eduardponovescu
1 Aug 2004, 16:38
De cate feluri sunt rulmentii de roata si care credeti ca sunt mai buni?
Eduard, am o rugaminte citeste inainte de a posta specificul fiecarei sectiuni. :wink: Asta e subiect de piese auto CLT. O sa fac eu oficiile. :inger:
Nu prea inteleg intrebarea ta, dar eu stiu ca sitn rulmenti de fata si de spate.
Cei de fata sint cilindrici, cei de spate conici.
Din ce am mai folosit sint buni aia "de origine". La Iasi, distribuitorul de rulmenti se cheama Ghezaco, acolo se gasesc cele mai mici preturi.
cei7pitici
2 Aug 2004, 09:45
Daca vrei rulmenti buni, ia-ti de import (frantuzesti, nemtesti sau spanioli). Aia "de origine" sunt de Alexandria chiar daca au ambalajul albastru. Pretul e mai mare: 2x500k fata+2x300k spate.
Laurentiuu
2 Aug 2004, 22:21
[quote]De cate feluri sunt rulmentii de roata?[/quote]
La berline,seriile rulmentilor sint:
fatza: 6207 (2 buc/roata);
spate: 30204(1 buc/roata) si 30205 (1 buc/roata).
eduardponovescu
3 Aug 2004, 22:51
Da, dar cum e cu rulmentii pentru fata. Am auzit ca ar fi de doua feluri: 1) -cu fusta de metal
2) -cu fusta de cauciuc sau teflon?
Laurentiuu
4 Aug 2004, 15:30
[quote]cum e cu rulmentii pentru fata? Am auzit ca ar fi de doua feluri: 1) -cu fusta de metal
2) -cu fusta de cauciuc sau teflon?[/quote]
Ce intelegi prin "fusta" :?:
eduardponovescu
4 Aug 2004, 15:54
Asa s-a exprimat mecanicul si intradevar arata ca o fusta. Ce am vazut eu la magazinul de pe Mosilor cred ca e varianta cu cauciuc. De fapt este un rulment normal care are atasat o garnitura de cauciuc. Sunt curios sa vad si varianta cu metal. Cel mai bine o sa vad cand demontez.
Laurentiuu
4 Aug 2004, 16:00
[quote]Asa s-a exprimat mecanicul si intradevar arata ca o fusta.[/quote]
Nu-mi pot da seama ce intelege mecanicul prin "fusta". Fiecare mecanic cu dialectul lui. Stiu ca rulmentii pe fata sint normali si capsulati pe o parte (Z; capsulati pe ambele parti = ZZ) pt a fi protejati de apa si impuritati.
eduardponovescu
4 Aug 2004, 16:10
Asa stiam si eu pana acum. DACIA evolueaza chiar daca nu se mai fabrica. Si "fusta" asta cred ca tot un rol de protectie are dar pana nu demontez nu-mi dau seama, ca de diferenta intre ele ce sa mai vorbesc.
Laurentiuu
4 Aug 2004, 16:15
[quote]DACIA evolueaza chiar daca nu se mai fabrica.[/quote]
Cred ca ma depaseste evolutia Daciei. Termenul de "fusta" la Dacia, incepind din fata si pina in spatele ei, era folosit pt partea de sub boltul pistonului (fusta piston).
eduardponovescu
4 Aug 2004, 16:25
Ii spune "fusta piston" pentru ca pistonul e putin evazat in partea de jos. Asa este si "chestia asta de cauciuc", putin evazata.
marius-gabriel
5 Aug 2004, 13:42
se gasesc si rulmenti agricoli care-s ceva mai prosti...
diferenta nu mai imi amintesc care era dar parca erau capsati
eduardponovescu
5 Aug 2004, 22:56
Poate nu m-am exprimat eu bine, scuze!, pe mine ma interesa diferenta dintre rulmentii de roata de dacie, repet: de dacie nu de altceva, mai exact diferenta dintre fustele alea, fir-ar mama lor. Rulmentii nemtesti cum sunt? Multumesc! Cand o sa ma edific o sa dau de stire.
marius-gabriel
6 Aug 2004, 14:03
eduardponovescu, de dacie...
