gabi1759, cu scuzele de rigoare ca nu ti-am cerut acordul sa postez ceea ce mi-ai raspuns pe mesageria privata, arat aici raspunsul tau, care ar fi trebuit sa fie dupa parerea mea, aici, pe topic.
Daca te deranjeaza ceva, sterg imediat raspunsul.
-------
"Si ai uitat sa spui: in comparatie cu ce alte masini ai tu aceste impresii?"
Comparand de exemplu cu ford focus, masina de servici, care se comporta impecabil in orice conditii de franare, uscat, ud, drum denivelat, drum murdar etc. N-am avut niciodata IMPRESIA ca e instabila masina aia, in orice conditii de franare. Se exclude aici bineinteles franarea pe gheata, zapada, unde comportamentul masinii devine imprevizibil.
-------
Ford Focus este o masina exceptionala d.p.d.v al stabilitatii si al conceptiei trenului de rulare. Cu modificari minime ale trenului de rulare participa la WRC, unde se descurca excelent.
Sa tinem cont ca pe spate Ford Focus are suspensie independenta, este mai joasa iar suspensia este in general mai complexa decat la Logan si gandita pentru un compromis intre sportivitate si confort.
Trebuie sa stim de la inceput sau macar sa invatam pe parcurs la ce trebuie sa ne asteptam de la Logan, anume: masina mare,
familiala, sa duca 5 romani sanatosi (in jurul sau peste 80 kg/buc
), purcelul, catelul, bagaje, sacul de cartofi etc. - intr-un
confort cat mai bun.
Nu poti sa le ai pe toate la o masina cum nu poti sa le ai pe toate si la o femeie.
Si mie mi s-a parut la inceput Loganul "crocked" d.p.d.v. al suspensiei, cel mai hotarator fiind tangajul care mi se parea mult prea amplu fata de 1300-le meu antic. Dar chiar si 1300-le avea amortizoare, arcuri noi si strut bar pe fata, arcuri de fata pe spate, toate bucsele si pivotii perfecti, oricum, era modificata si mergea diferit fata de o berlina normala, deci parerea mea era din nou subiectiva si falsa.
Tinand cont ca era apa pe jos, mai intra apa si intre placute si disc, in momentul franarii o roata poate sa fie franata mai putin din cauza apei respective, ai franat puternic la o viteza maricica, lipsa de progresivitate a franei in apropierea punctului de blocare (asa simt eu) - explica totul.