Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: com pot sa reduc compresia pe la 7,5:1
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
cristibcd
ca sa reduc compresia ma gandeam sa iau din piston in forma hemisferica spre interior adica sa scobesc intre 5 mm si 10 mm in piston.
se mai poate oare sa mai scobesc si din chiulasa sa fac camera de ardere mai mare?
precizez ca vreau sa incerc asta la motorul de 1289 cmc (am pistoane de rezerva asa ca am ce sa stric).
se poate?
vreau sa ii pun turbo.
a mai facut cineva asa ceva?
daca se poate, puteti sa-mi dati detalii?


multumesc.
Muttley
QUOTE(cristibcd @ 27 Feb 2007, 12:32)
ma gandeam sa iau din piston in forma hemisferica
*



Forma Hemisferica adicatelea ca la motorul HEMI made in usa? radmasa.gif

Poti sa furi vreo idee de aici happy.gif
EUROPE_
Cred ca ai rezolva mult mai usor raportul de compresie punand chiulasa de 1.6 .
Calculeaza-ti raportul de compresie cu chiulasa de 1.6 wink.gif .
AAlpine1
te doare capul cu unii........

pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......
ydaniel
ia din capul pistonului 0,5 mm/
Muttley
QUOTE(AAlpine1 @ 27 Feb 2007, 14:31)
pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......
*



Nerecomandat nici la un motor normal, daramite la unu' "suflat"... wink.gif
Gheorghedracu
Hahahaha pune doua garnituri de chiulasa! Si dup-aia fa o poza si pune-o pe net sa vaza lumea minune!

Exista garnituri mai groase, exista pistoane pentru motoare de alpine (desi nu stiu daca la alezajul care iti trebuie tie). Fa un search pe internet pentru "mecaparts".

Noroc, tine-ne la curent, o sa fie distractiv. Doua garnituri de chiulasa!
AAlpine1
QUOTE(Muttley @ 28 Feb 2007, 07:36)
Nerecomandat nici la un motor normal, daramite la unu' "suflat"...  wink.gif
*



??

este nerecomandat de tine sau scrie undeva ? sau ai facut u cateva motoare si ai vazut care este cea mai buna solutie ?

QUOTE(Gheorghedracu @ 28 Feb 2007, 08:49)
Hahahaha pune doua garnituri de chiulasa! Si dup-aia fa o poza si pune-o pe net sa vaza lumea minune!

Exista garnituri mai groase, exista pistoane pentru motoare de alpine (desi nu stiu daca la alezajul care iti trebuie tie). Fa un search pe internet pentru "mecaparts".

Noroc, tine-ne la curent, o sa fie distractiv. Doua garnituri de chiulasa!
*



cumpara u niste pistoane de pe mecaparts ca eu imi cumpar 2 motoare de banii aia cu tot cu pistoane in ele........
yknot
poti pune garnitura mai groasa si freza din chiulasa pt a mai mari camera
Muttley
QUOTE(AAlpine1 @ 28 Feb 2007, 08:54)
este nerecomandat de tine sau scrie undeva ? sau ai facut u cateva motoare si ai vazut care este cea mai buna solutie ?
*


In cazu' meu "scrie undeva".
Am citit despre cazuri in care dupa prea multe planari ale chiulasei raportul de comprimare a crescut prea mult cu consecintele de rigoare. Si scria ca solutia corecta-n aceasta situatie o reprezinta inlocuirea chiulasei cu una noua. Folosirea a 2 garnituri era nerecomandata.
vis-a-vis
Solutia corecta nu-i intotdeauna cea mai ieftina!
Nu s-ar mai putea astfel modela biciul din excremente.
mihai1677
Am facut un calcul
1300 rap comp original 8,5
1400 rap comp original 9,5
1600 rap comp original 9,5
motor 1300 cu chiloasa de 1400 iese mai comprimat 8,8
motor 1300 cu chiloasa de 1600 iese rap de 7,9
AAlpine1
QUOTE(Muttley @ 28 Feb 2007, 12:13)
In cazu' meu "scrie undeva".
Am citit despre cazuri in care dupa prea multe planari ale chiulasei raportul de comprimare a crescut prea mult cu consecintele de rigoare. Si scria ca solutia corecta-n aceasta situatie o reprezinta inlocuirea chiulasei cu una noua. Folosirea a 2 garnituri era nerecomandata.
*



