Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
toobzz
Vad ca s-a discutat foarte mult pe tema asta a alubandului in portiere.Intrebarea mea este.......Aluband pe portiera direct cum am vazut in poze sau pe interiorul fetelor care vin pe tabla?
sharkky
Eu o sa pun direct pe portiera, pe tabla, nu pe interiorul fetei de usa.
Saptamana asta o sa dau o fuga sa cumpar o rola sau 2 ...
pastrama
Io zic ca e mai bine pe fata de usa. Pe portiera e posibil sa ia contact cu apa, praf si alte nebunii. smile.gif
george_slz
Am pus pe tabla interioara a portierei si nu are nimica, e bine lipita si se aude bine muzica.
toobzz
Inca nu m-ati lamurit. blush.gif oricum am de gand sa o pulverizez si cu antifon cauciucat.Mai astept pareri. blink.gif
marius80_eugen
Se pune si pe fata de usa ( pe cea interioara ) si apoi se incearca o inchidere completa a usii cu alt strat , pentru formarea unei incinte . Nu uita sa lasi gauri de scurgere a apei , sa lasi loc pentru trecerea firelor si a bradutilor pentru fixare .

Alta data poate dai topicului un nume bine explicat , astfel sa se inteleaga problema !
toobzz
Korect!M-am grabit.Si nu devine portiera prea grea cu 2 straturi?
camatarunutu
ma lamureste si pe mine cineva ce e acela aluband?
si poze dak aveti
toobzz
Aluband e o folie de aluminiu parca pe o parte iar pe cealalta un strat de bitum........Oricum am inteles ca e buna la izolat masina.Poze sunt pe forum cu meseriasi care deja au aplicat-o pe masina........in masina.Scuze.
free_fiber
Am mai postat pe undeva parca: http://solenzamea.xhost.ro/project_sound.html
sharkky
Aseara am reusit sa finalizez izolarea usilor de pe fata cu Aluband.
Un sfat: daca vreti sa va apucati sa faceti asa ceva, e bine sa aveti un garaj sau o suflanta cu aer cald. Eu am fost nevoit sa stau aproximativ 2 ore cu motorul pornit si caldura la maxim sa finalizez lucrarea.
In schimb nu am lasat firele la vedere, le-am astupat cu folia.
Nu vad de ce ar fi o problema asta pentru ca se poate taia usor folia in cazul unei interventii si se poate pune alta la loc ... E cam peste mana dar merge, am scapat si de zbarnaitul firelor pe acolo prin usa.
In final, pot spune ca sunt foarte multumit de rezultat. O sa mai astept sa prind o zi mai calduroasa sa fac si usile de pe spate si eventual portbagajul.
Merita efortul.
toobzz
De ce ai stat cu motorul pornit?Era frig sau se aplica la caldura?Am fost la Den Braven in Iasi si am luat niste preturi:30cm latime/10 M lungime=107 RON, 60cm latime/10 M lungime=214 RON.Acum intrebarea este daca a masurat cineva masina si cati metri patrati are de acoperit(4 portiere pe tabla, portbagaj+oale, haion, podea, plafoniera).Deci stie cineva cat iese masuratoarea?Preturile includ TVA.
sharkky
Pai am stat cu motorul pornit din ambele motive: ers si frig si temperatura la care trebuie aplicata trebuie sa fie cam cel putin cum e in camera (acasa), ca sa zic asa.
Eu cu o rola de 10cm x10m am facut usile de pe fata si cred ca mi-a mai ramas din ea aproximativ 1 m ...
Deci portierele fata au cam 0.9 metri patrati ... Sa zicem ca si alea de pe spate au la fel, ajungem la 1.8 mp ... In rest cred ca ar trebui sa pui mana pe ruleta sa faci o mica masuratoare, orientativa macar.
marius80_eugen
FreeFiber imi place ce ai facut acolo , e o treaba buna , DAR nu este destul de bine orientat difuzorul si apoi nu am vazut lucrarea finala si anume cum vine fata de usa de plastic acolo . Apoi nu as dori nimanui sa aiba treaba in fata de usa la actuator sau la macara .. eu am fost nevoit de doua ori si a fost EXTREM de greu de umblat acolo !
toobzz
Chiar ca ai dreptate Marius..........Cum mai vine fata prinsa acolo?
toobzz
Si continui sa ma intreb........Mai trebuie dat si cu antifon cauciucat sau e de ajuns numai cu Aluband?Vreau sa zic, efectul e destul de bun numai cu Aluband?Intreb pentru ca daca tot ma apuc de treaba acum ca a venit caldura, vreau sa fac un lucru bun si definitiv.
free_fiber
Toob, NU mai trebuie sa dai cu antifon inainte. Antifonul pe care il vezi in pozele mele este de la o lucrare mai veche de-a mea (tot cu scop fono-izolant, dar care a iesit fara efect).