rulmentii au un reper,ca nu sunt facuti numai pt dacie
cei agricoli au tabla aia de vine peste bile cu rol de a tine vaselina..
eu asa imi amintesc...
cei7pitici
7 Aug 2004, 09:28
eduardponovescu, Asa cum ti-a explicat Laurentiuu toti rulmentii au un cod si indiferent de producator avand acelasi cod inseamna ca au si aceeasi dimensiune. Diferenta intre cel romanesc si cel nemtesc : in primul rand calitatea materialului, calitatea executiei. Mai are si garnituri duble pt a impiedica impuritatile, apa... sa intre in vasilina.
florentin_n
12 May 2005, 11:59
Spuneti-mi si mie va rog, la Nova T, an fabricatie 98' :
1. Pentru o roata din fata, cati rulmenti sunt necesari ?
2. Cat costa un rulment ?
3. Care sunt cei mai buni rulmenti ?
'Multam fain'
rtulea
13 May 2005, 13:41
QUOTE(eduardponovescu @ 5 Aug 2004, 21:56)
Poate nu m-am exprimat eu bine, scuze!, pe mine ma interesa diferenta dintre rulmentii de roata de dacie, repet: de dacie nu de altceva, mai exact diferenta dintre fustele alea, fir-ar mama lor. Rulmentii nemtesti cum sunt? Multumesc! Cand o sa ma edific o sa dau de stire.
Eduard, ca sa intelegi mai bine citeste urmatoarele:
Un rulment este alcatuit din:
- inel interior
-inel exterior
-element de rostogolire (bila, rola, ace)
-colivie (formata din 2 bucati sudata sau nituita ce are rolul de a pastra constanta distanta dintre elementele de rulare)
-inel etansare (ceea ce tu numesti fusta) si care poate fi "Z" sau "2Z", adica protejati pe o parte "Z" sau pe ambele parti "2Z".
La rulmentii fata de dacie rulmentul are 1 inel etansare care poate fi din otel sau plastic. Cel cu inel de plastic are avantajul ca nu produce zgomot asa mare odata cu uzarea rulmentului si dezavantajul ca se uzeaza mai repede. Cel cu inel de etansare din otel este exact invers, adica face zgomot la uzura dar rezista mai mult.
Acum, rulmentul are inel de etansare de plastic sau otel pe o parte iar pe cealalta parte are inel de etansare din cauciuc de o forma speciala, forma care permite etansarea fata de intemperii (apa, praf, etc), ptr ca rulmentul se monteaza cu acel inel de cauciuc catre exterior si cu cel de otel sau plastic catre interiorul butucului rotii.
Cam lunga explicatia dar e completa. (Mesaj pentru moderatori)
diaconuliviu
16 May 2005, 08:58
QUOTE(rtulea @ 13 May 2005, 13:41)
[...]
-inel etansare (ceea ce tu numesti fusta) si care poate fi "Z" sau "2Z", adica protejati pe o parte "Z" sau pe ambele parti "2Z".
[...] pe cealalta parte are inel de etansare din cauciuc de o forma speciala, forma care permite etansarea fata de intemperii (apa, praf, etc), ptr ca rulmentul se monteaza cu acel inel de cauciuc catre exterior si cu cel de otel sau plastic catre interiorul butucului rotii.
[...]
Fusta este tocmai acea garnitura din cauciuc; daca te uiti la ea din lateral..arata evazata ca o fusta. Mecanicul insa numeste fusta inelul metalic/plastic...
Problema e ca raspunsul vine dupa aproape un an
cristidb
16 May 2005, 13:26
QUOTE(florentin_n @ 12 May 2005, 13:59)
Spuneti-mi si mie va rog, la Nova T, an fabricatie 98' :
1. Pentru o roata din fata, cati rulmenti sunt necesari ?
2. Cat costa un rulment ?
3. Care sunt cei mai buni rulmenti ?
'Multam fain'
Nova are un singur rulment dublu pe fata (sunt 2 rulmenti conici in aceeasi camasa exterioara).
Eu am avut rulmenti nemtesti din fabrica. Pe fata unul l-am schimbat la 60.000 km si altul la 80.000. Pe spate inca sunt cei originali.
