Salutare.
Pe scurt: Masina incepuse sa tremure mai rau decat era prevazut si am zis sa facem un reglaj la culbutori. Cand am desfacut bobina de pe capacul culbutorilor iata ce am descoperit.
Acum as avea si eu ceva intrebari: S-a mai intamplata la careva? Ce efecte poate avea in mers? Si daca e imperios necesara inlocuirea.
Merci.
L.E. Mentionez ca nu i-am montat al 4-lea surub la bobina si nici nu am spalat motorul.
eu am schimbat bobina...dar nu stiu daca era crapata...
sigur era defecta, pentru ca in sarcina pierdem putere si de multe ori cand bagam piciorul in ea pur si simplu nu vroia...iar la relantiu tremura uneori si era instabila turatia...
poate ar fi bine sa o verifici cu alta bobina (imprumutata) si sa vezi daca se amelioreaza situatia si daca da, sa o schimbi...
nu e cam devreme pt un reglaj la culbutori...?!?
Pai am GPL si mai bine mai des decat sa ard vreo supapa. Oricum toti culbutorii erau stransi. Ma miram eu de ce a mea nu facea ca un diesel la ralanti:D
Am sa incerc alta bobina si sa vedem rezultatele.
Azi am intentionat sa schimb bobina mea cu a unei cunostinte in scopul de a observa eventualele diferente in functionarea motorului. Stupoare. Parca era aceeasi bobina. Crapaturi identice. Maine mai am o incercare. Daca si aia e crapata...
bygy007
27 Mar 2007, 00:25
QUOTE(adiya @ 26 Mar 2007, 23:27)
Azi am intentionat sa schimb bobina mea cu a unei cunostinte in scopul de a observa eventualele diferente in functionarea motorului. Stupoare. Parca era aceeasi bobina. Crapaturi identice. Maine mai am o incercare. Daca si aia e crapata...
zici de crapatura incercuita cu rosu ?? este din turnare nu ai probleme
sa-ti faci probleme cind apar crapaturi in zona incercuita cu albastru
doctorasul
27 Mar 2007, 05:31
Incerca sa schimbi fisele de la bujii.Am intalnit cazuri,pe gaz se duc mai repede.
@bygy007 Asa am banuit si eu. Insa prin crapaturile alea nu poate ajunge umezeala si la bobina propriuzisa? Sau exista vreun perete despartitor ceva? Oricum eu tot caut una necrapata sa vad cum merge.
nh1980ro
27 Mar 2007, 13:12
Daca prin crapatura aia poate ajunge aer la bobina, poti sa ai multe probleme. Daca e umed afara o sa-ti fure curent (exact ca la vechile berline atunci cand era crapat capacul delcou).
Oricum e aiurea sa ai ceva crapat 'din fabrica'. Voua nu vi se pare?
M-ai gasit si aici ''solentarule''?
Cine a spus ca e crapata din fabrica...Dracu stie cand s-a crapat. Masina are 2 ani si 4 luni.
bygy007
27 Mar 2007, 21:52
dupa mine acea crapatura a aparut la imbinarea partii de metal cu materialul in care este turnata bobina din cite stiu eu este undeva pe motor este posibil dn cauza vibratiilor sa se fi deslipit de pe metal parerea mea este ca nu este cici o problema numai in cazul in care nu merge bine sau nu da scinteia destul de puternica (albastra ferma si la distanta de cel putin 2 cm)
Si a 2-a masina la care am apelat pentru inlocuirea bobinei prezinta aceleasi crapaturi. Singura diferenta este ca la aceaasta din urma bobina era crapata la 3 colturi. Coltul necrapat nu era totusi cel fara surub...
Dupa cate se pare ''asa face toate'' doar ca nu ati avut curiozitatea sa va uitati. Din punctul meu de vedere subiectul poate fi inchis.
nh1980ro
29 Mar 2007, 14:03
@adiya se pare ca te-am gasit. In fond tot de Dacii vorbim..
Si daca 'asa face toate' ar trebui ca cei care descopera problema sa faca si scandal, asta in cazul in care mai sunt masinile in garantie. Nu mi se pare normal ca o bobina de inductie sa fie consumabil.
