Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trecere masina de pe un nume pe altul
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
alina23
Tatal meu este detinatorul unei dacii berline si vrea sa o treaca pe numele meu...ce trebuie sa faca si cam cat il costa? Trebuie intai s-o radieze si apoi sa o inmatriculeze pe numele meu sau intre persoane cu grad de rudenie I se poate si cu o simpla donatie sau cum? blush.gif
Cineva care stie...pls help smile.gif
adi_ar
1. Daca este inmatriculata si cu RCA + ITP la zi eu zic s-o lasati asa cum este, poti circula cu ea asa pana cade in bucati si daca este vorba de tata n-o sa fie cazul sa alergi dupa un necunoscut sa rezolvi cine stie ce procura legata de masina!
Singurul sfat in aceasta situatie este ca la incheierea RCA sa specifice agentul de asigurari pe polita de asigurare "Autoturism utilizat de ... (fiica)" desi nu este obligatoriu.

2. Presupunand ca este inmatriculata:
... daca totusi exista motive pentru "trecut" pe alt nume, asta se cheama schimbare proprietar si nu are nici o importanta gradul de rudenie. Mai nou nu se mai radiaza si reinscrie masina ci pur si simplu se schimba proprietarul, daca vrei schimbi numerele (contra cost) le schimbi, daca nu ... nu!
Cel mai simplu este sa apelati la un birou de copiat acte care se ocupa "profesional" de toate povestea asta, au toate formularele de cereri, contracte etc., de obicei mai au si relatii pe la RAR + politie si te scutesc de pierderi mari de timp, oricum va trebui sa ajungeti la RAR cu masina pentru identificare.
Un sfat pentru tata: presupunand ca masina are RCA, dupa schimbarea proprietarului, fa matale o copie dupa CIV (cu vechiul-noul proprietar vizibile) si da fuguta la societatea de asigurari pentru recuperarea RCA "ramas".

3. Presupunand ca nu mai este inmatriculata (din motive de talon vechi sau alte ...):
... pe langa cele de mai sus trebuie inmatriculata (ceea ce presupune plata taxei de prima inmatriculare !!!!!)

PS Costul depinde mult de modul de rezolvare:
- 0 - cazul 1;
- 250 -350 RON - cazul 2 - depinde cum procedezi;
- nici nu vreau sa ma gandesc - cazul 3

Succes!
alina23
Masina este inmatriculata si are toate actele la zi, dar vrea s-o treaca pe numele meu pentru ca, in cazul in care primesc puncte de penalizare, sa vina pe numele meu nu pe al lui. El e sofer de taxi, are alta masina acum si nu stau bine punctele de penalizare pe numele lui...nu de alta, dar isi poate pierde locul de munca...lucru pe care nici unul din noi nu si-l doreste.
Din aceasta cauza imi este frica sa ies cu masina...ca ar primi niste punte (in cazul in care mi se dau) ce nu-i apartin.
C a t a l i n
Punctele le primește cel de la volan, nu posesorul mașinii...
Cred că te referi la camerele de viteză sau radarele mobile, în acest caz acasă vine o hârtie către posesorul mașinii, prin care acesta este obligat să declare într-un anumit termen cine a condus mașina la data respectivă...Deci tu încasezi punctele...
Sunt în aceeași situație de jumătate de an...circul cu mașina fara să fie măcar pe numele unei rude de gradul I, și nu am încasat niciun punct de amendă sau de penalizare, nici eu și nici proprietarul...Te temi degeaba...Mergi regulamentar! biggrin.gif
A l e x
Ca sa nu mai deschid un topic, daca tot vorbim de incasat puncte, pana la urma daca cel din dreapta (sau cei din spate) nu poarta centura, soferul incaseaza punctele pentru ei, chiar daca, sa zicem, ca el o are ? Nu de alta dar in legislatie nu e precizat.
alina23
Eu incerc sa merg cat pot de regulamentar, dar fiind incepatoare se poate intampla sa mai si gresesc blush.gif ...oricine poate gresi, chiar si un sofer experimentat, dar un incepator smile.gif.
Am inteles cu hartiuta...sper sa nu aiba multe drumuri de facut la politie smile.gif
C a t a l i n
Cred că nu... Am înțeles că amenda e plătită de inculpat, nu de șofer...prin urmare punctele nu ar trebui aplicate...
adi_ar
Am facut o selectie referitoare la cele scrise de voi:

