Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Face la demaraj DCI-ul pe un MPI pe distanta scurta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
mad_voly
Face la demaraj DCI pe un MPI pe distanta scurta?
sefu_alx
la reprize probabil ca da dar pe 400m cred ca-castiga mpi
adip
DEFINE "distanta scurta" biggrin.gif
mad_voly
Asta am si spus. Ca pe distante scurte.Ca sa definesc distanta scurta= 50 - max 100m. Pe distante mari, clar mpi
mad_voly
Rog un moderator sa modifice titlul. Am vrut sa ma refer strict la dci vs 1.4 mpi
l@u
Pai cum vrei sa afli daca nu faci o liniuta cu un Mpi ...asa fiecare cioara o sa-si laude puiu'
adip
QUOTE(mad_voly @ 27 Mar 2007, 23:42)
Rog un moderator sa modifice titlul. Am vrut sa ma refer strict la dci vs 1.4 mpi
Si bineinteles sa adauge un HA HA HA in descriere smile.gif
Cum adica sa calculezi demaraj pe 50m cu plecare de pe loc? In care comparative ai vazut tu ca se masoara demaraj / reprize pe o distanta asa mica?
l@u
QUOTE(mad_voly @ 27 Mar 2007, 23:42)
Rog un moderator sa modifice titlul. Am vrut sa ma refer strict la dci vs 1.4 mpi
*




De care Dci?
mad_voly
l@u
dci de 65 de cai
Din pacate nu sunt adeptul curselor/liniutelor. De asta am si initiat topicul, sa aflu de aici. Asa putea f bine sa fac liniute cu un mpi
@adip
Am si spus. pana in 100 de m.
adostar
Iti dau eu raspunsul: MPI e mai vioi decat DCi, chiar si pe distante scurte tot MPI castiga...nu are rost sa intram in detalii.
mad_voly
Nu are rost pt tine poate pt altii are.
TWK
depinde... nu am facut niciodata liniute, nu sunt adeptul curselor, dar m-am dat cu dci-ul unui prieten si am observat ca fata de mpi-ul meu se infige bine in a 2-a, pe cand mpi-ul se infige cel mai bine in a 3a. deci pe distante scurte e discutabila treaba. chiar daca mpi are 10 cai in plus, care pe distanta lunga isi spun cuvantul, dci-ul are cuplu. asa ca pana nu se fac cateva liniute+filmulete degeaba ne certam noi aici.
sefu_alx
parca dci-ul te baga mai bine in scaun cand o calci la maxim fata de mpi,pacat ca se plafoneaza cand e distractia mai mare biggrin.gif de-asta zic ca la reprize e mai vioi dci
adip
TWK, la ce turatie schimbai la mpi vs. dci? Daca schimbai la amandoua dupa turometru la 3000 (sau dupa zgomotul interior, mpi-ul nefiind bine antifonata) nu te mira ca dci-ul trage mai bine. Insa dci-ul peste 3500 e cam gata, pe cand la benzina de-abia de acolo in sus incepe distractia.
TWK
intr-adevar, la dci schimbam la 3500, si la benzina la 4000, mi-a fost mila sa ii dau mai mult ca doar e a mea. oricum impresia mea este ca dieselul se infige cel mai bine in a 2a, iar benzinarul in a 3a.
adip
Pai vezi? La dci schimbai aproape de turatia de putere maxima, pe cand la a ta nu!
Uita-te ce zice in tabelul de pe http://www.dacia.ro/logan/date-tehnice la regimul de putere maxima.
ovidiusoft
Ufff.... iarasi un topic de genul care o are mai lunga. Daca se schimba vitezele cum trebuie (adica un pic inainte de limitare), MPI-ul face DCI-ul. Sunt insa curios cum e asta relevant in real life.
l@u
QUOTE(mad_voly @ 27 Mar 2007, 23:52)
Din pacate nu sunt adeptul curselor/liniutelor. De asta am si initiat topicul, sa aflu
*




Asta va ramane un mister dar daca vrei sa afli cu adevarat fa o liniuta caci altfel topicul asta va continua la nesfarsit fara sa afli un raspuns.
madhorsefuzzy
QUOTE(ovidiusoft @ 28 Mar 2007, 00:17)
Ufff.... iarasi un topic de genul care o are mai lunga. Daca se schimba vitezele cum trebuie (adica un pic inainte de limitare), MPI-ul face DCI-ul. Sunt insa curios cum e asta relevant in real life.
*


