Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instabilitate pe franare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
gabi1759
Incep prin a imi cere scuze, daca s-a mai discutat problema, dar nu am reusit sa gasesc cu "search" informatii/pareri legate de felul in care se comporta Loganul pe franare.

Vineri, cand am plecat de la servici am avut o mica experienta neplacuta. Ploua tare, pneuri reci. Drum pe 4 benzi (intrarea in timisoara dinspre lugoj), mergeam pe prima banda, camion pe banda a doua care mergea incet. Merg in continuare pe prima banda si ajung sa trec pe langa camion (aveam 80km/h). Camionul da sa treaca pe prima banda, adica vireaza spre mine. Frana tare, bineinteles, la care masina nu isi pastreaza corect directia. Mai precis, s-a dus un pic inspre dreapta botul. Am lasat frana si am corectat usor din volan stanga, apoi un pic dreapta, apoi din nou stanga si s-a stabilizat. Precizez ca nu a intrat ABS-ul, deci n-a fost o frana care cauzeze o blocare a vreunei roti.

Nu e prima data cand Loganul meu imi creaza impresia de instabilitate pe franare, dar e experienta cea mai neplacuta.
vijelie
Asa, si? Ca nu pari a intreba nimic.
gabi1759
Pai nu e cu subinteles? "Asa e toate?" E instabil pe franare? Sau am eu oare o problema cu sistemul de franare/pneuri (continental all season)?
vijelie
A mea nu face de-astea. Neavand ABS, la frane violente s-a mai dus sanie dar pe traiectorie, niciodata nu mi s-a parut ca o ia intr-o parte.
IRONICK
QUOTE(vijelie @ 26 Mar 2007, 12:23)
la frane violente s-a mai dus sanie dar pe traiectorie
Care traiectorie ? nedumerire.gif
gabi1759
Mie la orice franare puternica la viteze peste 70-80 kmh mi se pare ca o ia intr-o parte un pic (nu neaparat dreapta cum am patit in situatia de mai sus).
vijelie
Daca face asa pe suprafete cat de cat plane, meri la service, nu e normal.
LE: @IRONIK: adica nu am simtit ca fuge de c*r sau de alte parti...
thunder
Poate drumul era inclinat spre dreapta sau existau denivelari, sau poate rotile nu sunt echilibrate.
vasile82
@gabi1759 nu cumva te sprijini in volan mai mult cu mana dreapta in timpul franarii? Verifica si presiunea in anvelope.

Oricum mergi in service pentru o verificare!
Bafta
gabi1759
QUOTE(thunder @ 26 Mar 2007, 12:29)
Poate drumul era inclinat spre dreapta sau existau denivelari, sau poate rotile nu sunt echilibrate.
*



Asfaltul e foarte bun acolo, fara denivelari, iar rotile banuiesc ca sunt echilibrate bine. Masina are 4000km si n-am schimbat pneuri/roti.

QUOTE(vasile82 @ 26 Mar 2007, 12:33)
@gabi1759 nu cumva te sprijini in volan mai mult cu mana dreapta in timpul franarii?

*



De obicei ma tin cu stanga de volan tongue.gif
pastrama
Fa presiunea in roti!
gabi1759
Din raspunsurile voastre, inteleg ca nu e instabil pe franare Loganul sau cel putin nu chiar asa cum descriu eu. Poate ca o vizita in service nu mi-ar strica.

ps: si presiunea in roti e buna; o verific o data la cateva saptamani si niciodata n-am constatat diferente mai mari de 0.1 - 0.2.
argon
Trebuie sa-ti verifice pe banc repartizarea fortei de franare stanga dreapta huh.gif daca aia e uniforma pe ambele parti, orice masina se duce drept in franare.
os
... alta posibilitate (mai ales pe prima banda) este ca suprafata drumului avea in regiunea in care ai frinat caracteristici diferite - de exemplu denivelari ("sleauri") spre marginea carosabilului. Acestea pot cauza senzatii destul de neplacute la frinare.

