Andy-LGN
30 Sep 2004, 10:57
Cand introduc in treptele 1 si 2 intampin unele HOPURI.
In treapta 1 doar intr-o anumita pozitie si doar cateodata intra lin fara sa agate de vreo 2 sau chiar 3 ori
Intrebarea mea este DACA VOUA VI SE INTAMPLA LA FEL
Cineva mi-a spus ca pana se mai rodeaza traiectoriile si isi formeaza directia catre pinioane:)
LucVer
30 Sep 2004, 11:04
La 1 da, la 2 nu. Poate inca nu ne-am obisnuit noi cu ele (sau ele cu noi!
)
SilviuB
30 Sep 2004, 12:35
Problema asta e la tr.1 la mine, dar cred ca isi va reveni dupa rodaj. Si nu totdeauna mi se intampla.
Andy-LGN, chiar agata sau intra mai bolovanos? face vreun zgomot cind intimpini rezistenta?
Daca zgomoteste/clantzaneste e posibila o problema cu sincroanele, daca doar intra mai greutz s-ar putea sa nu fie inca rodata suficient sau sa nu te fi obisnuit tu cu ea (mie, venind de pe Matiz, cutia de Solenza mi s-a parut mai greu manevrabila, mai bolovanoasa, nu luneca usor, dar cupleaza fara zgomot); daca intimpini o rezistenta mare si simti ca dai cu maneta in ceva solid, atunci ti-au pus o cutie de D1300 (Break-ul lui taica-meu intra DE NOU foarte greu in tr.I si nu are nimeni ce-i face ... "asa face toate", explicatie de service).
naturall
30 Sep 2004, 12:58
Nici la mine nu intra "ca unsa" a I a. Cateodata intra chiar destul de greu a I a... dar apoi mi-am dat seama ca nu sunt obis. cu ambr. si nu il apas pana la capat. :roll:
Tico-ul de firma pe care l-am condus inainte intra mult mai bine...insa era super "rodat".
Michael
30 Sep 2004, 13:25
Cu ocazia "Portilor Deschise" m-am suit in doua Logan-uri si la ambele am schimbat vitezele la rece. La unul vitezele se schimbau extrem de usor, in timp ce la celalalt cutia "agata" in timp ce incercai sa treci dintr-o treapta in alta. Un lucru care m-a pus pe ganduri, intrucat era vorba de masini identice de-abia iesite pe poarta fabricii...
bomicabomic
30 Sep 2004, 13:46
N-am pretentia sa intre la 20 km/h de la 2 la 1, dar nici sa consum placute de frina ca sa intre. Dar daca cei de la Tehnocentre au proiectat-o pentru categoria "asa face toate" asta este.
Poate se mai poate regla ceva la timoneria cutiilor. Ma indoiesc sa fie problema din cutii, mai degraba din tijele de comanda, nepuse la punct, cum se zice. Nu ma intrebati cum, ca nu stiu detalii tehnice, dar stiu ca timoneria se regleaza.
michou
30 Sep 2004, 20:26
La mine numai in treapta I merge mai greu in special dimineata.....Cam atat sper ca dupa rodaj o sa mearga mai bine!
!!!!
bassfreak
30 Sep 2004, 20:42
Si la mine merge greu treapta I uneori; cu motorul oprit, daca nu apas ambreiajul uneori nu intra deloc, si mi s-a intamplat si cu motorul pornit si ambreiajul apasat sa intre I doar jumatate, iar cand am dat drumul la ambreiaj sa caraie cam tare (o sg data mi s-a intamplat). S-a mai intamplat sa pot baga doar un sfert si sa ramana acolo, dand usor drumul la ambreiaj sa-mi arunce maneta inapoi incet (cu un usor zgomot).
Marche-arrier-ul primele dati cand il cuplam misca toata masina cand se cupla (asta s-a intamplat de cateva ori).
In rest merge bine.
Mi se pare deocamdata cam zgomotoasa la cuplare, eu fiind obisnuit pe cutia cu 4 trepte de pe Dacia 1300
io am problema cu a II+a,cateodata intra doar jumate si mai face cate un zgomot sau iese singura in pct mort. faza e ca ambreaju era la fel de apasat ca si alte dati (pana jos) ... :cry:
VeNoM386
1 Oct 2004, 08:35
Si mie mi s-a parut ca agata cutia de pe Logan-ul Ambition de la test drive din Floreasca.
