Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de ce duralube se pune numai la motoare uzate?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
hagy125
stie cineva de ce dura lube se pune doar la motoare uzate?
au Dura lube,Slick50,Liqui Moly si altele au efecte negative asupra motoarelor?
Ce tratamnet de motor e cel mai bun la ora actuala?
driverx
Un ulei bun. Nu exista tratament mai bun. Daca vrei sa arunci bani, sau mai rau, chiar sa strici motorul, pune duralube.

E frectie la picior de lem. Unge bine placebo la fraierii care cumpara. Stai flexat si nu mai pune botu la toate marteking bullshiturile si tot felul de povesti auzite din bobor. Face rau la sanatate si la buzunar....
hagy125
multumesc de raspuns,dar nu asta era intrebarea mea
si asta cu stricatul motorului creds ca inclin sa ti dau dreptate----chiar asa cine garanteaza ca nu ti se strica motorul de la dura-lube sau altele
CristiRzR
1. nu stiu cine ti-a zis ca se baga astfel de tratamente doar in motoare uzate; poti sa pui in orice motor
2. din cate stiu nu au nici un efect daunator, iar ceea ce se spune despre ele e bine intemeiat, mai ales uleiurile cu teflon
3. cel mai bun nu cred ca ti-l va putea spune cineva deoarece nu e foarte mare diferenta intre ele. Cel care utilizeaza un anume tratament iti va spune ca acela e cel mai bun. sunt foarte putine ocaziile in care un utilizator a folosit mai mult de un tratament. Eu din cate stiu, Duralube si Slick sunt super bune...

L.E.: am citit ulterior posturile voastre vis-a-vis de deteriorarea motorului de la aceste uleiuri. Este total gresit...ele ajuta enorm la o lubrifiere mai buna, deci frecare mai mica, deci o temperatura mai mica, deci un lucru mecanic mai mare (deoarece nu se pierde prin caldura)! La uleiurile cu teflon, aceasta tendinta se accentueaza, deoarece teflonul ajuta la micsorarea coeficientului de frecare dintre simeringuri si camasa cilindrului, fara a spori pierderile de ulei!!! Aceasta idee nu este inventata de mine, ci a fost explicata de profesorul meu de motoare termice la intrebarea "Ajuta aceste tratamente la ceva?"
Deci DA, ajuta!
anamana
QUOTE(CristiRzR @ 20 Mar 2007, 23:16)
La uleiurile cu teflon, aceasta tendinta se accentueaza, deoarece teflonul ajuta la micsorarea coeficientului de frecare


Ma scuzati

La duralube (&co) putem vorbi doar de ... "coeficientul de frectie".
klaus
QUOTE(CristiRzR @ 20 Mar 2007, 23:16)
2. din cate stiu nu au nici un efect daunator, iar ceea ce se spune despre ele e bine intemeiat, mai ales uleiurile cu teflon

Absolut, astea cu teflon sunt elixirul motorului.
Atat doar ca acel Polytetrafloeraethylene (cunoscut mai degraba sub numele de PTFE sau si mai cunoscutul Teflon) nu e decat niste chestii solide. Chestii solide care se plimba prin ulei. Si prin filtrul de ulei. Filtru de ulei care are o caracteristica: retine suspensiile solide din ulei.
Iar aceste suspensii de PTFE, chiar daca unii zic ca sunt mai mici decat gaurile filtrelor de ulei, as aminti ca PTFE-ul are pardalnicul obicei de a-si mari volumul la caldura. Cand o fi rece o fi sub dimensiunea gaurii din filtrul de ulei, dar cand e cald...
Si din cate mi-aduc aminte pozitia oficiala a lui DuPont a fost si este ca Teflonul nu este util ca ingredient in aditivii de ulei sau in uleiuri folosite in motoare cu combustie interna.
Am eu impresia sau DuPont e chiar producatorul Teflonului? Sa stie el ceva, ceva?