Marius, ai trecut intr-o zi fix prin fata blocului meu, este inconfundabila capota ta biggrin.gif Nu inteleg care e rostul intrebarii "cum mai vine fata de usa?" Vine perfect. Difuzorul l-am pus asa ca sa mai se potriveasca fata de usa, stiu ca nu e indreptat cum trebuie. Sa stii ca si eu a trebuit sa mai intervin asupra usii cand mi-am montat actuator cu 5 fire, dar nu a fost asa de hiper-complicat precum spui tu. Gaura aia patrata din dreptul actuatorului este ca o usita acum (am taiat cu cutter-ul 3 laturi din 4 ale alubantului).


O alta intrebare pt toti forumistii: Care e cel mai bun izolant fonic?
toobzz
Se spune ca Aluband care e mai ieftin si Dynamat care e mai scump.Am vazut Fiber ca ai pus si in interiorul portierei.A trebuit sa scoti cumva geamul sau ce mai este pe acolo?Ma gandesc ca eu am si motorasul de la geamul electric.Si ma gandeam la antifon cauciucat macar pe podea.Dar daca spui ca nu mai trebuie............Inseamna ca efectul e super.
bolidu
Ca si titlul topicului, am si eu o intrebare: cum scoateti voi manivela (care are) de la geam ? Si inca una: daca pun aluband dasta pe capota de la motor merge ? Adica din cauza calduri de acolo e posibil sa cada sau altceva ?
free_fiber
Toob, nu se scoate geamul. Operatiunea este destul de enervanta intr-adevar ca trebuie sa te chinui bagand mana prin gaurile existente. Daca tu ai motoras, poti sa-l scoti cred sa nu te incurce. Nu ma pot pronunta prea mult in aceasta privinta deoarece nu am geamuri electrice.

Bolidu, nu stiu sincer daca va cadea de pe capota, dar nu te sfatuiesc sa incerci. Alubandul e smoala cu staniol smile.gif
Mai citeste pe la sectiunea logan ca acolo s-a pus blana motor.
marius80_eugen
Mamaaa voi va faceti de cap fara mine icon_mrgreen.gif . Ma bucur ca m-ai vazut de curand pentru ca tocmai azi am scos colantul ... sper ca urmatorul sa fie si mai original wub.gif .
1. Eu am Scala si am fost pus de doua ori in situatii limita din cauza sistemului de inchidere/deschidere a usilor . Repet : NU va doresc sa fiti nevoiti vreodata sa scoateti fata de usa cu usa blocata inchisa ! Acum eu am pus insonorizant lichid pe spatele fetei de usa , cea de plastic ! Alubandtul are rolul lui , celalalt are rolul lui .
Ca materiale optime si de specialitate exista Dynamat-ul , Stinger-ul si ca pasta absorbanta exista Brax . Costa de zeci de ori mai mult ca cele autohtone dar isi fac treaba cu brio si odata ce le-ai incercat probabil ca nu vei mai incerca "carpituri " si " romanisme" , dar pana cand vooi avea bani de ceva profesional ... eu ma descurc cu ce pot si cum pot . Intr-adevar nu se compara calitativ Dynamat-ul cu Alubandul desi in principiu ar arata la fel , dar e ca bancul cu "nu tot ce zboara se mananca " .
2. Ce actuator cu 5 fire ca noi avem cu 2 fire ?!? Nu e complicat , dar sa ma apuc acum de exemplu sa schimb un actuator ... mai bine lipesc usa cu super-glue . Odata ce va apucati de treaba trebuie sa va ganditi si la consecinte , altfel multi ar fi sudat acea usa si gata , rezolva problema cu incinta .
3. Toobzz nu te apuca sa dai cu antifon pe podea ca nu mai e "frantuzoiaca lu' bunicu" . Masina face parte din alta generatie si trebuie sa te gandesti ce vrei de la ea cu adevarat si cu ce scop incepi sa faci un lucru inainte sa te apuci de el . NU bagati antifon cauciucat in usi , nici la motor si nici in podea . Nu mai spun ca vre-o 2 sapt miroase ca la lacatuserie in .
masina voastra , dar acolo chiar nu se baga ! Pe podea masina are deja un strat de izolator , din pacate prea gros si care daca ia apa nu se mai ususca in veci . Exista un material care il poate inlocui cu brio pe cel din fabrica , este pe jumatate ca grosime , dar costa vre-o 4,5 mil pt intreaga podea . Este de la Stinger , un fel de expandat cu priprietati magice , dar care isi face f bine treaba , nu este permeabil , adica nu tine apa , nu se condenseaza si e mult mai usor decat izolatorul din fabrica . Sunt cativa care au pus Aluband pe toata podeaua ... cu chinul de rigoare ... are efect , poate intr-un anumit spectru de frecvente de rezonanta a caroseriei e mai bun decat originalul , dar e multa munca si in nici un caz sincer nu cred ca se merita atata munca . Nu uitati ca se si ingreuneaza masina cu toate aceste "imbunatatiri" . Ideea folosirii anumitor materiale profesionale este ca se pune exact cat trebuie unde trebuie si are efect maxim garantat . Acum trebuie sa incercati pe proria piele ca eu nu va trag de maneca , eu fiind unul dintre cei care se descurca cu ce poate deocamdata .
4. Bolidule : ce are de-a face manivela de la geam ? Pai maneta de deschidere a usii cum am scos-o ??? Pur si simplu se izoleaza imprejur si acolo se decupeaza ...
5. Mai astepta si tu putin sa vina caldurica si vedem ce vom face la motor . NU recomand sa pui pur si simplu Aluband pe capota ... si DA este foarte posibil ... si crede-ma ca ce ramane in urma Alubandului este COSMAR !!! Eu am murdarit din greseala putin fata de usa cu negreala de la el si chiar cu putina smoala de la insonorizant ... Arata ca la tarani pana a venit un prieten cu ideea sa incerc cu diluant ... a mers super , s-a albit putin fetele de usa in acele regiuni untre trebuia frecant , dar apoi am spalat repede cu detergent de geam si apoi silicon de plastic si totul e ca nou . Eu am ales alte variante pt capota ...
6.Fiber : nu se scoate nimic , de ce scoateti ceva ??? Se lasa geamul inchis complet si incet se pun fasii in interiorul usii , dar cu grija . Mare grija sa nu va taiati in tabla usii sau in ne-finisajele de acolo !!!! Sa va luati si niste braduti de rezerva !!!
E mai simplu la electrice decat la macara ca sunt mai putine piese oricat de ciudat ar parea .

