Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reeferitor la ITP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2
florinutzu
Unde se gasesc conditiile minime ce trebuie sa le indeplineasca o masina ca sa poata trece de inspectia tehnica periodica?
Un site, un monitor oficial ceva,... Orice este bine venit pentgru ca pe site-ul WWW.RAROM.RO nu gasesti astfel de detalii. Se gasesc diverse conditii pe forum dar un text complet sau intreaga documentatie, setul minim de reguli.
Va multumesc!
cristinic
masina trebuie sa fie in completa stare de functionare:
- sa nu fie lovita, zgariata, exfoliata etc... - se fac poze la masina
- sa functioneze toate luminile
- toate echipamentele (radio, claxon, geamuri, plafoniere....)
- franele sa fie eficiente( se face un stand de frane, iar valorile trebuie sa corespunda)
- se face o verificare de noxe( sunt niste valori clare intre care sa se incadreze)
- sa nu aiba jocuri in articulatii, tobe sparte....
leinad
Trebuie sa ai si trusa medicala, stingator si triunghi (primele doua in termenul de garantie). Nu le poti imprumuta de la altcineva, pt ca ti le inscriptioneaza cu marker permanent (serie sasiu+nume proprietar)
AL
mergi la orice statie de ITP si exista afisat (obligatoriu!) un ordin al RAR-ului cu toate verificarile care se fac... in mod normal ar trebui sa-l gasesti si pe site-ul RAR sau il poti obtine cerandu-l printr-un email... sunt destul de receptivi la intrebari si trimit relativ repede raspuns.
mariusdanielchelariu
Salut!
Trebuie sa ma duc si eu saptamanile urmatoare sa fac ITP la o masina care nu a mai circulat de vreo 3 ani.
Am un pic de rugina in praguri,si toba ruginita ,dar nu sparta.
Avand in vedere ca vremea e cum e ,va dat si voi seama ca nu pot sa ii fac pragurile pana cand nu se incalzeste.
Ce parere aveti de tb asta?
Cu stima ,
Dan
leinad
Eu am facut ITP-ul saptamana asta, la dealer. A durat cam 1 ora, au verificat absolut tot, pana si functionarea manivelelor de la geamurile de pe spate. Au reglat farurile si verificat presiunea in pneuri, si bineinteles noxe, directie, frane. Nicio problema cu masina (23000 km). Amabil omul de la ITP, mi-au lasat o impresie placuta. A costat 43 ron.
beginer_driver
ITP-ul se face numai la sediul RAR adica pe Calea Grivitei?(presupunem ca masina nu mai este in garantie). Taxa e in functie de ceva sau e o taxa fixa?
Lizuca
[/QUOTE]Unde se gasesc conditiile minime ce trebuie sa le indeplineasca o masina ca sa poata trece de inspectia tehnica periodica?
Un site, un monitor oficial ceva[QUOTE]

Ce cauti tu se gaseste in Ordinul nr. 2133 din 8 decembrie 2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere
înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Sau, pe scurt, in RNTR 1. Aici gasesti totul, foarte detaliat: ce ansamble/subansamble sunt verificate, ce defectiuni pot fi constatate la fiecare dintre acestea.
Daca nu reusesti sa-l gasesti nicaieri, da-mi o adresa de mail si ti-l trimit.
Succes!
R19/16v
Lizuca, e forum, tre' sa stie tot utilizatoru' smile.gif Fii draguta si posteaza aici wink.gif
Lizuca
QUOTE(beginer_driver @ 8 Feb 2007, 13:52)
ITP-ul se face numai la sediul RAR adica pe Calea Grivitei?(presupunem ca masina nu mai este in garantie). Taxa e in functie de ceva sau e o taxa fixa?
*



