Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "La Revedere" geamuri fumurii pe DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Anonymous
Am vorbit azi cu un politist de la noi din CT si mi-a zis ca e de belea cu geamurile astea. Ridica astia carnete intr-o veselie si cu un deosebit elan muncitoresc. Deci nu se va omologa nicidecum nici o varianta de geamuri fumurii (spate, laterale) in nici un procentaj de opacitate. Inainte cica se mai dadea voie (ar fi fost chiar si lege) cum ca ti-ai fi putut pune daca opacitatea nu depasea 70% (parca). Acum au revenit asupra legii si nu mai ai voie nimic.

Ideea e ca RAR + Pol. au luat legatura cu Colibasi si leau spus ca indiferent de model toate masinile tb. sa aiba geamurile transparente (ideea e ca nu poti sa ti le faci direct de la fabrica fumurii si dupa aia sa zici ca asa ti-au dat masina pt. ca astfel ar trebui ca toate modelele din seria respectiva sa aiba geamurile la fel). La masinile straine este altceva acolo nu "prea" se baga in sensul ca daca apari cu o raie de masina da' ai geamuri fumurii se iau imediat de tine da' daca apari cu un BMW sau altceva (mai nou)... se schimba treaba.

Asa ca... nu mai e voie sa punem folii si pe cine prinde deja cu ele = dat jos foliile + amenda (1 mil. mi se pare)..... Si nici n-o sa omologheze prea curand treaba asta.

La noi deja au incput cu "raziile" da' nu prea fac fata la ditamai volumul de masini. Ma gandeam totusi ca s-ar putea face o manarie : sa schimbi sticla cu totul si sa pui ceva cu 10-max 15% opacitate (sau cum naiba s-o numi). Zic de sticla pt. a fost oprita o cunostinta de-a mea in M.Kogalniceanu si poli-militistul "i-a dat foc" :shock: la geamuri sa vada ca sigur e folie si nu e sticla curata (tipul avand o Nova).

Deci ...ne-am mai lins pe bot de un tuning :?
LProdan
Poate vreunul dintre noi poate sa afle vreo modalitate de a depune un strat metalic pe geamuri. Spun asta fiindca geamurile atermice de pe toate masinile straine asa sint facute, fara a fi afectata vizibilitatea. Metoda numita 'ionizare' presupune coacerea geamurilor date in prealabil cu pulberi metalice care formeaza o crusta aderenta.



Eu unul sint foarte interesat de o modalitate de a-mi face geamurile atermice fiindca ceea ce ma agaseaza este infierbintarea masinii si nu culoarea geamului.



Inutil sa spun ca noua lege, prin simplul fapt ca e aplicata discretionar (doar la cei cu masini romanesti) are o valoare nula si are, vorba aceea, 'consistenta fecalei'.
Anonymous
asa e .... beleaua e ca dai de un animal de garcea prin vreo comuna amarata care te face ala cu muci si cu otet (tampitzii naibii --- scuze limbajul). incerca tu sa-i explici lu' ala ca geamurile tale sunt ionizate ca l-ai bagat in dulap. si daca o ia garcea pe aratura nu te mai intelegi cu el : o sa vezi ca pana la urma descoperi ca nici casetofon n-ai voie la masina "ca nu vine cu el din fabrica si poluezi auzu' lu' omu' de pe strada". mama ce m-am enervat.... 022.gif
LProdan
Tot ma enervez cind aud diversi spunind ca pe timpul impuscatului era mai bine. Dar uite ca e oaresce dreptate, ginditi-va: decretul din 1966 a fost facut pe vremea comunistilor. Si la 13 ani de la revolutie ne pomenim cu un asa zis decret 'european' care da dreptul unor semidocti (cum altfel s-ar putea elegant numi cei de la circulatie, cred ca am urmarit cu totii prestatia absurda a lui Pavel Abraham, etc) sa faca aproximativ tot ce la trece prin cap, ca daca nu, 'se retine carnetu'.



Nu pot sa pricep la ce e bun RAR-ul. Daca tot vrem sa fim europeni ar trebui ca NU politistul ci RAR-ul sa se pronunte asupra chestiunilor ce tin de masina. Politistul ar trebui sa asigure respectarea legilor de circulatie. Sau poate aberez eu si asa e normal, o fi inteligenta politistului un dat prin definitie?



