Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul merge neregulat!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
cbrana
Oameni buni,

de doua zile am probleme , altele decat cele de zi cu zi:
parca ' tusheshte ' teava de eshapament, iar daca deschid capota se observa nishte trepidatii accentuate ale motorului, ca sa nu mai zic ca la relanti, scoasa din viteza ' tremura ' schimbatorul de-l iau toti dracii.
Am crezut ca e de la benzina, am mers in peco si am pus ce-a mai adevarata benzina dinoferta (in zona la mine am numai Petrom) , dar tot asa face.
Mi-a spus cineva ca ar fi vreun injector infundat. Cea mai mare problema e ca singurul service autorizat e la cca. 150 km. Are rost sa ma duc pana acolo sau se poate rezolva si altfel.
Care-i pericolul sa mai circul cu ea in conditiile astea, se poate strica ceva ?

Am o Europa din august 2002 cu 14200km la bord, si pana acum n-am avut nici o problema cu motorul. Acuma e mai puturos, nu ai trage ca si inainte.

Please help me !!
ce sa fac ?

Merci anticipat.
BBC
Dupa simptomele prezenate eu iti pun diagnosticul: injector (injectoare) infundate. Poti incerca sa folosesti un aditiv pentru curatarea injectoarelor, desi eu l-am folosit aproape 350 km si tot nu mi s-au desfundat. Cel mai bine ar fi sa mergi la service sa ti le curete.
Anonymous
frate e de belea



eu am avut aceeasi problema si ca si tine am crezut ca e benzina ......nu era , am pus benzina de la diferite benzinarii si nimic



am crezut ce e din filtru , l-am curatat , nici de acolo nu era



pana la urma m-am hotarat sa merg la service , aceeasi problema ca si a ta era distanta mare de aia am asteptat mai mult



la service ce sa vezi , cand la zic la astia ca tremura motorul mai mai sa se opreasca, cica stim de la ce e ,......e de la busonu de benzina cica nu se mai aeriseste ca cica sa unflat nustiu ce garnitura acolo , imi scot aia garnitura si ........tot facea .



pana la urma se hotarasc sa o puna pe calculator ...........si ala da verdictu , bulita sonda de oxigen (lambda ) in amonte .(chestia aia de pe galeria de evacuare , o s-o vezi tu ca intra niste fire in ea)



o anuleaza si tot asa facea , apoi se gandesc sa o inlocuiasca cu un noua , sunt in garantie ....si ce za vezi masina nu mai face ......



asha ca e groasa .........si e si scumpa sonda aia .....1.5 mil cred



asa ca dute la sevice rapid .



bafta
Anonymous
Mai intii de toate verifica filtrul de combustibil care se afla sub masina, in dreptul puntii spate e o chestie neagra cu doua mufe.



Se scot mufele, se scurge filtrul, si se sufla (cu aer comprimat) bine de tot.



Dupa ce il montezi, pui contactul, si il iei de trei ori (sa se stinga ledul rosu din bord de fiercare data) pentru a amorsa filtrul de benzina.



Dupa care pornesti motorul, daca tot persista, iti recomand sa te duci la un dealer de skoda sau vw, si sa iti cureti injectoarele. Nu te duce la un dealer DACIA caci nu am auzit sa le curete calumea vreunu.



Daca tot persista se prea poate sa ai un martor dus (fie la sonda Lambda) fie altul, si trebuie testata cu calculatorul.



Tot ce ti-am recomandat, nu are ce rau sa iti faca la masina, ba chiar este recomandat sa ii mai faci din cind in cind o curatare atit la filtru cit si la injectoare.
BBC
QUOTE
Se scot mufele, se scurge filtrul, si se sufla (cu aer comprimat) bine de tot.  

Nu crezi ca prin suflare cu aer comprimat (care de obicei are presiuni destul de mari) se poate deteriora hartia din filtru?
Anonymous
La suflarea cu aer comprimat, se poate regla presiunea, deoarece comprimarea se face intr-o butelie. De obicei se foloseste o presiune de maxim 3 atm.



Poti sa il sufli si cu 8 atmosfere dar nu cred ca vei gasi asa usor 8 atm. In lipsa de aer comprimat poate fi suflat cu pompa auto pe care o cumperi eventual inainte. Sau poti sa apelezi la o vulcanizare.....



