Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: care este diferenta intre chiuloasele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
sobolan
QUOTE(argon @ 16 Feb 2007, 19:48)
Da, exact, 18, te-ai incurcat in practica radmasa.gif

72-54=18  Valorile sunt date de producator in CI, nu-s din nici o carte, desi sunt date corect si acolo wink.gif

Concluzia ar fi ca Mondiru e plin de greseli tehnice, dar la tutoriale de reparatii e destul de cuprinzator.
*



mai argon daca aveam un dispozitiv de testare gen dyno iti spuneam exact cati cai are una si alta....dar nu am...asa ca am dat si eu cu presupusu.....tu citeste in continuare si da-ne de stire....
argon
Cand se fabrica un motor se dau niste parametrii, si daca cei ce l-au facut zic ca are x cai, nu te trezesti tu mai destept ca ei sa-i contrazici ca n-ai de unde sa stii.

Macar acum lumineaza-ne si pe noi cati cai are motorul de 1300 si cel de 1600 sa nu murim prosti unsure.gif dar puterea motorului, nu la roata, ca-s doua..
Twister
Hop si eu smile.gif
Din cate imi aduc eu aminte, motorul de 1,3 scoate 54 de cai (sau 58, nu sunt sigur), cel de 1,4 (102.13, ca doar pt ala s-au facut masuratori) da 62CP, iar cel de 1,6 72CP.
sobolan
din cate stiu eu motoru de 1300 si ala de 1310(diferenta e la arbore setu fiind acelasi) scoate 54 ,motoru de 14 cu chiulasa 102-13 scoate 62 cp iar motoru de 14 cu chiulasa de 102-14 scoate 58 cp....la 1600 nu stiu....
argon
La primele doua stii bine, cel de 1557 cc de pe nova si papuc, cu carburator dublu scoate 72 cai (~55 KW) ..din talon si CI. Cuplul e 120 NM dar nu sunt 100 % sigur.
C a t a l i n
Și cel pe injecție tot 72 cai, sau pe aproape, în talon sunt trecuți 53KW.
L.E.: Mă refeream la cel scris de tine deasupra, de 1557 cmc.
Cuplul trecut în carte este 125Nm la 2500rpm.
argon
Cel de 1397 cc pe injectie are 61.78 cai(45,5 kw)
sobolan
QUOTE(argon @ 17 Feb 2007, 11:52)
La primele doua stii bine, cel de 1557 cc de pe nova si papuc, cu carburator dublu scoate 72 cai (~55 KW) ..din talon si CI.  Cuplul e 120 NM dar nu sunt 100 % sigur.
*




si la celelalte e bine...sigur....oricum,logic, motoru de 14 cu chiulasa 102-13 e mai puternic decat cel cu chiulasa 102-14 ,din cauza ca chiulasa de 102-13 are camera de ardere mai mica si ,deci, motoru e mai comprimat (la 102-13 rap e de 9/1 fata de 102-14 unde raportu e de 8,5/1)....de aia am postat mai sus si am zis ca chiulasa de 102-13 e mai "comprimata".....

cam offtopic: a pus vreunul chiulasa de 1300 pe motor de 1400?eu unul, nu cred ca merge din cauza profilului camerei de ardere.......
Alex_MiG-21
Sigur merge. Eu am asa ceva de 5 ani fara nici un defect. si de anul asta trec la 1557 cu chiulasa de 1300 - raport de compresie 11!
sobolan
aha....bine....eu stiam ca merge dpdv al asezarii prezoanelor ,orificiilor de apa si alte alea.....dar profilu e mai mic...adica raza cercului descis de semicercu ala al profilului camerei de ardere e mai mic decat la 1300...ma rog...
SEBASTIAN_RC
Care este diferenta de garnitura de chiulasa de 1.4 si de 1.6?
A masurat cinve de curiozitate la motoarele de 1.3, 1.4, 1.6 care e diferenta de diametru a orificilului de cilindru. Exsta diferenta sau sunt lafel?
Adrian Frigo
Există!Nu au cum să fie la fel!
Diametrul cilindrilor este:
1.3-fi 73
1.4-fi 76
1.6-fi 77

Având în vedere că o garnitură de chiulasă,la strângere,își micșorează diametrul inelelor,acestea se execută cu cca. 1 mm mai mare.Măsurat cu șublerul,aia de 1.3 are fi 74 iar aia de 1.4 are fi 77.Cea de 1.6 nu o găsesc pe unde e,revin cu măsurătoarea.... smile.gif
BLUE R 19
Da, este si aia mai mare. Intre 1,4 si 1,6 evident, diferenta este mica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.