Si cand luati un aditiv din asta minune, sa va puneti intotdeauna intrebarea de ce scrie pe unii "shake well before using"
CristiRzR
Klaus...teflonul este un plastic, deci esti sigur ca se dilata din cauza temperaturii? Nu as vedea un plastic sa se dilate astfel incat sa nu treaca prin porii filtrului de ulei.
Deasemenea, din cate stiu, aceste particule sunt concentrate pe peretele camasii cilindrului de-a lungul functionarii, aceste particule mulandu-se pe camasa pentru a usura frecarea cu pistonul. Deci ele dispar cu timpul, deoarece se depun pe suprafetele aflate in frecare!
Problema e ca aceste tehnologii sunt secrete iar ceea ce se da publicitatii sunt doar niste "teasere" care sa para tehnologic functionale.
Cat despre "shake well before using" radmasa.gif Foarte tare frate! N-am observat asa ceva!
Asi
domnu.. plastic.. plastic.. da de care? sunt pe atatea caprarii plasticele astea.. asa pot defini orice plastic hidrocarbura.. polimerizata sau nu.
si da isi mares volumul la caldura si depinzand de care plastic poate fi simtitor
iar particula de plastic.. da e mica.. da polimeru e oricum vrei tu da nu mic.. e aprape macroscopic.. gandestete ca avem grde de polimerizare si de miloane.. adica milioane de meri in forumula generala.. adica o entitate neseparabila din acel plastic e formata din miloane de meri(formula de baza care a scris-o klaus mai sus.. Polytetrafloeraethylene care are ceva grautate numa merul in sine da-pai inmultit cu 1 milion.. sau chiar si 1000.. filtru de ulei cam ce gauri are in el? cativa microni.

sa nu mai vorbim daca printr-o intamplare nefericita se degradeaza termic acel polimer.. ies gaze (unele inflamabile), ies alti corpi uneori chiar mai mari.. degradarea pvc e la 180 de grade.. degradarea teflonului sigur e la o temperatura mai inalta dar in mod sigur ESTE.

am o vaga impresie ca se baga destui bani in cercetare de catre branduri mari si de masini si de uleiuri.. si inca n-au descoperit vreun efect miraculor al duralube cu teflon.. daca facea teflonu ala ceva sigur l-ar fi bagat alte firme mai mari gen castrol, mobil1.. etc.

nu ti se pare cel putin dubios ca miracolul lumii in materie de uleiuri vine de la un oarecare duralube-frectie? s nu de la alt brand mai consacrat si care a bagat multi bani in cercetare si au testat si inca testeaza tot felu de alte chestii?

dupa parerea mea decat teflon in ulei mai bine bagi un pumn de nisip in motor... e cam tot aia..
CristiRzR
Draga Asi...baga dumneata un pumn de nisip in motor sa vedem ce se intampla. Eu stiu ce se va intampla, deoarece continutul de siliciu, care este cel mai mare inamic al motorului, iti va face motorul o bucata de fier inutilizabila!
Acum sa fim seriosi, cu sau fara teflon, sa stiti ca desi Duralube nu si-a facut reclama decat prin teleshopping si desi costa foarte mult, lumea a acceptat calitatile sale de a proteja motorul in functionare...altfel nu s-ar mai afla pe piata!
Pentru cultura dvs generala
-nu exista "milioane de meri", inlantuirea de polimeri este formata din monomeri!, nu din meri (pom fructifer)
-plasticul nu este hidrocarbura ci polimer ca polietilena, polimetil, metilacrilate, acrilice, silicon, poliuretane
einstein1984
Eu nu inteleg de ce mai bagam ulei in motor, daca Dura lube asta e asa smecher. Adica daca e bun, de ce sa-l mai diluez inutil cu 4-5 l de Castrol, care in definitiv e apa chioara in comparatie cu aceasta mare descoperire a unui mecanic dintr-un garaj american .
Cred ca e a 100-a oara cand spun: De ce baga Castrol, Texaco, Aral, Elf miliarde de dolari in cercetare si fac uleiuri care se pot "imbunatati" atat de usor? Produsele bune nu au nevoie de reclama ca sa se vanda bine, si reclame la Castrol pe teleshopping nu am vazut prea des.
Cat priveste teflonul, ar putea cineva sa mentioneze ca la peste 300 de grade se degradeaza iremediabil. Si peretele cilindrului atinge 400 de grade! Altfel, aveam teflon pe pistoane cum avem si pe tigai............
Vad ca in afara de fotbal si politica, tribologia e alt domeniu unde se pricepe toata lumea (desi multi nu stiu ce e aia!).
n3m0
Desi nu folosesc aditivi in uleiul masinii, stiu ca Dura Lube nu contine teflon wink.gif
IsNa
QUOTE(klaus @ 21 Mar 2007, 01:51)
Am eu impresia sau DuPont e chiar producatorul Teflonului? Sa stie el ceva, ceva?
*



Daca nu ma insel e chiar INVENTATORUL "Teflonului", ca si a altor cateva substante din domeniul "coating"-urilor, deci as cam avea incredere absoluta in ce zice DuPont despre Teflon.