Sau poti sa te duci la service, sa il sufle ei .... tot cu aer comprimat, eu ma gindeam la o solutie care exclude alte cheltuieli ( a se citi spaga).
alex
Cineva zicea pe aici ca masina, daca se defecteaza sonda lambda, merge la niste parametrii din fabrica (ceva in genul bios default) asa ca nu cred ca pb. este de la sonda. Cel mai probabil ese vre-un injector infundat. Incearca cu o solutie de curatare dar intr-o concentratie mai mare (de exemplu un flacon la jumatate de rezervor de benzina) si da-i niste "forje".

Agop, filtrul de care vb. tu este altul decat ala care se schimba la 20.000? Daca nu, de ca sa-l curete si nu sa-l schimbe?
Anonymous
Alex, ala e care se schimba la 20.000 km, dar omul zicea ca e la 150 km de service. Si daca nu gaseste, de aia am spus sa-l sufle, iar daca e de la filtru, poate sa il si schimbe.
Sergiu
Mie la service mi-au spus ca nu recomanda "purjarea" injectoarelor, pentru ca au avut cazuri in care s-au bulit. Creste consumul (si puterea), dar nu a reusit sa ia testul de gaze la ITP. Naspa treaba!



Am umblat si eu destul cu masina la ei pentru ca nu-mi trage. Numai ca la mine nu tremura prea rau, all it's fine, doar ca uneori nu trage (de loc), iar in rest trage, dar parca nu cum trebuie. Nu are pic de "nervi". Asta mai ales la turatii sub 3000, dar si pe acolo sunt diferente de la ocazie la ocazie.



Verdictul de la service a fost "totul e ok, merge bine masina". Si "expertul" a zis la fel. Calculatorul nu a gasit nimic. Compresia buna. Solutiile de curatat inj. nu ajuta. Mers cu sonda lambda scoasa - tot nu trage. Consumul e ok. Simt ca innebunesc.

Ieri i-am dat forje intr-a 4-a, am mers bine cu ea turata spre 5000. Parca si-a mai dat drumul putin. Dar are un nou tacanit (probabil jocul la supape).



Revenind, daca s-a intamplat asa de brusc, de la o alimentare, si merge atata de rau, probabil ca e un injector. Am inteles ca se pot si bloca, si atunci merge 100% in 3. Testul cu scosul fiselor pe rand ar putea fi concludent in cazul asta (la mine nu indica decat ca lucreaza toti 4 cilindri).
cbrana
am schimabt filtrul de combustibil la 10.000km, iar acuma am 14.200.

Am vb cu cei de la service si mi-au zis sa trec pe la ei abia saptamana viitoare luni ca responsabilul cu garantia e la Pitesti.

intrebarea mea este:



ce se poate intampla rau la mashina daca mai circul cu ea asa pana ajung la service, zilnic fac cam 30km (acasa-serviciu-banca...etc). ?
Liviu
Tremuratul motorului poate veni de la trei cauze (asa vad eu lucrurile):

1. nu ai aprindere pe unul dintre cilindri (bujiile)

2. nu ai alimentare pe un cilindru (injectoarele)

3. sonda lambda e murdara (caci defecta e mai putin probabil)



Cum se verifica:

1. se scoate pe rand sufa de la cate o bujie .. daca motorul tremura mai tare inseamna ca bujia e buna .. daca nu e nici o schimbare in functionarea motorului .. ala e cilindrul cu probleme . Atentie sa nu te curentezi .. adica cu o mana scoati mufa .. cealalta o tii bine pe langa corp .. nu te atingi de partile metalice ale caroseriei smile.gif. Daca totusi te "inteapa" nu te speria .. nu iti face rau (sa nu ai peace maker) .. am inteles ca ajuta la reumatism smile.gif ..



Odata ce ai identificat cilindrul cu probleme scoti bujia si daca nu e in regula le schimbi pe toate 4 (un set e in jur de 150Klei).

Daca bujia e in regula inseamna ca trebuie sa treci la verificatul injectoarelor care din nefericire se face in service. Deci eu vorbesc de VERIFICAT nu de CURATAT ... daca este necesara o curatare .. atunci asta e ..



Daca nici bujiile nici injectoarele nu au probleme va trebui sa iti cureti sonda lambda (tot in service), eventual sa o schimbi cu totul (in garantie).



Cat despre filtul de benzina .. merita schimbat (150Klei).