Mi-e ciuda ca mi-am tocit coatele pe la studii si ajung la cheremul unui alfabetizat tirziu, ca sa ma exprim elegant (sa evit o 'banare') Sper ca totusi in parlament sa fie amendata noua lege, am inteles ca sint deja vreo 68 de amendamente. Dar parca vad ca se vor introduce noi aberatii.



Sa speram ca intram in 2007 in UE ca atunci vor pica taxele vamale si vom putea sa ne luam masini adevarate la pret corect si vom putea monta si folii pe geamuri. Va dati seama ca atunci vom avea legile lor, mai mult sau mai putin, iar eu unul sint SATUL de cele romanesti si de aplicarea lor pe categorii de baroni, lorzi, sefi, etc
Anonymous
Sa faca o lege si anti perdelute la audi,mercedes, ca arata prea mijto, si ma deranjeaza ca nu vad cine e pe bancheta din spate din masina respectiva cind stau la stop.



Suntem supusi unor legi facute de incompetentii pe care i-am votat.... :-(



Parerea unanima neexprimata printr-un reprezentant, sau lipsa consultarilor in comisiile de mediere (cu sindicatele soferilor, producatorii de automobile, APIA ... etc) duc la aberatii ca cele mentionate. Sa interzica si cutiile selespeed (nu stiu daca am scris corect :oops: ), ca nu-s omologate in tara, si garantez ca o sa se ajunga sa ne imatriculam o masina mai de doamne'ajuta, sau chiar su o masina autohtona "tunata" dupa posibilitati, la unguri, sau prin preajma, ca asta ar cam fi singura solutie sa scapam de ineptiile lor, fie ei garcea, sau cei ce au gindit legea.... Of... cit amar stirneste cite o chestie d'asta.
Gaby
Hai sa va zic eu una tare:

Isi luase un amic un Mertz C180 din Germania, exact atunci cand a apartut la ei (parca prin '93-94).

Cand s-o inmatriculeze la noi, RAR-ul i-a zis sa o lase la ei, sa faca probe, ca nu au omologat nici una pana atunci !!!

Ei, ce spuneti !?
Mihai_E
stai sa va zic io una si mai tare.cunosc pe cineva care si-a adus din state nu stiu ce model de plymouth si i-a trebuit aprobare speciala de la ministerul Transporturilor ca sa-l inmatriculeze ca pe lista RAR-ului nu exista acest tip de masina.
Anonymous
ce porcarieeeeeeeee
Anonymous
Omologarea de serie o face importatorul la momentul introducerii in tara a primului model.



Daca iei o masina de afara, proaspat lansata, si o aduci in tara inaintea importatorului, ca sa o imatriculezi ai doua posibilitati, ori astepti omologarea de serie a importatorului, ori ii faci pe banul tau omologare de tip.



Deci ce i s-a intimplat e normal.



Spun asta pentru ca la rar in mod normal ar trebui sa verifice parametrii masinii cu ce spune producatorul (ecartament, ampatament, etc). In cazul lipsei specificatiilor de la producator, se obtine omologarea de tip care inseamna ca ei nu au specificatii tehnice si se considera ca masina e facuta artizanal. M-am ciocnit si eu de pb asta, si am obs. ca asa e cam peste tot, numai ca la ei nu se simte, deoarece importatorul se zbate... :-)
AlexV
eu am geamuri cu depunere de metal. daca ma opreste am un certificat de omologare rar. in concluzie rarul trebuie sa imi plateasca geamuri noi daca schimba ceva. sunt niste nenorociti ca dau o lege si pe urma o analizeaza. ma intreb daca imi fac eu masina mea proprie si ma duc la rar sa mi-o omologheze ce se intampla. merita impuscati. lprodan are mare dreptate in ce scrie.(si restu da al lui mi-a placut)
Anonymous
stai putin ... pai asta ce inseamna ?!?!? ca eu pot sa-mi "refac" DSN-ul artizanal (motor , ceva bodywork , geamuri s.a.m.d) dupa care ma duc la RAR si o omologhez. si vrei sa zici ca garcea nu se mai ia de mine ?
Mihai_E
Alex de unde ai geamuri cu depunere de metal, ca vreau si io si cit au costat. In alta ordine de idei, si Solenza are geamuri fumurii, deci nu inteleg....
Anonymous
au alt grad dintr-ala de opacitate plus ca asa le face producatorul. si la confortul meu geamurile sunt un pic fumurii da' nu cat as vrea eu.
AlexV
sunt facute la gip service. se afla in apropiere de serviceul connex. mai exact, cum mergi spre metro militari de pe iuliu maniu sau armata poporului cum i-o zice, cand ajungi la stopul cu valea cascadelor pe stanga, iar pe dreapta e un parc cu un ceas in centru, acolo faceti dreapta si imediat urmeaza un stop. la acel stop faceti dreapta si pe stanga se vede imediat cu rosu acest service. e pe aceeasi strada cu dacoserv militari. pretul e de 1550k toate geamurile, fara parbriz. daca le demontati si montati voi e mult mai ieftin.
Anonymous
DAP
Anonymous
QUOTE


