Fratilor, am desfacut azi EGR-ula ala nenorocit de pe motor si nu am stiut ce sa-i fac: se vede doar un "tamburus" care intra in ce pare a fi un motoras, dar nu stiu cum sa desfac "chestia" mai departe. Pe motor se vedea o piesa ca o moneda cu un arc in spate, nici acolo nu am putut umbla. Ma lamureste si pe mine cineva cum se desface / curata panarama?
Multumesc.
C a t a l i n
17 Mar 2007, 20:44
Ai desfăcut doar jumătate din ea (partea de comandă, ce are în interior un solenoid, nu un motoraș)...Mizeria mare a rămas în partea cu valva propriu-zisă, ce se află în galerie, "sudată" de ea...E foarte greu de desfacut acea parte, se cam sudează acolo din cauza temperaturii, de multe ori se ajunge la freză, și trebuie înlocuită cu o valva nouă...
Pentru mai multe informații, vezi pe forumul înrudit, reno.ro , la secțiunea Laguna II, topicul Probleme valva EGR...
Adică aici:
http://www.reno.ro/probleme-Valva-EGR-page-3-t45576-s60.html
Multumesc mult de raspuns, acu mi-a pierit cheful sa incerc sa-l desfac. Pai eu din ce citisem pe aici pe forum parea ca numai solenoidul ala trebuie demontat, nu mi-am inchipuit ce complicat este (daca stiam nici pe ala nu-l mai dadeam jos). Asta e, acu, daca mai face figuri o sa merg cu cupla scoasa (nu-mi place sa polueze mai mult dar nici bani de un EGR nou n-am).
C a t a l i n
17 Mar 2007, 22:07
E un sistem "antipoluare" idiot, care face mai mult rău decât bine...
Vezi că și fără el cuplat pot apărea ceva probleme, temperatura în camera de ardere e mai mare, și se încălzește motorul ceva mai tare...
darius
17 Mar 2007, 22:42
pe bune?eu merg cu el decuplat aproape de noua si nu are nici pe dracu.
Ar trebui sa existe o explicatie a faptului ca temperatura este mai mare in camera de ardere. Oricum, lucrul asta nu cred sa afecteze foarte mult.
Darius, tu daca mergi cu el decuplat cum ai trecut de verificarile ITP?
Si, in alta ordine de idei, are cineva idee cam cat costa unul nou (sper sa nu fie cat la o Laguna II ca aia costa cat 4 Solenze)?
C a t a l i n
17 Mar 2007, 22:57
Conform teoriei, când în camera de ardere intră doar aer din admisie (deci EGR decuplat), temperatura rezultată în urma arderii e mai mare cu 100-200 de grade (valori aproximative)...
E drept că EGR, chiar dacă e cuplat electric, nu acționează permanent pentru a recircula gaze nearse complet...
Conform practicii, expusă de tine, se pare că nu are nimic...
Asta e...
Merci Klaus.
Din ceea ce citesc se pare ca nu prea e bine sa mergi fara EGR cuplat la viteze mari, constante (situatie cu care ma intalnesc zilnic). Probabil ca Darius n-a avut probleme ptr. ca merge mai mult prin oras unde oricum EGR nu prea intra in functiune.
GALAGIE
18 Mar 2007, 00:13
tata merge fara egr la un astra g de 1 an si masina merge perfect,mai putin la itp ca nu ii ies noxele
darius
18 Mar 2007, 12:31
La itp l-am cuplat la intrarea pe stand si la iesire am uitat de el
nu stiam de ce se ineaca masina si merge in hopuri asa ca l-am decuplat din nou si merg tot asa de atunci.Chestia cu temperatura in camera de ardere sincer nu am observat-o adica nu e foarte evidenta,recent am facut un drum pe autostrada in ungaria,vreo 250km si la viteza de 140km/h temperatuta era aproape de punctul unde porneste gmv(mai avea o liniuta si junatate din gradatie) asta in conditile in care afara erau maxim 15 grade,acum nu stiu vi se pare ridicata temperatura?
Scoate ceva fum la viteza aia, fara EGR?
Merg fara mufa egr din septembrie 2006 cand am fost cu ea intr-un service autorizat dacia pentru ca imi scotea foarte mult fum si mergea in hopuri iar cineva de acolo a considerat ca asta este cea mai buna solutie. De atunci nu am mai avut probleme cu ea, dar o sa vina itp in toamna si sunt curios daca trec. Sa-mi schimbe valva ma costa vreo 300 ron si au zis ca oricum nu imi garantau ca nu se infunda iar, si cel mai bine ar fi sa-mi scoata mufa. (
cred ca nu avea chef de munca atunci cand am fost).
QUOTE
Scoate ceva fum la viteza aia, fara EGR?
Fum nu mai scoate de cand i-am scot egr (cel putin nu pana in 120 kmh/h)
Semic, cati Km avea masina cand ti-au scos cupla de la EGR? As vrea sa-mi fac o idee cam cat "tine" pana incep problemele.
darius
19 Mar 2007, 08:01
fum nu imi scoate,deloc.......in nici un regim de mers,cel putin nu vizibil.eu merg de la 12.000km fara egr si acum am 72.000.
Abu, aveam cam 46.000 km cand a inceput sa faca urat masina.
Exact ca mine, eu am 50.000. Pana la urma a incercat cineva sa-l scoata (la Solenza sau papuc)?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.