Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accidente si statistici infioratoare ...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
FLEX
... recunosc, ma uit la Reflectiile Rutiere ale dl.col. Vochina; si iar recunosc, ma uit cu mare atentie la Stiri cind vine vorba de accidente rutiere ...

Si am un motiv intemeiat pentru care fac asta: vreau sa stiu de ce se petrec astfel de grozavii si sa-mi imaginez cum nefericitii protagonisti ar fi putut evita catastrofa ... sa invat din greseala altora (pentru unii, ultima din viata lor), sa nu patesc ca ei.



Accidentele grave au cadenta zilnica, iar urmarile lor sint infioratoare: carne umana strivita sub metal contorsionat ... si principalele cauze sint destul de clare:

- viteza necorelata cu starea drumului

- viteza necorelata cu starea vremii

- viteza necorelata cu experienta soferului

- viteza necorelata cu capabilitatile masinii

- starea tehnica necorespunzatoare a masinilor

- consumul de alcool la volan

- oboseala la volan



Din 3000 de accidente auto, de la inceputul anului pina acum, au rezultat 1000 de morti si mai multe mii de raniti grav; statistic vorbind, este foarte mult, chiar prea mult ...



Recunosc, conduc repede, dar simt o stringere de inima vazind carnagiul de pe soselele Romaniei ... ma intreb daca nu cumva e cazul s-o las mai moale, fiindca nu e de glumit ...
Michidush
Mai rau este ca din cercul meu de cunoscuti 2 au avut accidente grave.

1-iarna drum catre Iasi, masina BMW seria 7 rechin. Soferul face un accident vascular cerebral si isi pierde cunostinta cateva secunde. Masina zboara cu 90km/h in sant se rastoarna si se opreste intr-un pom. Dupa saptamani de coma soferul si pasagerul din fata si-au revenit dar credema.. nu mai sunt ca inainte. Pasagerii din spate nu au avut nimic.

2-noapte drum catre Bucuresti, masina Dacia papuc. Tamponare pom moare sofer si pasager.

Doamne fereste!! Ochii cat cepele si aveti grija!
FiveThreeFive
Very nice. Pentru a lamuri sursa problemelor, va recomand sa studiati unele topicuri "de profil" chiar de pe acest forum, cum ar fi:

http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=6393

http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=2497

si tot asa mai departe.



Cumva, viteza este una dintre principalele tentatii ale masinii. Iar producatorii de automobile stiu foarte bine ca performantele dinamice reprezinta un criteriu important in decizia cumparatorilor.

Un exemplu foarte actual este chiar noua Dacia Logan. Motoarele de 1.6l si respectiv 1.4l sunt aproape foarte asemanatoare si, practic, identice, dpdv al costurilor de productie.

Dar este o diferenta de pret semnificativa intre Logan-ul de 1.4 si cel de 1.6, la aceleasi dotari. De ce? Dacia/Renault stie ca oamenii vor masini mai puternice, mai rapide, si astfel incaseaza un profit mai mare din atractia naturala pentru viteza + demaraje superioare. Stiti vreun motiv logic pentru care sa cheltuiti mai mult pe un Logan de 1.6l?

Existenta unor sosele mai bune si a unor penalitati mai drastice ar mai reduce numarul accidentelor grave si mortale - fara insa sa le elimine.

Este un risc pe care ti-l asumi, sau mergi cu trenul.

Din pacate, amenzile sunt disproportionate, in raport cu veniturile. Un baron local poate plati relaxat cateva amenzi de viteza pe zi, pe cand, pe un profesor de la tara, o singura amenda il pune la pamant in luna respectiva.

Mi-ar placea sa fie ca intr-o tara nordica (Finlanda?) unde amenda este procent din venit.
Astor
QUOTE
principalele cauze sint destul de clare:

- viteza necorelata cu starea drumului

- viteza necorelata cu starea vremii

- viteza necorelata cu experienta soferului

- viteza necorelata cu capabilitatile masinii

[..]



Incorect, in opinia Politiei orice accident auto e datorat vitezei neadaptate conditiilor de drum. Dar absolut orice accident. Voi nu urmariti stirile? Daca-ti pica un avion in fata masinii si intri in el, esti vinovat: daca aveai viteza mai mica puteai sa-l eviti. Nu ai adaptat viteza pentru un drum pe care pot cadea avioane. Cum, nu stiai ca pot cadea? Nu te-ai informat, iar esti vinovat. Iti intra un bou de pe un drum comunal in fata direct pe autostrada fiindca atunci cand si-a luat el permisul contra purcel a retiut ca "Stop" inseamna "Dć-i bice ca vin tare ći din spati". Il lovesti din spate. Iar esti vinovat, nu ai adaptat viteza conditiilor de mers. Nu stiai ca la intrarea in tara e semn mare pus cu "Atentie! Pericol de animale!". Afli acum ca probabil s-a furat a doua zi si acum e perete la un cotet de gaini.



La orice emisiune TV, imediat dupa accident apare un organ care anunta clar nelasand loc de dubii: "vina apartine soferului care nu a adaptat viteza conditiilor de drum". Organele noastre sunt atat de bune incat nici nu mai trebuie sa investigheze. E clar, daca masina ta se afla in miscare si ai facut accident atunci aveai viteza prea mare. La viteza 0 nu l-ai fi facut.



Cand ati vazut ultima data un pieton amendat pentru traversare prin loc nepermis? Eu niciodata. Trec in continuare ca vitele, chiar si cu organe langa ei. De ce? Fiindca ei nu sunt niciodata de vina, ci soferii. De ce? Ca aveau viteza neadaptata conditiilor de trafic.



QUOTE
Un exemplu foarte actual este chiar noua Dacia Logan. Motoarele de 1.6l si respectiv 1.4l sunt aproape foarte asemanatoare si, practic, identice, dpdv al costurilor de productie.

Dar este o diferenta de pret semnificativa intre Logan-ul de 1.4 si cel de 1.6, la aceleasi dotari. De ce? Dacia/Renault stie ca oamenii vor masini mai puternice, mai rapide, si astfel incaseaza un profit mai mare din atractia naturala pentru viteza + demaraje superioare. Stiti vreun motiv logic pentru care sa cheltuiti mai mult pe un Logan de 1.6l?




Motoarele difera si o anumita parte din diferenta de pret e justificata. Restul e marketing. Dar in traseu un motor 1.6 te poate salva intr-o depasire. E adevarat ca un motor puternic poate sa "atraga" la viteze mai mari dar e la fel de adevarat ca un cutit de bucatarie poate fi folosit sa-ti tai gatul. Dar asta nu inseamna ca cutitele ar trebui interzise sau ca sunt inutile fiindca exista oameni care reusesc sa paraseasca aceasta lume si cu un sul de hartie igienica sau o punga de plastic.
viulian
Eu as cumpara o masina cu motor de 1.6L (nu neaparat Logan) din cauza ca doar cu 1.4L de pe berlina nu reusesc sa depasesc in timp util tiruri si etc..