Nedix:

stai putin ... pai asta ce inseamna ?!?!? ca eu pot sa-mi \"refac\" DSN-ul artizanal (motor , ceva bodywork , geamuri s.a.m.d) dupa care ma duc la RAR si o omologhez. si vrei sa zici ca garcea nu se mai ia de mine ?



Ieri nu am avut timp sa-ti dau un raspuns... mai amplu, asa ca o fac acum.



Da se poate, dar iti recomand, ca la omologarea de tip, sa ai facturi la tot ce pui pe ea, si sa te intelegi cu un service sa iti elibereze o factura de manopera justificatitiva precum ca totate modificarile s-au facut intr-un service (ma refer la modificari de caroserie, motor sau cele ce aduc modificari caii de rulare).

In afara de orice, inainte de toate iti recomand sa te interesezi cit costa omologarea, deoarece din experienta mea iti spun ca nu e ieftin chiar deloc.
Anonymous
principial ma interesa....n-are rost ca intr-o masina de 4-5mii $ sa mai bagi cel putin 1k $ in facelift si tuning...
Bobo
a propos de ce spunea lprodan; v-am dat mai demult ex. japoniei in care daca am stampila de revizie facuta, masina poate sa fie o rabla, sa mearga intr-o roata sa, sa curga toate, politistul nu are dreptul sa isi dea cu parerea pentru ca nu are competenta necesara; aaa, te duci la service, il iei de gat, asta da...



la noi nu se intelege ca diviziunea muncii asigura progresul; la noi toti se pricep in toate, toti tre sa isi dea cu parerea; va spuneam cum politia de frontiera mai nou se baga pe terenul vamii si controleaza bunurile!!!
fanelaru
[quote]stai sa va zic io una si mai tare.cunosc pe cineva care si-a adus din state nu stiu ce model de plymouth



Hai sa zicem ca astea nu prea le gasesti in Romania. Dar varu-meu si-a adus din Siria o Daewoo Nubira 2 Sport (16 valve - 220 CP). Surpriza la RAR. Nu era omologata. 5 luni a pierdut cu omologarea. Plus ca a mai si platit-o. Astea e o alta timpenie. Platesti tu omologarea :shock:



Dar oricum a iesit mult mai ieftin decit si-ar fi luat un Cielo d'ala cu superoferta de 6120 $ + TVA biggrin.gif
fanelaru
QUOTE
Alex de unde ai geamuri cu depunere de metal, ca vreau si io si cit au costat. In alta ordine de idei, si Solenza are geamuri fumurii, deci nu inteleg....


E vorba de geamuri fumurii 10%. Standard.
Mihai_E
QUOTE


Ideea e ca RAR + Pol. au luat legatura cu Colibasi si le-au spus ca indiferent de model toate masinile tb. sa aiba geamurile transparente :?

Vezi, d-asta ma minunam io! :shock:
AlexV
Nu, eu am 80 spate cu 30 fata.
LProdan
AlexV, cum te simti in masina cu geamurile facute 30% si 80%? Te intreb fiindca de curind se ofera aceeasi chestie si in Timisoara si ma omoara caldurile toride din timpul verii. Masina nu se mai incalzeste la fel de tare, nu-i asa? Dar de vazut afara, cum se vede, e OK? Mai vezi ceva cind dai cu spatele? Te intreb toate astea fiindca eu nu am decit experienta foliilor alese si montate de mine.
AlexV
este mai bine asa, un pic, asa zic eu. poate este mai mult dar nu prea am fost atent cum era inainte si cum e dupa. dar cred ca e mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.