[attachmentid=49213]

alina23: Dupa cum vezi, se intocmeste PV in absenta dupa identificarea contravenientului asa ca n-o sa-l "umpli de puncte" pe tata.
Daca numai asta-i problema cu "trecutul", eu zic: - Las-o asa!. Cu banii dati pe operatia asta ai sa gasesti tu ce sa faci mai util biggrin.gif !

PS - Ca sa gresesti cat mai putin, da-mi voie sa-ti spun parerea mea: nu fi crispata cand conduci, relaxeaza-te, femeile au tendinta sa fie crispate si foarte putin ingaduitoare atunci cand au "dreptate" in circulatie si cu toate ca esti incepatoare, ai sa vezi ca relaxarea si exercitiul (muuult exercitiu!) au sa-ti fie de folos. In primul rand scapa de frica, fa un plin si da-i bataie! Daca nu te simti inca in stare, nu ezita, de banii respectivi, sa platesti inca n ore de conducere cu dubla comanda ,nu-i nici o rusine, iar cand simti ca masina te asculta si merge exact cu viteza dorita de tine (fara sa-ti tremure piciorul pe ambreiaj), aliniata si la 15-15, hai 20-20 cm, printre 2 obstacole (as zice masini dar nu vreau sa te ispitesc), atunci fa plinul ... !
Si inca ceva! Daca vei reusi sa conduci relaxata o Dacie, dupa ce vei avea o masina cu tehnologie contemporana, dupa ce scapi de stresul valorii ei, ai sa constati ca esti un sofer foarte bun!
PPS - Ca sa nu crezi ca sunt misogin adaug la cele de mai sus: ... iar barbatii sunt tentati uneori sa fie mitocani (adica un fel de tatalsoferilorexpertitobadecirculatie) cu soferitele uitand ca au acasa sotii, fiice sau macar mame care poate conduc si ele cu teama ca vin acasa cu masina ciobita si cineva le sare in cap blush.gif.

alex:
1. "Primirea de puncte" are doua aspecte:
- unul legat de stabilirea cuantumului amenzii - 1 punct=10% din SMB stabilit prin HG (este o gaselnita pentru a actualiza perpetuu cuantumul amenzilor astfel incat sa nu mai existe amenzi ridicole - ma rog, aici se pot spune multe). "Puncte"-amenda primesc si pietonii care traverseaza aiurea!
- punctele (sau bulinele rosii/negre/albe, nu mai stiu care erau cele rele ca fii-mea a absolvit de mult gradinita) cumulative dupa algoritmi actio-temporali (unde-i Pruteanu?!) care pot sa duca la suspendarea permisului.
2. Punctele-amenda * 10% SMB in RON (vezi art.89 din selectie) le primeste "persoana fizica" in culpa, adica pasagerul care este obligat sa prezinte actele (nu mai caut articolul), atunci cand politistul de la circulatie o cere, daca exista "... indicii ca a savarsit o contraventie ...", ceea ce s-a si intamplat.
alina23
Piciorul pe ambreaj imi tremura in primele sedinte de condus la scoala de soferi blush.gif , dar am scapat repede de acest "tremurat", de dacia mea nu-mi mai este firca, este foarte ascultatoare biggrin.gif si "ne simtim bine impreuna" de cateva luni de cand am carnetul smile.gif...sincera sa fiu imi place mult mai mult sa conduc o dacie decat un logan...loganul se conduce prea usor smile.gif, nu mai exista acea provocare pe care ti-o da o dacie 1310 cool.gif.
Cat despre puncte...e...poti sa conduci si foarte relaxat si din neatentie sau lipsa de experienta in trafic sa te trezesti cu niste puncte pe cap.
Oricum, cea mai buna idee e sa lasam masina asa, nu prea are rost sa dam atatia bani pentru schimbarea proprietarului.

