Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Radar Defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
sinmaxus
Faza zilei...dar era sa raman fara permis.

Circulam pe un drum cu restrictie 80km/h, si cum nu ma grabeam absolut deloc, (eram doar la 2km de destinatie si mai aveam 20 de minute pana la ora cand eram programat la service) circulam cu o viteza legala, cu un ochi pe consumul instantaneu care arata ceva sub 4l/100.

Din coloana din fata iese un Logan de politie...si imi face semne sa opresc...nedumerit...opresc...presupuneam ca e un control de rutina, desi modul de semnalizare nu prea dadea impresia.

Vine agentul, prezint actele, si intreb ce am facut...raspuns: Vi se suspenda permisul de conducere pentru ca ati depasit viteza legala cu mai mult de 50km/h wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Prima intrebare...viteza maxima legala este de 30km/h?...pentru ca doar asa s-ar justifica...raspuns: viteza dumneavoastra a fost de 135km/h wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Trebuie sa precizez un lucru...masina asta nu a pupat niciodata de la mine peste 130km/h si asta numai pe A2...pur si simplu nu ma grabesc niciodata cand sunt la volan...sau cel putin nu pentru a utiliza o astfel de viteza...

Parlamentari indelungate...sincer nu prea aveam cum sa le dovedesc asta...dar era strigator la cer...imi arata imaginile...masinuta mea incadrata pe ecran, ecran care arata un frumos scor de 135km/h...pur si simplu ma enervau la culme...cica aparatul nu are cum sa greseasca...le repet a 50 oara ca nu am depasit cu nici un 1km/h viteza legala...si nu pot accepta ca ei sa imi zica ca am depasit cu nu mai putin de 55km/h...

La un moment dat...imi imaneaza actele...si imi zic sa am grija pe viitor...la faza asta tipul si tipa stateau in masina lor si analizau imaginile si nu incepusera inca sa faca vreun PV, iar eu ma minunam cum poate un astfel de aparat sa dea o asemenea eroare...probabil ei nu m-au crezut...sau cine stie...eu sincer daca eram in locul lor imi era greu sa cred asa ceva...doar daca nu stiam ca aparatul poate arata erori in anumite conditii...

Ce credeti e o eroare a dispozitivului, sau ei l-au setat gresit?

Mentionez ca ei erau in miscare, si presupun ca s-a inregistrat si viteza lor...ce ma faceam daca aveam 135, atunci inregistra 190...ceea ce nu cred ca poate prinde un diesel de 65cp, mai ales de inaltimea Modus-ului...
ghetau dan
Am un amic cu ForesterXT si zice ca l-a prins cu 240 cind masina nu prinde mai mult de 215...politistii nu l-au amendat pentru ca au fost impresionati de cit de repede s-a oprit masina...Culmea,nu?
Vanzatorul de Iluzii
Poate viteza cumulata: 80 ai tai plus 58 ai lor. Este un sistem automat cel care trece aparatul din mod "stationar" in modul "mobil"? Sau trebuie facut manual (comutator etc.)? Si daca este automat, functiona oare? Cum se poate verifica?
Avalansa de intrebari.
cg_ivan
Aproape sigur este vorba despre viteza ta plus a lor.
Un radar nu are cum sa se defecteze in halul asta.
Probabil ca atunci cand vor sa masoare din miscare trebuie sa seteze un parametru iar ei au uitat.
Pe de alta parte, off-topic, dupa cate stiu eu, Politia Romana nu are radare omologate pentru masuratori din miscare. Poate ma insel.
ovidiusoft
@cg_ivan - te inseli, am luat noi (eu eram pasager) un radar de genul asta. Viteza indicata a fost exact cea pe care o aveam, masina politiei venea de pe contrasens cu peste 80 la ora, noi aveam vreo 120. A indicat 121.
cg_ivan
@ovidiusoft
Nu am zis ca nu se poate. Ce spuneam este ca nu cred ca sunt omologate din punctul asta de vedere, caz in care nu ar avea voie sa dea amenzi in baza masuratorilor din miscare.
R19/16v
Ba sunt omologate. Eu am luat o amenda din mers, si taica-miu una, deci se poate.
alecsz99
Citez din Norma din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005

"daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovechicule, masuratorile nu pot constitui probe"


