Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TERMOCUPLA - am probleme, pls help!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RIon
Termocupla (ventilatorul) merge 2 minute, pauza 1 minut, apoi iar... si in mers, si la relanti. am schimbat termostatul, bulbul de termocupla, la fel. Partea proasta e ca imi descarca rau de tot bateria...

acul de apa - martor bord nu e pe rosu...arata cam 40-50 grade, termocupla ar trebui sa cupleze la 80 de grade, in sus..

Cine a mai experimentat astfel de treburi???

Ce pareri aveti???
stere
Cand zici bulb de termocupla zici insasi termocupla? Adica ceea ce se infileteaza in radiator? O metoda des intalnita e montarea unui comutator la bord, din care pornesti ventilatorul ori de cate ori acul urca spre rosu. E o metoda al dracului de romaneasca smile.gif
RIon
stere, problema e ca prea porneste, nu ca nu porneste, de ce sa pun un comutator? Ma intereseaza daca au mai patit si altii la fel, si ce au facut???
nelu
Sigur termometrul din bord indica corect?

Dupa ce opresti motorul, daca electroventilatorul functioneaza si se opreaste dupa 2-3 min nu are cum sa-ti descarce excesiv bateria decat daca aceasta nu mai este buna (sau poate ca mai ai consumatori conectati).

In timpul mersului, pt o instalatie electrica in regula, curentul necesar consumatorilor este furnizat de alternator. Cum ti-ai dat seama ca porneste f des in timpul mersului? Cand stai pe loc si este si vara cred ca este normal sa porneasca des, pt a se realiza transferul de caldura radiator-> aer acesta din urma trebuie sa circule printre aripioarele radiatorului.

Cred ca inainte sa-ti faci griji in legatura cu pornirile dese ale electroventilatorului, mai ales dupa inlocuirile facute, ar trebui sa verifici termometrul.
RIon
nelu, cum se verifica termometrul? Am pornit motorul, e adevarat ca era cald, dar chiar asa des sa porneasca electroventilatoruL??? Chiar daca temperatura e mare, desi acul e pe undeva la mijloc, e normal sa porneasca asa des, lmerge 3 minute, pauza unul, apoi iar... zici tu ceva cu bateria...
AC
Pai daca nu esti sigur, schimba termocupla, e vreo 80.000. Am luat si eu una zilele trecute (se blocase si electroventilatorul nu se mai oprea). Ciudat este ca termocuplele astea au scrise pe ele domeniul de temperatura 68-82 grade, alea vechi erau 87-92 grade. Acum porneste ceva mai devreme si sta deschis mai mult timp.
Maska
RIon, verifica releul care comanda ventilatorul (se afla sub farul stang cum te uiti la botul masinii). Am patit si eu tot asa. Termocupla era buna, termostatul la fel insa releul se stricase. Se schimba repede si este destul de ieftin.
mc12
Am avut si io probleme cu racirea ca nu a pornit electroventilatorul si era sa calez motoru da am rezolvat-o simplu: am dat jos electroventilatorul si am montat o elice pe pompa de apa( ca la daciile vechi 1310) si nu nici o problema cu racirea vara. Iarna in schimb stau 1-2 minute in plus sa se incalzeasca motoru.
RIon
Am rezolvat. Schimbat bulb termocupla, dar unul 92-89, e ok, si termostatul. Acum se porneste mai rar si se invarte mai putin.

Multzam la toti.

Aaaaaa...one tip. Am facut eu aerisirea cand am schimbat bulbul si termostatul, dar era fierbinte tot, si tot rau mergea. A doua zi dimineata, am facut aerisire la rece cu apa rece, sai de atunci everything allright.
costash
daca o sa mai ai probleme.....cumpara o termocupla de fabrica (~285.000 lei/buc.)



eu am schimbat 5 (cinci) in 2 luni si pana nu am cumparat una 'buna' nu am rezolvat problema



bafta
tarzy
ptr a proteja acumulatorul ar mai fi varianta sa pui alimentarea ventilatorului pe plusul la cheie astfel incat daca opresti motorul sa nu mai pape curent deloc.
zamolxes
sa va zic cum am eu:

2 ventilatoare.