Masina are acum 120.000 Km, iar rulmentii pe fata au fost inlocuiti cu unii romanesti. Concluziile le tragi singur.
lucianac79
10 Jul 2006, 21:29
La Nova stie cineva ce coduri au rulmentii de pe rotile spate?
verde57
22 Feb 2009, 19:20
Se gasesc in magazine rulmenti de fata din import care sa fie mai buni?
sunt foarte buni aia romanesti, in cutie albastra de origine, nu are rost la piese de genul asta sa cauti de import.
Sorin_18
22 Feb 2009, 19:37
aveti idee la ce pret sunt rulmentii pt fata pt berlina?parca sunt 2 pe roata,nu?
ydaniel
22 Feb 2009, 20:15
QUOTE(verde57 @ 22 Feb 2009, 19:20)
Se gasesc in magazine rulmenti de fata din import care sa fie mai buni?
si fata si spate:SKF.
QUOTE(Sorin_18 @ 22 Feb 2009, 19:37)
aveti idee la ce pret sunt rulmentii pt fata pt berlina?parca sunt 2 pe roata,nu?
cam 18 lei/buc. de alexandria.
da sunt doi pe roata.
Sorin_18
22 Feb 2009, 20:19
dar vro presa pt rulmentii de fata se gaseste in comertul obijnuit(mag piese auto bazar etc) si aici ma refer la un disp mai simplu nu la cele hidraulice
disponibilu
22 Feb 2009, 20:27
se gasesc in tasg ala viatat tot felul de prese pentru orice
si dinalea simple acum nu stiu un pret
22 Feb 2009, 20:27:
scz dar ma grabesc sa scriu se gasesc in targ la vitan
Sorin_18
22 Feb 2009, 20:56
[scz dar ma grabesc sa scriu se gasesc in targ la vitan
[/quote]
nici o prob,multam
Adrian_Boy
22 Feb 2009, 21:10
te cam jumulesc aia de bani, mai poti incerca sa cauti si pe la acel targ din obor (cu fiare)
ma poate ajuta si pe mine cineva cu o un sfat, referitor la schimbarea rulmentilor de pe spate, mai exact acele inele care raman pe oala, cu ce pot sa le scot ?
stiu ca se da acea garnitura de cauciuc jos, ce acopera inelele rulmentilor, dar mai departe cum se procedeaza ?
nelu_1985
22 Feb 2009, 21:13
se bate rulmentul cu un dorn mare si un ciocan capabil
Adrian_Boy
22 Feb 2009, 21:21
nelu > doar inelele ?
ydaniel
22 Feb 2009, 21:27
vrei sa zici-dupa tambure:)
cu un dorn le scoti.
verde57
23 Feb 2009, 18:08
Am luat niste rulmenti de Alexandria si singurul lucru care este insemnat pe ei:"elye", sunt originali??
ydaniel
23 Feb 2009, 20:06
o poza poti pune?
CriSTI68
23 Feb 2009, 20:14
am eu de rulmentul alexandria un set, de la matusa mea care lucreaza acolo, m-am uitat si eu pe ei nu scrie absolut nimic
verde57
23 Feb 2009, 20:56
am vazut ca mai scrie pe cauciucul de protectie URB ROMANIA.
poza clara clara nu pot.
Sorin_18
24 Feb 2009, 08:16
ma gandeam sa schimb tot,sa nu ma mai chinui cu rulmentul,adica fuzeta si disc,vreau a le iau de la o masina mai veche,dar se potrivesc ?
ydaniel
24 Feb 2009, 10:26
adica...vrei altele in loc sa schimbi rulmentii???
Sorin_18
24 Feb 2009, 15:04
QUOTE(ydaniel @ 24 Feb 2009, 10:26)
adica...vrei altele in loc sa schimbi rulmentii???
da,le am la cineva,sunt de pe fosta mea dacie din 82
24 Feb 2009, 18:25:QUOTE(Adrian_Boy @ 22 Feb 2009, 21:10)
te cam jumulesc aia de bani, mai poti incerca sa cauti si pe la acel targ din obor (cu fiare)
ma poate ajuta si pe mine cineva cu o un sfat, referitor la schimbarea rulmentilor de pe spate, mai exact acele inele care raman pe oala, cu ce pot sa le scot ?
stiu ca se da acea garnitura de cauciuc jos, ce acopera inelele rulmentilor, dar mai departe cum se procedeaza ?
daca vrei te pot ajuta eu cu o presa pt rulmentii spate
24 Feb 2009, 18:26:chiar nu stie nimeni daca se potriveste discul si fuzeta de pe modelele mai vechi pe modelul din 98??
ydaniel
24 Feb 2009, 23:25
normal ca da.