Reglaje ambreiaj, timonerie CV, cauzele pot fi multiple.
gibi_gi
1 Oct 2004, 20:03
Si la mine face la fel. Daca stau pe loc face si la a 3-a si a 4-a putin.
Eu nu imi fac probleme cu chestia asta.
Ca o curiozitate: Daca bag 1-a, scot, apoi bag la loc 1-a (fara sa ridic piciorul de pe ambreaj) nu mai face a doua oara.Oricum daca ridic piciorul si incerc din nou face la fel.
autopanda
1 Oct 2004, 22:15
La mine nu agata in nici o treapta
naturall
5 Oct 2004, 08:49
gibi_gi: "Ca o curiozitate: Daca bag 1-a, scot, apoi bag la loc 1-a (fara sa ridic piciorul de pe ambreaj) nu mai face a doua oara.Oricum daca ridic piciorul si incerc din nou face la fel. "
Mda...se pare ca si la mine e la fel, in schimb 2-5 merge ok, deci nu e asa toate, Dacia e pe drumul cel bun...
Nici la mine nu sunt probleme cu "bagatul in viteza".
Adrian_Solenza
5 Oct 2004, 16:46
Eu zic ca nu v-ati obisnuit cu masina si nu stiti sa va exprimati, sa formulati intrebarile... Si eu cand am luat solnita aveam probleme, in sensul ca plecam cu a 3a de pe loc ca nu nimeream a1a... Da, la mine in a1a, face 2 click-uri pana intra, daca dau drumu la pedala dupa 1click, caraie... La al doilea click e OK! Cat despre faptul ca trebuie sa opresti de tot ca sa bagi prima viteza: am mers cu si cu alte masini, inclusiv Berlina, Cielo si mai toate au aceeasi problema: intra super greu sau deloc in mers a1a! Si e si normal, ca a1a e facuta sa o folosesti la plecare, si sa o schimbi super repede (2000 ture maxim)... Asa ca exemplu pe un Megane 1 cu computer de bord motor de 1.6 consum instantaneu la treapta 1, in blana, 25L/100km
Thor1983
6 Oct 2004, 06:23
Din cate stiu treapta 1 e nesincronizata, fiind folosita exclusiv la plecarea de pe loc.
Daca nu nimeresti la mare fix raportul turatie motot/ viteza reala, astefel incat pinioanele dsin cutie sa cupleze usor,nu ar trebui sa intre in a1a usor (doar dacxa insisti foarte tare sau cutia este destul de uzata).
GolfIII
6 Oct 2004, 07:46
Thor mi-a luat-o inainte. Intr-adevar, daca treapta I-a este nesincronizata (si daca cutia este prevazuta cu sincroane) atunci este normal sa nu intre in viteza din mers. Cat despre masinile "serioase"... a mea nu mai face demult parte din grupul lor dar inca intra foarte usor in tr. I-a din mers daca viteza este potrivita treptei.
Polo, de care vorbea cineva, are de asemenea tr. I-a sincronizata, dar, totusi, 20 Km/h mi se pare putin cam mult pentru tr.I-a. Intra putin mai greu deoarece, cred eu, trece mai mult timp pana sincronul isi face treaba si egaleaza turatiile.
Adrian, miki: Nu pot sa cred ca nu ati intalnit situatii cand ati avea nevoie sa retrogradati in tr. I-a. Daca trec pe un drum f. accidentat nu pot folosi a II-a decat daca patinez ambreiajul pentru ca altfel viteza ar fi prea mare. Poate daca as merge cu 700-800 de ture ar fi buna si a II-a dar eu evit subturarea.
QUOTE(GolfIII @ 6 Oct 2004, 09:46)
Thor mi-a luat-o inainte. Intr-adevar, daca treapta I-a este nesincronizata (si daca cutia este prevazuta cu sincroane) atunci este normal sa nu intre in viteza din mers. Cat despre masinile "serioase"... a mea nu mai face demult parte din grupul lor dar inca intra foarte usor in tr. I-a din mers daca viteza este potrivita treptei.
Polo, de care vorbea cineva, are de asemenea tr. I-a sincronizata, dar, totusi, 20 Km/h mi se pare putin cam mult pentru tr.I-a. Intra putin mai greu deoarece, cred eu, trece mai mult timp pana sincronul isi face treaba si egaleaza turatiile.
Obs.
