Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se urca dealu' cu Loganu'?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
maddriver
In primul rind nu rideti va rog. Am carnetul de vreo citiva ani dar nu am condus prea mult. Cele mai multe drumuri sint Alba-Iulia - Cluj-Napoca si retur. Intrebarea mea suna astfel: cum se urca Feleacul cu un Logan 1.4 MPI (5000Km la bord, o persoana, adica soferul, fara bagaje)? Daca ii dau a III-a, parca ar vrea a IV-a, daca ii dau a IV-a, parca vrea a V-a, dar a V-a e deja prea mult pentru motorasul de 1.4. Eu urc Feleacul (venind dinspre Turda) in viteza a IV-a la 2500-2800-3000 rpm. Pe autostrada Turda-Cluj mai este o portiune de panta destul de lunga si dificila pe care o parcurg cu a IV-a la aprox. 2800 rpm. Chestia e ca nu stiu daca e bine sa urc cu motorul turat constant la 2800-3000 rpm pentru citeva sute de metri. Daca era diesel era altceva. Credeti ca fortez motorul inutil? Ultima data am prins pe Feleac un Logan 1.4 ca al meu si am zis hai sa ma tin dupa asta sa vad el cum face... Nu am putut sa stau prea mult in spatele lui. Tipul asta ori mergea cu a III-a la 2000 rpm. ori cu a II-a la... cine stie cit. Asa ca l-am depasit. Deci, astept niste sfaturi din partea unor soferi mai experimentati care eventual au tot Logan 1.4. Vreau sa-mi spuna cineva: "ba stai ca-i Dacie nu Porsche" si un sfat in legatura cu treapta de viteza si rpm. Va multumesc!

P.S. Cum ajung unii cu Loganu' 1.4 la 4000-4500 rpm ca io inca n-am trecut de 3000?
argon
Cu a treia la 4000 rpm se urca, ca sa ai vlaga, da-i in gusa, ca d'aia e motor sa se tureze.
adostar
Da-i fara frica cu a treia ca doar e motor de turatie !
maddriver
Mai mie mi-e frica sa trec de 3000 rpm. intr-a III-a. Poate ca intr-a V-a i-as da.
argon
Da' de ce tie frica? blink.gif
SiloS
A te lauda ca urci un deal cu o treapta de viteza superiora la talpa este o greseala foarte intalnita in randul conducatorilor auto . Grupul de soferi recomanda parcurgerea unei rampe intr-o treapta de viteza inferioara , cu motorul putin mai turat . Spre surprinderea ta nu vei fi nevoit sa calci acceleratia la maxim .
maddriver
Oameni buni, eu nu ma laud, ci va cer un sfat. Deci intr-a IV-a la 3000 e prea solicitat motorul... Voi ziceti sa urc intr-a III-a la 4000 rpm. Sinteti siguri? Ca de la 3000 rpm incepe sa cam urle motorul.
argon
Sa vezi cum urla la 5500 naughty.gif
Kunt
Omule, de-abia la 3000 rpm are cuplul maxim, da-i mai tare fara frica ca mai rau o strici asa...


axabrt
Pentru linistea ta, daca motorul e cald, poti sa urci cu orice turatie intre 3000 si 5500.
merge si a 3-a cu 3000. cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare...Poti sa urci dealul si cu a 1-a, si cu toate treptele. Ce nu ai zis tu a fost viteza cu care vrei sa urci...

radmasa.gif cum ajung unii cu loganu la 4000 rmp.
APESI CU FORTA PEDALA ACCELERATIE, DE PREFERAT IN TREPTELE 1,2
Sa vezi ce repede ajungi la 6000!!!
Numai sa fie motoru cald, ca altfel nu e bine.
argon
sa urci tu feleacu cu a cincea !

cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare blink.gif ce treaba are cuplul cu treapta de viteza?
maddriver
Sa ma intelegeti si pe mine... as vrea sa menajez motorul pe cit posibil. Dupa ce urci Feleacul de vreo 20 de ori cu a III-a la 5500 probabil ca... ceva crapa pina la urma sau poate se uzeaza motorul mai mult decit ar fi nevoie. Acuma pa bune... cei care mai aveti Loganuri chiar ii dati pina la 5500??
adostar
Urci cu a cincea dar trebuie sa ai motor 5000cmc biggrin.gif,

