a4tech01
13 Mar 2007, 21:32
Scuze de topic,dar nu m-am putut abtine.
Are de suferit suspensia/alte lucruri daca parchez masina pe o suprafata denivelata?(De ex cu rotile din dreapta pe bordura si cele din stanga pe carosabil,sau rotile din fata pe trotuar si cele din spate pe strada?
Poate afecta presiunea din pneuri daca o las mai mult timp asa(cateva zile)??
Bineinteles,in afara de faptul ca lovesti cauciucul la urcare pe bordura.
ionut16031987
13 Mar 2007, 21:50
Insa nu te-ai gandit ce sufera mai mult, cauciucul sau intreaga bucsaraie a masinii in fiecare moment cand urci sau cobori?
a4tech01
13 Mar 2007, 21:56
Asa ma gandeam si eu,dar ce sa-i faci daca nu sunt locuri de parcare si nu poti lasa masina in mijlocul drumului.
ionut16031987
13 Mar 2007, 21:59
de aia o sa trebuiasca sa scoti din buzunar ceva bani pt piese, numai o bascula, cica nu se poate schimba numai pivotul, e in jur de 200 lei fara TVA., ASA CA MULTA BAFTA SI MARE ATENTIE. si am vazut ca esti din galati, sa vezi cum e in bucuresti, aici e adevarata crima
Andrei LGN
13 Mar 2007, 22:38
Mai dao-n.... ca doar nu se strica pivotii/bucsele daca urci sau cobori normal de pe o bordura. Daca urci sau sari bordura cu peste 5 km/h normal ca o sa ai probleme .... e ca si cand iei o groapa. Eu de exemplu cand cobor bordura ii fac putin "vant" din ambreiaj si apoi calc frana usor, iar cand simt ca e pe margine, apas pedala mai mult, si in felul asta nu coboara roata violent
valmont
13 Mar 2007, 22:44
Urci usor si nu patesti nimic...Si daca sta asa...tot nimic nu are.
ionut16031987
13 Mar 2007, 22:47
hmm, o idee buna, insa nu sunt multi care fac la fel, oricum indiferent de cum ai proceda tot apar niste forte suplimentare care actioneaza asupra mecanismului rotii, sa ne gandim ca atunci cand masina sta cu o roata coborata de pe bordura se exercita o presiune sporita datorita greutatii suplimentare, acelasi lucru petrecandu-se si in timpul procesului de coborare. Eu unul evit sa urc borduri.
valmont
13 Mar 2007, 22:51
Cum zicea si Andrei LGN...daca iei o groapa ce se intalmpla? Nu la fel sau mai rau?
V a L y O
14 Mar 2007, 09:46
Nu are nimic. Ai mai multe sanse sa se strice ceva cand dai cu ea in gropi...
Asta e problema? ca vi se strica un pivot pretios, ca ocupati trotuarul nu va intereseaza
cand vi se gata si trotuarele sper sa le lasati in mijlocul drumului.
valmont
14 Mar 2007, 13:15
@argon de parca tu nu ai pus niciodata masina pe trotuar...
cristi.r
14 Mar 2007, 13:56
Eu cred ca se deformeaza caroseria din cauza normalei la suprafata ... ce probleme, domnule !
driverx
14 Mar 2007, 14:00
Iar eu cred ca lichidul de racire, ca si uleiul din motor de altfel, stau intr-o parte, ceea ce dauneaza grav in timp.
So....NU mai parcati pe trotuare. Lasati-le pietonilor....sau...mie.
o urci azi cu stanga pe trotuar, maine cu dreapta, poimaine cu fata si dupa aceea cu spatele. iar dupa a patra zi o iei de la capat. asa vei fi sigur ca o vei uza uniform.
valmont
14 Mar 2007, 14:22
Are dreptate daniel_p.Sa fie uniform macar, daca tot se strica
mihai0070
15 Mar 2007, 09:21
Da de un loc de parcare ... care arata ca un teren bombardat ... in care masina numai dreapta nu sta ... si pana ajungi la acel loc de parcare ... mai treci prin santuri de zici ca sunt facute de tanc nu de masina ... ce ziceti ... cat rezista masina parcata asa ... miscarea pe acolo realizandu-se zilnic de 2 ori ... plecat si intors
Io cred ca masina nu trebuie rulata decat pe suprafete perfect plane. In caz contrar apar uzuri ridicate.
valmont
15 Mar 2007, 13:23
Ea chiar este construita pe suprafata plana.De aceea logic este cel mai bun mediu ptr ea.Gropile si intemperiile ii dauneaza grav...
nh1980ro
15 Mar 2007, 22:14
Dacia e facuta pentru romani. In Romania e plin de gropi.
So, parcheaza in asa fel incat sa nu ii incurci prea mult pe altii.
In rest, tre sa manance si frantujii de la Dacia o paine, asa ca dati cat mai tare prin gropi.
Respect.
horiajam
15 Mar 2007, 22:23
Eu cred ca nu ati inteles.... Depinde de masina !!!
Daca e Logan, masina are de suferit; muuuult !!! adica se consuma partea ce ramane mai jos.
