Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reva Classe cu motor electric !
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
alphabluesky
Reva Classe cu motor electric!
Reva Classe este un autoturism de oraș de mici dimensiuni, de producție indiană, și potrivit producătorilor, poate fi o alternativă a automobilului tradițional de oraș. Reva este capabilă să transporte doi adulți și doi copii.

Caracteristica principală a Reva Classe o constitituie costurile extrem de reduse pel kilometru, cu circa 40% mai mici decât la oricare alt vehicul concurent. Potrivit unei estimări a importatorului din România, costul per kilometru parcurs este sub 300 de lei, ceea ce ar face ca acest minmobil să fie cel mai ieftin pe piața autohtonă.

Această erformanță se datorează faptului că mașinuța nu necesită schimb de ulei sau de bujii, funcționeaza fără cutie de viteze, fără radiator și, evident, fără carburator.

Reva Classe are o autonomie de deplasare de 80 de kilometri. Timpul de încărcare a acumulatorilor este de 2,5 ore pentru 80% din capacitate și de 6 ore pentru 100%. Acumulatorii se încarcă la priză, aceștia fiind monitorizați de un calculator de bord care decuplează automat sistemul de alimentare cînd se atinge capacitatea maximă de încărcare.

Viteza maximă de deplasare a autoturismului este de 65 km/oră, greutatea atinge numai 670 de kilograme, lungimea vehiculului este de 2,63 metri iar lățimea de 1,3 metri.

Ca dotări, miniautomobilul dispune de alarmă și sistem de poziționare prin GPS, tapițerie din piele, aer condiționat cu patru viteze, închidere centralizată și radiocasetofon Kenwood.

Sistemul de frânare este regenerator, în cazul frânării sau încetinirii vehiculului acumulatorii se reincarcă. Bateriile sunt garantate 3 ani sau 40.000 de kilometri.
Prețul unui astfel de automobil este de 12.990 de euro.

www.revaromania.ro
DomnulK
da, am vazut una albastra prin bucuresti, nu stiu daca cea electrica sau cea pe benzina, dar mi s-a parut fragila....
oricum surpriza a fost mare cand am constatat ca o conducea un fost coleg de liceu.
oricum e simpaticuta ca aspect !
pastrama
Simpatica masinuta...da nu e pe gustul meu. tongue.gif
raqzvan
"Masina" e hidoasa. Daca se chinuiau, nu reuseau sa o faca mai urata... Si costa 13 mii euro. Hai sa ne gandim ce putem face cu banii astia... Hmm.. Logan Prestige convertit pe GPL? ...Logan DCI pe GPL? Si-ti raman bani si pentru navigatie. E adevarat nu mergi cu 300lei/km, dar mie mi-ar fi de ajuns. wink.gif
Autonomie 80km?! radmasa.gif In cazul asta trebuie sa-ti planuiesti calatoriile foarte atent! Te ajuta sistemul de navigatie incorporat (cred ca asta e motivul pentru care l-au inclus). Apropo, care o fi autonomia cu AC, muzica si navigatia pornite?
SerbanS
2 - am vazut pana acum in bucuresti: una rosie( care a venit pe linia de tramvai a taiat fata la 2 benzi de masini si a facut dreapta pe rosu) si una albastra(pe ea scria racing peste tot - si bineinteles cand a iesit din parcare i-a taiat fata unuia care mergea regulamentar). Ce va pot spune cu siguranta e ca un motor de trabant se aude de 1000 de ori mai frumos.
sefu_alx
cam scumpa biggrin.gif
pastrama
Nu-i facuta pentru piata de la noi...e un fel de masina pentru Hormonica...pentru shopping. radmasa.gif
Laurentziu83
Mai bine imi iau un Matiz la 6000 de euro, eventual ii pun si aluia gepeleu daca am chef, si de restul pana la 13 mii de euro ii pun carburant. AC si Kenwood pot sa am si pe asta.
Singurul avantaj e propulsia electrica, care iti asigura in rulaj lin.
Oricum bazaitoarea aia indiana nu cred ca ajunge sa se amortizeze vreodata comparativ cu alte masini.
Daca ar fi costat 2-3-4 mii de euro maxim, mai merita, asa nu.
alphabluesky
Oricum pe viitor vor fii mai multe firme de automobile care vor produce masini cu motor electric ,sa nu mai depindem de petrolisti si sa nu mai fie atatea razboaie din cauza petrolului.
DigitalScribe
Pretul este gandit.
Cine ar cumpara o bazaitoare de cateva mii de euro ? Credeti ca oamenii normali ar lua asa ceva ? Va zic eu... NU! E prea mica deci prea inutila omului normal. Pare nesigura in comparatie cu parerea generala a publicului. E total ciudata relativ la asteptarile generale in materie de design... si atunci ce-au facut ? Au facut din masinuta asta un produs de nisa, super scump, pe care sa-l cumpere doar cei cu multi bani si cu un anume fel de curiozitate macar daca nu gust. Daca puneau un pret mic nu se vindea nici macar cum se vinde acum deci e pus inteligent !
SerbanS
adica pentru pustanii de 16 ani care nu mai pot astepta 2 ani sa isi ia carnetul (si ai caror parinti sunt full de bani)
Sorinator
Daca mai pui 8000 de euro iti iei cea mai vanduta si cea mai fiabila masina hibrid din lume, un Toyota Prius, care e un automobil in toata regula nu o tricicleta. In California am vazut o multime si desi nu e cea mai estetica masina, vedetele si personalitatile americane isi fac un titlu de mandrie din faptul ca utilizeaza asa ceva. La noi e prematur sa ne asteptam la o asemenea schimbare de mentalitate. Pe langa motorul electric, Toyota Prius mai are si un motor cu combustie interna ca sa nu te trezesti in oras sau aiurea cersind o canistra de curent.