Totusi Politie Rutiera are in dotare radare mobile si radare fixe. In cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie sa fie echipat cu un dispozitiv specializat, care sa poata masura viteza proprie de deplasare... si daca acel dispozitiv este defect pot aparea erori. blush.gif
cristio_79
QUOTE(Curentul @ 16 Jan 2007)
Aparatul radar, "arma secretă" a Poliției Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garlă, în condițiile în care depășirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sancționează, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu două puncte de penalizare și amendă. Dar, înainte de a semna procesul verbal, șoferii trebuie să știe că funcționarea aparatelor radar se face doar în anumite condiții și numai cu respectarea unor norme stabilite de către Biroul Roman de Metrologie Legală (BRML). Astfel, așa cum se specifică în Norma din 23.11.2005 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, măsurătorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe dacă au fost făcute în condiții de ceață, ploaie, ninsoare sau furtună. De asemenea, dacă a fost folosit pentru înregistrare un aparat radar staționar montat pe un autoturism în mișcare sau dacă în raza aparatului se deplasează simultan mai multe autovechicule, măsurătorile nu pot constitui probe. În norma de metrologie legală se mai arată că aparatul radar poate fi pus în funcțiune doar de personal calificat și trebuie să fie însoțit de un ceritificat care să ateste omologarea de către BRML. În altă ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de măsurare care, pe baza aplicării efectului Doppler în domeniul microundelor, măsoară și afișează viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se folosește formula f (i) cos alfa, formulă pe care nu ne îndoim că polițiștii de la "rutieră" o stăpanesc la perfecție. Trebuie menționat faptul că radarele, fie ele mobile sau staționare, au erori maxime tolerate, iar în cazul celor mobile este necesară montarea unui circuit capabil să realizeze diferențierea dintre viteza proprie și cea de de deplasare a autovehicului vizat. De asemenea, aparatele radar trebuie să fie prevăzute cu o etichetă pe care trebuie trecut producătorul, tipul și seria de fabricație. Aparatele pot fi utilizate legal doar dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate și sigilate și sunt însoțite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de poliție trebuie să facă parte un operator autorizat. Atenție - aceste informații sunt publice și le puteți solicita agenților de poliție! Orice neregulă descoperită în actele care însoțesc aparatele radar poate fi folosită pentru contestarea amenzii.


Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lăsat deja fără permis câteva sute de șoferi și a scos din buzunarele altor câteva mii de conducători auto sume consistente de bani. Pe lângă plata efectivă a amenzilor, șoferii s-au ales și cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplică șoferilor care depășesc viteza legală, noul Cod Rutier lasă libertatea polițiștilor să penalizeze aproape tot ce "mișcă" pe drumurile publice. Doar că, pe lângă stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, în actul legislativ sunt prevăzute noi norme care trebuie respectate. Astfel, în cazul de față, depășirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.


Doar radare omologate


Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) este instituția care trebuie să verifice și să omologheze aparatele pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, denumite în limbaj de specialitate cinomometre și cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competențele pentru verificarea și omologarea aparatelor radar folosite de Poliția Rutieră este stabilită de Norma din 23.11.2005 publicată în "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, așa cum se arată la articolul 1.1 din Norma în baza căreia BRML are atribuții de omologare și verificare, instituția va stabili criteriile pe care trebuie să le îndeplinească "atât cinomometrele care funcționează în regim staționar, cât și la cinomometrele care funcționează atât în regim staționar, cât și în regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate".


Ce trebuie să știm


Poliție Rutieră are în dotare radare mobile și radare fixe. În cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie să fie echipat cu un dispozitiv specializat, care să poată măsura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel încât să se evite poziționarea lor în aproprierea surselor puternice de radiații electromagnetice ( emițătoare radio sau de televiziune, linii electrice de înalte tensiune, etc). Fiecare aparat radar trebuie să fie prevăzut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o etichetă care să conțină cel puțin următoarele inscripționări: "tipul, seria și anul de fabricație a blocului respectiv", "denumirea firmei producătoare", "tipul și seria de fabricație a blocurilor cu care funcționează". Conform articolului 3.5.1, înregistrările efectuate de aparatul radar trebuie să conțină următoarele date: "data și ora la care a fost efectuată măsurarea, valoarea vitezei măsurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul că a fost efectuată autotestarea, imaginea din care să poate fi pus în evidență numărul de înmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informații publice și pot fi cerute organelor de poliție care au constat presupusa încălcare a legii.


Mitul polițiștilor "șmecheri"


De la apariția detectoarelor de radar, circulă printre șoferi povestea conform căreia polițiștii care "stau la pândă" țin aparatul radar închis și îl pun în funcțiune doar atunci când șoferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce să facă cu acest echipament din cauza distanței prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcție de autotestare, care să poată pune în evidență orice defect sau dereglare". "Această funcție trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcțiune a cinemomentrului, având și posibilitatea de a fi activată manual (...)". În cazul descris mai sus, o astfel de acțiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermițând pornirea instantanee a aparatului radar.







GoGu
Radarele MPH Python functioneaza si din mers.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.