Cei care au motoare mai bune dau talpa si imediat ajung in fata, pe cand eu trebuie sa astept mult ca sa fie loc destul inainte ca sa ma pot baga pe dupa un tir ce merge cu 80-90Km/h.



Deci un motor puternic ma scapa de stress.. (caci cand plec la drum trebuie mereu sa ma calmez stiind ceea ce va urma - aproape ca prefer sa conduc dupa ora 1 dimineata decat sa plec ziua pe Valea Prahovei/Oltului sau chiar spre mare).



Iar in legatura cu accidentele, mie mi se pare absurda specificarea cu "reducerea vitezei la limita evitarii oricarui pericol". E aberant caci daca dai peste un pieton care nu are ce cauta acolo, ei tot te pot infunda cu "neadaptarea vitezei", in loc sa scapi nevinovat.
bogdan_o
Astor. la noi se merge prea tare pentru ce drumuri aveam. Unu la mana sunt proaste si doi la mana sunt prost gandite. Adica trec prin toate satele. Si nu ai de unde sa stii ce-i in capul taranului maetit de bautura care se intoarce de la birt. Daca ai avea 50 pe ora cat ar fi legal ai putea sa-l eviti sau ai frana si chiar daca l-ai lovi accidentul nu ar fi neaparat mortal. Si eu merg cu 90 prin sate, ca m-ar apuca plictiseala la volan. Dar sunt convins ca ai vazut dementi care merg cu 150-160 fara probleme. la viteza aia e clar ca nu ai ce sa-i mai faci. O frana ea masina, dar pana apuci tu sa reactionezi e deja prea tarziu. Intr-o secunda faci 42 de metri. Pana vezi obstacolul, pana pui piciorul pe frana, pana se opreste masina de tot deja ai intrat in obstacol. ca sa nu mai spun ca o manevra de evitare e genul trasului brusc de volan e kamikaze la viteze mari. In orase merg putin peste viteza legala, adica 60 km/h. Si chiar si asa imi mai iau flash-uri de la grabiti. De-aia se intampla atatea accidente. Ia sa se mearga ca la carte, sau oricum, rezonabil si sa vezi ca s-ar reduce numarul accidentelor.



P.S. Off: ma bucur ca ti-ai scos avatarul.
Astor
Intr-adevar se merge prea repede. Postul meu nu era pentru a scuza soferii ci pentru a acuza incomptenta crasa a organelor romane. Ei sunt singurii care pot rezolva problema vitezei. Dar nu doar prin amenzi usturatoare celor ce o depasesc ci si celor ce merg sub limita minima, carutasilor si biciclistilor de pe drumuri nationale, pietonilor ce traverseaza pe unde vor. Politia e singura capabila sa aplice legea, nu suntem noi natia cea mai vitezomana sau cu masinile cele mai rapide ci cu politistii cei mai corupti sau incompetenti.



M-am cam saturat de emisiuni gen "Reflectii rutiere", in loc sa faca emisiuni blamand soferii sa treaca pe sosele sa supravegheze traficul. Pentru fiecare accident o parte din vina o are Politia ca nu a supravegheat acea zona / speriat nebunii din spatele volanului si autoritatile care de multe ori transforma soselele in circuite de distrugere rapida a amortizoarelor si directiei masinii.



Cand o sa vad pietoni amendati pentru traversare neregulamentara, politisti destituiti pentru incompetenta / coruptie si autoritati concediate pentru proasta semnalizare sau intretinere a drumurilor o sa incep sa cred ca exista si soferi vinovati 100% de accidente datorate "neadaptarii vitezei la conditiile de trafic". Pana atunci, e folosita doar ca o "concluzie universala", o metoda rapida de a amenda inca un sofer si a finaliza o ancheta inainte de a incepe.



QUOTE
P.S. Off: ma bucur ca ti-ai scos avatarul.


Nu eu.. Daca nu aflu un raspuns la threadul ala prezenta mea aici nu mai are sens, nu am chef de inca un forum unde adminii se cred zei..
AL
QUOTE
Astor: Daca nu aflu un raspuns la threadul ala prezenta mea aici nu mai are sens, nu am chef de inca un forum unde adminii se cred zei..





Nu stiu cine ti-a sters avatarul... din pacate unii moderatori si admini sunt acum in concediu si nu iti pot oferi probabil un raspuns.... te asigur ca nu este cazul sa iti faci probleme legate de calitatea moderarii pe forum....atata timp cat nu faci excese, nu estria gresiv nejustificat si nu incalci Regulamentul forumului, nu se va lega nimeni de tine....Parol!... Mi-a placut mult modul in care ai gandit si ai scris opinia ta in legatura cu modul de stabilire a vinovatiei de catre organe... mai ales partea cu indicatorul de la granita :mrgreen: ... ar fi pacat sa nu continui sa participi la viata forumului... In legatura cu avatarul, l-ai incarcat de undeva si banuiec ca mai detii fisierul respectiv... daca nu, probabil il poti regasi si utiliza, atata timp cat nu contine ceva care ar putea sa deranjeze (de exemplu simboluri interzise sau imorale etc.)... Totusi, eu nu cred ca in avatare sta "puterea" acestui forum si nici a vreunui user, ci in ideile exprimate si informatiile oferite...Succes!
sstanescu
Politia are o mare parte din vina produceri acestor accidente, fara indoiala. Si cauza principala este tocmai bagatul sub pres, sub acoperirea vitezei neadecvate. Exista atatea locuri din tara unde se intampla accidente, cu oarecare regularitate, insa politia zice ca soferul a fost de vina si gata.



In orice tara normala, unde politia rutiera are ca scop primordial ordonarea traficului si protejarea participantilor, s-ar face o analiza obiectiva, si poate s-ar constata ca psihologic, oamenii acolo baga viteza. Poate ar constata ca sunt deficiente de semnalizare. Poate ar constata ca trebuie sa impiedice depasirea in acea zona. Poate-poate-poate...



Vreti sa luam exemplul lui DN1? Ce se face pt ca sa nu vezi aproape in fiecare saptamana de vreunul spulberat? Eu de fiecare data cand trec,, vad pietoni cascadori printre masini. Politia in schimb sta tupilata cu radarul. Altfel spus, prefera sa incaseze bani decat sa salveze poate niste berbeci... In permanenta se lovesc masinile la semafor la Otopeni si la Gradina Zoologica (inporpriu spus). S-au gandit sa semnalizeze mai bine, sa mai puna un rand de semafoare? Va mai dau un exemplu si gata, ca toata lumea astfel de lucruri. Fabrica de glucoza, cand cobori catre Barbu Vacarescu. Cine stie, o lasa moale. Eu am vazut insa vreo doi care au venit tare si au constat cu surprindere ca semaforul dupa colt era rosu si erau masini oprite. Vizibilitatea lui maxim 10m. Trozneala iar alta data am vazut manevra periculoasa pe contrasens, unde era un nefericit care venea fara griji...