ITP-ul NU se face in Calea Grivitei. Acolo este sediul Registrului Auto Roman, iar reprezentanta Bucuresti a RAR este in Voluntari.
ITP-ul il poti face la reprezentantele RAR din tara sau la orice statie autorizata de RAR pentru a desfasura activitatea de ITP. Sunt destul de multe...
La RAR e obligatoriu sa faci ITP doar daca ai vehicul de transport marfuri periculoase, masina de epoca, vehicul destinat competitiilor sportive sau pentru redobandirea talonului.
Lizuca
In completarea mesajului anterior: lista statiilor autorizate pentru ITP o gasesti pe site-ul RAR, www.rarom.ro, OCS, Lista Statiilor de Inspectie Tehnica Periodica a vehiculelor rutiere (SITP).
Lizuca
In atasament aveti RNTR 1
Lexy
In afara de noxe verifica si decibelii de la toba? mellow.gif
Como
Inteleg ca se verifica sa nu fie crapate parbrizele. Al meu are insa infiltratii pe o margine (o pata de 4x2 cm), asa a fost de la inceput, am ezitat sa ma duc la garantie pentru ca trebuie sa ma duc la aia care mi-au pus alarma (antena de la alarma si ecranul de la senzorii de parcare sunt lipiti la baza oglinzii retrovizoare). Posibil sa am probleme la ITP?
atehnic
QUOTE(cristinic @ 1 Feb 2007, 19:56)
masina trebuie sa fie in completa stare de functionare:
- sa nu fie lovita, zgariata, exfoliata etc... 



Vreti sa spuneti ca Loganul meu va avea probleme la ITP pentru cateva zgarieturi sau mici lovituri primite in parcare sau din cauza pietricelelor de pe drumurile patriei?
UZD
si eu am o mica lovitura pe un cant al capotei, desi nu e sarita vopseaua, nici macar nu e zgariata (ca si cum ar fi cazut o minge pe capota... si cazand pe cant tabla nu si-a mai revenit)... un amic m-a sfatuit sa o las asa pentru ca loviturile cu ciocanul blink.gif pentru indreptare ar putea produce exfolierea vopselei mai tarziu... mad.gif credeti ca pot avea probleme la ITP? sad.gif
cristio_79
QUOTE(atehnic @ 13 Apr 2007, 20:59)
Vreti sa spuneti ca Loganul meu va avea probleme la ITP pentru cateva zgarieturi sau mici lovituri primite in parcare sau din cauza pietricelelor de pe drumurile patriei?
*