Verifica ce se intimpla la frinare pe o suprafata cit de cit omogena.
șoferistul
La frînarea bruscă te-ai sprijinit probabil în volan și a fugit botul mașinii. Nuare voie să facă așa ceva , mai ales dacă ai ABS. Cel mult spatele poate ieși puțin de pe traiectorie deoarece frînarea e mai puternică pe față.
gabi1759
Sa fi tras eu un pic de volan dreapta? nedumerire.gif Totusi nu cred ca e normal sa se destabilizeze chiar asa.
post-336-1110552475.gif Si apropos de volan, revin aici cu afirmatia (parere personala) : "Directia la logan este prea sensibila!".
GicaPopescu
N-are voie sa faca asa, mai ales la o masina noua. Mie mi s-a intamplat asta doar pe o masina veche, cu probleme la instalatia de franare.
Mergi in service sa-ti verifice franele, mai ales repartizarea fortei de franare, ABS-ul si EBD-ul.
SUPERCAR
Din ce am auzit pe la uni posesori de logan cu cauciucuri Continental ca nu ar fi chiar asa bune.
Eu daca as fi in locul tau as schimba anvelopele cu ceva Dunlop SP Sport 01 sau Goodyear HydraGrip cu performante foarte bune pe drum uscat si ploios,alunecos.
Oricum inainte de toate astea fa o verificare in service la repartizarea fortei de franare.
St
QUOTE(gabi1759 @ 26 Mar 2007, 14:59)
"Directia la logan este prea sensibila!".
*




Daca si ast ae sensibila...
Atunci la Albea cum mai e, care are 2.5 ture de la bracaj stanga la bracaj dreapta?
cataline
La mine nu trage nici un pic la franare (chit ca intra ABS, chit ca nu intra) pe un drum absolut drept. Pe drum inclinat su cu mici denivelai sau unduiri ale asfaltului mi s-a intamplat de mai multe ori. Eu inclin deci la drum are era inclinat spre margine pentru scurgerea apei.
nh1980ro
Eu as zice ca fara sa vrei ai tras putin dreapta, daca din stanga venea o namila de camion.
Daca nu ai probleme cu directia (adica sa traga stanga sau dreapta) cand mergi drept, atunci verifica daca ai forta de franare echilibrata pe roti stanga-dreapta.
Dezechilibre pot aparea si daca ai rotile neechilibrate (iti vibreaza volanul la viteze ceva mai mari) sau daca o roata e mai grea decat cealalta (stanga-dreapta fata).
Altis
Asta vara, am fost cu un megane - de firma la munte...
Nu vreti sa stiti ce a vazut masina aia, la o spalatorie mi-au zis ca au inchis. Noroi pe ea, ingrozitor de mult, din padure la Sarata-Monteoru.
Ideea e ca tragea ingrozitor stanga si la franare, pana in limita la care intra ABS, parea ca se va rasuci.
Dupa spalatorie, masina si-a revenit miraculos.
Explicatia : avea asa de mult noroi pe jante, incat o dezechilibra total.
Verifica sa nu fie si la tine o chestie similara, ca de exemplu un plumb sarit, care sa duca la dezechilibrari semnificative...
gabi1759
Am mai incercat o data frana ieri, cam in aceeasi zona. De data asta am pus ambele maini pe volan si am pus o frana puternica. Masina si-a pastrat traiectoria corect. Viteza la care am inceput franarea a fost ~80km/h. S-ar putea sa fi tras eu un pic de volan atunci, insa totusi, nu cred ca ar fi trebuit sa fuga asa. Nu vreau sa fac comparatii, insa loganul mi se pare totusi a fi un pic instabil pe franare (in anumite conditii).
vijelie
QUOTE(gabi1759 @ 26 Mar 2007, 12:15)
...Nu e prima data cand Loganul meu imi creaza impresia de instabilitate pe franare...
*

QUOTE(gabi1759 @ 26 Mar 2007, 13:59)
...Si apropos de volan, revin aici cu afirmatia (parere personala) : "Directia la logan este prea sensibila!".
*

QUOTE(gabi1759 @ 27 Mar 2007, 07:54)
...Nu vreau sa fac comparatii, insa loganul mi se pare totusi a fi un pic instabil pe franare (in anumite conditii).
*

Alte impresii nu mai ai?
Bujor Stefan
Si ai uitat sa spui: in comparatie cu ce alte masini ai tu aceste impresii?
gabi1759
QUOTE(vijelie @ 27 Mar 2007, 08:09)
Alte impresii nu mai ai?
*