Cu totii am dat pe sosea de curbe semnalizate aiurea, de zone unde se taie restrictia de depasire insa logic, pe bucata aia, ai putea sa depasesti doar o caruta, pt ca vizibilitate mai multa nu ai pt o depasire lunga.



My point is, politia rutiera ar trebui sa gandeasca nitel (greu), sa caste ochii pe strada si sa se gandeasca daca semnalizarile si organizarea traficului sunt intuitive pentru orice posesor de carnet de pe planeta asta. Altfel, avem zone safe doar pentru cunoscatori, bastinasi cum le zic eu, care stiu capcanele. O astfel de capcana inseamna un accident pentru un necunoscator.
Watchful snake
Cć tot a venit vorba de DN1, de restricžia ridicolć de vitezć de pe bucćžica ce trece prin dreptul localitćžii Bćicoi ce spuneži? Nu sīnt vitezoman, dar ŗtiži cu tožii cć acolo drumul nu trece prin localitatea cu pricina ŗi totuŗi acolo este radar aproape permanent!
FLEX
Discutia a luat-o inspre ce face Politia pentru cresterea sigurantei rutiere si aveti dreptate in ceea ce spuneti, dar in special 4 accidente petrecute saptamina trecuta m-au uimit atit prin cauze cit si prin consecinte:

-cucoana, Matiz, depasire defectouasa, coliziune frontala, 2 morti

-tinar sofer (18-19 ani), Dacia Berlina, pierdut controlul, strivit de pom, 4 morti, un ranit grav

-sofer experimentat, DSN, curba in urcare pe Feleac, derapat, intrat pe contrasens, coliziune frontala, citiva morti

-sofer experimentat, Dacia Break, iesit in decor pe drum drept, strivit de copac, mort.

Toate aceste accidente s-au petrecut pe drumuri relativ bune, la ore normale, in conditii atmosferice normale ...



Cauzele probabile, in viziunea mea, ar fi:

-graba asociata cu necunoasterea posibilitatilor masinii (putere motor)

-viteza excesiva pentru experienta soferului si capabilitatile masinii (tinuta de drum)

-viteza excesiva pentru capabilitatile masinii (tinuta de drum, aderenta anvelope)

-cedarea unui component al directiei



So, mi se pare important sa discutam despre ce putem face NOI pentru siguranta noastra, pina sa vina altii (de altfel abilitati si obligati prin lege) sa o faca, nu ne putem lasa viata in miinile unor delasatori si incompetenti si shpagari ...



Fiecare dintre noi ar trebui sa-si cunoasca limitele atit ale masinii cit si cele personale inainte de a apasa prea tare pe acceleratie ... si foarte important, sa ne mentinem masinile intr-o stare tehnica ireprosabila nu doar de frica unui drum in Candiano Popescu (bucurestenii stiu), ci pentru siguranta noastra ...



PS: emisiunea RR ma umple de spume cu interviurile luate la tot felul de decerebrati, care abia asteapta sa-si puna cenusa in cap in fata organului cu microfon ... ahhh! abia astept sa ma intervieveze si pe mine, sa le spun de dulce niste chestii despre Politia Rutiera ... oare or sa taie la montaj?
OCEBE
legat de autoturisme puternice (adica de la 150 CP in sus): crede cineva ca acela care si-a luat o masina puternica a luat-o ca sa circule cu 50 in localitati si 90/100 afara? credeti ca cel care abea a coborat de pe o Dacie cu care mergea cu 100-120 e atat de inzestrat din prima ca sa poata conduce un bolid cu 180-200? ma uit in trafic si observ ca soferi cu parul grizonat, chit ca sunt la volanul unui monstru, merg ponderat pe cand cei tineri ii dau talpa; in cate accidente sunt implicate dacii si in cate masini de viteza? eu unul prefer o masina puternica dintr-un singur motiv: demaraj bun care, asa cum s-a spus, la o adica te scapa de belea; si mai e ceva (dar nu numai asta): infrastructura care e sub orice critica si care "invita" la accidente
Mache
Citez din spusele unui coleg de serviciu, posesor de Dacie, care a condus de la Urziceni la Bucuresti o masina straina (nu am retinut marca): "Am ajuns pe la 140 km/h. O placere sa conduci. Intradevar, o astfel de masina te fura!"



Din 7 cauze enumerate de Flex, 4 sunt legate de viteza. Eu incerc sa circul cat mai regulamentar. 50 km/h in localitati, 90 in afara. E frustrant, cateodata, ca de la o viteza mai mare sa fii nevoit sa te deplasezi cu o viteza mica, de parca te-ai tara pe coate. Dar e pentru siguranta mea.



Am vazut un reportaj realizat de o televiziune de la noi la aeroportul Baneasa. Testau niste modele de Mercedes, parca, si un sistem de franare. Ziaristilor participanti la test li s-a cerut sa circule cu o viteza cuprinsa intre 50 si 70 de km/h, cea la care se petrec cele mai multe accidente. Si au testat, pe uscat si pe umed, cu franare brusca, cu franare si rotire de volan pentru evitare obstacole. Rezultatul? Daca ar fi fost in trafic, o multime de accidente.



Apropos de viteza si limita legala. Am mers cu o cunostinta in masina, de la Billa (Floreasca) pana la un bloc de langa Porsche Aviatiei, cu viteza legala in oras. Mi-a zis, dupa ce a coborat: "Conduci bine, dar cam incet!" Va imaginati fata mea? :shock:
misterb
Da aia din tarile cu super infrastructura de ce pot sa circule cu 50 in localitati si sa nu-mi spui ca un austriac, neamt, danez sau francez nu are masina buna. e vorba de respectul pt lege, e vorba de grija fata de cel de langa tine si de constientizarea pericolelor la care te expui.

La noi faza cu viteza e chestie de teribilism ieftin sau daca vrei inca o etalare a snobismului si a taraniei acetui popor. Pai daca si-a luat tugurlanul BMW trecand de la Dacie , trebuie sa arate lumii cat de smecher e el, cum merge el cu 100 in localitati ca e zmeu si are bmw.