Detalii despre model:

http://www.informatiiauto.ro/toyota-introd...ius-sid574.html

sau mai bine aici:

http://www.toyota.com/prius/
sebybv
Toyota Prius Plug In este un concept care deja e pe strazi. Este acelasi hibrid, dar se poate incarca la orice priza si are un consum de 125 mile per galon. (Asta ar veni cam 2%). Viitorul suna bine!

PS: Am vazut "Who killed the electric car"...trist insa acolo unde americanii au inchis ochii, vor profita din plin asiaticii.

Bagati un ochi aici: http://www.pluginamerica.com/

si aici:

http://www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=388
ovidiusoft
Altii prin alte tari dau "drepturi speciale" masinilor hibride.

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/H/HYB...EMPLATE=DEFAULT

Nu stiu de ce, dar am o oarecare banuiala ca in 5-10 ani o sa fie cam asa: "masina ta emite prea multe porcarii, ia mergi matale doar in afara orasului, doar pe banda 1, doar cu maxim 70 km/h, la tine intervalele de ITP noxe o sa fie de 6 luni".
diesel_power
Nu e adevarat, Toyota prius are un consum mixt de 4,3%, informeaza-te si tu, numai zii asa din ce ai auzit in statia de ratb. Iar la emisii de CO2 un reno megan 1.5dci sta mai bine decat prius asta...
SerbanS
Corect - dar pentru americani 4.3% e o adevarata minune biggrin.gif . Ma mir ca o cumpara avand in vedere cat de reticenti sunt fata de diesel.
diesel_power
Pai tocmai, ca nu e diesel, e pe benzina. Eu nu as cumpara-o pt faptul ca are 2 motoare si cu cat un sistem e mai complicat cu cat fiabilitatea scade, media timpului de buna functionare e mai mica, si e si urata ca naiba.
Acum e adevarat ca o fi cea mai putin poluanta masina pe benzina dar sa fim seriosi, sunt multe alte masini (diesel) care polueaza la fel sau mai putin, prius este doar o chestie de marketing. Daca si-ar cumpara vedeta X un megan 1.5dci nu ar remarca nimeni ca ii pasa de mediul inconjurator, dar daca isi ia mult laudata prius e cu totul altceva.

Am vazut si un episod din Top Gear in care apare prius, e adevarat ca nu e o emisiune f obiectiva dar Jeremy zicea ca 4.3% e doar un consum teoretic pt mers super linistit, caci daca vrei sa conduci cat de cat vioi, vioi spre sportiv atunci motorul pe benzina functioneaza in continuu si nu ai facut nici o treaba.
sebybv
QUOTE(diesel_power @ 11 Feb 2007, 12:10)
Nu e adevarat, Toyota prius are un consum mixt de 4,3%, informeaza-te si tu, numai zii asa din ce ai auzit in statia de ratb. Iar la emisii de CO2 un reno megan 1.5dci sta mai bine decat prius asta...
*




Daca afirmatia ta se referea la ce am scris eu, nu ai nimerit, eu vorbeam de conceptul Prius Plug In care se si incarca si ala are o autonomie de 125mpg.

Iar daca tu esti fan logan eu nu am cum sa te conving ca Prius polueaza mai putin.

Deja incep sa inteleg cat e de greu de schimbat un sistem, dupa ce am citit un singur post pe un forum. Imi dau seama cat va dura pana cand masinile electrice vor fi pe strazi in numar mai mare decat cele cu petrol...
Sorinator
Ideea e ca la Prius motorul electric cu emisii zero e cel principal, care functioneaza in cea mai mare parte a timpului. Asta pe langa faptul ca "intre mașinile cu motoare cu combustie internă, Prius este de departe cel mai puțin poluant, iar emisia de CO2 se situează la nivelul emisiei unei mașini compacte" iar "emisiile nocive ale modelului Prius sunt cu 40% mai scăzute decât normele europene pentru 2005", asa cum se spune in articolul citat.
diesel_power
Nu sunt nici fan Logan, nici Prius.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.