Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parcare pe suprafete denivelate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
a4tech01
Scuze de topic,dar nu m-am putut abtine.
Are de suferit suspensia/alte lucruri daca parchez masina pe o suprafata denivelata?(De ex cu rotile din dreapta pe bordura si cele din stanga pe carosabil,sau rotile din fata pe trotuar si cele din spate pe strada?
Poate afecta presiunea din pneuri daca o las mai mult timp asa(cateva zile)??
Bineinteles,in afara de faptul ca lovesti cauciucul la urcare pe bordura.
ionut16031987
Insa nu te-ai gandit ce sufera mai mult, cauciucul sau intreaga bucsaraie a masinii in fiecare moment cand urci sau cobori?
a4tech01
Asa ma gandeam si eu,dar ce sa-i faci daca nu sunt locuri de parcare si nu poti lasa masina in mijlocul drumului.
ionut16031987
de aia o sa trebuiasca sa scoti din buzunar ceva bani pt piese, numai o bascula, cica nu se poate schimba numai pivotul, e in jur de 200 lei fara TVA., ASA CA MULTA BAFTA SI MARE ATENTIE. si am vazut ca esti din galati, sa vezi cum e in bucuresti, aici e adevarata crima
Andrei LGN
Mai dao-n.... ca doar nu se strica pivotii/bucsele daca urci sau cobori normal de pe o bordura. Daca urci sau sari bordura cu peste 5 km/h normal ca o sa ai probleme .... e ca si cand iei o groapa. Eu de exemplu cand cobor bordura ii fac putin "vant" din ambreiaj si apoi calc frana usor, iar cand simt ca e pe margine, apas pedala mai mult, si in felul asta nu coboara roata violent biggrin.gif
valmont
Urci usor si nu patesti nimic...Si daca sta asa...tot nimic nu are.
ionut16031987
hmm, o idee buna, insa nu sunt multi care fac la fel, oricum indiferent de cum ai proceda tot apar niste forte suplimentare care actioneaza asupra mecanismului rotii, sa ne gandim ca atunci cand masina sta cu o roata coborata de pe bordura se exercita o presiune sporita datorita greutatii suplimentare, acelasi lucru petrecandu-se si in timpul procesului de coborare. Eu unul evit sa urc borduri.
valmont
Cum zicea si Andrei LGN...daca iei o groapa ce se intalmpla? Nu la fel sau mai rau? dry.gif
V a L y O
Nu are nimic. Ai mai multe sanse sa se strice ceva cand dai cu ea in gropi...
argon
Asta e problema? ca vi se strica un pivot pretios, ca ocupati trotuarul nu va intereseaza bash.gif cand vi se gata si trotuarele sper sa le lasati in mijlocul drumului.
valmont
@argon de parca tu nu ai pus niciodata masina pe trotuar... dry.gif
cristi.r
Eu cred ca se deformeaza caroseria din cauza normalei la suprafata ... ce probleme, domnule !
driverx
Iar eu cred ca lichidul de racire, ca si uleiul din motor de altfel, stau intr-o parte, ceea ce dauneaza grav in timp.

So....NU mai parcati pe trotuare. Lasati-le pietonilor....sau...mie.
DMP
o urci azi cu stanga pe trotuar, maine cu dreapta, poimaine cu fata si dupa aceea cu spatele. iar dupa a patra zi o iei de la capat. asa vei fi sigur ca o vei uza uniform. smile.gif
valmont
Are dreptate daniel_p.Sa fie uniform macar, daca tot se strica wink.gif
mihai0070
Da de un loc de parcare ... care arata ca un teren bombardat ... in care masina numai dreapta nu sta ... si pana ajungi la acel loc de parcare ... mai treci prin santuri de zici ca sunt facute de tanc nu de masina ... ce ziceti ... cat rezista masina parcata asa ... miscarea pe acolo realizandu-se zilnic de 2 ori ... plecat si intors biggrin.gif
Sony
Io cred ca masina nu trebuie rulata decat pe suprafete perfect plane. In caz contrar apar uzuri ridicate.
valmont
Ea chiar este construita pe suprafata plana.De aceea logic este cel mai bun mediu ptr ea.Gropile si intemperiile ii dauneaza grav...
nh1980ro
Dacia e facuta pentru romani. In Romania e plin de gropi.
So, parcheaza in asa fel incat sa nu ii incurci prea mult pe altii.
In rest, tre sa manance si frantujii de la Dacia o paine, asa ca dati cat mai tare prin gropi.

Respect.
horiajam
Eu cred ca nu ati inteles.... Depinde de masina !!!
Daca e Logan, masina are de suferit; muuuult !!! adica se consuma partea ce ramane mai jos.
Daca nu e Logan, nu se intampla nimic.

blink.gif blink.gif blink.gif

pastrama
Ba, voi chiar nu mai aveti ce sa discutati? nedumerire.gif
valmont
Ba da...despre parcarea pe suprafete denivelate biggrin.gif
disaster
Mai, in loc sa ajutati omu in problema asta vitala voi il luati la bascalie.

