Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Recuperarea istoriei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Gheorghedracu
O poveste lunga reconstituita din fragmente aproape uitate de istorie pe forumul australian de masini frantuzesti a avut recent ca subiect ce s-a intimplat cu cele sase (singurele cu volanul pe dreapta din lume) masini Renault 12 Gordini aduse aici de companie in 1971 pentru a fi folosite in campania de concursuri sub culorile regiei. Cine vrea sa citeasca povestea, poate sa incerce aici

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=11184

exemplul confratilor australieni mi-a inspirat ideea lansarii unei incercari similare in Romania. Poate reusim sa dam de urma celor parca tot sase (sau cinci) R12G sosite in Romania in 1970 din cite imi aduc eu aminte. Este un fragment de istorie pe care ar fi interesant sa-l revizitam, si chiar abordarea uzinei pitestene si implicarea ei n-ar fi de neglijat. Am sa incerc (a cita oara?) sa regasesc pagina cu taietura din ziar (din nefericire pe un site francez parca) unde a fost publicata poza masinilor proaspat sosite in Bucuresti. Poate avem aici oameni care stiu si pot sa documenteze mai multe detalii?
Adrian_pt
Cate ceva cu scuzele de rigoare la baietii de pe renault8...

Una din masini e in AG in stare foarte buna. Alta cred ca e la un mos in Bucuresti pe numere vechi...
Gheorghedracu
Asta e fantastic! Nu credeam ca mai exista vreuna din masini. Stii mai multe despre masina din Arges? Si cite au fost in total, caci in prima poza postata, sigla website-ului de unde provine acopera exact cifra din articol. Repet, e intr-adevar fantastic ca mai exista masinile astea. Din ce revista sunt taieturile, mai ai detalii? Ai revistele, poti scana mai mult?
Mario_b
Aia de Arges are AG 12 GOR la numar si e din alea de 160 cai si apartine unui nea' NICU.
Aia a mosului din bucuresti e si ea reala, dar nu mai functioneaza, mosu e vecin cu SGM. Cauta la Diverse la berline, e un topic acolo unde SGM spune mai multe.
Gheorghedracu
Am gasit o urma, poate stie cineva mai multe. Iata un R12G de la noi

http://gorde.org/gphoto.html

Vedeti in dreapta un pic mai jos. Si in cazul in care pozele pe pagina se mai schimba, iata si URL-ul pozelor

http://gorde.org/gphoto/roumanie/img02.jpg
http://gorde.org/gphoto/roumanie/img03.jpg
http://gorde.org/gphoto/roumanie/iord_lat.jpg
http://gorde.org/gphoto/web38/image004.jpg
http://gorde.org/gphoto/roumanie/iord_int.jpg
http://gorde.org/gphoto/web38/image006.jpg
http://gorde.org/gphoto/web38/image007.jpg
http://gorde.org/gphoto/web38/image008.jpg
http://gorde.org/gphoto/web38/image009.jpg
http://gorde.org/gphoto/roumanie/img01.jpg

Poate cineva o gaseste pe strada?

Pozele cu pricina au fost trimise pe site-ul francez de Adrian Chilibar, Valentin Bradateanu si Ionut Ionescu.

In timp ce transferam linkurile a aparut postul anterior. Da, da cine e Nicu? Si cine e mosul cu pricina, SGM, vreo informatie? Care e postul cu pricina, te rog Mario_b?

Sapind mai departe pe site-ul francez, mai apar niste poze unde pot fi identificate numerele de inmatriculare:
7B435
7B483
1B063
1AG5394
1B36607
primele patru fotografii sunt din Autoturism, perioada anilor '70. Ultimul arata o masina cam cazuta dar care are un indiciu, busonul rezervorului pe aripa din stinga spate, unic pentru 12G. Surprinzator este ca pare sa aiba linga numar gaura unde era gitul rezervorului la modelele obisnuite de R12. La 12G, aceasta gaura nu exista. Fotografia pare mai recenta.
vis-a-vis
Nicu Iordache Gordini din '72
Poti da pe google, iordache gordini, mai sunt pe alte forumuri discutii despre masina asta wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.