Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Manfred2007
Salutare.
Am urmatoarea problema: am o baterie noua Rombat si in mod
subit si neasteptat s-a descarcat (nu am mai mers cu masina de 4 zile).
Nu se mai aprinde nimic, nici martorii de bord, nici macar ledul de la usa care lumina intermitent. Am masurat cu multimetru bateria si am constatat urmatoarele:
- masurata cu bornele puse, 2.5 V
- masurata fara borne, 3.5 V
Evident bateria e descarcata (e terminata).
Intrebarea mea ar fi daca diferenta de 1 V este fireasca intre tensiunea cu bornele conectate si cea fara borne, sau exista consumatori paraziti sau un scurtcircuit care cauzeaza aceasta diferenta si a facut ca bateria sa se descarce?

EvilOne
O incarci sau schimbi, dupa care cu multimetru pus pe Amperi, inseriezi multimetru in circuit si vezi curentul tras cu motorul oprit. Mi se pare ca trebuie sa fie pe undeva pe la citiva miliamperi, nu stiu exact, asteptam pe cineva cu o cifra mai exacta,
cristi.r
Ce tip de Rombat este ? Te-ntreb asa, intr-o doara ca se pare ca mai e buna doar de ceapa ciorii ... Dar totusi, in 4 zile sa scada de la 12 la 3 volti ? Ai ceva naspa pe acolo.

50 mA trebuie sa fie maxim. Cel putin asa scrie la mine in certificatul de garantie tot de la Rombat. Si faci ce ti-a zis EvilOne. Obligatoriu cu motorul oprit. Chestia cu inseriatul e simpla: scoti borna de + si pui miliampermetrul intre borna de la baterie si papucul ala mare de l-ai scos de-acolo. Eventual il pui pe o scala mai mare sa nu-l stici (aparatul).
Manfred2007
Mersi pentru sfaturi, le voi urma si voi posta rezultatul.
Bateria e Rombat Tornado 60Ah, e cumparata de o luna de zile, deci e destul de dubios faptul ca deja e praf.
Manfred2007
Bun, am pornit masina cu cabluri, am mers cu ea vreo 10 minute, si apoi cand s-o pornesc din nou, pauza. Am masurat bateria, 10.5 V, am masurat si curentul care varia undeva in jur de 0.4 - 0.5 A (ceea ce am inteles ca e totusi foarte mult). Ma gandesc ca ar putea fi defect alternatorul, din moment ce in timp ce am mers cu ea bateria nu s-a incarcat.
driverx
Daca masina consuma 0.4 - 0.5 amperi fara contact pus....e ENORM. Atunci problema e la masina, nu la baterie.....daca totusi ai masurat 10.5 inseamna ca alternatorul a incarcat el ceva, dar altceva iti suge curent la greu....
diaconuliviu
Probabil puntea strapunsa pe una din ramuri
Verifica diodele.
borkanel
Manfred ca bateria sa se incarce trebuie sa mergi mai mult de 10 min, eventual afara din oras. Cel mai probabil e de la diode.
Porneste masina cu cabluri si apoi scoate borna minus de la baterie. Daca masina vrea sa se opreasca inseamna ca nu-ti incarca absolut deloc, toti consumatorii (turometru, vitezometrul, stopurile) neavand curent.
E bine de verificat si intinderea curelei si releul de tensiune.
tabek
Nu e bine sa scoti borna de la baterie cu motorul pornit. Mai mult strici facand asta, se poate strica releul, diodele...
borkanel
stiu si eu ca se strica, dar ziceam sa o scoata 5 secunde ca sa vada daca se opreste sau nu motorul. tongue.gif
bygy007
QUOTE(Manfred2007 @ 1 Feb 2007, 12:30)
Bun, am pornit masina cu cabluri, am mers cu ea vreo 10 minute, si apoi cand s-o pornesc din nou, pauza. Am masurat bateria, 10.5 V, am masurat si curentul care varia undeva in jur de 0.4 - 0.5 A (ceea ce am inteles ca e totusi foarte mult). Ma gandesc ca ar putea fi defect alternatorul, din moment ce in timp ce am mers cu ea bateria nu s-a incarcat.
*





alternator
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492



baterie

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.