P.S. Mai bine turat decat subturat, mai ales la deal.
axabrt
pai ziceam si eu...de exemplu eu nu pot sa dau scart in a III-a.
Da in a I-a pot. deci cuplu e mai mare ???

pe de alta parte, oi fi eu sadic pe banii mei, daca imi place sa merg turat cu masina. adica singurul lucru care se intampla e ca consumaaaaa....
in rest merg frecvent in 4000 de ture si nu s-a stricat nimic pana acum.
argon
QUOTE(adostar @ 12 Mar 2007, 13:43)
P.S. Mai bine turat decat subturat, mai ales la deal.
*





da, cu cat e mai turat presiunea la ulei e mai buna.

QUOTE(axabrt @ 12 Mar 2007, 13:44)
pai ziceam si eu...de exemplu eu nu pot sa dau scart in a III-a.
Da in a I-a pot. deci cuplu e mai mare ???


*



Stii cum functioneaza (si ce rol are) o cutie de viteza? huh.gif
Fygaro
Nu te teme sa o turezi mai mult de 3000 RPM ca nu ai ce sa strici la el, e un motor de turatie, si in concluzie pentru a scoate putere din el e nevoie sa o turezi si mai mult de 3000 RPM. Eu de exemplu daca am nevoie de viteza si demaraj mai rapid ma duc in treapta a 3-a pana la 4200 - 4700 Rpm dupa care i dau a 4-a altfel se va simti ca trage motorasul. cool.gif
einstein1984
QUOTE(argon @ 12 Mar 2007, 13:41)
sa urci tu feleacu cu a cincea !

cu cat treapta e mai mica, ai cuplu mai mare   blink.gif  ce treaba are cuplul cu treapta de viteza?
*


Cu cat treapta e mai mica, cuplul la roata e mai mare!
axabrt
nu prea. eu stau pe scaunul soferului si schimb vitezele.
Are mai multe pinioane care angreneaza cu axul motorului.
si cand ramane fara ulei e de rau...

Uite. n-om fi toti einsteini dar asta am vrut sa zic
Cu cat treapta e mai mica cu atat cuplul la roata e mai mare...
acu ati inteles?
maddriver
QUOTE(Fygaro @ 12 Mar 2007, 14:49)
Nu te teme sa o turezi mai mult de 3000 RPM ca nu ai ce sa strici la el, e un motor de turatie, si in concluzie pentru a scoate putere din el e nevoie sa o turezi si mai mult de 3000 RPM. Eu de exemplu daca am nevoie de viteza si demaraj mai rapid ma duc in treapta a 3-a pana la 4200 - 4700 Rpm dupa care i dau a 4-a altfel se va simti ca trage motorasul. cool.gif
*


Bine, dar daca merg la 4000 rpm. la deal 1km. nu iese fum? mellow.gif
argon
ba da, iese fum din cuplul de la roata blush.gif
axabrt
auzi, suferi cumva de sindromul daciei 13xx din 19xx toamna ?
Motoru asta e totusi cu 30 de ani mai modern.
Si fum o sa iti iasa pe esapament ...
Ca doar nu mergi cu ambreiajul apasat ?
argon
ce-ai bre ca pana si dacia 1300 din 1900 toamna merge lejer la 5000 rpm. rolleyes.gif
maddriver
No bine, am prins ideea. Adicatelea sa urc Feleacu' cu a III-a la 4000 rpm. si sa nu-i dau a IV-a la deal ca nu-i bine. Corect? Dar daca eu pina acuma am mers cu a IV-a la deal s-o fi gatat ceva pe la motor?
argon
poti sa-i dai si a patra in zonele cu drum drept daca nu simti ca motorul se chinuie, in curbe viteza e prea mare pentru a patra, invata sa simti ce vrea motorul.
maddriver
Ok. Va multumesc mult pentru sfaturi si pentru promptitudine. wink.gif
sefu_alx
rampa se urca cu treapta in care in mod normal ai cobora-o
Fygaro
Mai prietene tu ai impresia ca motoarele astea is din plastelina? nu prea ai cum sa termini asa usor un motor , poate daca mergi cu el fara ulei sau stiu eu, benzina proasta. baga picioru in ea fara frica. sunt destui soferi mai noi in ale condusului, si daca ar fi sa o ei dupa asta ar insemna ca jumate din logane ar avea deja motoru varza. Oricum faci cum vrei. ideea e ca motorul se simte mai bine daca e putin mai turat decat sa incerci sa urci o panta cu el subturat. Eu cred ca motorul va avea o viata mai lunga daca ei in calcul de ce si s-a spus pe aici, fata de cum il exploatezi tu. rolleyes.gif
maddriver
Am zis. Ii dau in gusa cu prima ocazie.
argon
QUOTE(sefu_alx @ 12 Mar 2007, 14:05)
rampa se urca cu treapta in care in mod normal ai cobora-o
*