E vorba de o experienta neplacuta pe care am avut-o la bordul Loganuluil, pe care iti doresc sa n-o ai si tu. Si pe forum, de obicei, se schimba pareri, impresii, in felul asta toti afland mai multe informatii. Asa ca daca o sa mai am vreo impresie sau parere despre Logan, o s-o exprim aici pe forum, la fel cum si ceilalti posesori de dacii o fac.
vijelie
La bordul Loganului TAU, ca sa fim precisi.
Vezi ca e topic dedicat, de-aia te-am intrebat daca mai ai si alte impresii/pareri etc.
Foloseste SEARCH si il vei gasi.
gabi1759
Merci, stiu de topicul respectiv si mi-am exprimat acolo parerea si impresia mea generala despre loganul MEU. Aici ma refeream strict la acest aspect al comportamentului loganului MEU pe franare.
Bujor Stefan
gabi1759, cu scuzele de rigoare ca nu ti-am cerut acordul sa postez ceea ce mi-ai raspuns pe mesageria privata, arat aici raspunsul tau, care ar fi trebuit sa fie dupa parerea mea, aici, pe topic.
Daca te deranjeaza ceva, sterg imediat raspunsul.
-------
"Si ai uitat sa spui: in comparatie cu ce alte masini ai tu aceste impresii?"

Comparand de exemplu cu ford focus, masina de servici, care se comporta impecabil in orice conditii de franare, uscat, ud, drum denivelat, drum murdar etc. N-am avut niciodata IMPRESIA ca e instabila masina aia, in orice conditii de franare. Se exclude aici bineinteles franarea pe gheata, zapada, unde comportamentul masinii devine imprevizibil.
-------

Ford Focus este o masina exceptionala d.p.d.v al stabilitatii si al conceptiei trenului de rulare. Cu modificari minime ale trenului de rulare participa la WRC, unde se descurca excelent.
Sa tinem cont ca pe spate Ford Focus are suspensie independenta, este mai joasa iar suspensia este in general mai complexa decat la Logan si gandita pentru un compromis intre sportivitate si confort.

Trebuie sa stim de la inceput sau macar sa invatam pe parcurs la ce trebuie sa ne asteptam de la Logan, anume: masina mare, familiala, sa duca 5 romani sanatosi (in jurul sau peste 80 kg/buc smile.gif ), purcelul, catelul, bagaje, sacul de cartofi etc. - intr-un confort cat mai bun.
Nu poti sa le ai pe toate la o masina cum nu poti sa le ai pe toate si la o femeie.

Si mie mi s-a parut la inceput Loganul "crocked" d.p.d.v. al suspensiei, cel mai hotarator fiind tangajul care mi se parea mult prea amplu fata de 1300-le meu antic. Dar chiar si 1300-le avea amortizoare, arcuri noi si strut bar pe fata, arcuri de fata pe spate, toate bucsele si pivotii perfecti, oricum, era modificata si mergea diferit fata de o berlina normala, deci parerea mea era din nou subiectiva si falsa.

Tinand cont ca era apa pe jos, mai intra apa si intre placute si disc, in momentul franarii o roata poate sa fie franata mai putin din cauza apei respective, ai franat puternic la o viteza maricica, lipsa de progresivitate a franei in apropierea punctului de blocare (asa simt eu) - explica totul.
IsNa
gabi, nu strica sa-i faci o verificare, dar oricum, nu e deloc neobisnuit sa derapeze masina intr-o directie la blocarea rotilor. Gandeste-te ca e practic imposibil sa ai in stanga si dreapta forta de frecare identica. Daca in stanga pelicula de apa e doar un pic mai groasa, sau asfaltul doar un pic mai grunjos sau e doar o nuca de pamant acolo, sau drumul e inclinat doar un pic (cum este deobicei, pt. evacuarea apei), sau o roata blocheaza doar cu o fractiune de secunda mai tarziu ca cealalta, etc.., rezulta o forta usor diferita, care induce un cuplu asupra masinii, si derapezi lateral. De asta s-a inventat ABS-ul, singura solutie sa pastrezi traiectoria pe care o vrei e sa nu rupi aderenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.