BMW-uri au si altii dar nu s emai dau asa smecheri scrie ca se merge cu 50 merge cu 50. Mai e o problema ca la noi indicatoarele de viteza si in general vitezy este stabilita cu fundul iar semnalizarile sunt proaste. De multe ori incepe restrictia de viteza dupa care te trezestiu in camp si nu vezi nici un semn care sa-ti ridice restrictia. Bucuria politistilor care pe aceasta baza de vaneaza si fac abuzuri.
sstanescu
FLEX, din nefericire acei oameni au s-au decontat pentru greselile pe care le-au facut. Vina apartine aproape intotdeauna in primul rand soferilor, insa eu trageam in partea cealalta, a autoritatilor care trebuie sa se preocupe nitel de problema asta, nu sa zica "mortu' a fost vinovat" si sa traga linie. Daca nu se trag niste invataminte din toate accidentele, va continua sa curga cu morti si raniti. Poate a fost soferul de vina, insa poate ceva l-a impins la greseala. Cand cautam informatii despre lichide de frana, am vazut ca cineva, in US, a avut curiozitatea ca in urma accidentelor sa faca si o analiza a lichidului, sa vada cat de uzat era. E un mic exemplu. Studiile in general nu se fac de a stoarce bani, se fac pentru a gasi niste legaturi si a trage niste concluzii concretizate in recomandari sau reguli.



Oamenii sunt bivoli, merg cu masinile atata timp cat pot, chiar daca au probleme grave. Insa tu, ca autoritate, ar trebui sa strangi tare de tot surubul ITP-urilor. E doar un aspect din nenumaratele aspecte. Insa legea e, procedurile sunt, insa cazanele in continuare circula pe strada. Este exemplul tipic de traba romaneasca, facuta in bataie de joc. Si nimeni nu vine sa explice, verde-n fata, ca cel ce se bucura ca da spaga si trece inspectia, ar trebui sa realizeze ca aia i-au facut un mare rau, si lui, si restul participantilor la trafic. Insa asa cum e treaba si in sistemul de sanatate, totul ar porni de la recunoasterea problemei. Atata timp cat zicem ca e bine, totul e in regula, nici nu vom incerca sa gasim o solutie de remediere.
FLEX
Ai dreptate, sstanescu, dar ce putem face pentru schimbarea acestei mentalitati nenorocite? mai mult decit sa avem grija de noi nu putem face ... cel mult sa scriem pe un forum ...
Mache
sstanescu, de acord cu tine!



Mie, niste mecanici care au asistat la o discutie intre mine si nevasta-mea pe tema banilor pentru piese noi, mi-au zis: "Daca tineti la viata si siguranta dumneavoastra, mai bine le schimbati. Chiar daca masina mai merge si asa." Asa ca le-am schimbat si am acum siguranta ca cel putin o perioada pot circula in conditii bune.



Am intalnit, zilele trecute un site al politiei rutiere, parca, unde erau date cateva zone din tara pe care le identificasera ca fiind "generatoare" de accidente si masurile ce se impun pentru prevenirea lor.



Mai este o problema. Atunci cand gresim, tot noi suntem cei revoltati. Revolta fiind o stare naturala a romanului, in ultimii ani. Nu ne place sa invatam din greselile altora. Sau poate ca nu putem invata decat din experienta personala.
sstanescu
Din nefericire asa e. Noi scriem pe un forum, insa in calitate de utilizatori ai unui produs nu suntem si noi intrebati de una-alta. Poate am spune numai prostii, dar poate ar iesi si o idee buna.



In capul meu, "Statul" trebuie sa fie mai destept decat fiecare individ luat in parte, el trebuie sa fie suma unor oameni care gandesc pentru mersul comunitatii, in acest caz al unei tari. Cat timp vom avea oameni dobitoci in zonele superioare ale Statului, nu avem nici o sansa. Eu, acum, sunt convins ca am putea gasi oameni mai muncitori, mai onesti si chiar mai cunoscatori (uneori e nevoie doar de common-sense) pe forumul asta, decat in fruntea unor organisme ale Statului. D-aia imi vine mie sa urlu cand vad un Vanghelie primar, pt. ca e dovada ca inca ni-i punem pe cei mai prosti in frunte, in loc de cei mai destepti.



BTW, legat de anumite aspecte ale circulatiei rutiere, v-ati gandit ca in numele utilizatorilor de pe acest forum, sa facem o petitie/scrisoare-deschisa Politiei Rutiere? Civilizat, semnata cu numele reale ale oricui doreste, insa sa aratam problemele cu care ne confruntam in fiecare zi si cu eventuale solutii. "Care soferi va enerveaza cel mai tare" contine pe alocuri niste aspecte de netagaduit. Eu le-am scris la un moment dat, cu niste exemple reale de probleme de trafic si cu cateva comportamente pe care le vedem in fiecare zi pe strada. Mi s-a raspuns civilizat, protocolar, insa nimic concret. Poate e timpul ca incetul cu incetul sa incepem sa pistonam autoritatile cu problemele reale ale noastre, ale fiecaruia. Poate cineva se va scarpina in cap si va zice "au dom'le dreptate astia".
OCEBE
autoritatile ar face bine sa-si faca treaba nu sa astepte rezolvarea de la soferi; va dau niste exemple:

in galati cu cativa ani in urma iarna a lasat urme grele pe strazi; a venit si aproape ca a trecut sezonul cald si reparatii la strazi ioc; tot pe atunci a aparut si legea ca administratorul drumului e bun de plata daca vreo masina se strica din cauza drumului; la o conferinta de presa transmisa de televiziunea locala, un viceprimar parca (primarul fiind in concediu) este intrebat: ce faceti cu strazile din oras ca s-au intamplat chiar si accidente din cauza starii lor proaste? Raspuns "smecher": vom monta semne de restrictie a vitezei! daca cineva isi mai strica masina sau produce vreun accident, inseamna ca n-a respectat viteza.

curios este ca acum pe cateva bulevarde s-a lasat 60 sau chiar 70 km/h cu toate ca pe unele nebun sa fii sa mergi cu 60 la balamucul care este pe acolo (sper totusi sa nu le vina vreo idee sa limiteze din nou viteza la 50) iar pe altele, unde cu adevarat se poate circula lejer, a ramas 50 (ba la un moment dat chiar era restrictionat la 40)

montarea restrictiilor de viteza chiar s-a comis la iesirea din galati spre tecuci, ptr. ca drumul arata ca dupa bombardament pe unele locuri, pe o portiune de cca 45km( intrerupta de cateva localitati si 10 km fara restrictii) viteza maxima permisa fiind de 50 sau in cel mai bun caz 60 km/h; dupa acesti 45 km (din care 30 cu restrictii), urmeaza o salba de alti 35km de sate legate si apoi ajungi (in sfarsit) la tecuci.
ckristi
Principala problema nu este nici puterea masinii, nici (decat in mai mica masura) starea drumurilor ci respectul pentru lege (in general) inclusiv regulile de circulatie.

Nemtii si ceilalti "germanici" au masini puternice dar respecta legea.

