Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clapeta admisie aer
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BlackSpec
Am doua nelumuriri:

1. Avand in vedere timpul de afara ( 2-8 grade) pe ce pozitie ar trebui sa las clapeta de aer de la filtru: inchis sau deschis? Daca sta pe inchis creste ( chiar si unpic) consumul?

2. In ce pozitie trebuie sa se afle axul dintat de la avansul vacuumatic?( nu stiu cum i se spune).La mine e acum exact la mijloc; exista un reglaj in functie de anotimp si daca da, ce influenta are?


Multumesc pt timpul acordat
yo9hrb
Clapeta de la filtru trebuie sa fie inchisa (sa traga aer cald de langa galerie). Avansul vacuumatic nu se regleaza in functie de anotimp.
sobolan
clapeta pe inchis....ca sa traga aer cald pe langa galerii....se evita fenomenul de givraj wink.gif al carburatorului....
argon
2. Scoti furtunul din carburator si il bagi in gura, astupi gaura din capsula cu un deget si tragi, platoul mobil trebuie sa se miste de la un capat la altul al cursei, si sa revina la pozitia initiala cand nu mai tragi, daca nu se misca mai slabesti un dinte(detensionezi), daca se misca prea usor si nu revine la pozitia initiala mai tensionezi.
theoss
Ca sa nu mai deschid alt topic, postez si eu aici, cu o intrebare: eu nu mai am acea clapeta de aer de la filtru, cred ca s-a rupt, acum ca a venit frigul problema e nasoala? Ce pot sa fac?
msanyix
Astupa cu ceva gaura dinspre radiator sau cumpara un alt filtru (carcasa) la dezmembrari, la fier vechi, nu poate sa coste mult cineva mi a zis ca poti lua asa ceva la "fierari" cu 1 Ron/kg
djasu82
Gasesti in targ tub de aluminiu perfect pe gura de intrare de la flitru . Din cate stiu daca motorul trage un curent de aer rece consumul scade creste puterea si invers acum avand carburator mai bine cuplezi clapeta sa absoarba aer cald ori cum e o porcarie . Iar la doi cum ti-a spus si argon se verifica tragand furtunul din carburator afara si tragi aer pe furtun vezi daca se modifica platina . Daca se modifica si revine ( unele capsule au o gaurica de depresiune altele nu ) e perfect daca se modifica si nu mai revine la punctul initial mai tensionezi arcul dand dinti spre stanga .
argon
Daca motorul trage rece o sa dea in nas, se va incalzi greu, consum mare, posibil sa jivreze carburatorul. Sub 1-2 grade se pune clapeta pe pozitia de iarna. Daca se incalzeste vremea, si ramane pe pozitia de iarna, motorul nu va trage bine de asemenea.
djasu82
E daca am dori sa inventam alceva se poate face cu o cutie de strike si o bucata de nichelina in asa fel pusa sa incalzeasca aerul care intra deasupra carburatorului. Se pune un mic comutator pentru a intrerupe curentul care strabate nichelinan cand motorul ajunge la temperatura nominala.
sefu_alx
sistemul automatizat de la oltcit nu se poate improviza pe dacie?
djasu82
Mai bine mi-as pune turbina . Zic doar atat daca ai o scantee atat de puternica Nu mai e cazul de alte modificari eu unul am simtit , sa vina masina din servis e la schimb de table si voi posta un mic filmulet.
Adrian_Boy
wink.gif Ooooooo cum sa nu !

124.gif suntem cu ochii pe forum sa te vedem cu filmuletul worship.gif
geopsi
io ieri am inchis clapeta aia... sincer sa fiu nu ma gandisem sa il inchid si nu vad mare diferenta, poate doar ca nu mai da asa de mult timp in nas! va rog mult sa imi spuneti si mie aerul ala care intra in filtru cu clapeta inchisa (cel din galerie) mai precis de unde vine? Si ar mai fi ceva, de ceva timp conduc si un TDI care prin constructie sufla special aer rece in motor(din turbina trece printr-un intercooler care special il raceste) stiu ca poate e prosteasca intrebarea dar aerul rece nu ar trebui sa creasca cuplul motorului. va rog nu dati cu pietre, vreau sa invat in primul rand(ca am doar de 5 luni carnet).
djasu82
Pai monteaza-ti turbina la dacie si cel mai bine ar fi sa o iei de pe TDi glumesc. Sunt pareri impartite daca ai o aprindere foarte buna e bine sa-i administrezi un amestec de benzina si aer rece fiindca acel cuplu va creste .
Tiberiu-Andrei
Si eu am auzit treaba de care vorbeste @djasu82 cu aerul rece.Iarna n-am observat,dar vara pe timp de noapte cand se mai racoreste aerul, motorul trage mai bine.O parte din observatia asta am observat-o conducand mai ales prin zone cu padure,posibilele cauze fiind aerul mai bogat in O2--->rezultand o ardere mai buna,temperatura aerului;Nu cred ca umiditatea aerului are mari influente asupra functionarii motorului,cel putin u la Dacii.
geopsi
cred ca pana la urma o las deschisa, daca nu am patit nimic pana acum si au fost zile foarte reci, nu cred ca voi pati ceva pana acum! totusi cateva zile am mers si cu clapeta inchisa si am avut senzatia ca parca se incalzea mai repede dar parca se si auzea putin diferit...
djasu82, sa sti ca ma gandesc sa imi pun o turbina(glumesc, asta nu cred ca se poate ca nu vad cum as putea sa o instalez si nu vad unde sa sufle aerul),nu de alta dar parca ma chinuie ceva sa fac experiente pe masina....
djasu82
Turbina pun multi dar trebuie sa si sti cata presiune bagi ca daca bagi presiune mare iei foc biggrin.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.