Stai linistit ca nu se uita nimeni la asa ceva.Se referea la faptul ca nu trebuie sa fie lovita,indoita in urma unor evenimente rutiere,sa nu ai urme de coroziune
Daca ai parbrizul crapat sunt probleme,pentru ca nu vor sa-ti dea verificarea.A patit-o un prieten cu Golf 4.
Trebuie sa ai toate becurile functionale,tobele sa fie in stare buna,sa nu sufle pe nicaieri pentru ca altfel nu ies gazele.
Cand mergi la verificare,sa ai talonul,cartea de identitate a masinii,asigurarea,buletin,toate in original.
Binenteles,nu trebuie sa ai jocuri in articulatii,franele trebuie sa fie in anumiti parametri.
amalia25pop
cine a mai facut-o la reprezentanta ?
pe unde ?
ce probleme ?
e cam subtire ....topicul ( ma refer la raspunsuri )...si suntem o intreaga natiune cu astfel de masinute ...
guliver
Nu cred ca a facut-o cineva la reprezentanta, dar mai stii, cati perversi sunt pe lumea asta???? biggrin.gif
valiusbug
fara sa fiu pervers blush.gif , eu mi-am facut ITP-ul la un dealer renault, respectiv auto-cobalcescu, sediul de pe valea oltului, in decembrie anul trecut pentru simplul motiv ca pt. mine e cel mai apropiat service acreditat sa faca ITP, pretul fiind cu aproximatie acelasi indiferent de service (precizez ca am solicitat telefonic detalii si la alte reprezentante/service-uri).
operatia in sine a durat aproximativ 20-25 min., dar, fiindca nu se poate face programare si eu m-am dus dupa ora 15, am avut de asteptat destul de mult avand vreo 5 masini inaintea mea.
s-au verificat urmatoarele - lumini+claxon, suspensie, directie, frane, noxe, aspect general al masinii si prezenta kit-ului legislativ de siguranta (trusa, stingator, tringhi). mie mi-au gasit joc in capetele de bara si toba ruginita si mi-au dat "revenire" cu o autorizatie de circulatie provizorie pt. 30 de zile, timp in care am schimbat capetele de bara+bieletele de directie (sa fie, sa nu trebuiasca biggrin.gif ) si toba finala (la reprezentantele reno nu se gaseste pe bucati ci doar ansamblul complet la aproximativ 700 ron, dar am gasit alti dealeri care vand si separat la un pret mai decent).
la a doua "infatisare" a durat ceva mai putin, mecanicii de acolo, desi aparent gretosi si plictisiti au fost foarte corecti, mi-au "iertat" chiar si absenta trusei medicale despre care stiau si ei ca nu este de gasit in perioada respectiva.
in ceea ce priveste pretul inspectiei (pe persoana fizica, pt. juridica nu e exclus sa existe alte tarife), pe mine m-a costat de ~50 de RON la prima si ~50 RON la cea de-a doua verificare, in cazul in care nu e necesara revenirea raman doar ~50 RON.
referitor la zgarieturi, julituri pe spoilere nu au avut nimic de obiectat nici la mine nici la altii inaintea mea, au respins insa o masina cu o indoitura pe aripa spate provenita evident in urma unei coliziuni.
actele necesare, asa cum a spus si cristio mai sus: in original - talon, carte de identitate, buletin. pe asigurare (pe care o tin in talon) nu am vazut insa sa verifice ceva
nh1980ro
Am fost la Dacoserv Militari si am facut ITP. La ei ITP pt 1400cmc si Euro 2 costa 55RON si revenirea e gratis daca va reparati masina la ei.
S-au purtat acceptabil (mi-au rupt agatatoarea de la tija capota si au lasat capota jos ca sa nu vad ce au facut, timp de stat efectiv la ITP 20min.), partea proasta este ca nu poti face programare.
Au verificat chestiile de bun simt si au acordat atentie deosebita la frane, noxe, si mecanica (joc la roti, etc).

P.s: Nu sunt pervers..smile.gif
trufasel
Salutare,

Ieri am fost si eu la ITP si am avut probleme cu noxele sad.gif si cu bucsi bara stabilizatoare. As vrea sa aflu ceva sfaturi legat de noxe.....stie cineva care este valoarea maxim admisa pt opacitate la motoare turbo diesel Euro2?...e un coeficient K(m-1) pe bonul de analiza care la mine are valoarea in jur de 6,5-7 pe cele 3 masuratori.

A doua problema e ca mi-a turat dobitocul ala motoru pana la 4400 ture cu toate ca valoarea constructiva e de 4000 si pe deasupra imi zice si la final ca nu prea se tureaza...ca ar trebui sa ajunga la 4800-5000 wub.gif . Pot aparea probleme din cauza asta?
dya
@trufasel:

Si la mine a dat nasol la noxe prima data cand m-am dus. Scotea fum ca locomotiva cand a turat-o nea' ala pana la 4000 de ture si peste!
Deci da, se testeaza la 4000 de ture noxele. Ca si cantitate de "funingine"/mp, trebuie sa fie pana la 4,5 daca imi amintesc corect. A mea scotea 6 atunci sau chiar peste...
"Desfundarea" a fost facuta cu un drum pana la mare si inapoi cu reprize de viteza a 4-a pana la 110km/h si motorina EURO5. La intoarcere scotea fum cam ca o tigara asa... i-a iesit lu' nenea o valoare de 2 - 2,5.
Succes.

