adrian1234
7 Feb 2007, 12:30
am gasit pe site-ul asta un sistem, care zice ca e inventat de un roman, si care zic ei ca te scoate din orice impotmolire.
merita sa va uitati ca pare interesant:
http://www.autoconcret.ro/index.php?option...id=57&Itemid=96
TARE
)
Ma leg de un copac si gata.Daca trag si frana de mana, pot tracta busteni
)
nambanidealtceva
7 Feb 2007, 13:04
nu stiu ce e atat de ingenios la sistemul asta... trebuie sa faci figura cu doua cabluri la fel pe ambele roti, altfel nu se invarte nimic daca o roata merge in gol.. si trebuie sa fie cablurile paralele, asta inseamna ca nu poti sa le legi de acelasi copac.. si pe langa asta... mai mult de doua infasurari nu prea par sa incapa.. etc.. mai bine o lopata, daca esti destul de inconstient sa intri cu masina acolo unde numai senilatele si masinile cu cabestan se avanta... etc.. etc... sa faca o demonstratie si poate incep sa cred
Extras din FAQ:
QUOTE
Este necesar sa montam pe ambele jenti ale rotilor de tractiune sau numai pe una din ele?
R: Datorita faptului ca toate masinile sunt dotate cu diferential, in momentul cind o roata patineaza diferentialul directioneaza tot fluxul de putere catre roata care patineaza; din aceasta cauza trebuie montat sistemul pe ambele jenti ale masinii, iar cablul se va lega de o clema a unei jenti se va trece in jurul unui punct fix si apoi se va fixa de clema celeilalte jenti. Noi recomandam sa montati pe ambele jenti ale masinii si sa-l folositi legind cablul de ambele jenti chiar daca masina este dotoata cu ASR (sistem antipatinare la plecarea de pe loc) din 2 motive: forta din cablu se injumateste daca legati de ambele jenti si masina se echilibreaza pentru ca trage cind o roata cind celalalta.
costin_bad
7 Feb 2007, 13:20
Sistemul este interesant, avand ca o conditie obligatorie existenta punctului fix, care sa fie si el destul de indepartat de roti, caci altfel unghiul ascutit intre cable ar putea chinui rotile. Mult mai interesant mi s-ar parea daca acele cleme ar fi amovibile, ca sa nu umblu tot mereu cu ele, ca si cum ar fi masina lui Bond. James Bond.
Cred ca s-ar putea face un sistem de cleme care sa se prinda pe loc, de gaurile care exista in, cred, aproape toate tipurile de janta de tabla.
Mea culpa, nu am citit cu atentie, sistemul chiar este demontabil. Nu am vazut partea cu filetarea gaurilor. Totusi parca nu as vrea sa dau gauri suplimentare in janta.
cu rotile pe jumatate in noroi sau zapada numa de insurubat cleme si cautat pomi nu cred ca-ti arde
Nu vad sa spuna ceva de legalitatea lui. O fi legal sa iasa colturi din dispozitive montate pe roti care pot agata?
alinakes
7 Feb 2007, 13:35
Daca ar putea fi mascate de niste capace ar fi perfect , desi din poze nu prea pare.
Si credeti-ma ca atunci cand esti intr-o situatie de genul ala nu prea mai stai sa te gandesti daca arata frumos , cata forta actioneaza asupra rotilor sau nu , esti dispus sa incerci cam orice !
L.E. Acum am vazut pozele mai bine , nu pot fi puse capace peste ele , daca se pot demonta si monta la fata locului atunci da , merita !
Sistemul asta aprea intr-un firm romanesc de prin anii '60. Dar nu erau cleme, ci se infasura sufa in jurul butucului rotii.
costin_bad
7 Feb 2007, 13:56
Ideea e frumoasa, la munte ar merge. Desi cred ca la 250 roni fara TVA cat costa sistemul, ar fi mai buna o sufa sau o chinga de remorcare si un alt sofer de ajutor (cu masina cu tot, evident) .
"echilibrajul" e cuvant in limba romana? pe dexonline nu l-am gasit....
einstein1984
7 Feb 2007, 14:23
Pai logic ca nu ai gasit, daca ai folosit varianata articulata cu articol hotarat. Dacacautai echilibrare aflai ca:
ECHILIBRÁRE, echilibrări, s.f. 1. Acțiunea de a (se) echilibra și rezultatul ei; cumpănire. 2. (Tehn.) Anulare a forțelor dinamice asimetrice care se exercită asupra pieselor unui sistem tehnic, din cauza mișcării accelerate a acestora; contrabalansare. 3. Atenuare a cuplajelor nedorite dintre circuitele unei linii de telecomunicații. – V. echilibra.
sau ECHILIBRÁJ s.n. Echilibrare. [< fr. équilibrage].