Eu unul imi schimb si filtrul de benzina si cel de aer la fiecare revizie ... si nu asa cum zic ei in carte .. la fiecare 20 KKm. Eu zic ca pentru cca 300Klei in plus la fiecare revizie unde nu trebuie schimbate filtrele se merita ...





Bafta multa si cat mai putine probleme smile.gif
cbrana
am fost la un 'meseriash' in dacii si mi-a verificat injectoarele (treaba aia cu scosu pe rand a nu stiu ce ... smile.gif ) .. si a ajuns la concluzia, de fapt am vazut cu chii mei ca o bujie nu functioneaza cum trebuie, adica , cand a scos-o n-a inceput sa temure motorul.

Revin cu intrebarea:

POATE SA AFECTEZE MASHINA INTR-UN FEL DACA MERG CU EA IN SERVICE ABIA IN LUNI? (ca numa' atunci vine responsabilul cu garantia) ... adica daca circul in continuare cu ea asa ?
Liviu
Da .. iti afecteaza catalizatorul sad.gif ... benzina din acel cilindru nu va arde (sau va arde partial) si va fi evacuata asa cum e ea. Chestia asta va "inebuni" catalizatorul.

Ce iti recomand eu .. mergi si cupara-ti un set de bujii de DSN ... nu sunt scumpe (cca 150Klei setul) si inlocuieste-le ...
Sergiu
Parerea mea este ca afecteaza, pentru ca motorul nu are un mers echilibrat. Sufera socuri, nu stiu exact ce sa zic, dar de folosit sigur nu ii foloseste. Poate nu e nimic grav



Eu personal as incerca sa o menajez, sa nu circul cu ea. Sper ca un faci tu aia 150 de km... (mai stii, poate isi revine daca faci asa un drum. :wink: )
Sergiu
Eu zic ca are omul un injector blocat/infundat. In acest caz, degeaba schimba bujia cu pricina. Si gandeste-te ca simpomele sunt aceleasi, daca nu iti merge o bujie sau un injector.



Ok, ca o ultima solutie, se poate face si asta. Sau sa schimbe intre ele doua bujii si sa vada daca se muta problema la alt cilindru.
BBC
Atunci cand avut injectorul infundat, acesta se manifesta doar sub 3000 rpm La relanti, daca faceam testul cu fisa imi schimbam degeaba bujiile.
Sergiu
QUOTE
Atunci cand avut injectorul infundat, acesta se manifesta doar sub 3000 rpm La relanti, daca faceam testul cu fisa imi schimbam degeaba bujiile.


Imi spui te rog si mie cum se manifesta cand aveai inj. infundat(e)? Asa o descriere in 3-4 randuri. Cand le-ai curatat, cum, unde (nu neaparat service, dar era de Dacia?), cum a evoulat masina pe urma, daca ai facut test de gaze etc.
BBC
Dupa aproximativ 10 km de la un plin am simtit ca masina(motorul) tremura sub o anumita turatie. La relanti, daca mergi in spate, se aut rateurile (prost zis rateuri; de fapt gazele care ies din toba de esapament nu mai formeaza un curent continuu ci intrerupt). La turatii peste 3000 rpm motorul mergea bine. Am cumparat, de la prima statie de benzina aditiv pentru curatat injectoarele, dar dupa aproximativ 350 km nu s-a simtit nici un efect. A doua zi m-am dus a service unde au constat ca un injector era infundat si altul urma. Service-ul este autorizat Dacia. Dupa curatare parca a tras mai bine (poate fi un efect psihologic). Cand s-au infundat aveam, parca 20.000 si tot timpul am folosit, pana atunci, aditiv de curata injectoare.
cbrana
Si la mine se manifesta la turatii reduse (nu v-as putea spune exact pentru ca n-am turometru). daca o ambalez, se reduc simtitor trepidatiile
AL
Legat de intrebarea ta, daca e bine sau nu sa mergi cu ea asa, parerea mea este ca NU ESTE BINE!!!... singurul drum sa fie la service!...unde primul lucru trebuie sa fie verificarea pe computer!!!... in rest subscriu la ce a zis Liviu.
cbrana
i-am pus nishte aditiv pentru curatzarea injectoarelor si parca si0-a mai revenit (sau e doar efectul psihologic). Acu' nu mai trebe sa o turez asa de mult ca sa schimb intr-o treapta superioara, si la relanti nu mai tremura asa de tare, iar tzeava de eshapament nu mai 'tusheste' asa de tare.

