salut, as vrea sa stiu parearea voastra inainte sa merg cu masina la service sa nu ma trezesc k o mai platesc odata.
Problemele au inceput mai demult dar o sa incerc sa organizez le cumva in ordinea in care s-au intamplat. Nu ma pricep la mecanica deloc si nu stiu daca toate au legatura intre ele.
Inainte sa incep precizez ca masina are 45000 de km si ca nu am mai schimbat uleiul de la 36500. Acum problemele:
1. anul trecut prin noiembrie daca nu ma insel m-a lasat bateria...normal pt a era cea originala din 2000.. ... am schimbat-o cu una ceva mai puternica chiar de la rombat..atunci cand am scos bornele de am schimbat bateria s-a resetat calculatorul?? pentru ca daca nu ma insel cam de atunci a inceput sa porneasca greu.
doar dimineata sau daca o lasa mai mult de 6 ore sa zic fara sa umblu la ea porneste foarte greu...uneori e nevoie si de a doua cheie - in special dimineata. Dupa ce am reusit sa o pornesc nu mai am probleme in sensul ca daca vreau sa lec cu ea dupa 1h porneste mai bine dar oricum nu "la sfert de cheie" cum sitam ca pornesc masinile pe injectie. Din cate am inteles eu ar putea fi de la nu stiu ce tampon de la alternator.
Astept si alte pareri.
2. De aici se ingroasa gluma: pe la inceputul anului mi s-a intamplat ca imediat dupa ce am plecat de acs si am facut cam 1km acul de la temperatura la apa sa se duca pe rosu - nu stiu daca are legatura dar desi apa fierbea masina nu baga caldura absolut deloc. Am vorbit cu n persoane si am obtinut 2n pareri. Ce am facut pana acum: am schimbat termostatul de la 86 la unul de 82 si am spalat radiatorul care se pare ca e putin cam infundat...urmeaza sa il schimb si pe ala - acum nu mai creste temperatura dar se incalzeste mai greu si caldura tot nu baga cum ar trebui. altii mai ziceau ca r putea fi garnitura de chiulasa. poate fi si asta o cauza?? adevarul ca mai da cateodata bule in borcan. Ciudat e faptul ca si inainte sa schimb termostatul se intampla urmatorul fenomen: temperatura creste de se ducea acul pe rosu si la un moment dat - banuiesc - ca se deschidea termostatul si se facea circuitul pt ca se racea si scadea temp, dar dupa ce mai turam putin motorul iar crestea si procesul se relua.. Sa schimb si garnitura aia? am vazut ca e complicata treaba si am inteles ca trebuie reglati si tachetii apoi. Calculatorul va trebui reglat si el apoi? dar aprinderea?
3. A crescut consumul foarte mult: de ex ultima data cu 16l de benzina 95 am facut 110km - inainte consuma cam 9l-10l/100km in oras si ~7l/100 afara, dar 15l/100 ??? totusi...
Ce ma sfatuiti sa fac??
Multumesc