Fiecare pe releul lui, numai ca primul, ala care e in pozitia normala, e pus pe termocupla. Daca nu face fata (mi s-a intamplat de vreo 2 ori) il pornesc pe al doilea, care este pus pe direct, dar cu intrerupator in masina. Ambele sunt puse cu plusul la cheie, ca sa evit situatia in care se strica termocupla si raman pornite.
Raptoe
A NU SE PUNE ALIMENTAREA VENTILATORULUI PE CHEIA DE CONTACT !!! cand bag Nova in garaj tot timpu dupa ce o opresc masina ventilatoru pleaca si merge cam 3 minute....Daca pompa de apa nu mai circula apa termocupla porneste... :!: :!: :!: Cumparatzi o termocupla straina si gata. Eu am romaneasca si merge perfect... :wink:
Daddy
Din principiu ca sa nu aveti surprize folositi termocuple de import chiar daca va rebui sa confectionati reductii pt ele. Sunt mult mai durabile si sigure, asfel evitati o calare de motor care nu bucura pe nimeni.
tarzy
QUOTE (\"Raptoe\")
A NU SE PUNE ALIMENTAREA VENTILATORULUI PE CHEIA DE CONTACT !!! cand bag Nova in garaj tot timpu dupa ce o opresc masina ventilatoru pleaca si merge cam 3 minute....Daca pompa de apa nu mai circula apa termocupla porneste... :!:  :!:  :!: Cumparatzi o termocupla straina si gata. Eu am romaneasca si merge perfect... :wink:




poate ca ai dreptate, dar nu vad cu ce ar strica motorului, daca il opresc inseamna ca nu se mai incalzeste si va avea parte de o racire mai lenta.
Ov
QUOTE


daca il opresc inseamna ca nu se mai incalzeste




fals, dupa ce il opresti, toata energia termina "inmagazinata" in bloc / ulei / pistoane / galerie evacuare, etc, face ca temperatura motorului sa CREASCA. D'aia porneste electroventilatorul dupa ce pornesti motorul 8)
BAC
Asa cum s-a mai spus, luati-va termocuple din import. Stiu ca cea de Renault 21 (1721 cmc) se potriveste perfect, fara nici o modificare. Am avut unul la care i-am schimbat radiatorul, am pus unul de dacie.
tarzy
termocupla de Renault 21? suna bine, mai ales ca se potriveste la fix.

stie cineva mai multe amanunte? eventual ceva specificatii?



@Ov

pare logic ce spui tu, dar totusi aceasta crestere poate fi atat e mare incat sa dauneze?



la mine electroventiltorul porneste inainte de oprirea mtorului (cam chinuiesc ceva masina sa parkez in marsalier si pe bordura)
Ov
din moment ce 99% din berline nu au racire cu electroventilator, si la oprirea motorului ciuciu flux de aer, si totusi nu crapa, nu cred ca dauneaza in vre-un fel :mrgreen:
tarzy
pai atunci il rog pe domnul RAPTOE sa nu mai strige asa de tare. adica sa fie amabil si sa-si editeze postul anterior in consecinta (parerea mea - proprie si pe deplin neintemeiata tehnic - este ca ...)



dar parca totusi nu se leaga, atunci aia de au facut proiectul de ce nu au pus din fabrica alimentarea elvent -lui pe contact?
Raptoe
Deci nu tip zbier :twisted: mai deci berlina chiar si la relanti elicea tot se invarte nu? si la relanti baga si tu mana in spatele iei fara sa zboare sange :mrgreen: si sa vezi ca tot e un flux deloc de neglijat de aer si probabil sau gandit totusi "ingineri " de nu au pus pe contact nu?probabil nu strica foarte mult dar vrei sa incerci ???eu nu...si parca e bine ca il mai raceasca un pic nu e mai sigur parca..bafta :wink:
tarzy
nu prea inteleg, la relanti termocupla oricum ar fi alimentata si ar ventila, eu vorbesc atunci cand scoti cheia si pleci acasa sa nu mai consume crt aiurea.

sincer eu cred ca o sa ma risc, dar ... o sa tin cont ca atunci cand opresc si aud elvent-ul mergand o sa mai stau un pic cu motorul la relanti. cu toate ca, parerea mea este ca, motorul se incalzeste mai repede la relanti decat in mers.
Raptoe
In mers nu prea porneste ..doar la semafoare...
tarzy
pai nici la semafoare nu o sa scot contactul (ca doar nu-s taximetrist) asa ca o sa aiba cum sa porneasca. ba mai bine, la semafor dacia cu elice va fi aerisita la turatia de relanti, pe cand cea cu termocupla la turatie ceva mai mare.



hai sa nu ne mai contrazicem aiurea, eu inclin sa cred ca ideea cu contactul este OK, atat timp cat nu uiti daca ai frecat ceva mai mult masina inainte sa opresti de tot sa mai lasi 1-2 minute la relanti.
OCEBE
cu toate ca avand motorul pornit, in mers sau stationare, temperatura apei nu trece de ~85 grade (ventilator cu curea), in zilele calduroase mi se intampla uneori ca atunci cand pun contactul la putin timp dupa ce am oprit motorul sa mi se aprinda becul de la apa si acul sa se apropie de 100;nu cred ca aceasta temperatura face bine motorului

daca ar fi fost echipata cu electroventilator, chit ca acesta are menirea sa raceasca in primul rand radiatorul, tot ajunge un curent de aer si peste motor, curent de aer care, cat de cat, mai raceste ceva; probabil la asta s-au gandit cei ce au legat electroventilatorul la + pe direct.
Raptoe
posibil :idea:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.