Putin mai in sud, la Italieni, situatia este cu totul alta.

La noi, pentru a evita un accident, trebuie sa fii atent in primul rand la ce fac altii decat la ce faci tu!

Cred ca majoritatea mortilor de pe soselele romaniei sun din vina "altora" care au intrat cu BMW-ul, tirul sau autocarul in ei si n-au patit nimic! sad.gif
OCEBE
nu uitati ca in ultimii ani parcul auto a crescut de cateva ori iar drumurile au ramas practic cam aceleasi; pe drumurile astea sufocate, multi straini aproape ca-si prind urechile ptr. ca ei sunt obisnuiti cu soselele lor;
sod
In primul rand consider ca ar trebui sa se rezolve problema cu starea masinilor aflate in circulatie. Cel mai grav accident pe care l-am avut pana acum s-a datorat in principal faptului ca un domn cu tico avea pneurile roase pana peste orice limita, nu se mai vedea nici o urma de striatie pe ele. La fel, un fost coleg si-a luat o berlina sh si era foarte incantat ca a trecut la rar cu spaga, ca el nu avea frane aproape deloc pe fata. Mi se face scarba de asemenea cazuri. Cate un dobitoc de asta intra in tine si mori sau ajungi leguma pentru ca el nu avea chef sa isi faca franele, directia sau trenul de rulare. O sa ziceti ca nu au bani; mi se rupe. Nu au bani, sa stea acasa, sau sa mearga cu tramvaiul. As fi extrem de incantat daca in loc de radare s-ar pune pe sosea in cat mai multe locuri statii ITP mobila. Sunt convins ca in felul asta si-ar face si politistii norma de amenzi si ar fi mai utila eliminarea din trafic al celor cu masini necorespunzatoare decat a celo care merg cu 62 in localitate.
sstanescu
Uite o propunere interesanta smile.gif si perfect justificata de lege.



Sunt prin Bucuresti politistii cu scuterele. Eu am fost chiar atent daca opresc vreo masina care scoate fum sau care arata de parca a facut razboiul. NU! Atunci de ce dracu ne mai batem capul cu descongestionarea centrului, cu reducerea poluarii, daca il lasam p'aia cu maxi-taxi sa scoata fum la greu pe Magheru?
AC
Eu raman la parerea mea: viteza pe locul 1 si oboseala pe 2. Cum se face ca la emisiunile astea nici una din zece masini sunt dacii si restul "ozn"-uri? Imi este mai frica de un unul cu BMW ultimul model decat de unul cu o dacie obosita care nu depaseste 70km/h...sincer!
Mache
Nu. Pentru ca patronul societatii este vreun demnitar. Si el nu poate sa respecte legea!



Eu, anul trecut, cand faceam scoala de soferi, am intalnit in trafic pe la liceul Sincai pe unu' cu o masina care cred ca era legata cu sarma. Efectiv curgeau tablele de pe el. :shock: :shock: Instructorul mi-a zis ca il stie de vreo cateva luni si ca nu l-a oprit nimeni sa circule cu masina in halul acela. Asa ca baiatu' isi vedea linistit de treaba. Politia nu parea a-l deranja.
Pedro
QUOTE
ar fi mai utila eliminarea din trafic al celor cu masini necorespunzatoare decat a celo care  merg cu 62 in localitate.




Asta asa e dar vad ca se vorbeste de onorabilitatea germanicilor in trafic, despre cum prefera ei sa respecte legea iar pe de alta parte aici am citit chiar un post unde titularul spunea cu naturalete ca el merge si cu 90 in localitati . Pai sa-mi fie cu pardon da eu nu pot califica asa ceva , unde mai este respectul pentru lege. N-as ierta , ca politist fiind , nici macar pe unu care merge cu 60 in localitate. Cunosc cel putin 3 cazuri in care 3 cunoscuti de familie in 2 din cazuri au omorat copilul accidentat iar in cel din urma copilul a fost doar ranit.
FiveThreeFive
QUOTE
Pai daca si-a luat tugurlanul BMW trecand de la Dacie , trebuie sa arate lumii cat de smecher e el, cum merge el cu 100 in localitati ca e zmeu si are bmw.


QUOTE
Imi este mai frica de un unul cu BMW ultimul model decat de unul cu o dacie obosita care nu depaseste 70km/h...sincer!




Poate ar fi bine sa va faceti reporteri TV. Cand un accident este provocat de soferul unui autoturism oarecare (Renault, Dacia, Opel, Ford, etc.) stirea suna "Conducatorul autoturismului a facut si a dres...".

Cand accidentul e provocat de soferul unui BMW, stirea este prezentata astfel: "Conducatorul BMW-ului....", in sensul subliminal "evident ca el e de vina, doar avea BMW".



Pana cand:

a) se va dovedi statistic ca posesorii BMW provoaca semnificativ mai multe accidente decat posesorii altor modele;

si

cool.gif va exista o regula prin care un BMW (nou sau 2nd hand) nu se va putea vinde unui nou posesor decat dupa un test care sa demonstreze ca acesta este un conducator auto descreierat;



va rog sa cut off this sh!t prin care asociati un BMW cu comportamentul iresponsabil pe sosea. Poate ca o iau prea personal, dar, atata vreme cat am un BMW pe care-l conduc cu simtul realitatii si al limitelor, nu vad nici un motiv ca sa fiu pus in acelasi cazan cu ciorba.
Ake
Pentru majoritatea problemelor expuse de noi aici ar exista rezolvare (chiar pentru cele mai multe exista cadrul legal) dar pana nu se reusim sa belim sistemul de ilegalitati si spagarie macar partial nu vom obtine nimic. Sa ma explic de ce. Sa vedem unde afecteza coruptia sistemul, punctual sa zicem numai in legatura cu topicul.

-ITP-RAR-isti unde se ia spaga pentru a trece cu janghine,

-Politia, unde se da spaga ca sa scapi de amnda si cu permisul,

-Administratiile centrale si locale, ca-si bat joc de drumuri cu licitatiile aranjate,

-Justitia ca nu reusesti sa dai in judecata pe nici unul din primii daca nu ai portofelul la fel de gras.

-Si multe altele..

Daca doar unul sau doi din aceti piloni ai coruptiei ar putea fi daramat, restul ar cadea de la sine ca la domino. Si cel mai important dupa mine, (se pare ca si dupa oficialii europeni) ar fi justitia.

Daca orice cetatean ar putea cere justitiei -si ar fi ajutat de catre stat in acest demers- sa i se faca dreptate, sau daca justitia s-ar sesiza din oficiu atunci cand un cetatean are de suferit, vis-a-vis de unul din factorii enumerati mai sus, atunci foarte repede s-ar indrepta lucrurile. Un mic exemplu: Cati oameni au astazi posibilitatea (timp bani, nervi) sa dea in judecata primariile pentru ca si-au facut praf masina din cauza gropilor ?