Deci in momentul de fata avem datele:
- producatorii de motoare nu recomanda folosirea "tratamentelor"
- inventatorul teflonului nu-l recomanda pt lubrefierea motoarelor
- fara "tratamente", doar cu uleiul specificat, motoarele moderne traiesc 300.000 Km, ceea ce in general depaseste durata de viata a masinii per ansamblu.

=>Eu nu vad niciun motiv sa torn asa ceva in motorul meu!

argon
In general omu' de rand stie ca teflonul e bun, nu se lipeste, aluneca, e rezistent, etc, asa ca niste baieti "destepti" practicanti de scamuri il asociaza cu produsele lor minune, omu' naiv, sa nu-i zic prost sa nu se supere unii, vede teflon , isi aduce aminte te tigaia nevestii, si ce bun e teflonul, si se gandeste ca numai bine poate sa-i faca, eventual ii mai da (cu pana la) 20 de cai in plus, si scade consumul cu 40 %. Valabil si la tratamentele "ceramice".
klaus
Pe langa depunerile in filtrul de ulei (care duc la reducerea debitului prin filtru si la cresterea cantitatii de ulei nefiltrat care circula prin instalatie), teflonul, ca particula solida, are o incapacitate mai ridicata de a ajunge in toate zonele mai inguste, unde si uleiul are probleme de a lubrifia.
Daca ar fi asa de panaceu, vorba lui einstein1984, camasile cilindrului ar fi tapetate cu teflon ca tigaile din bucatarie inca din fabrica.
De asemenea, tachetii hidraulici (unde este cazul) nu sunt conceputi pentru a lucra cu particule solide (cum e teflonul).
De asemenea, particulele solide au un becisnic obicei de a se depune nu pe partile de miscare ci in zonele de "stationare" (filtru de ulei, pasajele de ulei). Eu nu inteleg de ce crede lumea ca acele particule solide ar avea bunul obicei sa se depuna in zonele de frecare si presiune ridicata (din cilindru) si nu in zonele de presiune redusa si virtual fara frecare (cum e aproape tot restul circuitului de ulei). Iar intre aceste zone sunt si zonele cu diametru mic din circuitul de ulei. Presupun ca nimeni nu-si doreste o infundare a acelor zone.
Si ca o bomboana pe coliva: Dacia scoate din garantie catalizatoarele daca se constata ca a fost utilizat vreun aditiv de ulei. Asta pentru cei ce doresc sa bage aditivi de cand e masina noua...

Si ca raspuns al intrebarea initiatorului: multi aditivi ingroasa uleiul, ceea ce la motoarele uzate duce la scaderea pierderilor de compresie din cilindru, motiv pentru care va creste puterea motorului. Acelasi rezultat se poate obtine utilizand un ulei mai vascos.
nh1980ro
E o idee si treaba asta cu teflonul. Nea' teflonu' intra in filtru de ulei, il blocheaza bine de tot, si creste puterea, pentru ca uleiul trece bypass si nu mai e oprit de filtru, deci putere consumata mai mica.. laugh.gif
Cred ca o idee buna ar fi scoaterea filtrului de ulei si punerea unui dop radmasa.gif
hagy125
QUOTE(klaus @ 21 Mar 2007, 11:54)
Si ca o bomboana pe coliva: Dacia scoate din garantie catalizatoarele daca se constata ca a fost utilizat vreun aditiv de ulei. Asta pentru cei ce doresc sa bage aditivi de cand e masina noua...

Si ca raspuns al intrebarea initiatorului: multi aditivi ingroasa uleiul, ceea ce la motoarele uzate duce la scaderea pierderilor de compresie din cilindru, motiv pentru care va creste puterea motorului. Acelasi rezultat se poate obtine utilizand un ulei mai vascos.
*

raspuns pt domnul care desi nu credem lucreaza la dacia radmasa.gif :vb aici de tratamente nu de aditivi
(sau nu stii care e diferenta intre ele? Sfat :mai instruiestete

retrag cele spuse unde lucreaza-se pare ca este doar unul dintre cei care se ocupa de acest forum
os
Domnu', domnu'... mai usor cu aprecierile de natura asta. Mai departe: mai faceti Dv. reclama la Metabond? Si mai departe: ma mira foarte tare ca ati deschis acest thread, caci am vazut ca va pricepeti (citez din alt thread):
QUOTE
[...]ai f mare dreptate duralube este o porcarie [...]
In plus duralube contine un clor in compozitie care e situat undeva pe nivelul 14(daca stii chimie) care la aproximativ 800 grade se poate descompune si ajunge in sorbul de ulei pe care il infunda ducand la calarea motorului
Metabond are un clor pe nivelul 16 care nu se descompune
Exemple mai am o gramada si argumente"