LE: Sfatul meu este ca atunci cand mergi sa-ti faci ITPu' sa ai motoru' cald bine, pentru ca la turatiile alea, pe loc fiind masina, clar nu-i face prea bine daca ai motorul rece.
trufasel
Asta am aflat si eu ca se testeaza la turatia maxima dar asta i-a dat mai mult de 4000 si asta ma deranjeaza...pt ca in talon scrie clar ca tur max e 4000si asta a dus-o in 4400 si automat si noxele sunt mai mari...nu zic ca ar fi trecut testul dar cand o sa ma duc iar o sa-i pun in vedere acest aspect pt ca asta e incompetenta si n-am chef sa-mi f... masina toti tampitii...oricum o sa-i dau o forja inainte data viitoare si sper sa se rezolve
Sudsemnatu
cat costa ITP-ul la rar, daca ti-a luat talonul pt expirarea itp-ului?
Batrânul
Pentru Bucuresti, da un telefon la 021 9672.
Sudsemnatu
o sa dau luni, dar eram curios azi.

RCA doar cu cartea se poate face?
BZN
Da.
Sudsemnatu
Sfat:

In Carrefour la unul dintre brokerii aia, am cerut un RCA pe 6 luni. Mi-a facut la Carpatica . Cand am ajuns acasa am observat ca mi-o facuse pe un an dar cu suma pe care mi-a zis ca e pe 6 luni.
cum sa procedez?
BZN
Stai potolit. Ti-a facut o reducere substantiala. laugh.gif
In "generala" am avut un profesor care zicea asa: "cine e prost, sa moara". Nu stiu cat de bine se potriveste aici poate a fost neatentie, stres, dragoste wub.gif
Faci cum crezi tu ca e mai bine, dar strict legal esti asigurat pe perioada care e trecuta in polita!
Sudsemnatu
Am vb cu cineva si mi-a zis ca nu o poate depune asa. In fine...m-am dus inapoi si a remediat problema
pt 100 si ceva de ron nu vreau sa am probleme
namidee
Ai facut la Carpatica. Daca faci accident s-ar putea sa ai probleme...
Sudsemnatu
pai atunci sa nu fac...
stany
am si eu o problema...se apropie itp-ul si de curand una din anvelope s-a taiat acum avand pe masina pe fata 1 anvelopa in H ( vara) si una in V (all season) .... as vrea sa iau un cauciuc SH ca cel in V dar nu prea se gasesc la noi....intrebarea este pot sa pun o anvelopa in V de vara de la alta firma care are profilul asemanator? este vreo problema la inspectie? as vrea sa mai aman cumpararea unui set de anvelope de vara pana trece iarna... sau pot sa fac inspectia cu cele de iarna?

[attachmentid=1627745887] asa am
[attachmentid=1627745888] merge una asa?
b76bgaarh
avem topic la diverse despre itp,unde raspunde un coleg care de asta se ocupa. incearca sa intrebi acolo mai bine.
argon
ITP-ul ar trebui sa fie ultima grija, cum naiba sa pui gume diferite pe aceasi punte?
Smiley
din ce stiu eu, n-ar trebui sa ai probleme la ITP din cauza ca ai anvelope diferite. evident, trebuie sa aiba suficienta "carne" si la testele de franare sa nu ai diferente prea mari stanga-dreapta.
tatabobu
Ba da, pe aceeasi axa tre' sa aibe acelasi profil.
@ stany: Daca o ai deja, pune-o si mergi asa. In cel mai rau caz primesti revenire pentru anvelope.
Smiley
regulile efectuarii ITP-ului pot fi citite aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr1_nou.pdf
-conform anexei 2, nr. crt. 5.2.3 litera i (pag. 53), "anvelope cu profil diferit pe aceeasi axa" este considerat defect minor
-conform art.16 punctele 2 si 6a, autoturismele care au doar defecte minore trec inspectia