O sa sariti toti sa-mi spuneti ca esti liber sa dai in judecata pe cine vrei, ca exista Avocatul Poporului, s.a.m.d. Dar daca stam sa ne gandim putem lesne observa ca este in realitate o posibitate pur teoretica. In primul rand pentru ca majoritatea romanilor nu-si cunosc drepturile (nu mai spun de obligatii), lipsa cronica de informare a cetateanului roman este minutios intretinuta de catre autoritati. "Suntem un popor vegetal" (A. Blandiana) Asta cunosc foarte bine cei care ne conduc
ckristi
QUOTE


va rog sa cut off this sh!t prin care asociati un BMW cu comportamentul iresponsabil pe sosea



Nu este vorba de BMW-uri neaparat! In sens peiorativ, BMW inseamna Toate masinile "bengoase" care au la volan tipi "cool", "trendy", etc (a se citi toparlani si copii de bani gata) care se sparg in figuri facand liniute prin centrul orasului, fara sa mai conteze nimic (ex. sa faci triplare cu peste 100 la ora, pe trecere de pietoni, intr-o zona intens circulata si cu foarte multi copii).
OCEBE
in loc de BMW am sa zic Mazda (are careva asa ceva?): ieri pe o strada aglomerata imi apare in spate (eu circuland cu maximul permis) o Mazda cu un sofer tanar (avand si o "ea" langa el) grabit nevoie mare; cum am putut m-am dat deoparte ca altfel trecea pe sub mine (ca prin alta parte n-avea pe unde) si a taiat-o; l-am urmarit (cu privirea) vreo cateva sute de metri si nu va spun cate ilegalitati grave a comis; Eu unul chiar daca as avea curajul sa circul ca el n-am suficienta nebunie.

La urmatoarea intersectie a fost nevoit sa opreasca iar eu, la randul meu, m-am asezat cuminte dupa el; ce-a castigat cu figurile pe care le-a facut nu stiu dar stiu ca cel putin pe cateva sute de metri a fost un pericol public; de data asta nu s-a intamplat nimic dar data viitoare?
SYL
QUOTE
ce-a castigat cu figurile pe care le-a facut nu stiu dar stiu ca cel putin pe cateva sute de metri a fost un pericol public; de data asta nu s-a intamplat nimic dar data viitoare?




Apropo de faptul ca graba in oras nu prea ajuta la nimic sa va povestesc o intamplare de iarna trecuta. Eu mergeam pe Bd.Colentina si tocmai traversam intersectia de la Doamna Ghica (mergeam spre centru), mergind cu pana in 40 km/h pt ca ninsese si pe carosabil era acea combinatie intre ud si ceva zapada murdara. Pe langa mine a trecut cam cu 80km/h un pustan intr-o Skoda Octavia (macar mergea cu xenonanele aprinse); l-am vazut cum trecea de pe o banda pe alta, inclusiv pe linia de tramvai, evident fara sa semnalizeze si "taindu-le fata"celorlate masini. L-am ajuns la semaforul de la Obor, era cu vreo 2 masini mai in fata mea, pe alta banda. Eu mai departe am mers pe Calea Mosilor, apoi am dreapta spre Universitate. Am ramas surprins cnad la intersesctia de la Rosetti pustanul a facut stanga din spatele meu !!!!

Deci eu mergind cu maxim 40km/h (conditiile carosabilului o impuneau) am ajuns inaintea unui disperat care a mers si cu 80km/h, a "crosetat" mereu de pe o banda pe alta, incurcindu-i vizibil pe ceilati participanti la tarfic...

Concluzia: abia atunci m-am convins (bine stiam treaba dinainte, dar nu prea eram convins) ca in Bucuresti ziua (nu ma refer noaptea cand traficul e f redus, semafoarele sunt pe intermitent...) e cea mai mare imbecilitate sa te grabesti ca disperatul, pt ca ajungi la fel ca unul care merge incet...
OCEBE
sa fie intamplator accidentul din Dolj unde un gipan s-a suit pe o dacie si a lasat 3 morti in urma?
driverx
Ake,



CAATAAAA dreptate ai din pacate. Tot asta urlu si eu la cei din jurul meu, si se uita la mine ca la un ciudat.....



:shock:
ckristi
[quote]

sa fie intamplator accidentul din Dolj unde un gipan s-a suit pe o dacie si a lasat 3 morti in urma?

[/quote]

Aici este vorba de altceva si anume sindromul "girofar" :vmad:
Vlad Georgescu
Ia mai lasati-ma cu "conducatorul auto german are respect pentru lege" !!!



Conducatorul auto german are autostrazi super-bune pe care circula in conditii de siguranta maxima cu 120 Km/h.



La noi, aproape oriunde te-ai duce, treci prin 666 de sate, comune si alte mici localitati!



Eu incerc sa respect legea si sa merg cu 50 Km/h in sat, si de obicei reusesc, dar ii inteleg 100% pe cei care merg de exemplu cu 70-80 Km/h in sate.





In privinta factorilor cauzatori de accidente, ma mir ca nimeni nu a mentionat atentia.



Vreti sa nu faceti accidente? Ochii cit sarmaua la sosea!



Adaptarea vitezei la drum, la vizibilitate, la conditiile meteo si la masina pe care o conduci este, dupa parerea mea, destul de usor, mai ales daca ai si ceva experienta.



Sa fii extrem de atent tot timpul, la sfirsitul unui drum lung, monoton si obositor nu este la fel de usor!



Este insa o capacitate care se poate antrena.
bogdan_o
Eu as mai adauga doua elemete la lista factorilor care conduc la accidente. Increderea in sine/masina impinsa pana pe culmile nesimtirii si lipsa de civilizatie a restului de participanti la trafic. cand ai o masina acre ti se pare ca "poate" incepi sa mergi din ce in ce mai tare. dar orice masina are o limita la fel si cum orice om are o limita. Si cand una dintre limite este atinsa se ajunge la accidente. Ma enerveaza cei care intra in depasire si care vad ca nu au loc din fata. Dar nu-i afecteaza prea mult treaba asta. Ei depasesc oricum, fortandu-l pe cel din fata sa franeze si taind fata masinii pe care o depasesc. Cel mai inalt grad de slefuire profesionala in tainele nesimtirii le ating cei care depasec coloane intregi fara sa se sinchiseasac de ci din fata. Asa se ajuge la situatii in care trebuie sa incapa pe un drum de 2 benzi 3 masini. Pe mine era sa se suie un autocar la o faza ca asta. Eu aveam cam 140 si am vazut in spatele meu un autocar Eurolines. A stat putin dupa care am vazut ca semnalizeaza. In prima faza am zis ca glumeste,dupa care am crezut ca e nebun, dupa care mi-am facut griji. Taranul a intrat in depasire cand din fata venea o masina. Cum era imposibil sa aiba un demaraj acceptabil la viteza aia si cum masina era lunga normal ca nu a avut loc. A venit paralel cu mine, dupa care vazand ca nu are spatiu, in loc sa franeze, el a accelerat si a tras dreapta venind spre mine. Eu am tras si eu dreapta, el a tras si mai mult dreapta, dupa care oglinda mea stanga s-a frecat de tabla lui. Am accelerat, el a franat si a intrat in spatele meu. Dar i-am facut-o si eu. I-am pus o frana d'aia taraneasca in fata, asa sa se trezeasca putin. Dupa aia am accelerat, sa nu care cumva sa se suie pe mine. Dar am vrut sa aud cauciucurile lui scartaind pe asfalt.