Poate ne explicati si noua cum e treaba cu clorul ala care prin descompunere (in ce oare, ultima data cind m-am uitat eu in tabela lui Mendeleev clorul era un element?) infunda sorbul.

Si dupa ce ne veti fi lamurit, n-o sa mai fim asa "varza".

PS: si daca nu ne lamuriti in... hai sa spunem: 24 de ore, va alegeti cu niscaiva suspendare. Okay?

Edit: mi-am coretat citeva greseli de tastare; de asemenea: "niscaiva" de mai sus urmeaza sa fie cuantificat.
hagy125
adevarul ca ma simt dator cu un raspuns:
prin acest topic voiam pana la urma sa le atrag oamenilor atentia ca porcariile de duralube schimba cota metalelor iar porcariile cu teflon,bisulfura de molibden infunda si colmateaza filtre si pot avea si alte efecte negative ,pe care ma asteptam sa le stie un om atat de important in acest forum.

Apropo domnu soarece ,poate nu ati vazut ca nu am facut nici cea mai mica referire la metabond
hagy125
duralube are o legatura de clor in compozitie pe nivelul 14 care la o temperatura mai mare de 800 grade se descompune(hai sa zicem ca se rupe de celelalte elemente,nu ca se descompune--asta asa ca sa intelegi si tu)
metabond are o legatura de clor in compozitie dar este pe nivelul 16 si nu se descompune

cititi cartea lui Marian Gherghisor si o sa vedeti ca toate tratamentele de motor in afara de cele cu symbol ceramic,infunda si colmateaza filtrele si binenteles multe alte lucruri interesante: ca de exemplu duralube are la o temperatura de 275 grade depuneri reziduale de 20 %; metabondul arde fara cenusa,,pardon cu cenusa pana la 1%


stai linistit ca trec pe alta adresa de email

P.S. nu am vurut sa fac referire la metabond da m ai provocat
Si inca ceva:in afara de metabond nu exista alt produs care sa de dea asigurare sau garantie(Metabond e singura firma care are o asigurare internationala la firma Generali si au o asigurare de pana la 22.000 euro

Imi pare rau ca nu ai citat si ce am zis de cei care lucreaza la Dacia
klaus
QUOTE(hagy125 @ 21 Mar 2007, 15:37)
raspuns pt domnul care desi nu credem lucreaza la dacia  radmasa.gif :vb aici de tratamente nu de aditivi
(sau nu stii care e diferenta intre ele?  Sfat :mai instruiestete
*
Zi asa, de tratamente vorbim... De tratamente de motor zici...
Tratament = Ansamblul operațiilor tehnice, fizice, chimice, biologice etc. executate asupra unui material sau a unui organism etc. pentru a obține modificări de calitate, de formă, de structură etc. în scop industrial, economic sau științific
Asa deci, zemurile astea de le promovezi contrar prevederilor regulamentului pe acilesea, sunt tratament de motor. Adica modifica calitatea, structura forma sau alte atribute ale motorului, si nicidecum nu asigura o lubrifiere mai buna, in combinatie cu uleiul.

