Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: relee, corectie "agatare" semnalizare si "bete"
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Liviu
am facut poze in prostie .. dar nu cred ca am loc sa le pun aici pe site .. asa ca le puteti vedea pe http://www.bc77liv.home.ro

bafta multa.
Valentin
Daca ai avea timp sa pui si niste comentarii pentru fiecare poza ar fi super.
Florin Constantinescu
Liviu,

de ce pui 3 relee? Inteleg sa fie 2 (faza lunga si faza scurta), pentru ce este al 3-lea? :oops:
BBC
Cred ca este pentru claxon.
Liviu
pai 2 relee ptr faruri .. unul pentru pozitii smile.gif ..



Dupa ce am montat manetele de cielo mi-a mai trebuit si un releu ptr claxon.
Maro
Am vazut pozele din timpul actiunii! Felicitarile mele!

Am totusi cāteva chestiuni : :oops: :oops:

- releele l-ai pus īn interior. Atunci, cānd aprinzi luminile, claxon, etc... nu te deranjeaza tacalitul releelor? :shock:

- nu se poate imagina o metoda prin care blocul de lumini sa ramāna acelasi si numai bratul (batul) sa-l poti schimba? Idem pentru stergatoarele de parbriz! Ma gāndesc ca ar putea fi ceva mai simplut! :shock: :shock: (evident nu are rost sa cumperi bloc de lumini de cielo si sa tai betele pentru a le lipi pe blocul de dacie!)
AL
Readuc in atentie acest subiect, deoarece ieri mi-am montat si eu,cu ajutorul nepretuit al lui Liviu, relee pentru comanda farurilor.



Motivul modificarii instalatiei il constituie contactul imperfect si topirea in timp a mufei care intra in blocul de lumini de langa volan..... pe un singur fir de (+) se "strang" acolo cca. 15-20 A (pozitii, fazele scurta si lunga si claxonul).



Am ales solutia cu 2 relee (faza scurta si faza lunga) cu cate doua iesiri fiecare, cate una pentru fiecare lampa/bec. Pentru fiecare bec si fiecare faza sunt prevazute sigurante individuale. Montajul a necesitat un minimum de modificari si releele au fost montate in cutia cu relee din compartimentul motor (la varianta Confort este loc).



Poze nu am reusit sa facem (din pacate) insa voi include o schema... iar montajul va putea fi vazut "live" la intalnirile de joi.



Costul modificarii a fost de cca. 200-250 k lei.... plus berea pe care i-o datorez lui Liviu... :wink: laugh.gif
alex
Eu mi-am facut 3/4 din instalatie. Ma duc acum sa o montez biggrin.gif
Anonymous
3f
AL
QUOTE
Intreb si eu : am avut la DSN-ul ala de l-am vindut becuri halogen 100/90W si claxoane duble si nu am pus nici un releu. Becurile consumau 7.5 A bucata pe faza lunga si 7 pe faza scurta ( masurat de mine ) si nu am avut nici un fel de problema cu blocul de comenzi faruri-claxon. De ce a fost nevoie de atita munca cu releele astea ?


probabil ca nu ai mers prea mult timp cu farurile aprinse.... eu am facut drumuri de 10-12 ore cu farurile aprinse continuu.... si nu am ddecat becuri de 60/55 W... gandeste-te ca pe langa becurile de far, pe acelasi fir mai sunt si cele de pozitie (fatza si spate), inclusiv becurile de iluminare a bordului





ca sa nu mai scriu inca un mesaj voi face aici cateva adaugiri:

piese necesare:

1. 2 relee cu o intrare si doua iesiri fiecare

2. 2 socluri pentru relee

4. 4 socluri port-sigurante

5. 4 sigurante de 10 A

6. cca. 20 bucati papuci "mama" (cu picior de fixare in soclu)

7. cca. 8 bucati izolatoare pentru papusi sau bucati de varnish

8. cca. 1-2 m cablu

9. 2 papuci inelari pentru prindere la masa si la plusul de pe baterie

10. 2 suruburi de fixare



Alte amanunte ... voi raspunde la intrebari.
marius-gabriel
Liviu, felicitari!Am vazut pozele si ai facut o treba f buna.

Inca odata felicitari!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.