Daca nu e Logan, nu se intampla nimic.
pastrama
15 Mar 2007, 23:27
Ba, voi chiar nu mai aveti ce sa discutati?
valmont
15 Mar 2007, 23:28
Ba da...despre parcarea pe suprafete denivelate
disaster
15 Mar 2007, 23:39
Mai, in loc sa ajutati omu in problema asta vitala voi il luati la bascalie.
On-topic: seara cand parchezi masina (neaparat pe loc drept) o ridici pe 4 capre (d'alea de fier) ca sa nu se uzeze cauciucurile stand pe loc. Am auzit ca asa se deformeaza ele si apar batai la rulare.
Si totodata se mai relaxeaza si bucsaraia, o fi si ea obosita dupa atata mers.
pastrama
15 Mar 2007, 23:48
Nu e bine nici asa ca se stramba sasiul si dupa aia apar alte probleme...Loganul meu e cocosat, al meu are burta etc.
valmont
16 Mar 2007, 00:00
Al meu ajunsese ca un 8, dar mi l-am facut ca era in garantie
QUOTE(disaster @ 15 Mar 2007, 23:39)
On-topic: seara cand parchezi masina (neaparat pe loc drept) o ridici pe 4 capre (d'alea de fier) ca sa nu se uzeze cauciucurile stand pe loc.
Si la 2-3 ore se coboara la masina pentru a invarti rotile cu 90grade, asa incat uniformizarea uzurii sa fie completa.
a4tech01
16 Mar 2007, 17:04
ionutzp
16 Mar 2007, 18:19
Radeti voi radeti, dar mi-a povestit cineva mai demult ce patise cu un Oltcit parcat mai multe luni intr-o rână - ramasese așa, strâmb, cauza se pare era tipul de suspensie cu bare de torsiune (?!)
raqzvan
16 Mar 2007, 18:23
Ne trebuie inca un topic in care sa stabilim ce se intampla cand parcam cu rotile in apa, sau in noroi.
Ce se intampla cu cauciucurile? Ruginesc jentile? etc.
Eu zic ca e important. Poate se ocupa cineva si de problema asta...
Cum sa rugineasca jentile? Nu-s de piele?
Vad ca ai gasit singur raspunsul la intrebarea din topicul asta, adica:
QUOTE(a4tech01 @ 13 Mar 2007, 21:32)
Are de suferit masina daca parchez masina pe o suprafata denivelata?(De ex cu rotile din dreapta pe bordura si cele din stanga pe carosabil,sau rotile din fata pe trotuar si cele din spate pe strada?
Efectele :
QUOTE(a4tech01 @ 16 Mar 2007, 13:51)
Niste primate mi-au taiat un cauciuc.L-am peticit la vulcanizare si l-am schimbat cu cel de pe roata de rezerva.
raqzvan
16 Mar 2007, 19:43
QUOTE(Sony @ 16 Mar 2007, 19:30)
Cum sa rugineasca jentile? Nu-s de piele?
Doar pe Prestij sunt de piele, din cate imi amintesc.
catalin 30
17 Mar 2007, 15:56
valmont
17 Mar 2007, 19:03
QUOTE(raqzvan @ 16 Mar 2007, 19:43)
Doar pe Prestij sunt de piele, din cate imi amintesc.
Nici pe Prestije nu sunt complet de piele...au inseratii sintetice pe margini si in mijloc
raresh3r
18 Mar 2007, 15:35
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
disaster
18 Mar 2007, 16:16
QUOTE(raresh3r @ 18 Mar 2007, 15:35)
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
Asta e ca si cum ai bate drobu de sare in cuie.
raresh3r
20 Mar 2007, 20:07
QUOTE(raresh3r @ 18 Mar 2007, 17:35)
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
QUOTE(disaster @ 18 Mar 2007, 18:16)
Asta e ca si cum ai bate drobu de sare in cuie.
era o gluma, draga domnule disaster.
a4tech01
20 Mar 2007, 20:40
Da domnilor,deci care e concluzia?Momentan masina din dotare e parcata cu rotile din fata si cea dreapta spate la inaltimea h1,iar roata stanga spate e la inaltimea h2.Are ceva? Sa ridic pe cric masina astfel incat si roata mai smechera sa stea tot la h1?
nh1980ro
20 Mar 2007, 20:56
Incearca sa o ridici la inaltimea h3 si maine seara le pui pe celelalte 3 roti la inaltimea h3. Iar cand plecati cu masina neaparat cu scartait de roti ca sa se aseze cauciucurile fata mai bine dupa o noapte de stat.
valmont
21 Mar 2007, 00:26
CristiRzR
21 Mar 2007, 00:35
Deci...masina nu are de suferit daca e parcata pe suprafete denivelate decat daca:
1. Masina este incarcata peste limita => se deformeaza arcurile
2. Denivelarea este formata din cuie sau cioburi (eventual alte materiale contondente) => cauciucuri sparte
3. Daca o roata se afla pe denivelare si cealalta diametral opusa nu mai atinge solul (stationare indelungata) => deformare arcuri (mai ales pe fata)
4. Denivelarea este in fata unui garaj => vezi pct.2
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.