Deci eu inteleg ca tratamentele de motor modifica atributele materialelor motorului si nicidecum ca asigura o mai buna lubrifiere. Daca ar asigura o lubrifiere ar fi "aditivi de lubrifiere" si ar modifica proprietatile uleiurilor, sau "aditivi de ardere" (daca ar fi pentru o ardere mai buna). Dar daca zici ca-s tratamente de motor (cum e si tratamentul de calire de ex.) atunci modifica structura materialelor motorului.
Si acizii modifica structura materialului cu care iau contact. Inteleg ca si aste tratamente tot ca acizii, modifica structura materialului. Bun asa, sa stie lumea, nu de alta.
QUOTE(hagy125 @ 21 Mar 2007, 16:18)
Apropo domnu soarece ,poate nu ati vazut ca nu am facut nici cea mai mica referire la  ****
*
Sa mori tu infipt? Dar aici ce dracu ai facut, ai stranutat plastic? Eu stiu ca principiul la voi, promotorii de "materiale minune" este "las' ca-s fraieiri aia, nu se prind", dar poate nu chiar toti.
Las-o jos ca macane. Mac-mac.
QUOTE(hagy125 @ 21 Mar 2007, 16:21)
duralube are o legatura de clor in compozitie pe nivelul 14 care la o temperatura mai mare de 800 grade se descompune (hai sa zicem ca se rupe de celelalte elemente,nu ca se descompune--asta asa ca sa intelegi si tu)
Imi permit sa fiu la fel de mitocan ca altii si sa-ti zic sa te mai documentezi. Ai zis ca acel clor se descompune. Mai citeste si mata in dictionar ce inseamna cuvantul a se descompune. Nu ai zis ca rupe legaturile - asta ca sa intelegi si tu.
QUOTE(hagy125 @ 21 Mar 2007, 16:21)
*** are o legatura de clor in compozitie dar este pe nivelul 16 si nu se descompune
Nu zau. Da ce se plimba electronii aia pe straturi, de zici ca-s la balci in roata cu lanturi...

QUOTE(hagy125 @ 21 Mar 2007, 16:21)
cititi cartea lui Marian Gherghisor si o sa vedeti ca toate tratamentele de motor in afara de cele cu symbol ceramic
Cu symbol ceramic zici... Pai si daca eticheta e neconforma, de unde stii symbolul?
Apropo, citeste si tu cartea Mormonilor, si o sa vezi ca Isus a venit de vreo 100 de ani pe pamant, atat doar ca nu prea l-a vazut nimeni. Dar in cartea lor scrie...
hash
Problema cu Duralube & Co se pare ca revine ciclic, lumea continua sa creada in cai verzi pe pereti ...

Decizia US FTC in acest caz la http://www.ftc.gov/os/2000/05/duralube.do.htm
bolek_bolek
"Finally, the order prohibits us from disseminating (1) any deceptive demonstrations regarding Dura Lube Engine Treatment or any other product, or (2) any expert endorsements regarding Dura Lube Engine Treatment or any other product for use in a motor vehicle."

La produsul asta parca era reclama aia la televizor, cu motorul din care se scurge tot uleiul si mai merge inca tzashpe km fara sa se caleze?
Interesant...

Si totusi, de ce nu investesc oamenii intr-un ulei mai bun, sau schimbarea mai frecventa a uleiului si a filtrului, in loc de aditivi minune? Sau cei cu motoare mai uzate, intr-un ulei mai vascos? Desi nici asa , nu o sa tina motoru milioane de km, dar macar il inmormantezi cu demnitate... rolleyes.gif
Asi
QUOTE(CristiRzR @ 21 Mar 2007, 01:50)
Draga Asi...baga dumneata un pumn de nisip in motor sa vedem ce se intampla. Eu stiu ce se va intampla, deoarece continutul de siliciu, care este cel mai mare inamic al motorului, iti va face motorul o bucata de fier inutilizabila!
Acum sa fim seriosi, cu sau fara teflon, sa stiti ca desi Duralube nu si-a facut reclama decat prin teleshopping si desi costa foarte mult, lumea a acceptat calitatile sale de a proteja motorul in functionare...altfel nu s-ar mai afla pe piata!
Pentru cultura dvs generala
-nu exista "milioane de meri", inlantuirea de polimeri este formata din monomeri!, nu din meri (pom fructifer)
-plasticul nu este hidrocarbura ci polimer ca polietilena, polimetil, metilacrilate, acrilice, silicon, poliuretane
*