Mai sunt pe urma cei care cand ii depasesti isi amintesc ca au si acceleratie si atunci se gasesc s-o calce.
os
Fratilor,



Mai īntīi īi cer scuze anticipat lui bogdan_o, la a carui postare ma voi referi cu tilu exemplificativ. Subliniez de la bun īnceput ca ea nu este singura īn aceasta situatie dar e cea mai proaspata.



In mai multe postari citesc din pacate lucruri de genul "i-am trīntit o frīna in fata...". Īnteleg foarte bine ca uneori (adesea?) comportamentul partenerilor de trafic este enervant/frustrant/cum vreti voi sa-i spuneti. Dar cine face ca "ei", este ca "ei" sau mai degraba mai jos de atīt ("ala" poate a facut o greseala, "noi" o facem intentionat).



Sunt si asa destule pericole pe sosea; este *extrem* de grav daca generam intentionat pericole suplimentare.



Sa consideram descrierea lui bogdan_o: 140 km/h este departe neregulamentar (era o sosea "obisnuita", altfel nu s-ar fi pus problema traficului din sens contrar). Faptul ca si autocarul mergea asa sau mai tare e problema lui.



Considerati o eventuala coliziune (de exemplu soferul autocarului nu era atent, sau voia sa-i intoarca "glumita" lui bogdan_o venind foarte aproape si estima gresit, sau, sau, sau...). Teoretic soferul autocarului ar fi fost legal vinovat, desi nu sunt sigur cum devine cazul daca isi gaseste cītiva martori dintre pasageri care sa spuna "Solenta a accelerat in timp ce era depasita si nu ne-a permis reintrarea" (ceea ce n-ar fi prea departe de adevar, mai ales in ultima faza a depasirii asa cum e ea descrisa). Hai sa spunem insa ca legal el e vinovat, asta nu e important in ceea ce vreau sa spun.



Gīnditi-va la diferenta de masa si de robustete īntre autocar si Solenza; autoturismul ar fi putut fi īmpins in afara drumului sau pe contrasens (unde era trafic, ca de aia a fost intrerupta manevra de depasire). La 140+ km/h? Ce urmari ar fi avut asta? Pentru bogdan_o si eventualii sai pasageri? Pentru cei care circulau nevinovati din sens invers? Pentru pasagerii (si ei nevinovati) din autocar? Chiar si "numai" o frīna dura poate avea pentru pasagerii din autocar efecte nefericite.



Chiar, bogdan_o: atunci cīnd ai vazut ca autocarul a intrat (din vina lui sau poate din greseala lui) in rahat, de ce nu l-ai ajutat?

Cīt de mult trecuse de tine cīnd v-ati atins? Te-ai gīndit ca el ar fi trebuit sa execute cu o masina mare si grea o manevra de reintrare mai complicata si de durata mai lunga decīt tine? Te-ai gīndit la cei de pe contrasens? Te-ai gīndit la tine si la pasagerii tai?



Cu riscul de a supara lumea: nu pot si nu vreau sa fiu de acord cu astfel de comportament total iresponsabil. Lasati statistica asa cum e, n-o imbogatiti.



Vrem sa fim respectati, tolerati, ajutati de cei din jur (cine poate sa spuna cu mīna pe inima ca n-a facut niciodata o greseala? cine poate sa spuna ca nu va face niciodata o greseala?). Pentru asta, mai intii trebuie sa-i respectam, toleram si ajutam noi. Atīt in trafic cīt si in viata.



Toate cele bune si nu mai faceti asa,

os
MoneyTalks
[quote]Dar i-am facut-o si eu. I-am pus o frana d'aia taraneasca in fata, asa sa se trezeasca putin. Dupa aia am accelerat, sa nu care cumva sa se suie pe mine. Dar am vrut sa aud cauciucurile lui scartaind pe asfalt.

[/quote]



Ce bine ca ai putut sa relatezi aceste fapte... :idea: Te-ai intrebat vreo clipa CE s-ar fi intimplat daca:



1. soferul autocarului nu te observa ca frinezi (nici nu era greu sa ii scape acest lucru)

2. la autocar nu ii prindea frina? :shock:



Evident, in nici una din situatii NU ai fi putut sa ne mai impartasesti din gindurile din acele momente...
kaspersky
Eu nu sustin ca ceea ce a facut bogdan e ok din punct de vedere moral, dar voi imediat o sa-l invinuiti si pentru faptul ca autocaristul l-a depasit neregulamentar. Ce trebuia sa faca? Sa frineze pina atingea el viteza regulamentara si sa lase autocarul sa-l depaseasca? Soferul ala nu e iresponsabil punind in pericol vietile pasagerilor lui si ai altora de pe strada (cu a lui e treaba lui ce face)? Macar asa poate s-a mai speriat un pic si data viitoare cind incearca asa ceva macar o sa se gindeasca inainte!
adister
In situatii de genul asta cel mai mare are asa numita "prioritate de tabla". Asa ca cel mai intelept este sa-l lasi sa se duca, pentru ca e mult mai mare decat tine si tu esti ala care iese cel mai sifonat in eventualitatea in care....Vezi ce a patit Nova aia la contactul cu bolidul lu' madam Paunescu.

Iar chestia cu franatul in fata "sa se invete el minte" mi se pare o copilarie. Parerea mea.
os
kaspersky, soferul ala (poate ca) e iresponsabil. Dar "iresponsabil"+"iresponsabil" nu da "rezonabil".



Nu-l invinuieste nimeni pe bogdan_o (si nu numai pe el, repet ca am mai citit despre asemenea ispravi si la altii) pentru faptul ca l-a depasit "autocaristul", ci pentru faptul ca in loc sa actioneze in sensul reducerii pericolului (da, inclusiv frīnīnd daca e nevoie) a actionat *de doua ori* in sensul agravarii unei situatii si asa grave: prima data cīnd nu a permis reintrarea autocarului (īnca nu stim cīt de departe trecuse autocarul de el: jumatate de lungime? In postul original scrie "...oglinda mea stanga s-a frecat de tabla lui." Asta ar putea sa insemne ca trecuse deja macar cu usa si cu roata din fata) si a doua oara frīnīnd -citez- "taraneste" in fata lui.



