Din tara: dealul Feleacului, inainte de Cluj dinspre Turda: fara frana de motor ramai 70%sigur cu circuitul de franare fiert.
Atentie la DN2, la care se referea si initiatorul topicului. Portiunea Bucuresti - Buzau (cea mai veche modernizata) a inceput deja sa se taseze pe banda 1 (cea de urgente, desi e semnalizata ca fiind de urgente doar pana la Urziceni). Daca mergi pe banda 1, pare ea buna si frumoasa, dar dai de niste hopuri nevazute, la care cam sari in sus. Nasol pe zapada/gheata, risti sa decolezi instant in porumb daca esti neatent.
Idem Crucea Comisoaiei (segmentul Buzau - Ramnicu Sarat, dupa Potarnichesti. Panta lunga avand curba la dreapta fix la baza. Basca pericol puternic de inzapezire, practic e un ceaun acolo care aduna toata zapada.
DN10 Buzau - Brasov, portiunea Siriu - Intorsura Buzaului. Atentie mare , frana de motor, fara depasiri in unghi mort, daca stati prost la ambreiaj mai bine va lasati pagubasi si mergeti pe Ploiesti. risc de cadere de bolovani la Siriu (am vazaut ditamai bulgarele trecand la 40 m in fata autobuzului). Declivitate mare, sare de 11% uneori.
DN1 centura de la Sinaia, iesirea spre Brasov, cedezi prioritatea drumului care iese din oras pe stanga ta, daca nu cunosti deja intersectia si/sau nu esti atent, poti sa ti-o furi frumos.
Si din Bucuresti:
-cam orice strada cu lucrari (actual deci Mosilor, Eroii Revolutie dar si multe altele)
-centura Bucurestiului , intersectia cu drumul care intra in Bucuresti pe la Aparatorii Patriei (pe la Auto Nesti). Venind sa zicem dinspre Chiajna inspre Baneasa, ai " cedeaza trecerea (sau stop, nu mai tin minte)" iar ceilalti, care vin dinspre Bucuresti, au un STOP mare cat casa la 8 m de intersectie (ca trec calea ferata) iar dupa 2 m dupa ce trec calea ferata au "drum cu prioritate" - rombul galben. Semul de stop il vezi, dar pe ala de "drum cu prioritate" nu. Cam confuz, daca nu esti iarasi atent.
Intersectia de la Piata Sudului. O tampenie per ansamblu. Dar bomboana pe coliva: sa zicem ca vii dinspre City Mall, treci (cum-necum, inghesuit, storcit de alte masini ) de intersectia propriu-zisa (semafor) si iti continui drumul spre ROMPRIM pe Oltenitei. Ai ditamai trecerea de pietoni fara semafor la 2 m dupa ce apuci sa intri pe Oltenitei. Blochezi tot traficul, iar trecerea e folosita non-stop as zice. De ce D-zeii ma-sii nu au pus un semafor pietonal acolo, sa mearga pe anumite faze? Jalnic.
Intersectia de la Nerva Traian/Bd O Goga (aia de unde incepe Pasajul Marasesti). Se lucreaza fix in intersectie, ruta de trecere se modifica de la o ora la alta, intri pe contrasens, pe trotuar, pe unde nimeresti. Basca a mai inceput sa circule iar tramvaiul pe sendul dinspre Dudesti inspre Timpuri Noi, cu linia fix printre lucrari, blocand si ala intersectia. Cand o circula si dinspre Pasaj, sa vezi ce intersectie si mai blocata (vorba vine) o sa fie, cu 2 tramvaie care isi cedeaza prioritate de dreapta unul altuia ca sa mearga amandoua spre Timpuri Noi.
Interesecia Dinicu Golescu / Gara de Nord. Cred ca se impune o semaforizare diferita pe directiile 1. inainte (Basarab....Berzei) si 2. stanga (Basarab..Gara de Nord...dreapta spre Grivita). Prea multi fac stanga. Idem si pentru Calea Unirii. Tot ce e drum (fara prioritate) ce se intersecteaza cu Unirii inseaman blocaj sigur pentru si din cauza celor care vor sa faca stanga de pe drumul fara prioritate pe Unirii. Indiferent ca e Calea Traian, Nerva Traian, Mircea Voda, Calea Vitan...mai numiti-le si voi daca mai stiti.
Piata Alba Iulia.
MAAAAAARE ATENTIE daca mergeti dinpre Unirii inspre Muncii. Imediat cum iesi din giratoriu si dai sa apesi acceleratia , ai trecere de pietoni in vizibilitate zero (la 5 m dupa ce iesi din giratoriu, aproximat). Garantat frane cu roti blocate si accidente zilnice.
Idem atentie cand mergeti prin zona Str Foisor -Papazoglu. O gramada de strazi cu sens unic, iar sensul si prioritatea de trecere (semnele de circulatie) au fost schimbate de curand. Riscati sa va treziti cu un netot care merge cum stia el ca era acum 2 ani drumul , pe contrasens, sens unic si cu spatiu de trecere pentru o singura masina. Patit alaltaieri, injurat, blestemat, blocat, tot tacamul.
Atentie si la Baicului unde intorc troleibuzele si autobuzul 143. E si cale ferata pe acolo, vizibilitate redusa pe sensul dinspre Bd Garii Obor spre Baicului din cauza numarului mare de masini RATB stationate, trebuie sa te bagi cu botul masinii jum'ate in intersectie sa vezi ceva din dreapta. Daca, intre timp, nu te coseste deja unul ce vine de pe drumul principal, ca atunci nu te mai intereseaza, vei avea altele mai importante de facut.
In schimb, toata cinstea pentru Razoare. Pare la prima vedere mai complicata de cand cu rondul, dar macar nu se mai blocheaza asa des. Inainte era haosul in forma pura.