Iar in ideea ca "merge si asa' frantujii de la Dacia stau relaxati si-i doare la basca de clienti.
Pai dupa cate se pare nu este o problema a bobinei propriu zise ci a carcasei. Mai bine zis a ''urechii'' de prindere. Cel putin eu nu mai am garantie ca altfel m-as fi dus pana la ei. Just for fun.
L.E. Ia da-o matale jos si pe a ta sa vedem ce spune.
nh1980ro
31 Mar 2007, 16:32
De curiozitate m-am uitat pe acolo,dar nu parea nimic desprins. Dar daca merge n-am de gand sa o desfac..
Oricum nu mai e demult in garantie. Dar daca iau una noua si se crapa, i-am spart! Acum sa speram ca n-o sa am nevoie sa iau una noua..
doctorasul
31 Mar 2007, 16:56
Bobina nu trebuie sa aiba nici o crapatura.Priviti una noua cum arata.
QUOTE(nh1980ro @ 31 Mar 2007, 16:32)
De curiozitate m-am uitat pe acolo,dar nu parea nimic desprins. Dar daca merge n-am de gand sa o desfac..
Oricum nu mai e demult in garantie. Dar daca iau una noua si se crapa, i-am spart! Acum sa speram ca n-o sa am nevoie sa iau una noua..
Pai cum te-ai uitat daca n-ai demontat-o? Crapaturile sunt la partea inferioara a bobinei.
Si stai linistit ca nu se desprinde nimic.
QUOTE(doctorasul @ 31 Mar 2007, 16:56)
Bobina nu trebuie sa aiba nici o crapatura.Priviti una noua cum arata.
Asta stim si noi ca nu trebuie sa aiba crapaturi...
Intrebarea din topic era daca aceste crapaturi afecteaza functionarea motorului sau nu.
Geox16v
1 Apr 2007, 11:52
am vazut si eu crapaturile la cineva dar motorul merge boboc Probabil de la temperatura motorului se crapa dar nu cred ca afecteaza
nh1980ro
1 Apr 2007, 17:44
@adiya Pai nu stiu cum e la Logan, dar la mine intre suportul bobinei si bobina exista vreo 4-5 mm si m-am uitat pe acolo si nu pare nimic in neregula. De desfacut n-am de gand sa o desfac ca nu mi-ar folosi la nimic, pentru ca nu mai e masina in garantie ca sa fac scandal. If it ain't broken, why fix it?
Kimilukx
12 Apr 2007, 20:43
Problema bobinelor crapate este des intalnita la motoarele K7M si J ( aprox. 30%din vehiculele vandute in 2004, 2005) insa NU influenteaza functionarea motorului. Cauzele crapaturilor sunt in numar de 3, si anume:
1. miscarea de tangaj a motorului (fata- spate), mai ales la porniri, acceleratii bruste si oprire motor ( crapaturile sunt longitudinale);
2. neplaneitatea capacului care acopera culbutorii ( prin starngerea celor 3 suruburi se induce o tensiune in materialul plastic);
3. zona de contact dintre bobina si capacul mai sus mentionat se incalzeste la aproximativ 70 grade C.
Daca doriti mai multe detalii despre aceasta problema, va stau la dispozitie.
mykissfm
29 Oct 2010, 18:08
se pare ca as avea si eu problema cu bobina de inductie ,minunata marca sagem,acum un sfat achizitie va rog chiar daca dau un milion in plus ,da sa fie o bobina de calitate si de durata.
pufulete80
25 Nov 2010, 20:44
si eu am probleme cu loganu meu cred ca tot bobina e de vina,am demontato si e crapata la toate 4 colturile,cand afara e umed motoru nu merge bine,se simte ca fura curent,si nici nu prea trage...da ma gandesc sa nu fie si de la fise,am observat ca face scantei intre ele, si nu prea e normal
djasu82
25 Nov 2010, 21:00
Masoara rezistentele din primar si secundar la bobina , sar putea sa ai intrerupta o legatura de la o bujie pe secundarl bobinei.
Dupa mine as monta bobina de inductie cel putin in lateral pe aripa si as face rost de niste fise lungi cu siguranta altfel s-ar simti bobina de inductie .