In loc de capcana aia mortala (care poate sa te taie in doua cu un cablu rupt sub tensiune), mai simplu e sa folosesti un cric actionat de esapament, cam ca
acesta
costin_bad
7 Feb 2007, 14:41
Pai si cricul ala la ce ajuta cand vrei sa te misti din loc? Doar s-o ridici sa pui sub roti crengi subtiri, nisip, lanturi daca nu le ai deja puse (desi la autoturisme nici nu mai e nevoie sa le ridici), alte materiale anti derapante...
Sistemul ala, SAR, nu e pentru a urca/ridica masina.
einstein1984
8 Feb 2007, 00:09
Minitehnicus, ridici masina, scoti zapada de sub ea si de sub roti, pui masina la loc si pleci mai departe. Baietii de alearga la Dakar crezi ca au trolii ca sa iasa din nisip (cu lipsa de copaci din desert ar fi si cam greu)?
pastrama
8 Feb 2007, 00:39
Einstein, daca ai toba sparta se duce dracu cricu.
Angelescu Cosmin
8 Feb 2007, 01:30
Pe cat pariu ca se rup clemele cat ai zice "peste"!Asa zboara de acolo si stiu de ce!Sa vedeti ce zboara cablu pe capota de iti vine sa plangi!Am facut si eu un sistem care l-am vazut pe net de remorcat o mica barca actionata de o roata fara cauciuc dar cu o sfoara de 50 metri ridicata pe cricu de la masina!Asa zboara toate cand forta e mare!Am si foto si film!
costin_bad
8 Feb 2007, 09:56
@einstein1984: eu vorbeam de munte, nu de Dakar. Vorbeam de Dacii, nu de 4x4 de 4 t. Asa-i, e bun cricu' ala, mai ales ca este 245 dolari australieni, fara transport, (d-aci, colea, din Sidney) si fara alte taxe!
Cum am spus mai sus: o sufa sau chinga buna si o alta masina te rezolva.
alinakes
8 Feb 2007, 14:42
@einstein1984 cablul ala daca se rupe sigur nu te taie in doua , tocmai ce vazui la mithbusters zilele trecute experimentul asta si sigur nu te taie in doua.
Din zapada mai poti iesi dar daca e o zona cu namol/noroi cam greu sa iesi !
Alea sunt bune daca ar fi facute dintr-un material dur si sa le montezi pe loc !
Si cred ca la un strungar bun iesi mult mai ieftin cu tot cu material decat sa le cumperi de la meseriasii aia de pe net !
Nu te taie in doua, dar te invineteste bine, asta daca nu nimereste pe caroserie sa mangaie putin vopseaua
tunderbird
8 Feb 2007, 23:24
Singurul lucru bun care l-ar putea face porcaria aceea este sa impiedice roata care pierde aderenta sa se roteasca, fortand astfel cealalta roata sa se invarta... este un mod artificial de a dispune de efectele oferite de un diferential autoblocant.
Nu vreau sa-mi imaginez insa ce se va intampla daca apare necesitatea bracarii rotilor in timpul operatiei.
Mda...
Sistemul ar trebui sa functioneze, desigur montat pe ambele roti.
Problemele practice sunt ca trebuie sa existe "punctul fix" atat la o distanta rezonabila cat si pe directie corespunzatoare, si sa existe si cablu lung de 2 ori distanta plus rezerva de ancorare; de asemeni, sa poata iesi masina din "belea" in directia "drept inainte".... Oricum, in noroi te faci precum porcul....
E mai bine decat nimic, dar fie nu te bagi in mocirla, fie, daca esti "pasionat" o faci cu ceva 4X4
Bafta!!
FotoGabi
17 Feb 2007, 01:40
Este oare si un filmulet?Nu de alta dar cine face asa ceva este curios si daca functioneaza,si daca face teste ia si o camera video,sau macar un telefon cu filmare si imortalizeaza si pentru ceilanti momentul adevarului!Nu prea cred in aceasta minune pe care am vazut-o in filmul clasic "Salariul Groazei" in care cateva camioane transportau substante explozive si intr-o segventa un camion ramane inpotmolit in noroi si este scos cu un cablu legat de un copac care apoi este prins de rotile din spate ale camionului!Agatatorile alea mici care sunt in poza de pe net asa zboara la prima invartitura de roata!
Danny_bb
17 Feb 2007, 19:31
de parca bagi opel astra in padure cu zapade de 50 cm, ramai impomolit, legi inventia de copac, iesi si dupa aia unde te mai duci. si inventia nu e ghiar o idee noua . am vazut la scrapheap
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.