Si daca obisnuiesti sa cobori cu a cincea ? blink.gif
marksman
Regula proprie: daca scade turatia sub 2000 rpm schimb o treapta mai jos.
Kunt
QUOTE(maddriver @ 12 Mar 2007, 14:01)
Adicatelea sa urc Feleacu' cu a III-a la 4000 rpm. si sa nu-i dau a IV-a la deal ca nu-i bine. Corect?


Nu aplica totul mecanic, incearca si tu sa simti masina si drumul...




nh1980ro
Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e ok. Daca scade turatia ii dai a III-a, a II-a etc. Aici mai e si o chestie de demaraj, adica viteza cu care incepi sa urci rampa respectiva. Daca urci un deal cu motorul turat in jurul cuplului maxim (3500rpm) ai sansa sa urci cu viteza in care erai (aIV-a, a V-a etc.), dar daca incepi sa urci cu 2000rpm ai sa ai nevoie la un moment dat sa bagi intr-o treapta inferioara.
Pentru un consum normal, turatia e bine sa fie intre 2500-3500 rpm la deal(cuplul maxim e pe la 3500 parca). Depinde si daca vrei sa depasesti, etc. Dupa mai multe mii de km cu masina o sa te prinzi dupa sunetul motorului ce viteza vrea.
R@du
QUOTE
Voi ziceti sa urc intr-a III-a la 4000 rpm. Sinteti siguri? Ca de la 3000 rpm incepe sa cam urle motorul.


Daca insonorizezi loganul n-o sa mai urle. biggrin.gif
sefu_alx
QUOTE(argon @ 12 Mar 2007, 14:14)
Si daca obisnuiesti sa cobori cu a cincea ? blink.gif
*



pai nu e bine,ca frana de motor intra 5-a e foarte slaba,si trebuie sa folosesti frana de picior indelungat

coboara o panta in treapta a 3-a, in frana de motor si baga a 5-a sa vezi ce se intampla( sau a 4-a..)
argon
QUOTE(R@du @ 12 Mar 2007, 14:32)
Daca insonorizezi loganul n-o sa mai urle. biggrin.gif
*





auzi..cand am luat eu Dacia acu 11 ani cum am ajuns acasa a fost intoarsa pe o dunga, si facuta ca la carte pe dedesubt, prin aripi, in usi, etc. S-a pastrat traditia si la Logan? Pai de ce naiba iti iei masina noua in 2007, sa completezi la ea ce trebuia sa se faca din fabrica?
R@du
N-are legatura faptul ca e NOUA, cu faptul ca mai trebuie completat ceva pe la ea ( si aici ma refer la partea de insonorizare).
La faza cu traditia, se pare ca din pacate s-a pastrat, cu toate ca e "by Renault".
IsNa
OK, departe de mine sa sustin subturarea motorului, dar sa afirmi ca la 3000 e subturata e ridicol! Acolo are cuplul maxim, deci acolo "se simte" cel mai bine. Chiar nu are sens sa urci cu cu a 3-a la 4000 rpm.

Eu conduc acelasi motor in alta coaja (DSN) de 100.000 Km, si motorul merge (mai bine) ca in prima zi. Eu o consider subturata doar sub 2000, acolo nu merg, dar chiar si in a 4-a sau a 5-a, tot ce-i peste 2500 e OK pt ea.