sa cumperi u o chiulasa noua de r5 alpine sau gtt etc......
iar 2 garnituri de dacie tin pana la 1 bar.......
daca ai pistoane forzate si le iei din cap se cam duce stratul de protectie.....
daca umbli la chiulasa sa maresti camera risti sa o subtiezi (pt ca nu sti cum arata pe dinauntru) si consecintele se stiu....
garnituri pe cota de reparatie la 1300 nu sunt ....... sau nu am gasit eu......ca si la 1400 sau 1600.......iar garnituri facute nu prea tin deobicei.......
la gtt parca se gaseste garnitura pe cota de reparatie......dar mai greu (victor reintz)
bineinteles cea mai usoara solutie (si fiabila) nu e buna pentru ca nu scrie in carte......ramaneti mah cu cartile si cu masinile pe bara.......scrie undeva intr-o carte sa iei putin din piston sau sa maresti camera de ardere ca sa decomprimi un motor ??
dar dupa voi mai bine cumpara o chiulasa de 1600 decat 2 garnituri ? nu ?
eu unu as pune si chiulasa de 1600 si 2 garnituri ca sa ii dau presiune...... radmasa.gif
AAlpine1
QUOTE(vis-a-vis @ 28 Feb 2007, 12:22)
Solutia corecta nu-i intotdeauna cea mai ieftina!
Nu s-ar mai putea astfel modela biciul din excremente.
*



nu ne mai da atatea solutii la probleme ca nu stim ce sa facem cu ele...... tongue.gif
Gheorghedracu
Nimeni nu poate garanta ca solutia ceam ai buna e si cea mai ieftina desi nu e exclus. desigur ca cu banii pe un set motor de la Mecaparts se pot face mult alte lucruri, dar apoi si cu un set de pistoane lasate in pace la fel!
mihai1677
pana la urma poti lasa chiloasa originala ai raport de 8,5 si reno 18 avea 8,5 raportul si presiune de turbo 0,7
deci.....(sa nu mai zic ca merge direct axa originala de 1300)
vis-a-vis
QUOTE(AAlpine1 @ 28 Feb 2007, 13:33)
nu ne mai da atatea solutii la probleme ca nu stim ce sa facem cu ele...... tongue.gif
*



radmasa.gif Mi-ai adus aminte de-o faza!

Cand mi-am "macinat" io cuzinetii de biela la motocicleta, din cauza ca i-am dat prea tare-n goarna, a trebuit sa desfac tot p-acolo si garniturile de chiulasa (motor 2 in V si 8 valve) s-au bulit. Asa ca m-am dus la un atelier de copiat garnituri, pe straduta cum iesi din stadionul Dinamo, paralela cu linia lu' 5, si mi-au facut aia niste garnituri mai groase decat originalele... dar faza cea mai tare e ca au uitat sa-mi ia banii, asa ca le-am pupat, le-am bagat in traista si am plecat.
sobolan
QUOTE(AAlpine1 @ 27 Feb 2007, 14:31)
te doare capul cu unii........

pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......
*



asta e cea mai buna solutie...asa faceau batranii.......daca umbli la chiulasa si subtiezi peretii ei prea mult e cam grav....si nici cu pistoanele nu te joci........
Gheorghedracu
Eu am crezut ca e o gluma cu doua garnituri de chiulasa, dar se pare ca unii o iau in serios. Asta e pe scurt o prostie, nu se face asa ceva. Garnitura de chiulasa e facuta sa se deformeze si sa etanseze intre doua suprafete perfect plane, rigide. Ce poate garanta ca pe fata de contact intre cele doua garnituri se va face un contact etans? Tineti minte ca mai sunt si canalele de ulei si apa, nu numai inelele cilindrilor care trebuie sa etanseze perfect, si aduceti-va aminte ca chiulasa si blocul sunt rectificate la sutimea de milimetru. Cum poate cartonul respectiv sa obtina asa acuratete, ma rog frumos? Zau, incercati sa nu raspundeti ca merge si asa. O fi mergind, da merge prost.

Eu pot sa va spun din experienta personala ca am cumparat o masina la care cineva a avut originala idee de a pune doua simeringuri pe capacul distributiei crezind ca tine mai bine. le-a indesat inauntru si a strins fulia ca "sa tina". N-a tinut, si din doua ringuri bune, n-am reusit sa am nici macar unul prost. Daca ceva e facut sa aiba o singura garnitura, atunci singura trebuie sa ii pui. Desigur, nu sunt banii mei, dar asta nu inseamna ca ideea are vreun merit.

Si m-am uitat la Mecaparts. Un set motor e vreo 271 de euro cu camasi si pistoane, iar pistoanele cu segmenti fara camasi sunt 55euro. Cred ca e o afacere mult mai buna si din care se poate trage o concluzie oarecare, se poate invata ceva, decit sa pui doua garnituri de chiulasa si dup-aia sa te intrebi ce si de ce a plesnit.
AAlpine1
QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Mar 2007, 04:16)
Eu am crezut ca e o gluma cu doua garnituri de chiulasa, dar se pare ca unii o iau in serios. Asta e pe scurt o prostie, nu se face asa ceva. Garnitura de chiulasa e facuta sa se deformeze si sa etanseze intre doua suprafete perfect plane, rigide. Ce poate garanta ca pe fata de contact intre cele doua garnituri se va face un contact etans? Tineti minte ca mai sunt si canalele de ulei si apa, nu numai inelele cilindrilor care trebuie sa etanseze perfect, si aduceti-va aminte ca chiulasa si blocul sunt rectificate la sutimea de milimetru. Cum poate cartonul respectiv sa obtina asa acuratete, ma rog frumos? Zau, incercati sa nu raspundeti ca merge si asa. O fi mergind, da merge prost.