69-2004 toate sunt la fel.
Adrian_Boy
25 Feb 2009, 10:00
sorin_18 am ceva prese, am si un topic la diverse cu ele
pun si o poza cu rulmentii, eu zic ca sunt de alexandria
[attachmentid=1627503643]
Sorin_18
25 Feb 2009, 20:25
adrian ai si presa pt rulmentii de fata??
Adrian_Boy
25 Feb 2009, 21:46
vezi una pe aici care sa semene pentru rulmentii fata ?
[attachmentid=1627503870]
Sorin_18
25 Feb 2009, 21:59
pfffff.....mai bagat in ceata
:D
mihai230
21 Jun 2011, 23:13
Salut. Mă interesează și pe mine dacă vre-un rulent spate are dimeniunile următoare: Inel mare 47mm, inel mic 25 mm. Vreau să fac un arbore și vreau să folosesc radiali axiali. Mă gândeam că se găsesc ușor. Mulțumesc.
Adrian_Boy
23 Jun 2011, 13:24
Poti lua un subler la tine, mergi intr-un magazin sau la targ la oamenii cu asa ceva, ai sanse sa gasesti.
marian_eleonor
26 May 2014, 21:28
Va salut cine ma poate ajuta si pe mine cu o serie pentru rulmenti fata la un papuc 1304 cu 5 prezoane la roata
Ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri legate de niste rulmenti? Unii (A) nu stiu unde se monteaza si nici calitatea producatorului, iar ceilalti (B ) nu stiu cat de buni sunt:
A: 1. FRA 629 Romania O 9x26x8
2. DDR 6000 DKF 12 10x26x8
3. DDR 626 A 6x19x6
B: 1. rulment pompa apa ELP 63 URB Romania R 6202 RSR 15x35x11
2. rulment mic alternator ELP 63 URB Romania W 6201 RSR/03 12x32x10
3. rulment mic alternator ELP 63 PEER Romania B 6201 RS 12x32x10
4. rulment mare alternator ELP 6 PEER Romania W 6203 RS 17x40x12
5. rulment roata fata El Auto 35x72x17, cu guler cauciuc (cod 6207)
6. rulment roata spate URB 30204 A 20x47x15
7. rulment roata spate BM3 HPG 30205 25x52x16,5
8. rulment roata spate fara nici un marcaj, 25x52x16,5; sa inteleg ca-s de Alexandria?
QUOTE(CriSTI68 @ 23 Feb 2009, 21:14)
am eu de rulmentul alexandria un set, de la matusa mea care lucreaza acolo, m-am uitat si eu pe ei nu scrie absolut nimic
uponten
27 Jul 2016, 14:30
La B, au durata normala de functionare (deci nu sunt premium) nu pot sa-ti spun exact cat inseamna in ore sau km functionare, probabil in km, cam 30-40.000 Km , apoi capata joc, dar nu identic si esti obligat sa-i schimbi, de obicei pereche (daca tot umbli la roti, sau alternator).
Exceptionali sunt FAG si SKF , gasesti orice tip.
Toti pe care i-am enumerat ii am primiti (de la fosti posesori de dacie), nu ma apuc sa cumpar altii deocamdata, folosesc ce am.
Anul trecut am schimbat rulmentii la dreapta-spate, cu Koyo (asta a avut in service, nu eram pregatit cu altceva), deja are joc roata pe verticala, dupa ~ 4.000 km... sa vad maine, cred c-o sa pun poz. 6+7 (decat 6+8...).
Oricum, a fost o "placere" sa-i despachetez din pungile cu vaselina, sa-i masor, identific si notez. Stiu de FAG si SKF, de ceilalti sunt nelamurit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.