Merci tuturor pentru raspuns smile.gif
argon
QUOTE(adi_ar @ 24 Mar 2007, 10:20)

3. Presupunand ca nu mai este inmatriculata (din motive de talon vechi sau alte ...):
... pe langa cele de mai sus trebuie inmatriculata (ceea ce presupune plata taxei de prima inmatriculare !!!!!)


*



Daca a mai fost inmatriculata in Romania, chiar daca e radiata, nu se mai plateste nici o taxa de prima inmatriculare rolleyes.gif
EUROPE_
QUOTE(alina23 @ 24 Mar 2007, 23:30)
dar fiind incepatoare se poate intampla sa mai si gresesc  blush.gif ...oricine poate gresi, chiar si un sofer experimentat, dar un incepator smile.gif.
*


Sincer, nu prea am vazut soferi incepatori care sa greseasca fatal ( ca mai gresesc ei o plecare de pe loc, o parcare, o incadrare corecta etc... ) asa ca... icon_mrgreen.gif , dai bataie, adica talpa biggrin.gif .
alina23
Merci...asa o sa fac smile.gif
adi_ar
QUOTE(argon @ 26 Mar 2007, 14:00)
Daca a mai fost inmatriculata in Romania, chiar daca e radiata, nu se mai plateste nici o taxa de prima inmatriculare rolleyes.gif
*



Ai dreptate, rectific:

... trebuie platita taxa de inmatriculare!

Mea culpa! blush.gif

Alina23: Asa sa faci!
alina23
E...o las asa cum este...n-are rost sa dau niste bani degaba daca punctele vin in "contul" celui care le merita biggrin.gif
CriSTI68
am cumparat acum 2 ani o Dacia 1310, actele nu le am facute pe ea deoarece masina a fost cumparata de la o cunostinta, in iunie cand expira RCA-ul ma duc sa fac actele cu respectivul, Masina are numere preferentiare, pe care fostul proprietar ma lasa la le pastrez, dar eu vreau sa imi pun numerele preferentiare pe gustul meu biggrin.gif , cand fac radierea si inmatricularea si cer alte numere (preferentiare) mai trebuie sa ii fac ITP?? sau aparate ceva ? ca am auzit de la unii ca cica asa ar face
diaconuliviu
Pai ITP cind expira?