Sa fie oare un semn bun ?

Fara mashina sunt un om mort ... Pana ajung in service o sa fac cam 250km in total, cu tot cu drumu pana acolo.. sper sa-si revina ... da' oricum am de gand sa-i fac o verificare...



Merci mult pentru raspunsuri ...

S-aveti grija de voi !
Liviu
MI-am adus aminte ... de o metoda de curatare injectoare foarte eficienta smile.gif ..

FORJA ... mergi pe un drum drept .. incearca sa apesi putin mai tare pedala de acceleratie .. in sensul ca incearca sa ii dai turatii de pana la 5000 rot/min ... pentru un minut-doua ... ai sa vezi ce efect "inviorator" are asupra motorului .. mai ales acum ca ai pus si solutie de curatat ....
AlexV
cbrana, eu zic sa nu rupi motorul inutil. credema sunt patit de multe ori cu injectoarele. forja are efect daca pe injector s-au depus reziduri de la ardere, care se distrug daca creste temperatura. putin probabil sa fie de la bujie. cel mai bine e sa schimbi doua intre ele cum a mai zis cineva.

daca e injectorul si nu bujia nu prea are ce sa se strice la masina daca mergi mai calm. cand te duci la service sa iti curete cu solutie, nu suflate ca daca se strica un oring de la un injector e 300k. si am impresia ca sunt cate doua pe injector.

gaseste timp pentru service ca altcineva nu are ce sa iti faca.

nu te duce la service scump ca nu fac nimic diferit decat aia dacia. aparatul e universal. REPET sa nu le dea jos de pe masina, decat daca nu a mers cu solutie.

in bucuresti operatia costa cam 650k lei.



ceva e gandit prost la rezervor cred. adica cum sta pompa in el. la cielo pe care le am nu s-a intamplat niciodata si am pus cea mai proasta benzina posibila. si scenicul care e aproape identic doar ca are motorul un pic mai mare nu a patit niciodata. doar dacia asta nenorocita face asa.



daca ai de mers cu masina mergi da linistit. nu ii da forja ca nu merge. trust me. si nici cu un flacon de curatat inj pe rezervorul gol nu merge.

SERVICE
AlexV
liviu, eu am pus buji DENSO 420k. nu cred ca e vreo dif. doar ca m-au secat. sad.gif
cbrana
Am schimbat doua bujii intre ele, dar problema a ramas la acelasi cilindru.

Am schimbat si 'fisha' care duce de la injector la bujie, dar tot asa.

SERVICE scrie pe ea .... smile.gif

Asta e ...
razvan911
eu zic sa faceti asa:te duci frumos la orice service renault,desfaci injectoarele ,le dai la curatat(ultrasunete+substante si ce mai baga acolo) si sunt ca noi.eu fac treaba asta odata la 10.000 km si motorul merge super.ganditi-va numai la ce benzina bagam in masina

toata distractia costa 1,6 milioane dar eu zic ca merita macar o data pe an
bogdan_o
Razvane, e prea desa curatarea injectoarelor la 10.000 km prin metoda descrisa de tine. Eu, preventiv, bag la 3-4 mii de km un flacon de solutie de curatat injectoarele. Dezavantajul va fi insa ca mi se va duce catalizatorul mai devreme. Insa eu am oroare de service si de a-mi scoate aia injectoarele de pe masina. Mai ales ca e o treaba de finete, nu de ciocan si ranga cum sunt astia obisnuiti.
MariusWsW
Poti curata injectoarele si singur.Cumperi o sticla de DECARBUSOLV sa simplu benzina si dai intai filtrul de aer jos.Rampa are 3 furtune cu benzina.Scoti - de la borna si te apuci de treaba.Cu un imbus mic dai cele 2 suruburi care tin rampa cu injectoarele Jos.Scoti rampa cu grija si vor iesi din moator cele 4 inj cu pricina.Iei 1 bucata siringa mai mare si te apuci din nou de treaba.cu 2 fire care au la capete varnisuri facute de tine din invelitoare de cablu putin mai gros,conectezi firele la borna.Nu are importanta cum Cand se deschid inj fac un tacanit.Nu se pot strica.Am uitat.Se scot cele 4 sigurante de tabla de la baza de sus a injj si apoi scoti inj de pe rampa.Cu grija sa nu strici o-ringurile.Cu siringa bagi soluti sau benzina si repeti de mai multe ori la sf.bagi compresorul pe ele.ARENTIE la montare.Pui mai intai pe fiecare o ring putina vasililna ca sa alunece mai usor.Nu are cum sa scape compresie fiindca ar trebui sa sara benzina mai intai.Apoi le pui in ordina inversa sacoaterii si totul va fi ok daca ai inj infundate.Dai de veste dupa ce le cureti.