asadar:
-vad ca sunteti doctor in chimie nu? bun atunci ati fi putut observa comparatia teflonului si utilitatea lui intr-un motor, cu un pumn de nisip.. asa ca reformulez.. nu bagati nisip in motor.. bagati duralube ca are ambalaj misto
- cat despre mer-monomeri etc.. felicitari ati facut o descoperire uimitoare.. si cam de ce anume in mod general sunt MONO-meri? sa nu intram in detalii ca nu-s chiar toti mono-meri ci putem avea si n-meri polimerizat dupa o schema dispusa formata din n tipuri de monomeri formand o retea, un sir un volum, o suprafata, etc.. si cu proprietatile lor.. etc. in mod uzual eu definesc o unitate din acel polimer, un mer si ia un manual de chimie si vezi cum ii zieca acolo? cumva tot mer.. nu ca ar fi corect dar nu pot sa afir ca e MONO-mer decat daca vorbesc pe o situatie concreta.
-platicul e compus din hidrogen, si carbon, si alte elemente, grupe functionale etc.. este fix o hidrocarbura!, la fel ca orice plastic, combustibil fosil, diluant acetona, vopsea, si inclusiv carnea, tesuturi si toti oamenii, si toate animalele au 99% din componenta sa solida (lasand aia 70% apa.. ca si apa aia actioneaza ca solvent pentru diverse alte chestii nu e numa apa.. ), HIDROCARBURI!
argon
QUOTE(bolek_bolek @ 21 Mar 2007, 22:11)
La produsul asta parca era reclama aia la televizor, cu motorul din care se scurge tot uleiul si mai merge inca tzashpe km fara sa se caleze?
Interesant...


*



Merge semi-turat maxim 5 minute, pe banc in demonstratie, lucru perfect posibil la orice motor, am o cunostinta ce detinea in trecut un harb de 1300, si la un moment dat a pierdut uleiul fara sa stie, dar a mai mers 10 km, motorul s-a facut varva(ca motorul din test probabil) dar ideea e ca orice motor mai merge fara ulei pana sa se caleze o buna perioada de timp, fara sa fi avut aditivi minune. A, ca ei zic ca daca pui duralube mai merge fara ulei (pana la) 150 de km fara nici o urmare la motor, sunt doar vorbe, reclama mincinoasa, aia nu s-a demonstrat in nici un test. Probabil se bazeaza pe faptul ca 10 km inseamna "pana la 150 km".
IsNa
Chiar fara a lamuri definitiv daca "tratamentele" astea ajuta cu ceva intr-adevar, si fara a lamuri definitiv daca au sau nu efecte secundare nedorite, eu pun intrebarea: PENTRU CE?
Cand vad pe sosele masini de 15-20 ani vechime, de pe care curg tablele, le joaca suspensille si directia in draci, dar motorul merge brici, fara a fi avut astfel de tratamente minune, ma-ntreb: de ce as cheltui bani pe DuraLube & co.??
argon
ca sa ai consum cu pana la 40 % mai mic blush.gif
ninja
QUOTE(CristiRzR @ 21 Mar 2007, 02:50)
Draga Asi...baga dumneata un pumn de nisip in motor sa vedem ce se intampla. Eu stiu ce se va intampla, deoarece continutul de siliciu, care este cel mai mare inamic al motorului, iti va face motorul o bucata de fier inutilizabila!

*

daca vei folosi un tratament pe baza de symbol ceramic motorul tau v-a merge fara nici o problema si fara sa afecteze.Exista chiar si o demonstratie in acest sens.

ineteresant
os
@hagy125, CristiRzR:
@<chimisti>

Domnilor,

eu nu sunt chimist, dar posed o intelegere elementara. Ma mai ajut si de Internet, si (cind am ocazia) de cite o carte.

As vrea sa-mi explicati asa, ca pentru un inginer mecanic, urmatorii termeni:
1. "legatura de clor" - este vorba de "compusi ai clorului", sau de o legatura intre doua sau mai multe "ceva"? In cazul al doilea: despre ce fel de legatura vorbim? Eu am auzit despre: legatura ionica; legatura de hidrogen si altele asemenea. Despre legatura "de clor" n-am putut gasi nici o referinta. In cazul in care vorbim despre un "compus al clorului", explicati va rog despre ce compus e vorba.
2. "Nivelul 14" fata de "nivelul 16". Rog explicati despre care nivel e vorba. Straturi electonice? Nivele de energie cuantica? Remarca: daca vorbim de straturi de electroni, observati: clorul (numar atomic 17) are 3 nivele energetice ("straturi electronice"), primele 2 complete si al treilea cu un electron lipsa (2,8,7).