On-topic: seara cand parchezi masina (neaparat pe loc drept) o ridici pe 4 capre (d'alea de fier) ca sa nu se uzeze cauciucurile stand pe loc. Am auzit ca asa se deformeaza ele si apar batai la rulare. wink.gif Si totodata se mai relaxeaza si bucsaraia, o fi si ea obosita dupa atata mers.
pastrama
Nu e bine nici asa ca se stramba sasiul si dupa aia apar alte probleme...Loganul meu e cocosat, al meu are burta etc. frustrat.gif
valmont
Al meu ajunsese ca un 8, dar mi l-am facut ca era in garantie wink.gif
adip
QUOTE(disaster @ 15 Mar 2007, 23:39)
On-topic: seara cand parchezi masina (neaparat pe loc drept) o ridici pe 4 capre (d'alea de fier) ca sa nu se uzeze cauciucurile stand pe loc.
Si la 2-3 ore se coboara la masina pentru a invarti rotile cu 90grade, asa incat uniformizarea uzurii sa fie completa.
a4tech01
radmasa.gif
ionutzp
Radeti voi radeti, dar mi-a povestit cineva mai demult ce patise cu un Oltcit parcat mai multe luni intr-o rână - ramasese așa, strâmb, cauza se pare era tipul de suspensie cu bare de torsiune (?!) blink.gif
raqzvan
Ne trebuie inca un topic in care sa stabilim ce se intampla cand parcam cu rotile in apa, sau in noroi. smile.gif Ce se intampla cu cauciucurile? Ruginesc jentile? etc.
Eu zic ca e important. Poate se ocupa cineva si de problema asta... laugh.gif
Sony
Cum sa rugineasca jentile? Nu-s de piele?
argon
Vad ca ai gasit singur raspunsul la intrebarea din topicul asta, adica:

QUOTE(a4tech01 @ 13 Mar 2007, 21:32)
Are de suferit masina daca parchez masina pe o suprafata denivelata?(De ex cu rotile din dreapta pe  bordura  si cele din stanga pe carosabil,sau rotile din fata pe trotuar si cele din spate pe strada?
*



Efectele :

QUOTE(a4tech01 @ 16 Mar 2007, 13:51)
Niste primate mi-au taiat un cauciuc.L-am peticit la vulcanizare si l-am schimbat cu cel de pe roata de rezerva.
*



raqzvan
QUOTE(Sony @ 16 Mar 2007, 19:30)
Cum sa rugineasca jentile? Nu-s de piele?
*


Doar pe Prestij sunt de piele, din cate imi amintesc.
catalin 30
Parcheza invers masina. Se va relaxa total.
10561582.gif 10561582.gif 168.gif
valmont
QUOTE(raqzvan @ 16 Mar 2007, 19:43)
Doar pe Prestij sunt de piele, din cate imi amintesc.
*


Nici pe Prestije nu sunt complet de piele...au inseratii sintetice pe margini si in mijloc wink.gif
raresh3r
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
disaster
QUOTE(raresh3r @ 18 Mar 2007, 15:35)
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
*





Asta e ca si cum ai bate drobu de sare in cuie. wink.gif
raresh3r
QUOTE(raresh3r @ 18 Mar 2007, 17:35)
dar nu se poate scoate bordura si apoi nivela acel loc "pretios" de parcare, pentru a sta masina parcata cat mai bine???
*




QUOTE(disaster @ 18 Mar 2007, 18:16)
Asta e ca si cum ai bate drobu de sare in cuie.  wink.gif
*




era o gluma, draga domnule disaster.
a4tech01
Da domnilor,deci care e concluzia?Momentan masina din dotare e parcata cu rotile din fata si cea dreapta spate la inaltimea h1,iar roata stanga spate e la inaltimea h2.Are ceva? Sa ridic pe cric masina astfel incat si roata mai smechera sa stea tot la h1?radmasa.gif
nh1980ro
Incearca sa o ridici la inaltimea h3 si maine seara le pui pe celelalte 3 roti la inaltimea h3. Iar cand plecati cu masina neaparat cu scartait de roti ca sa se aseze cauciucurile fata mai bine dupa o noapte de stat. tongue.gif
valmont
QUOTE(a4tech01 @ 13 Mar 2007, 21:32)
Are de suferit suspensia/alte lucruri daca parchez masina pe o suprafata denivelata?
*



Nu are nimic radmasa.gifradmasa.gifradmasa.gifradmasa.gifradmasa.gif
CristiRzR
Deci...masina nu are de suferit daca e parcata pe suprafete denivelate decat daca:
1. Masina este incarcata peste limita => se deformeaza arcurile
2. Denivelarea este formata din cuie sau cioburi (eventual alte materiale contondente) => cauciucuri sparte
3. Daca o roata se afla pe denivelare si cealalta diametral opusa nu mai atinge solul (stationare indelungata) => deformare arcuri (mai ales pe fata)
4. Denivelarea este in fata unui garaj => vezi pct.2 radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.