Treapta I este sincronizata la DSN, SLZ si LGN (la mine e sigur, la restul nu stiu)
Cand spui ca sincronul isi face treaba si egaleaza turatiile, eu cred ca trebuie sa ne imaginam ca exista o diferenta de turatii, deci frecare, deci uzura... deci...
Andy LGN
6 Oct 2004, 10:43
Baieti cu tot regretul tin sa va spun ca discutia a degenerat.
Daca va mai uitati la postul meu veti observa ca
NU AM SPUS NIMIC DE INTRATUL IN TREAPTA I DIN MERS.Am spus doar ca in treapta I intalnesc neregularitati (doua la numar) la pornire. Se simt la fel ca doua denivelari , hopuri sau ma rog spuneti-le cum doriti.
[B]De la plecatul meu de pe loc pana la SINCRONIZARE SI RAPORT TURATIE / VITEZA E CALE LUNGA.
NO OFFENCE
naturall
6 Oct 2004, 12:41
QUOTE(Andy LGN @ 6 Oct 2004, 12:43)
Am spus doar ca in treapta I intalnesc neregularitati (doua la numar) la pornire.
Eu la pornire intalnesc doar
o mica neregularitate
De intrat intra din mers aIa fara probleme majore (bineinteles la viteza mica) - desi cateodata apare aceeasi mica neregularitate....
GolfIII
6 Oct 2004, 16:35
Si eu sunt de parerea lui litza. As suspecta o problema la timonerie mai degraba decat cutia.
si la mine mi se pare ca agata putin in treapta 1, ca si cum ar fi un catel acolo si cand bag in prima treapta parca ar culisa ala in stanga, probabil si din cauza ca nu este rodata cutia sau nu m-am obisnuit eu exact unde sunt vitezele.
Mi-a agatat si mie de citeva ori in treapta a 2, de fapt a intrat mai greu! Dar de fiecare data masina avea o turatie mai mare decit cea specifica treptei a doua de viteza. Nu cred ca asta ar fi o problema.....atita timp cind in conditii normale de exploatare nu face figuri!
SilviuB
15 Oct 2004, 08:12
hhehe, poate aveti vreun spiridus prin masina !!!!
Un mic sfat: nu lasati masina in viteza cu motorul oprit... Asta e una din principalele cauze care duc la intrarea greu in treapta I sau marsarier(de obicei in aceste viteze sunt lasate masinile cand sunt oprite...) Veti observa ca daca opriti, trageti frana de mana si scoate din viteza, la pornirile urmatoare masina va intra in treptele de viteza foarte usor!!!
Asta poate sa fie si cauza pt care multi intalnesc astfel de probleme la logan...(un lucru specific cutiilor care nu sunt montate chiar sub schimbator(la motoarele transversale), deci folosesc transmisie prin cabluri la acesta...)
Sper sa va fi fost de ajutor!
DomnulK
6 Nov 2004, 00:33
La al meu am constatat ca uneori,poate din vina mea de data asta,iese mai greu din treapta aII-a de viteza,parca ramane usor intepenita. Asta de la ce mai e?
In treapta I face la fel ca vechea SRN. Asa ca nu ma impacientez!
QUOTE(bomicabomic @ 30 Sep 2004, 13:46)
N-am pretentia sa intre la 20 km/h de la 2 la 1, dar nici sa consum placute de frina ca sa intre. Dar daca cei de la Tehnocentre au proiectat-o pentru categoria "asa face toate" asta este.
forteaza un pic ca intra.fara frica
QUOTE(Thor1983 @ 6 Oct 2004, 06:23)
Din cate stiu treapta 1 e nesincronizata, fiind folosita exclusiv la plecarea de pe loc.
Daca nu nimeresti la mare fix raportul turatie motot/ viteza reala, astefel incat pinioanele dsin cutie sa cupleze usor,nu ar trebui sa intre in a1a usor (doar dacxa insisti foarte tare sau cutia este destul de uzata).
singura treapta care nu e sincronizata este mersul inapoi.
luxxxian
19 Nov 2004, 10:34
Salutare
Nici unul dintre proprietarii de Logan nu au ajuns la o concluzie cu privire la "agatatul" cutiei?
Ieri mi-am primit si eu Logan-ul ( parca nu imi vine sa-i spun Dacie :-D ), si am aceeasi problema ca si unii dintre cei care au postat aici.
Cateodata agata cand bag in viteza - se simte mai tare la viteza a 1-a. Apare cand stau pe loc, si cateodata agata o data, dar majoritatea timpului de 2 ori..