Pentru alte intrebari si raspunsuri , curiozitati si aplicatii va astept pe PM !

P.S. Rog sa dati topicurilor nume sugestive !!!
bolidu
Marius Eugen ma refer la manivela de deschidere al geamului, banuiesc ca daca dai fata de usa jos automat trebuie s-o dai si pe aia si cum intreb eu huh.gif
cristio_79
Pur si simplu tragi de ea cu forta.
bolidu
Am incercat mi-am rupt degetele .... alta metoda nu mai este ??
pastrama
Nu prea exista...doar sa bagi o surubelnita ceva la baza ei, sa faci o parghie. Da ai grija sa nu strici fata de usa.

Sau apeleaza la cineva cu maini mai puternice. smile.gif
wind
marius ziceai ca nu doresti la nimeni sa aiba usa inchisa(blocata)... o am eu pe cea din spate.. sa ma apuc sambata de ea sa vad cum o deschid. nici de afara nici din interior nu merge , se simte la mana ca a sarit ceva pe acolo. mult succes
marius80_eugen
Bolidu incearca sa incalzesti putin cu ceva zona si poate chiar cu un WD40 ... uneori merge si la plastic .
Iulian - deschizi usa cealalta , desfaci incet bancheta si o scoti pe acolo , desfaci orice surub gasesti la acea usa si apoi incepi incet sa tragi din lateralul care se deschide al usii , ca acolo sunt braduti . Apoi incet , incet desfaci toata fata de usa . Nu uita sa defaci si surubul de la plasticul negru de unde deschizi usa pe interior , apoi tragi tare de manerul de la geam . Incet verific ce se intampla in interior ... si actuatorul . Sa verifici si pozitia tijei de protectie copii . Mare atentie si cu desfacerea si instalarea la loc a plasticului anti-apa in masina din usa . Bafta !
bolidu
Si ce ar fi acest WD40 ?
cristio_79
Este un spray.Se gaseste in supermarketuri,benzinarii etc.Este albastru cu galben si are diferite intrebuintari.Curata mizeria,elimina zgomotul,degripeaza asamblari ruginite etc
marius80_eugen
Corect ... chiar ma mir ca nu stii de el ... ar fi alaturi de trusa de scule cel mai bun prieten . M-a salvat de multe ori si ma gandesc , ca daca as fi stiut de el la timp poate as fi salvat vre-o 2 etrieri si un piston de frana la vechea berlina .
benkenobi
intrucat WD 40 nu contine lubrifiant, dupa folosirea degripantului mentionat, la remontarea pieselor se va utiliza obigatoriu un lubrifiant daca vreti sa le mai demontati vreodata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.