Si eu sunt la a doua bobina pe sn se pare ca mere bine fata de originala care m-a tinut 5 ani.
pufulete80
28 Nov 2010, 18:29
as masura cu draga inima dar...cum se face asta,ca habar nu am
djasu82
1 Dec 2010, 21:33
faci rost de un aparat de masura comuti sa masoare rezistente pe gama de 20K si masori intre iesirile 1 -3 si 2-4 iar valorile trebuie sa fie de 12K adica 12 mii de ohmi .Daca nu da nici o valoare bobina e defecta cel putin pe partea de inalta tensiune.
adyslanic01
6 Dec 2010, 11:12
salutare. si bobina de la masina mea e crapata in toate cele 4 colturi de vreun an si jumatate. dar nu da semne de intrerupere sau stiu eu ce. poate o mai fi vreun perete despartitor intre ceea ce vedem noi cand ne uitam la ea si bobina in sine. problema cred ca apare abia cand se strapunge pana la infasurare.
pufulete80
6 Dec 2010, 20:21
QUOTE(adyslanic01 @ 6 Dec 2010, 10:12)
salutare. si bobina de la masina mea e crapata in toate cele 4 colturi de vreun an si jumatate. dar nu da semne de intrerupere sau stiu eu ce. poate o mai fi vreun perete despartitor intre ceea ce vedem noi cand ne uitam la ea si bobina in sine. problema cred ca apare abia cand se strapunge pana la infasurare.
Ai bagat de seama daca e vreo diferenta cand o pornesti dimineata dupa o noapte de plouat,sau daca se simte ca nu mai merge la fel de bine?
adyslanic01
7 Dec 2010, 08:43
nu am simtint nici o diferenta pana acuma,iar cu masina circul in fiecare zi si pe ploaia si pe ninsoare. cu bobina asa crapata cum e acum cred ca am facut aproximativ 35000 km dar fara probleme
robbie_ro
7 Dec 2010, 19:33
Pufulete, du-te si schimba-ti o data bobina aia de inductie.
andolis49
14 Feb 2011, 22:51
Salut! Eu am observat scantei intr-un colt al bobinei. Cred ca scapa scanteia pe acolo ca motorul se zguduie rau la relanti si cand bag talpa in acceleratie. De la bobina safie? Bujiile sunt noi si am curatat cu spray pe la admisie...
bygy007
14 Feb 2011, 22:57
pai sigur in loc sa se duca la bujie (unde trebuie) se duce in alta parte
SorinXp
17 Feb 2011, 21:25
Banuiesc ca se crapa datorita faptului ca se dilata capacul de la motor putin si asta e prinsa strans si astfel se crapa, dar nu se poate pune un material gen cauciuc intre ea si motor si in felul asta nu ar mai avea probleme cu dilatarea. Sa se puna si niste saibe de cauciuc pe la suruburi.
Cred ca daca se pune asa ceva nu va mai crapa.
Eu detin un logan cu motor 1.6 16V si asta are 4 bobine de tip creion. Pana acum ~50.000km nu am avut probleme.
sobolan
17 Feb 2011, 23:48
daca-i crapata dar nu pierde scanteia sau uleiul din ea nu vad de ce atata agitatie....
uleiul de curge il vezi oricand si scanteia o vezi noaptea....
capu14rox
1 Mar 2011, 19:47
se potriveste bobina de la logan 1.4 la o supernova, vreau sa iau un de la dezmembrari si eram curios daca se potriveste, una originala este tare scumpa, sau spunetimi o marca mai bunicica. am gasit ceva BREMI- sunt bune.stima
george_scala_2004
2 Mar 2011, 01:08
salut,
si la mine a inceput sa tremure...la relanti...am sunat incolo si incoace, am trimis mail-uri si iata ce am primit:
DOCTOR AUTO DISTRIBUTION - import - 199.00 lei/bucata
GETIVITEZA - 265.00 lei/bucata
GUT AUTO - 275.00 lei/bucata
ANDATRADING - BOSCH - 266.00 lei/bucata
- import - 150.00 lei/bucata
IN GARAJ - BOSCH - 260.00 lei/bucata
- VALEO - 215.00 lei/bucata
GUTMANN - VALEO - 230.00 lei/bucata
ROPIESE - FACET - 364.00 lei/bucata
DACIASHOP - VALEO - 185.00 lei/bucata
- BOSCH - 267.00 lei/bucata
- HUCO - 240.00 lei/bucata.