Am fost deja la service si mi-ai reglat ambreiajul, dar face la fel..
Si-a rezolvat careva problema dintre cei care au avut-o?
Eu ma gandesc sa mai astept o saptamana ( 1000 km), sa vad daca mai face atunci..
luxxxian
19 Nov 2004, 13:50
Mai am o observatie de adaugat referitor la treaba cu agatatu' : daca stau pe loc, bag in 1-a, agata din prima. Daca apoi scot la punct mort, si apoi bag inapoi in 1, nu mai agata. Pot sa repet operatia de mai multe ori, si nu mai agata.
Incepe sa agate inapoi cand bag in a 2-a, si dupa aceea inapoi in 1 - agata aproape de fiecare data.
Este vreun proprietar care a mai avut problema asta, si a rezolvat-o?
luxxxian
23 Nov 2004, 23:03
Nu prea cred sa fie aceeasi problema, mie imi agata si in treapa 1-a, pe loc..
Daca nu dispare problema in ~2 sapt (1000 km), ma duc la service cu ea.Speram totusi ca poate alt proprietar care a avut aceeasi problema sa-mi dea niste sugestii.
Manuel
25 Nov 2004, 15:05
Luxxxian, si in service ce sa-ti faca? Te risti sa le dai cutia pe mana? Eu as zice sa stai linistit, toate agata mai mult sau mai putin. Nu e un motiv de ingrijorare, nu se agraveaza problema, asa ca las-o cum e!
luxxxian
25 Nov 2004, 17:14
Am inteles ca ar putea fi doar o chestie de reglaj din "timonerie" (nu sant sigur ca am retinut cuvantul bine)?. In fine, parghiile acelea care duc la cutie de la maneta...
Nici nu as vrea sa stric ceva din cauza ca ma duc cu ea asa.. Oricum ma duc, sa vad macar ce zic cei de la service.
Saptamana viitoare fac 1500 km, si dupa aceea ma duc. :-)
Speram totusi sa imi spun vreun alt posesor de Logan cum functioneaza cutia lui, daca are aceeasi problema sau nu.. Din pacate, vad ca multi scriu doar pentru a cauta solutii la problemele lor, nu si pentru a ajuta pe altii..
Andy LGN
25 Nov 2004, 17:25
La mine merge mai unsa ca la inceput dar tot agata. Nu chiar asa de violent dar AGATA
luxxxian
25 Nov 2004, 17:31
Iti agata cumva tot asa, de 2 ori?
Poti sa imi spui te rog si cati KM ai facut, si daca ai mers cumva la service?
Nu pot nicicum sa bag de ex. in a 1-a in mers, desi masina de-abea se misca ( aprox. 5 km/h).. Am bagat de vreo 2 ori, dar foarte greu.
QUOTE(naturall @ 6 Oct 2004, 12:41)
Eu la pornire intalnesc doar
o mica neregularitate
De intrat intra din mers aIa fara probleme majore (bineinteles la viteza mica) - desi cateodata apare aceeasi mica neregularitate....
Eu am un Preferance de 1,4. In treapta I intra numai dupa ce se opreste masina cu totul. In treapta a II-a intradevar agata. Dar o bag cu grija. In marsarier ceteodata nu intra.
Andy LGN
1 Dec 2004, 23:39
Eu vreau sa merg maine la service cu "agatatul" asta enervant sa imi regleze ambreiajul probabil.
Sper sa o rezolv
LATER EDIT : Am sunat la service si mi-au spus ca sutn f OCUPATI si ca gasesc loc liber la ei in 2 SAPTAMANI . Tipa m-a sfatuit sa apelez la alt service Dacia.
ASA CEVA E INADMISIBIL.
Daca sparge careva cutia pana atunci sa va tineti bine ca aveti de asteptat. Am intrebat daca mai sunt loganari cu probleme si mi-au spus ca sunt cu solenze si sigur ca si cu logan (probleme de lumini etc)
Vorba lui Badea : "TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL"
Romaniaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! sau ma rog Daciaaaaaaaaaa!!!