Presupune ca "ala" cu autocarul avea aceeasi "ambitie". Cine avea muschi mai mari? Poate ca soferul autocarului pe asta s-a si bazat ("Autoturismul e mic, soferul o sa se sperie si o sa ma lase sa intru"); dar asta *nu* face comportamentul celui depasit mai rational.



Pentru toata lumea e mai bine sa discutam noi aici de ce reactiile descrise nu-s in regula, decīt sa se ajunga la arbitraj la Sf.Petru (MoneyTalks are perfecta dreptate).



O sa va spun ce as face eu intr-o astfel de situatie: as reduce viteza ca sa-l las pe "nebun" (sau poate pe cel care a gresit?) sa reintre in fata mea. As reduce viteza chiar mai mult de atit, in asa fel incit daca se produce un acrosaj cu traficul din sens contrar sa am mai multe sanse sa opresc ori sa evit.



Cīstig: siguranta si calm. Pierd: praful de pe toba, boii de la bicicleta si muuuulte galoane (adica nimic). Si nu mi se face mai mica din cauza asta.
os
mem, nu este "copilarie" ca nu ne stropim cu apa īn piscina: are consecinte (potentiale) mult mai grave.



"Joaca" inceteaza atunci cīnd vorbim de sanatatea/viata oamenilor. Aici *numai* o atitudine 100% responsabila este de acceptat. Daca altii nu o au, este de datoria noastra sa o avem. Punct.
maddan
Si eu as face la fel daca as fi depasit in mod iresponsabil, cum o facuse nemernicul ala cu autocarul. Adica as incetini si as lasa-o cat mai moale, ca sa treaca nebunul. Ce pierd, in definitiv?



Supralicitarea nebuniei duce la accidente absolut ingrozitoare.



Pe de alta parte, depinde si in ce chef suntem prinsi. Nu pot sa bag mana in foc ca daca mi se intampla la fel cum i s-a intamplat lui bogdan_o nu as fi accelerat pana mi-ar fi intrat pedala in podea, ba m-as mai fi bagat si in fata autocarului, ca sa nu ma poata depasi, boul drak. Te mai apuca o astfel de nebunie, pe nepusa masa.



Din acest punct de vedere, e bine sa ne gandim inainte de a ne pune la volan ce vrem exact sa facem: sa aratam care are boasele mai tari si sa fim zmei in trafic, cu toate riscurile aferente, sau mai degraba sa mergem de la punctul A la punctul B, eventual bucurandu-ne de peisaj.



ps.

oricum, soferii de autocar sunt cam 95% nebuni. Nebuni de legat. Media orara a autocarului cu care am mers pana in Grecia acum trei ani a fost de 130 km/h. MEDIA! Si depaseau nebunii aia orice le aparea in cale, BMW-uri, Mazde, Audi-uri, Mertzane - you name it! Parca erau in transa, sa faca un record de timp.
i96nds
Am fost in Tenerife si acolo toate autocarele erau limitate la 100 Km/h.... Acum incep sa inteleg de ce !!!
litza
Acuma in tot UE, tot traficul greu (TIRuri, autocare ) e limitat la 100 km/h vit maxima. Toate sunt obligatoriu dotate cu tahometre. Si toti merg la viteza asta pt ca stiu de frica. E o placere sa astepti 5-10 min pana se depasesc 2 tiruri dar cred ca e mult mai bine asa.

Oare la noi cand o sa se bage?
ckristi
[quote]

Oare la noi cand o sa se bage?

[/quote]

Deja s-au bagat. Toate autovehiculele mari au obligatia de a fi echipate cu aparate tahograf si limitatoare electronice de viteza (numai in cazul in care viteza maxima-constructiv depaseste limita legala)
os
i96nds, litza, ckristi, ceilalti: mijloacele tehnice sunt bune (mai ales cīnd se aplica la "ceilalti" ;-) stiu ca exista criterii obiective, ca vehiculele grele sunt mai periculoase etc, dar n-am putut sa ma abtin), dar ele *nu* pot inlocui educatia si ratiunea. Daca acelasi scenariu se intīmpla sa spunem la 90 km/h, era mai putin grav?
MoneyTalks
[quote]Acuma in tot UE, tot traficul greu (TIRuri, autocare ) e limitat la 100 km/h vit maxima. Toate sunt obligatoriu dotate cu tahometre. Si toti merg la viteza asta pt ca stiu de frica. E o placere sa astepti 5-10 min pana se depasesc 2 tiruri dar cred ca e mult mai bine asa.

Oare la noi cand o sa se bage?[/quote]



Pai stiu de frica amenzii... :mrgreen: Care se poate ridica si la citeva mii de euro... Oare la noi cind o sa fie asa ceva? :shock: Adica un autocar (camion/orice care este de categorie C sau mai mult) care depaseste 100km/h sa plateasca amenda incepind cu 1,000 euro, cite 500 in plus la fiecare 5km peste 100 (adica ai 130km/h, platesti 4,000 euro amenda). Este SINGURA posibilitate de a-i invata minte pe criminalii vitezomani (un astfel de sofer vitezoman e un criminal)
maddan
Pai io as aplica asta si la soferii de autoturisme... fortandu-i astfel sa se incadreze IN limitele de circulatie, nu sa plece de la ele in sus...

In paralel, evident, cu construirea de drumuri pe care sa poti lasa o limita maxima de viteza de - sa zicem - 150km/h pe banda "de fuga". Dar asta tine de domeniul viitorului indepartat...
ashu
[quote]Deja s-au bagat. Toate autovehiculele mari au obligatia de a fi echipate cu aparate tahograf si limitatoare electronice de viteza (numai in cazul in care viteza maxima-constructiv depaseste limita legala)[/quote]

Cu tahograful pentru autocare sunt cat se poate de acord, cu limitare electronica de viteza nu prea. Daca vreodata e nevoie de acea viteza suplimentar pentru salvarea calatorilor? Sunt situatii cand frana nu te salveaza, ci doar acceleratia. Mie mi se pare prea riscanta o astfel de limitare, se vrea ceva bun si e posibil sa obtina ceva rau.

Cum a zis si MoneyTalks, cu frica de amenzi uriase si cu tahograful care inregistreaza viteza pe tot parcursul io zic ca e suficient sa-i tii in frau. Pana la urma, daca ii pui limitator de viteza, ce rost mai are tahograful, ca oricum nu poate mai mult decat viteza legala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.