mai este firma de la cluj cu bobina BREMI la 127.00 lei/bucata
vezi la bursa:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2843745http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2886408http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2880586http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2881001
sobolan
2 Mar 2011, 22:18
aia bosch slim e ultra-buna !
capu14rox
2 Mar 2011, 23:38
am inteles ca cea de origine este facuta de Sagem, sunt marci mai bune ca asta.stima
george_scala_2004
3 Mar 2011, 09:11
QUOTE(sobolan @ 2 Mar 2011, 22:18)
aia bosch slim e ultra-buna !
salut,
detaliaza, te rog. suna interesant...
sobolan
4 Mar 2011, 17:29
pai ce sa detaliez...merge cu brio pe o masina 1,4mpi de juma de an....
george_scala_2004
4 Mar 2011, 20:39
model, pret, magazinul de unde ai luat-o..., cu fise, fara fise, etc.
multumesc,
sobolan
4 Mar 2011, 21:34
capu14rox
8 Apr 2011, 16:12
La SRN 2002 se potriveste bobins de inductie de logan, am luat una de la dezmembrari, se potriveste si la mufa numa am desfacut suruburile si am puso sus si gata si merge brici.stima
salut cred ca am probleme cu bobina de inductie (nu imi da scanteie prima fisa cea de langa bobina si tremura cand vreau sa schim din a doua in a 3 a ) si ma gandeam sa cumpar una romaneasca preț 140 ron va rog sa imi spuneti daca o pot schimba singur sau sa apelez la un service , si in ce consta
multumesc
pufulete80
17 Jun 2011, 22:35
E foarte simplu sa schimbi bobina,prima data scoti cablul care vine de la alternator,apoi scoti fisele din ea(dar ai mare grija sa le bagi in aceeasi ordine)si desfaci cele 3 suruburi cu imbus de 6...si gata,schimbi bobina si o montezi in aceeasi ordine
djasu82
3 Jul 2011, 11:42
gata si mie mia picat bobina la srn dupa 4-5 ani de functionare fiindca originala la fel a picat dupa 4 ani. Voi cumpara una slim.
tribunul
3 Jul 2011, 12:17
QUOTE(djasu82 @ 3 Jul 2011, 12:42)
gata si mie mia picat bobina la srn dupa 4-5 ani de functionare fiindca originala la fel a picat dupa 4 ani. Voi cumpara una slim.
La ce masina?
Va rog spuneti-mi si mie o chestie.
Vreau sa schimb bobina si am vazut una OE Renault cod 224336134R, dar care nu arata ca a mea, este "slim" in genul Bosch.
Se potriveste pe MPI 8V? Este identic conectorul, merg fisele vechi pe ea? Nu vreau sa fac alte modificari, vreau doar sa o schimb.
user123
31 Mar 2017, 03:49
Da,merge direct fara modificari
Eu te sfatuiesc sa nu iei oem, mai ales slim pt ca am inteles ca sunt si unele eldor facute in turcia care ......intelegi tu
Te sfatui sa iei beru ( noua bobina beru e slim) sau si mai buna, valeo.....pe probate la mine dintr-o turma de bobine incercate
Aha, merci.
Vazusem pe asta OEM la epiesa la 155 de lei. Bosch si Beru sunt la 200 si ceva. Analizez si cantaresc ...
user123
31 Mar 2017, 07:48
De pornit, porneste cu oricare bobina....si pocnitoare
Pana in 3000 rpm max iarasi, orice pocnitoare merge cat de cat......diferenta o vezi mai sus, eventual mai ales daca ai GPL si la sensibilitatea la pedala....
Am avut si bosch "slim"- nu m-a dat pe spate........repet, beru e ff buna dar valeo e perfecta; impreuna cu fise valeo
Valeo am pus pe masina lu' socru-miu, aia normala, groasa, ce sa zic, vorba ta ... bobina
Bine, nici nu am mers cu masina aia.
Deci tu zici Beru? As lua totus modelul slim, sa mai scapam de problemele de incalzit si crapat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.