Vei face acte de vinzare cumparare, RAR (identificare/autentificare)- valabilitate 60 zile
Daca ITP e expirat, inainte de RAR faci ITP.
Pe fisa de inmatriculare vei merge cu celalalt la circa financiara a lui s-o "radieze" din evidentele lor, vei primi o stampila pe fisa si/sau un certificat fiscal. Valabil 25 zile. Apoi, in 30 zile (se ia amenda pe chestia asta)mergi la circa ta financiara s-o inregistrezi, platesti impozitul si taxa de inmatriculare. Primesti chitante si o stampila pe fisa de inmatriculare. La BCR platesti 30 ron, taxa de certificat.
Iti faci asigurarea apoi:
Cartea de identitate + copie de pe ea (completate la biroul de copiat care-ti face fisa), talonul vechi, se scrie si pe ala undeva "Instrainat catre", numerele, Certificat de autentificare RAR original, asigurare copie + original, BI/CI copie+ original, chitantele BCR si impozit/taxa inmatriculare la politie. Acolo platesti 24 ron daca iei nr la rind sau... cit o fi pt cele preferentiale.
CriSTI68
ITP expira in 2008, numere provizorii parca se pot lua nu ?
diaconuliviu
Pentru ce numere rosii?
Se dau direct cele noi; numai daca celalalt vrea radiere la cerere, dar nu are rost. Procedura s-a simplificat, nu mai e radiere ci transcriere pe noul proprietar. Chiar daca in 195 se mai foloseste radiere in mod ambiguu.
CriSTI68
si daca am preferentiare pe ea si vreau sa le dau inapoi si sa iau altele preferentiare nu mai fac radiere ?
diaconuliviu
Pai vorbim de aceeasi masina? Ca inteleg ca numerele sint ale celuilalt, care le vrea, caz in care nu le poti pastra. Cind mergeti la politie o sa va explice ce trebuie facut, celalalt parca plateste o taxa pentru pastrare. Tu platesti numerele preferentiale. Oricum, ca-s "la rind" sau "preferentiale" masina va sta pe dreapta din ziua depunerii actelor pinala aparitia numerelor/CI/CInm; pe aici, prin VL, "la rind" = 2 zile, preferentiale nu stiu, oricum, mai mult.
CriSTI68
el vrea sa le cedeze mie, eu nu vreau, deci le pastreaza, si cat sta masina pe dreapta ma gandeam sa iau numere rosii
diaconuliviu
Nu se dau numere rosii in situatia asta.
Victorine
Aceeasi situatie ca la initiatoarea topicului: tatal meu vrea sa treaca pe numele meu masina pe care de altfel o conduc doar eu de vreo 4-5 ani si ma ocup de revizii, vigneta si ce mai e nevoie. El plateste insa impozit, CASCO si RCA, pentru ca are o reducere consistenta pentru continuitate, lipsa incidente, a doua masina, etc. si pentru ca e galant smile.gif

Acum vrea sa se scape de bataile astea de cap si buzunar, cu atat mai mult cu cat si-a completat declaratia de avere zilele astea si a constatat ca e latifundiar, are prea multe bunuri si vrea sa mai de a si la altii. Fine by me...

Intrebare: care e actul in baza caruia se face schimbarea proprietarului? Donatie sau asa ceva? In ideea ca daca tot dai ceva cuiva pe gratis, cadoul sa fie insotit de cat mai putine taxe. Cel mai probabil o sa apelam la o firma care intermediaza genul asta de actiuni si plimba hartiile, insa as vrea sa stiu cum abordam chestiunea. Dacacineva a avut recent o experienta similara, il rog sa o impartaseasca aici, sau daca aveti unsfat de asemenea. Multumesc!
Smiley
contract fictiv de v/c. nu se platesc taxe sau impozite suplimentare fata de donatie.
leinad
am trecut și eu printr-o situație similară. Faci aceleași demersuri ca la orice vânzare/cump, numai că nu e necesar să faci contractul v/c la notar. Îl poți face singur, găsești modele pe net. Dacă ai timp ocupă-te tu, nu mai apelezi la firmă, economisești 150-200 lei.
Victorine
Pai aia e, ca nu prea avem timp nici eu nici el sa alergam, mai ales ca el zice ca timpul si nervii lui sunt mai pretioase decat comisionul respectiv la firma de intermedieri si in plus e dispus sa plateasca el.
Dar de ce V/C si nu donatie? Exista ceva argumente pentru care sa alegem una sau cealalta dintre variante?
Nu inteleg de ce nu se platesc taxe si impozite la contractul V/C cum zice Smiley, chiar daca e fictiv, adica nu-i dau bani pe masina, in contract tot apare o suma primita de proprietar, care ma astept sa fie impozabila, nu? Pe cand la donatie nu apare nici o suma. Corect?
Smiley
din ce tin eu minte de prin codul civil, donatia se face doar cu act autentic, deci trebuie sa te duci la notar pentru asta (in caz contrar actul e nul, mai putin in cazul mortii donatorului si doar daca mostenitorii accepta voluntar donatia)

in cazul vanzarii de bunuri mobile, veniturile nu sunt impozabile (cu conditia sa nu existe caracter de continuitate a activitatii) si nu exista nici un soi de taxa suplimentara (altele decat cele necesare pentru radiere/inmatriculare fiscala si transcrierea dreptului de circulatie).

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.