Pina la lamurirea acestor notiuni (si eventual a altora care vor mai aparea) dati-mi voie sa consider termenii la care m-am referit ca fiind pseudostiintifici (mai pe englezeste: marketing bullshit).
klaus
O, domnu ninja,aaa..., pardon, domnul hagy125, ce onoare sa va avem din nou printre noi...
Amedeus
Cica are Super Nova din '99 ? Se fabricau pe vremea aia ? wacko.gif
dRg
raspunsuri:

1)ca sa faca si duralube ceva banuti (sau ce marca e)!
2)ca sa te usureze pe tine de ceva banuti.
3)ca sa te simti tu mai bine ca ai bagat duralube (in loc sa folosesti un ulei bun la timp)
4)pentru ca unii sunt buni sa faca bani si altii sa-i cheltuie!
Gheorghedracu
Inca un subiect recurent care reclama aparitia unui link pe site care sa conduca oamenii acolo unde trebuie, sa-i lase sa se lamureasca singuri inainte de a deschide din nou aceeasi problema. Cazul DURALUBE a fost rezolvat de americani, gata, nu prea mai avem ce discuta. Dar asa sunt companiile astea, nu se lasa usor, vor sa mai ciupeasca si ele ceva, ca doar au investit in stoc! Si atunci se duc in tari in care n-a ajuns inca internetul sau limba engleza si mai incearca odata, si inca o data. Duralube a aparut in Ro din cite imi aduc eu aminte cam prin 92, data la care deja se facuse testul care arata ca motorul nu mai merge "up to 150km" fara ulei, dupa tratamentul cu duralube. In Australia, n-am vazut si n-am auzit de duralube nicaieri!

Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la organele in miscare (si filmul arata niste bilute portocalii care se lipesc de piston) si le prelungesc viata. Asa o fi da cum dracu adera alea la piston care e din aluminiu, deci n-are propietati magnetice, nu ne explica nimeni! Si daca adera la alte piese (care nu se misca) atunci ce se intimpla?

Ce sa zic? Reclama e facuta de o companie de reclama. Cit pot oamenii aia sa stie despre motoare? Si cit le pasa? De prea multe ori am abordat oameni care vin pe strada sau imi dau telefon sa-mi vinda nu-s ce dracu, cu intrebari precise, la obiect, detaliate, doar ca sa aflu ca trebuie sa le explic eu ce-i aia, caci stiam eu (care nu sunt specialist) mai multe ca ei! Dezamagitor uneori sa vezi cit de prosti ne considera firmele de marketing. Dezamagitor sa vezi ca marketingul lor se bazeaza pe naivitatea publicului care e reala, e drept, dar n-ar trebui sa fie principiul fundamental al marketingului. Si pentru companiile serioase nici nu este. Asa cum spunea cineva, nu am vazut niciodata reclama la Ferrari. Un produs bun se vinde singur.

Si cu particulele respective (inclusiv cele de teflon de care vorbea cineva mai sus) daca aditivii sunt adaugati direct in baia de ulei (prin buson) apoi musai trec prin filtru cind ies din pompa de ulei inainte sa ajunga oriunde altundeva in motor, deci daca filtrul poate sa le opreasca le va opri cu siguranta, inainte sa ajunga ele la destinatia aia de care se lipesc ca marca de scrisoare. S-atunci care-i afacerea?
ydaniel
sunt bune tratamentele.smile.gif
$$ilvviu
Pe mine m-a pus dracu sa dau 1,4 mil pe o sticluta de aia de duralube. De asa se intampla cu prostu cand n-are ce face cu banii. Intr-adevar se stinge becul mai repede la ulei, dar acelasi efect il aveam si cu un schimb de ulei pe care nu dadem mai mult de 400 mii. In rest..... frectie.
Ma alatur (cam tarziu) celor care nu dau doi bani pe reclamele alea rasuflate despre aditivii minune.
Mai ales la o Dacie, unde pretul unui aditiv e jumate din pretul unei segmentari (cred).
adostar
Aditivi si tratamentele de motor sunt pentru cei care schimba uleiul cand isi aduc aminte ex. (my father) smile.gif, eu zic ca folosind un ulei bun si schimbat la timp prelungeste foarte mult viata motorului, parerea mea.
einstein1984
QUOTE(Gheorghedracu @ 24 Mar 2007, 06:04)
I
Dar mai exista si alte reclame care te lasa cu gura cascata, cum ar fi de exemplu cea la Castrol Magnatec care zice ca uleiul contine particule magnetice care adera la
*


Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier).
Stefan_B
QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2007, 21:27)
Ai auzit de "adsorbtie"? Sau de "chemisorbtie" (cel mai probabil nu, dar trebuia sa intreb)? Uite exact asa se ataseaza particluele alea de metale. Si te asigur eu ca nu sunt retinute de filtrul de ulei pentru ca acela retine particule mai mari de 5-6 microni (hai 7 microni daca e diesel), iar acele particule au prostul obicei sa fie mai mici decat dimensiunea asta (si implicit mai mici decat ajustajul piston-alezaj, sau fus palier-lagar palier).
*