Spor la treba.Toti fac la fel in service-uri
razvan911
FIECARE FACE CE DORESTE

EU ASA FAC laugh.gif
clr
Sigur e ok sa folosesti Decarburol? La berlina stiu ca atunci cand curatam carburatorul, primul lucru pe care trebuia sa - l fac era sa scot jigloarele (sau cum dracu' se scrie) pentru ca altfel se decalibrau (scria asta chiar in instructiunile de pe cutia de Decarburol). Abia dupa aceea "spalam" carburatorul.
DomnulK
QUOTE
Dupa simptomele prezenate eu iti pun diagnosticul: injector (injectoare) infundate. Poti incerca sa folosesti un aditiv pentru curatarea injectoarelor, desi eu l-am folosit aproape 350 km si tot nu mi s-au desfundat. Cel mai bine ar fi sa mergi la service sa ti le curete.




Dupa ce pui aditiv de curatat injectoarele, nu mergi cu ea la 2000 de ture...o forjezi shi tu pe la minim 3500...ca sa aiva cat de cat efect,mergi cu ea asa turata pana ce faci din nou plinul....



Daca ii pui aditiv shi nu o arzi pe coaja.... il pui degeaba<mai dai si bani aiurea!
bogdan_o
Singura solutie DIY acceptabila e turnatul unui flacon de solutie de curatat injectoarele in rezervor si turarea motorului. In rest, chestiile cu scosul rampei si curatatul cu seringa nu se merita. Mai bine te duci intr-un service sa-ti faca treaba asta. dai un ban, dar nu risti nimic. Decat sa-ti decalibrezi injectoarele mai bine asa. Asta cu seringa o faci daca ramai in pana pe undeva si chiar nu mai ai alta solutie.



In ce priveste Carburol-ul sau Decarbusolv-ul, se exclud din start, motivul fiind cel spus de Clr.
clr
Am patit - o si eu: exact 29.000 km, manifestarea exact cea descrisa in acest topic: tremurat, rateuri. Cauza : injectoare infundate, mai mult ca sigur de la benzina. Nu stiu daca avea rost sa readuc topicul asta la viata dupa atata timp, dar am primit o informatie si recomandare la service care zic eu ca e de luat in seama:

cei de la service mi - au spus ca probabil le desfund degeaba daca nu schimb si conducta de alimentare cu benzina (care evident este dupa filtrul de benzina): cauza: din cauza materialului prost, conducta se exfoliaza si "zvarle" un fel de aschii care infunda injectoarele (buba generala la DSN dupa un anumit timp). Acesta se pare ar fi si motivul pentru care la Solenza conductele sunt de plastic.
Cele de Solenza nu se potrivesc pe DSN, insa mi - au indicat un magazin de unde am cumparat conducte de Cupru.
Asa ca daca aveti injectoare care vi se infunda imediat dupa ce le - ati curatat, aveti si acest aspect in vedere.
Adrian_Solenza
Hmmm.... Asa am eu... Le-am curatat in service la Cobalcescu si parca tot la fel face... Oricum, are 93.000 si este a firmei! Imi aduc aminte cu drag de clipele cand dadeam fum la TDI-uri simple! sad.gif
Acum ma face si un Punto de 1.2 sad.gif

Ma duc sa le curat din nou!
clr

Ai schimbat fisele pana acum? Ca din cate stiu eu cam atat e durata lor de viata. Un mecanic mi - a spus ca daca fisele sunt duse dau simptom de injectoare infundate.
laque
a nu te duci la vulcanizarea de pe colt in aparatori MASTER HYPERION SERVICE ca baietii de acolo iti echilibreaza ca draq rotile si mai ti le si zgarie pe deasupra si daca nu dai spaga data viitoare au ei grija .CRED CA SANT CEI MAI INCOMPETENTI DIN BUCURESTI
ghitza
Am un set de fise pentru SN,SLZ LGN marca beru daca intereseaza pe careva sunt ca si noi,astept pe PM cine doreste
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.