.0 si 140cp.180km/h in2,5 km si 217km/h in 4 km.DSN e minciuna de masina dar mai bine iau DSN cu 4000$ decat Peug307cc cu 25 500 EU>>>>>>>>>>cu toate ca N U S E C O M P A R A....









Miltumesc inca o data Bogdan si poate reusesc sa vin joi....
bogdan_o
Pentru putin.



Bujiile se inlocuiesc la 30.000 km, deci ai mai avea pana atunci. Intr-adevar, bujiile originale par a fi cele mai bune. Dar ai putea incerca sa le schimbi daca zici ca masina trage mai greu. Nu costa mare lucru.



Ca sa nu fiu total off-topic, daca ai pus mufa gresit, s-a produs o anomalie electrica, anomalie care a fost memorata de calculator. Iar defectele din memoria calculatorului nu pot fi sterse decat cu clip-ul, chiar daca defectul care a cauzat memorarea a fost remediat.
MariusWsW
Nu am avut cum sa pun mufa gresit pt ca nu-ti da voie.Are o siguranta,un fel de nud-feder care intra doar intr-un singur fel.Eu am pus motorul pe dos dar apoi l-am reasezat cum trebuie.Acum parca,repet,parca,trage putin mai bine insa tot nu e vana ei.am sa ies putin pe autostrada sa vad ce mai e de capul ei.Inainte,cam in 3,5km lua 160km/h fara prea mare forja.

Am skimbat si bujiile.Am luat de Dacia in cutie albastra EYQUEM sau Requiem,e tot aia.Nu prea se simte par totusi baremi sunt noi.Mai am de schimbat filtrul de aer.Nu l-am schimbat niciodata.Poate o fi si de la el?
MariusWsW
Am luat niste isopropil de pus in benzina sa elimine apa.Ma gandesc ca ""baietzashii"" de la vestitul SHELL au pus in benzina V-Power putintica apa,cam doua galet la 100 l.Se poate sa mai fie si nitcavaia apa prin rezervor.Ca sunt vestiti prin a pune apa in benzina shell-arii.OMV-istii am inteles eu ca nu prea fac de-astea iar MOL-arii cred ca sunt mai bunicei.Voi ce puneti afara de Petrom care vine cu apa de la mama ei.



Un prieten alimenteaza numai de la petrom si si-a pus filtru de benz cu borcan care se curata prin spalare.Are 2 (doua) degete de pamant ca sa nu mai zic de cata apa are in carburator...
MariusWsW
Bogdan_o,poti afla daca vine Nicu joi cu testerul?As vrea cu ardoare sa aflu ce mai spune saracia aia de calculator.Tot mai face figuri.Bag piciorul in ea si tot nu prea merge cum trebuie.Ma tem sa nu cumva sa am iarasi probleme cu gunoaiele din benzina si sa fie vreun inj infundat din nou.

Daca afli,te rog da-mi si mie de veste,sau daca vrei da-mi nr.tau de tel.Presupun ca esti din Bucuresti.Daca nu vrei sa-l lasi pe topic,trimite-mi un mail te rog la mariuswsw@yahoo.com,si am sa te sun eu.



Testerul spune daca ai vreun injector putin infundat?

Astept mail sau raspuns...

multumesc anticipat
bogdan_o
Clip-ul arata defectele electrice care survin. Deci infundarea injectorului tine mai mult de simturile tale decat de testul cu calculatorul. Se poate insa ca operatiunea de curatare sa nu fi fost completa. De-aia e bine sa te duci intr-un service unde iti face treaba asta cu ultrasunete sau cu solutie speciala. O fi ea benzina din Ro vestita pentru calitatea indoielnica, dar nici nu se infunda atat de repede injectoarele daca de-abia le-ai curatat. Unele persoane spun ca le curata din 30 in 30 de mii de km, dar depinde mult de unde alimentezi si depinde de stilul de condus. Daca mergi mai turat sa infunda mai greu.



Pentru linistea ta sufleteasca, sa verifici daca motorasul pas-cu-pas functioneaza corect, iti dau valorile care ar trebui sa le arate clip-ul:



ET039 (reglare relanti)- ACTIV

PR006 (regim motor)- 725<X<775 rpm, X fiind valoare cititita

PR041 (indicatie regim relanti)- indicatiile de la PR006 +/- 25 rpm

PR022 (corectie adaptiva a regimului)- la 750 rpm, RCO relanti ar trebui sa fie 5%<X<12%; iar adaptarea imbogatirii ar trebui sa se incadreze intre 80<X<176.