deci repet: nu ai probleme la ITP daca ai anvelope diferite(din punct de vedere al profilului) pe aceeasi axa. defectul se trece in fisa intocmita la ITP, dar nu e motiv de respingere.
ai probleme daca ai anvelope de dimensiuni diferite, de constructie diferite (cam toate sunt radial) sau care nu mai corespund din punct de vedere tehnic (uzura, deteriorare etc)
G I M
Trebuie sa ai anvelope identice pe aceeasi axa ( asa stiam).
Te poti duce si cu alea de iarna.
Chiar daca scrie undeva, n-as pune niciodata anvelope diferite pe aceeasi axa, mai ales pe fata.
Smiley
unde scrie ca trebuie sa fie identice?
ca eu tocmai am pus un link catre un document care sustine ca e ok si cu profile diferite.
tatabobu
Smiley, mercic de lamurire. Vad ca-i singurul DMi de la anvelope.
R19/16v
Profilul poate fi diferit, pentru ca ar fi aberant sa fi obligat sa cumperi 5 anvelope odata, dar dimensiunea si indicele de viteza NU.
Smiley
pai toate celelalte probleme sunt destul de serioase smile.gif

oricum, chiar daca e legal tot nu-i indicat sa ai profil diferit pe aceeasi axa. asta din cauza ca anvelopele se comporta diferit in anumite situatii (acvaplanare, franare etc)si sunt sanse destul de mari ca in situatii de urgenta sa nu poti controla masina asa cum vrei (de exemplu, mergi drept, franezi brusc si te trezesti ca masina "trage" dreapta si lovesti ceva).
R19/16v
Eu i-am raspuns la intrebare, si nu pot decat sa sper ca, atunci cand va aluneca aiurea, o sa ma rateze...
stany
multumesc tuturor pentru raspunsuri. Am vorbit si cu domnul marian si m-a lamurit. Stiu ca nu e indicat dar am incercat sa aman cumpararea unui nou set in curand urmand sa le pun pe cele de iarna. Masina se comporta bine si asa anvelopele fiind relativ noi ambele ...aprox 8000 -9000 km. Pana la urma am sa le pun pe cele de iarna la inspectie chiar daca e cu 1 luna si cv mai devreme.

Pt. Argon: uite asa bine pui si niste gume cu profil diferit dar grad de uzura aproximativ egal decat cum fac altii si pun cauciucuri " rectificate" cu flexul.
maho
QUOTE(Smiley @ 29 Aug 2011, 15:41)
regulile efectuarii ITP-ului pot fi citite aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr1_nou.pdf
-conform anexei 2, nr. crt. 5.2.3 litera i (pag. 53), "anvelope cu profil diferit pe aceeasi axa" este considerat defect minor
-conform art.16 punctele 2 si 6a, autoturismele care au doar defecte minore trec inspectia

deci repet: nu ai probleme la ITP daca ai anvelope diferite(din punct de vedere al profilului) pe aceeasi axa. defectul se trece in fisa intocmita la ITP, dar nu e motiv de respingere.
ai probleme daca ai anvelope de dimensiuni diferite, de constructie diferite (cam toate sunt radial) sau care nu mai corespund din punct de vedere tehnic (uzura, deteriorare etc)
*


Daca inteleg eu bine din pdf-ul rntr1, n-as trece (cand ii va veni sorocul) itp-ul cu cauciucuri 165/75/13 (cele mai apropiate ca dimensiuni), pt. ca in c.i. am 155/13 ? Vroiam sa iau niste 165, ca 155 gasesc cam greu... unsure.gif
Marian66
imprumuta si tu o zi de la un vecin niste 155 smile.gif
maho
Nu-mi place sa imprumut (luat/dat). N-am dacat sa pastrez "antichitatile", si cand o veni sorocul, le pun pe-alea. Ce porcarie...daca erau diferente vizibile mai ziceam. Da' 1 cm in plus la latimea benzii de rulare...
kxz
mai dai si tu ceva acolo si treci. oricum e o tampenie, ele la o dacie sunt bune ca's trecute in certificat, la aia de alaturi nu, ca nu's trecute in hartoage.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.