BRAVO LOR
dariusboom
3 Dec 2004, 15:43
Uite ca aseara, adica in 2 dec 04 m-am pricopsit si eu cu un logan ambiance. Pana acum, adica 3 dec am facut 12 km, cat am adus-o acasa si primele impresii sunt urmatoarele:
- in treapta 1 intra ca drq(agata); cu a 2-a nu am vazut probleme
- pentru mers in linie dreapta volanul este inclinat, cred ca l-au prns ca drq
- este inalta;
- scaunele sunt supertari
- schimbatorul cam tremura si in viteza si la relanti
dar si multe alte impresii bune, si fiind vorba de agatatul treptei 1 si 2 subscriu si eu la parerea ca agata, chiar daca pana acum mi-a agatat numai treapta 1; mai revin si cu alte impresii
BAFTA TUTUROR
Andy LGN
4 Dec 2004, 19:33
Am fost la service.
CONCLUZIA : ASA "FACE" TOATE
.
Mecanicul s-a uitat si daca ambreiajul nu prinde cumva prea sus. Totul a fost ok la masina mea.
Asadar stati linistiti ca nu se paote remedia problema si se pare ca nu vom avea neplaceri cu ale noastre cutii de viteze (decat acest disconfort).
Hai ca v-am linistit si in aceasta problema asa cum v-am mai linistit si cu tacanitul de la motor.
Oi fi eu singurul care merge la service ?
Salutare
luxxxian
10 Dec 2004, 10:11
Am fost la service azi cu "agatatul" la schimbarea vitezelor.
Surprinzator, am nimerit niste oameni de treaba, nu au vrut sa ia nimic. :-O
Concluzia lor a fost ca exista un arc si o bila care nu stiu ce rol au ( daca am inteles bine tin sa nu iasa masina din viteza , sau cam asa ceva), iar arcul acela este prea tare. Ei zic ca in timp problema va disparea..
Mi-au spus ca in fiecare joi vine o echipa de la Pitesti, si daca vreau pot sa ma duc sa le arat si lor - o sa ma duc s avad ce zic si ei.
M-am mirat de o chestie: eu de-abia bag in viteza pe la 3-5 km/h, majoritatea timpului trebuie sa opresc pe loc, pentru ca intra foarte greu.Mecanicul de la service cand a facut "test-drive"-ul, coboram cu 60 km/h o panta, si a introdus de mai multe ori si in a 2-a si in 1-a! :-O
O fi fortat..? Eu deja m-am speriat sa nu-mi strice ceva... In a 1-a se auzea ceva ca un suierat - n-am mai auzit acel sunet pana atunci..
Probabil a folosit dublu debreiaj.
Grig
luxxxian
10 Dec 2004, 22:51
Poti sa-mi spui si mie te rog ce este si cum se face un dublu debreiaj?
debreiezi de doua ori
vineri de dimineata imi mergea schimbatorul super greu(prima oara cand am bagat in viteza) era din cauza frigului ?
maxx, probabil ai un ulei mai ieftin in CV, mai vascos la frig - eu fac niste introduceri/iesir din/in viteza pe loc sa il mai inmoi:)), incearca sa pui ceva mai bun la ultima revizie pe care o sa o faci, sau schimba-l undeva, ca nu te va cauta nimeni... afla mai intai ce ar fi mai bun pt. LGN - cred ca ce e si la SN sau SLZ merge.
luxxxian, e o metoda folosita la camioane mai ales, se face cam asa:
apesi pedala - scoti din viteza, duci la punctul mort - ridici pedala si apesi iar, introduci in viteza.
dariusboom
11 Dec 2004, 10:42
QUOTE(maxx @ 11 Dec 2004, 06:56)
vineri de dimineata imi mergea schimbatorul super greu(prima oara cand am bagat in viteza) era din cauza frigului ?
asta mi se intampla si mie, intradevar numai dimineatza pana se incalzeste mai bine masina
Manevre dublu debreiaj :
1 debreiezi
2 Scoti din viteza
3 Ambreiezi
4 Accelerezi pina la o turatie usor superioara cele estimate ca va fi in treapta dorita
5 debreiezi
6 schimbi treapta
7 ambreiezi
In esenta este o sincronizare manuala a vitezei tangentiale a pinioanelor de pe arborele primar cu cele de pe arborele secundar corespunzatoare treptelor dorite.
Ca urmare daca dintr-un motiv oarecare se doreste saltul peste 2 trepte trebuie ridicata mai mult turatia.
Manevra in mod normal nu ar trebui sa fie necesara la cutiile sincronizate dar asta-i treaba din pacate. La rece chiar si cutii mai serioase si cu ulei Aral mai fac lucrul acesta. De urmarit daca la prima pornire in zilele foarte reci la ambreiere la PM nu apare tendinta de a misca masina. De obicei este din cauza uleiului foarte viscos.
Grig
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.