Indicatorul asta RCO este destul de important. Iti poate spune daca sau nu motorul trage aer fals. O valoare foarte scazuta a RCO relanti indica prezenta aerului fals sau fixare neconforma a corpului clapetei. Se intampla asa pentru ca in cazul unei exces de aer fals si/sau a unei fixari defectuoase a corpului clapetei, relanti-ul va avea o tendinta de crestere, moment in care calculatorul sesizeaza anomalia si comanda scaderea RCO relanti pentru a reveni la nivelul normal (750 de rpm).



Cu benzina, e poveste lunga si sunt topic-uri pe care s-a dezbatut indelung problema. Eu alimentez regulat de la Luk si la fiecare 2500-3000 km bag un flacon de solutie de curatat injectoarele, asa, preventiv. Benzina de la Shell e de kko, mi-a infundat pompa e benzina de la break de m-a lasat masina la iesirea din Sinaia in panta.



In legatura cu Nicu, el vine la toate intalnirile, deci daca vii joi sunt sanse mari sa il gasesti.
boditza
am curatat si eu ieri injectoarele vu spray de contacte cum am vazut aici pe forum, tinandu-le alimentate la 12v. am curatat desi nu trebuiau k pulverizau toate f bine, dar romanului cand ii merge ceva bine umbla sa vada ce are de merge sad.gif . le-am montat, unse garniturile, curatat totul prin zina si surpriza mare: nu mai sta la relanti. trebuie sa o alerg mult k sa isi tina relantiul si ala la 500rpm, dar cat e rece nu mai vrea. scade p la 500rpm creste un pik si cand scade moare de tot. daca e calda sta dar daca ii fac 2-3 spritzuri moare. Yac-ul merge bine, corpul clapeta e prins bine dar stiu ca atunci se accelereaza nu moare..
Daca aveti vreo idee despre ce ar trebui facut va rog ajutati-ma k am demontat azi de 3 ori rampa injectoare si montat si tot nu i-am dat de cap sad.gif(
djasu82
iti trage aer pe la injectoare biggrin.gif dai in abundenta pe garnituri cu vaselina si dupa aceea pe orificiile de la colectorul de admisie unde introduci injectoarele .
boditza
maine ma duc si cumpar oringuri noi ca le-am uns o gramada si tot nu vor.. ma dispera... numai surubul de la carcasa filtrului de aer de langa vasul de expansiune mi-a scos cateva fire albe.
djasu82
injectoarele trebuie sa fie toate introduse in rampade injectie , dupa aceea se unge oringurile si se ia rampa frumos si introduci injectoarele usor miscand stanga dreapta pana cand intra .
Cuplezi alimentarile injectoarelor corpul clapeta sa fie montat si alimentarile de la motoras pas cu pas si pornesti motorul fara sa apesi acceleratia.
Misti de rampa usor pana cand nu se mai aude nici un pas dupa aceea turezi motorul usor tindind cu mana de corpul clapeta. Prinzi suruburile la rampa de injectie opresti motorul , montezi filtru de aer si aia e .
De obicei e bine se procedezi pe caldura ma rog cand s-a incins tabla si motorul ... intra mai usor garniturile.
Si eu am patit nu mi-a iesit din prima am scos rampa si am dat cu vaselina din nou am introdus din nou injectoarele am pornit motorul am mai miscat putin si nu am mai intampinat probleme.
boditza
ms de sfat.. azi nu am avut timp sa cumpar oringuri dar maine sper din tot sufletul sa pot si sa iti urmez si sfatul. nu stiu cum e la asta dar la logan daca pornesti fara carcasa de la filtru de aer sare gatu in sus 2 metri.. sper sa nu ma trezesc cu ceva asemanator smile.gif
djasu82
pai sare daca acelerezi de aceea iti si spun sa nu accelerezi si nu se porneste cu pedala de acceleratie apasata la nici o injectata si nici la carburatie nu se folosea.
boditza
am cautat o-ringuri peste tot la piese si nu gasesc.. asta in craiova.. are cineva sa imi dea vreun sfat pt procurarea lor??
djasu82
pai da la cele originale ce le ai facut ?
Apropo uite aici un magazin de oringuri iei diametru te inscri pe situl respectiv faci comanda si toata lumea e fericita.
boditza
poi m-am gandit ca sunt coapte si ar trebui schimbate .. mai incerc fara sa le schimb de cateva ori, chiar o sa schimb corpul clapeta sa vad daca si atunci mai face asa.


EDIT: erau bine bagate injectoarele dar corpul clapeta avea buba.. trebuia doar rotit spre stanga-dreapta de cateva ori sa se aseze mai bine si acum e iarasi in conditii bune de functionare smile.gif
djasu82
ma bucur !
boditza
surpriza ffff neplacuta.. astazi de dim la rece face la fel ca inainte sad.gif(.. mi-a scos peri albi.

p.s. dupa ce se incalzeste bine motorul sta la turatia la care trebuie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.