In real life: cu mpi ai reprize bune de la 4000rpm in sus, la dci de la 2500rpm.
Pornind de la premisa de mai sus :
- in afara localitatilor la viteze de peste 60-70Km/h la benzinar poti alege trepta astfel incat sa pici cu turatia peste 4000rpm si dci-ul indiferent de trepta sa nu aiba nici o sansa (75CP > 70CP > 65CP)
- in localitati la viteze de pana in 50Km/h dci-ul accelereaza mult mai bine intr-a II-a decat benzinarul, deoarece nu se mai oboseste nimeni la 30Km/h sa bage benzinarul in trepta I pentru a avea demaraj.
pastrama
Le face SN pe amandoua! radmasa.gif
l@u
Credeam ca Cielo tongue.gif
pastrama
Aaaaa...daaaa...si Cielo...uitasem! radmasa.gif
l@u
radmasa.gif
adip
Si fostul meu Oltcit le facea oricum pe toate trei (nu bagam dci-ul in enumerare fiindca nu are rost)! smile.gif
2dor
Eu am mers si cu benzinar si cu DCI, in dreapta e adevarat dar vreau sa spun ca la DCI ma baga in scaun la demaraj, la benzinar nu. Sa nu uitam cuplul la diesel si turbina care ajuta foarte mult. Am ramas placut impresionat de DCI.
catalin06
Mie mi s-a parut mai vioi dCi -ul , in mers are reprize foarte bune. La plecare de pe loc e putin puturos in treapta 1 dar isi revine in treapta a 2-a . Acelasi lucru il spunea si cineva mai sus . Pe o distanta de 100 m de pe loc il face 1.4 MPi -ul , parerea mea ... ce se intampla dupa 100 m ... nu stiu.
SUPERCAR
QUOTE(mad_voly @ 27 Mar 2007, 22:37)
Face la demaraj DCI pe un MPI pe distanta scurta?
*


uite aici un test comparativ facut de o revista auto din romania si ai sa vezi aici ca dci-ul sta mai bine ca un benzinar 1.4 pe reprize in treapa 4.
parerea mea ca la demaraj MPI de 1.4 face un dci stock(dar daca dci-ul e remapat la 85CP eu zic ca trece de un 1.4 lejer).


madhorsefuzzy
Si daca MPI-ul e remapat la 81CP ce se intampla?

L.E. M-am uitat pe poza. E o mare porcarie.
Asa cum am mai spus: vrei repriza cu MPI-ul intre 60 - 120Km/h pai te folosesti nenica de treapta a III-a ca de asta au pus si treapta aia pe masina.
Aaaaa nu poate DCI-ul cu a III-a pe intervalul ala prea mult si nu iese la comparativ ... nu mai punem atunci si reprizele in a III-a.

Cand ai nevoie de repriza in afara? In depasire? Pai foloseste a III-a atunci si nu o sa se mai planga lumea ca loganarii sunt inceti.

Plus alte nimicuri pe acolo gen: diferente mari intre 1.4 si 1.6 nu sunt. Pai cred si eu daca au mers subturat cu amandoua.

Am 1.4 MPI si dupa un an jumate cred ca ii cunosc posibilitatile: si la 60Km/h in a V-a si la 5500- 6000rpm in I-a, a II-a si a III-a.

P.S. Fratele meu a vrut sa isi ia si el un Laureate plus, dar i-am sugerat un Ambition DCI, ceea ce si a facut. wink.gif

P.P.S. Pentru astia cu SN. M-a enervat unul cu un logan 1.4 odata cand eram cu SN prietenei. Nu va mai zic de "macel" ... biggrin.gif
l@u
Revista aia nu e buna nici de hartie igienica ca te zgarie cu cifrele alea ....de citit nici pe departe.Cum dreaq la reprize 60-100 dci-ul e mai tare si decat 1,6......SUPERCAR te rog eu nu mai aduce argumente de ,,gradinita" ca nu isi au rostul aici unde sunt posesori si de 1,4 1,5 1,6 care stiu ce poate motorul fiecaruia!!!!!!!
hash
Eu am observat urmatorul fenomen (si va rog sa nu-mi spuneti de paranormal ca incerc sa fiu serios).

Daca merg cu masina in oras parca devine mai lenesa in demaraj. Insa si consumul scade. Odata ce ies cu ea in afara, parca demarajul devine mai bun. (sa zicem ca 'isi da drumul'). Acuma, ati observat acest comportament si daca da, care-o fi explicatia ? (am 12k km)

Cred ca mai erau pe undeva niste post-uri despre asta, dar nu le gasesc acum.
sefu_alx
dci-u ala are cuplu mai mare ca 1,4 si ca 1,6 si ca 16 16v
zodrac
Va mai dau material pe care sa aberati biggrin.gif

[attachmentid=49535] [attachmentid=49537]


si va rog nu va mai legati de 1.6 si 1.616v ca nu are rost.