Nenea Einstein, asta e -ahem- un ghiveci. Ce are sula cu subprefectura? N-as fi raspuns, dar stilul tau superior e cu atat mai ne la locul lui cu cat ceea ce spui e partial fals. Tu CHIAR stii ce e aia adsorbtie de vorbesti asa de sus? Cred ca nu - iata de ce:

Porcaria de reclama de la magnatec e porcarie pt ca adeziunea moleculara (observa ca nu folosesc termenul de adsorbtie) e specifica tuturor uleiurilor sintetice, nicidecum numai pt magnatec. Intr-adevar exista fenomenul dar n-are de-a face cu magnetismul. Iar fenomenul e diferit de cel de adsorbtie - similar ca efect dar diferit - dar sigur ca stii asta.

Nu e vorba de particule (cum spui tu) ci de molecule. Acum o sa ma freci la cap ca moleculele sunt particule biggrin.gif

La Diesel, pragul de filtrare e mai jos decat la benzina, nu cum dai tu de inteles !!! (de obicei de 1um).

Daca cumva te refereai la adsorbtie in cazul teflonului, iti propun sa stergi postul... si sa stai ca strutul vreo ora, ca pedeapsa smile.gif
einstein1984
Nu am zis nimic de teflon, ala nu are ce cauta in uleiul de motor. Si moleculele sunt particule, insa nu ma pasioneaza atat de rau tribologia incat sa stiu exact din ce e format aditivul (molecule individuale, polimeri, etc).
Stiu ca mentiunea cuvantului "magnetic" in reclama aceea e complet gresita, insa particulele/moleculele acelea chiar se ataseaza de metale, intr-un mod sau altul (cam asta nu intelegea gheorghedracul). Si stiu ce e aia adsorbtie (ADSORBTIE= Fixare si acumulare a moleculelor unui gaz sau a unui lichid pe suprafața unui corp solid.), am avut subiect de examen din asta. Adeziunea moleculara apare si la uleiul de floarea soarelui pe aluminiu, daca acesta e rece.
Din cate stiam eu, pragul de filtrare se stabileste incat sa retina particule mai mari decat ajustajul lagarului hidrodinamic uns de acel ulei. Si cum la diesel jocul piston-cilindru e ceva mai mare decat la MAS (cu vreo 2-3 miimi), am zis ca o fi valabil si la pragul de filtare la ulei, daca ma insel , mea culpa!
Gheorghedracu
Oricare ar fi mecanismul de "adeziune" chiar cuvintul "magnetic" folosit in reclama si numele produsului "Magnatec" sunt nejustificate, si misleading (cum sa spun? menite a crea confuzie). Si chiar cu explicatiile de mai sus, cum se face ca "particulele" adera exact la metalele in miscare?

Si da, de adsorbtie am auzit suficient ca sa stiu ca nu se limiteaza la suprafata, si noi acolo urmarim sa avem ungere.

Precizarea despre trecerea prin filtru mi s-a parut necesara pentru ca undeva mai sus pe topic se discuta problema daca filtrul retine sau nu ceva (pare-mi-se de polimeri era vorba), si nu era clar raspunsul, cineva sugera ca polimerii chiar daca sunt prea mari pentru a trece prin filtru, de fapt nu ajung pina acolo.
diaconuliviu
QUOTE(CristiRzR @ 20 Mar 2007, 23:16)
[...] La uleiurile cu teflon, aceasta tendinta se accentueaza, deoarece teflonul ajuta la micsorarea coeficientului de frecare dintre simeringuri si camasa cilindrului, fara a spori pierderile de ulei!!! [...]

Dar profesorul tau de motoare nu ti-a spus ca intre camasa si piston sint SEGMENTII si nu SIMERINGURILE?

QUOTE(nh1980ro @ 21 Mar 2007, 12:25)
[...]Nea' teflonu' intra in filtru de ulei, il blocheaza bine de tot, si creste puterea, pentru ca uleiul trece bypass si nu mai e oprit de filtru, deci putere consumata mai mica..[...]

Cind se deschide by-pass-ul? Cind presiunea rezistenta a filtrului e mare, deci filtru colmatat. In rest, rezistenta filtrului e mai mica decit a by-pass-ului, ca urmare si puterea pierduta e mai mica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.