Pacat de confortul acustic sa mergi cu 4000, plus ca de acolo nu mai poti accelera prea mult, si iar trebuie sa schimbi.
minny
Asa cum se zicea trebuie sa inveti sa simti masina. Eu consider sun 2200 de rotatii mi se pare ca motorul se chinuie asa ca retrogradez. Iar cu turatia urc frecvent pana la 4000 mai ales in depasiri.
Ce ma mir e ca postul asta nu a degenerat, desi cam seamana cu topicurile care intrebau cum se porneste loganul si treburi asemanatoare smile.gif
Kojak
eu am urcat feleacu' (dus-intors) cu lgn din semnatura cu tr. III si IV cu 4000-4500rpm motorul si masina s-au comportat o.k. cool.gif
...si apropos, chiar nu "urla" motorul, mai degraba cere... wink.gif
bloodem
eu urc dealurile cu viteza a 3a in 2000 rpm (am diesel) si este excelent, se simte ca motorul nu e chinuit, deci daca tu ai benzinara (care parca avea cuplul maxim la 3000-3500) ar trebui sa urci tot cu a 3-a (mai ales daca e un deal mai abrupt) la turatia de cuplu maxim.
josefumi
Dealul Feleacului poate fii urcat cu un Logan de 1.4, doar cu soferul in masina, in viteza a IV-a pe la 3000 de ture fara nici o problema, si dinspre Turda si dinspre Cluj. Dai a III-a, daca scade turatia sub 2500.
mihail75
chiar doream sa intreb si eu ceva asemanator. de cind loganul meu a trecut de 5000 km nu l-am mai menajat (nici nu am exagerat). urc turat dealurile din iasi si se duce bine de tot. problema multora e ca se tem pentru ca aud zgomotul scos de motor. unora le place, pe altii ii ingrijoreaza, se gindesc ca mersul turat afecteaza motorul. acum m-am linistit si eu, citind aici, nu il afecteaza.
rhunder
imi cer scuze ca intervin, stiu ca experianta nu am ca sa pot sa dau un sfat insa spunea cineva mai sus
QUOTE
Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e o
.
Din ce stiu motoarel pe benzina la logan sunt ca si la SN mpi. Iar, din ce am inteles citind, motorul nu o sa moara in treapta superioara la urcatul de dealuri daca accelerezi constant.
Fac si eu destul de frecvent bucuresti-maneciu-cheia si sunt ceva pante. O singura data am urcat o panta intr-o viteza superioara celei pe care o cerea motorul sa vad cum se comporta. Atat timp cat tii acceleratia apasata, calculatorul am observat ca se chinuie sa compenseze acest lucru umbland la amestecul de carburant (cel putin asa mi s-a parut mie).
Acum nu pot sa spun mai mult pentru ca in mod normal imi place sa fi motorul putin supraturat decat subturat. Mie mi se pare ca am mai mult control al masinii. In cazul in care vrei sa maresti, din varii motive, viteza brusc apesi putin acceleratia si se simte, in cazul in care trebuie sa franezi brusc te ajuta mai mult motorul.
Si mai ales ca poti sa treci rapid pe langa loganurile care urca subturat pantele smile.gif
GALAGIE
...
hash
Regula de 2 lei: daca scade turatia sub 1500 rpm, retrogradezi. Daca creste peste 4000 rpm, schimbi intr-o treapta superioara. Simplu, nu ?
driverx
1500 e putin treptele superioare...mai ales cand trebuie accelerat. Aici motorul nu are cuplu. Cel putin asta de 1.6 e mort la aceasta turatie (si nu in viteza 1-a).

Daca vrei performanta (a se citi "performanta" adica mers normal dar cat mai eficient) dar si cu consum cat mai redus, tine masina intre 2500-3000. Asta asa...o regula simplista.
bolovan_ro
Mers in panta intre 2500 rpm si 3500 rpm (peste nu are sens...decit daca vrei sa mergi mai sportiv). Pe dealul feleacului si cu DSN si cu Logan 1.6 la fel urc, 2500-3500 rpm, daca scade sub 2500 rpm..retrogradez...daca creste peste 3500 rpm...urc treapta... In principiu nu are nimic motorul la 4000 rpm...dar totusi...ii un motor ieftin...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.