Editat mai tarziu: sper ca va prindeti care e treapta 1 de viteza si care e a 5-a
alecsz99
Lucru vazut cu ochii mei, Berlina (2003) vs Loganul 1.5 DCI (2006), distanta circa 600 m, Berlina a condus pana spre final cand Loganul a castigat cu o lungime de bara (in primii 300 a ramas mult in urma Loganul)

De prezicat ca - 1. Berlina a dat tot ce putea, Loganul mai mergea fortat un pic (desi fumega rau de tot smile.gif )
- 2. de la cei 600 m inainte (daca cursa ar mai fi continuat) Loganul nu ar fi avut concurent

Asa ca daca o Berlina nu poate face clar pe distanta scurta nu vad cum ar putea fi mai rapida decat un Logan 1.4 MPI.
ovidiusoft
@hash, da, acelasi lucru l-am observat si eu. Cand ies din oras am grija sa o tratez cu turatii ridicate, mai schimb 2->3 si 3->4 pe la 5000 ture si o ajut sa-si dea drumul. Nu e paranormal, citisem si o explicatie pe forum.
roskatu
dacia logan 1,6 mpi ambition (proprietate personala ) 14000km :
80-120 , a 5a : 19,5 sec
80-120 , a 4a : 13,5 sec
80-120 , a 3a : 8,7 sec

dacia logan 1,5 dci e4 ambition (masina de la dealer ) 4500km:
80-120 a 5a : 17,5 sec
80-120 a 4a : 13,5 sec
in a 3a nu ajunge la 120
date masurate de mine cu aceeasi incarcatura pe acelasi drum biggrin.gif
nh1980ro
In oras in general aerul e mai cald si mai prost (mai putin oxigen). In plus in oras in general mergi dupa alte masini la distanta mica. Asta ar fi o explicatie.
paul_s
se vede si de pe diagrama aia , daca schimbi cum trebuie la amandoua , cam 20% din distanta la benzinar o sa ai mai putin cuplu la roata , in rest o sa fi peste, rezultatul e clar
argon
QUOTE(hash @ 28 Mar 2007, 10:27)
Daca merg cu masina in oras parca devine mai lenesa in demaraj. Insa si consumul scade. Odata ce ies cu ea in afara, parca demarajul devine mai bun. (sa zicem ca 'isi da drumul'). Acuma, ati observat acest comportament si daca da, care-o fi explicatia ? (am 12k km)
*




Depunerile de calamina in camera de ardere/bujii/supape. Se cam fac indiferent de benzina, inlcusiv cu efix-pix. La forja se curata.
TWK
deci e bine sa o mai forjezi din cand in cand smile.gif
bloodem
probabil ca este bine sa o forjezi din cand in cand.... insa am observat ca unii folosesc cuvantul "subturat" mai mult decat ar trebui. Pentru ei subturare inseamna sa schimbi sub 4000 turatii la benzinare radmasa.gif Insa realitatea este ca majoritatea oamenilor schimba pe la 2500 turatii maxim, indiferent ca masina e DCi, MPi, etc. Eu tot ce stiu este ca DCi-ul meu, plecand de la semafor, accelerand in treptele 1,2,3 pana la vreo 3000 turatii, le lasa pe toate celelalte mult in urma (chiar si atunci cand se mai gaseste cate unul, chiar si cu o masina straina, care chiar vrea sa se ia la intrecere), insa de depasit reusesc sa ma depaseasca doar cand eu stagnez la 60 la ora, ca mai mult nu-i dau in oras. smile.gif
paul_s
sigurr... si cand te-ai trezit era intuneric si gafaiai smile.gif)
mad_voly
Si se stergea la ochi... Mama ce am visat biggrin.gif
@bloodem
Pe bune, poate colegul de langa tine de la semafor cu masina straina e tare sictirit de loganisti care cred ca au un mic ferrari si te lasa pe tine sa o iei inainte altfel nu imi explic de ce ii depasesti la pornirea de pe loc
l@u
Si marmota...... radmasa.gif
lucian_v
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
cata87
offtopic: voi cand porniti de la semafor deja va vedeti la formula 1 ? pornitu de la semafor e inceput de cursa cumva ? io cand pornesc de la semafor pornesc calm si accelerez constant...dar de' nu toti suntem schumacher tongue.gif

ontopic:ar trebui sa ia mpi-ul avand in vedere cuplul mai mare,dar depinde si de sofer...am vazut taximetristi cu logan dci care schimbau la 1600-1700...mergeau la consum binenteles
TWK
daca si loganul diesel e masina sportiva atunci e clar smile.gif.
pastrama
N-a zis nimeni ca-i sportiva...doar ca e mai rapida decat 90% din restul de masini. radmasa.gif
cosmin_2300
Te contrazic Pastrama , 90.9 % biggrin.gif
In legatura cu Loganul DCI care depaseste o masina straina la semafor .... WAKE UP !
adip
QUOTE(bloodem @ 28 Mar 2007, 21:31)
Eu tot ce stiu este ca DCi-ul meu, plecand de la semafor, accelerand in treptele 1,2,3 pana la vreo 3000 turatii, le lasa pe toate celelalte mult in urma (chiar si atunci cand se mai gaseste cate unul, chiar si cu o masina straina, care chiar vrea sa se ia la intrecere), insa de depasit reusesc sa ma depaseasca doar cand eu stagnez la 60 la ora, ca mai mult nu-i dau in oras. smile.gif
Atat! radmasa.gif
Edit: eu cred ca cei pe care-i depasesti la semafor pleaca cu scart, dar probabil ca nu auzi asta datorita insonorizarii de mare exceptie a dci-ului tau. Tu stii sa dai scart la a ta?
mad_voly
Ce rai mai sunteti ras hohote.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.