*



deci....
motor r5 alpine turbo - 2 garnituri de chiulasa mergea perfect motorul dar propietarului ii placeau senzatiile tari si ii dadea presiune peste 1.2 bar........(aveam pistoane forjate tongue.gif) deci mai lasane.........era un topic pe aici cu masina respectiva dar s-a hotarat sa ne ia jucaria..........

ps. din pistoane mai era luat ceva si din chiulasa era luat "dealul"........

deci era destul de, decomprimat......

problema era ca detona si se duceau garniturile de chiulasa care cand le dadeam jos ziceai ca e una singura.......toata gaurile cadeau pe toate gaurile nici o problema...

probleme din cauza presiunii prea mari :

- se duceau cuzinetii (linie luata impecabila de pe un motor de gtt a tinut cel mai mult)
- detona - 2 saptamani si garniturile de chiulasa
- consum mare de benzina radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
- c.v. - piese de schimb la revizie
- ambreiaj - piesa de schimb la revizie

dar solutii cum s-au rezolvat probleme nu se dau tongue.gif tongue.gif tongue.gif

ps. motor de calibra 2000cm3 16v adus din germania 2 ganituri de chiulasa si mergea perfect...si mai merge si in ziua de astazi.....

motor de bmw e28 3500 dar ajunsese undeva pe la 3800 - 2 garnituri de chiulasa
AAlpine1
esti constient ca daca s-ar gasi si la noi in tara garnituri de chiulasa pe diferite inaltimi pentru decomprimare s-ar cumpara dar aici nu are nimeni nici un interes sa faca asaceva si sti cum sunt romanii descurcareti..........merge si cu ziar dar parca e mai bine cu hartie.....numai ca aici e reversul......
mihai1677
Sau ai putea sa suni la fabrica la Slatina unde se fac pistoanele si faci comanda de pistoane decomprimate (pt gazolina).
AAlpine1
de 1.3 ? nu cred ca mai fac sau au........
B-34-SGM
Terminati cu prostiile , am avut 2 garnituri de chiulasa la motor care a vazut 1.5 bar, si nu s-a intamplat nimic.

Lasat motorul sa ajunga la 90 grade, lasat 4 ore sa se raceasca, restranse garniturile, si da-i forja !
aalinte
mmm...de scobit in pistoane se poate. incearca p l mecanici mai batrani care mergeau p gazolina. se facea asa ceva (scobituri in capu pistoanelor) ca s nu mai faca motorul auto-aprindere.zik si io c am auzit de pe la batrani.mult noroc in ceea ce vrei sa faci.
ydaniel
sau cel mai comod se cumpara/confectioneaza o garnitura mai groasa.acest "topic" e in revista autoturism din '87:) deci nimica nou:)
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 1 Mar 2007, 20:09)
sau cel mai comod se cumpara/confectioneaza o garnitura mai groasa.acest "topic" e in revista autoturism din '87:) deci nimica nou:)
*



scaneaza pagina ,sa vedem si noi ce zice acolo.......
ydaniel
n-am cu ce ba!treaba era ca se vroia sa alimenteze cu co 90 si se discuta solutia optima
sobolan
raspunsul ramane doua garnituri de chiulasa sau garnitura custom made......
ptr ydaniel : ia-ti un scaner bre ca sa ai cu ce ! radmasa.gif
ydaniel
nu mai am bani bre!ca am facut ce scrie la tine in avatar;)
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 1 Mar 2007, 22:07)
nu mai am bani bre!ca am facut ce scrie la tine in avatar;)
*



atunci te respect la maxim......si eu fac la fel.......
ydaniel
asa lejer...sapt asta inca vreo 140 lei:) ...
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 1 Mar 2007, 22:16)
asa lejer...sapt asta inca vreo 140 lei:) ...
*



eu ,cel putin, sunt mandru ca detin si o berlina.......zii mai concret ce scrie acolo in revista...mai detaliat, te rog....
AAlpine1
QUOTE(B-34-SGM @ 1 Mar 2007, 19:02)
Terminati cu prostiile , am avut 2 garnituri de chiulasa la motor care a vazut 1.5 bar, si nu s-a intamplat nimic.

Lasat motorul sa ajunga la 90 grade, lasat 4 ore sa se raceasca, restranse garniturile, si da-i forja !
*



radmasa.gif radmasa.gif raule........ dar turbinele ce ziceau ?
ydaniel
pai solutia optima era rabotarea a 0,5mm din capul fiecarui piston
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.