QUOTE(ionutctn @ 2 Apr 2007, 17:26)
Eu zic ca ar trebui sa verifici sa nu fie ceva din directie. Cum verifici asta? Traverseaza niste linii de tramvai (care presupun ca nu sunt chiar la nivel cu soseaua) dar perpendicular cu ambele roti deodata la 20 la ora si strange tare volanul in maini. Daca se simte in volan, e directia: cap de bara, brat bieleta, ceva bucsi directie, poate si din caseta. Eu la mine am patit la fel: troncanea si am schimbat ce mi-a zis meseriasu' dar mai era si pe la directie cate ceva pe langa pivot si bucse bascula.
Si pivotul nu intra in directie? Bucsele le schimb din cauza ca este totusi putina uzura si nu imi face placere sa stiu ca am belele la directie.
QUOTE(driverx @ 2 Apr 2007, 17:28)
Da, bucsile se bat in brat, asta daca doresti o treaba romaneasca de c a c a t, chestie la care ai sanse sa ai bucsa moarta inca inainte de a pune la loc roata.
Du-te la service si ai grija sa iti puna bucsile cu presa. Daca pune ciocanul pe ea, iei ciocanul si il plasezi strategic in capul mecanicului. Asta daca tii la dihania ta si vrei o treaba ca lumea, nu ca restul lucrurilor de pa masina ta.
Serios, mergi la servis. Sau cauta un mecanic bun, priceput, cu garaj, ca sigur are presa....
Multumesc pt sfat. Problema e ca nu prea mai am chef sa ma mai duc la mecanicul la care ma duceam pana acuma, avand in vedere ca nu mi-a gasit jocul la pivot, chiar daca pana acuma am fost multumit de el.
Referitor la partea a II a, in care te referi la lucrurile de pe masina mea, te rog sa iti masori cuvintele. Doar faptul ca am fost la trei mecanici, iar pana la urma am ajuns sa ma duc cu masina pe standul de la ITP cred ca spune destule. Nu cred ca mai sunt multi pe aici care sa faca acest lucru. Momentan nu am sa iti dau report cum mi-ai facut tu mie alta data (fara motiv in caz ca nu iti amintesti). Initial ti-am scris mai multe, dar totusi m-am abtinut, nu vreau sa ma cobor la nivelul tau.
QUOTE(iulian.bisty @ 2 Apr 2007, 17:30)
tb sal dai jos ca sa schimbi bucsele . daca gasesti ia Fartec daca se mai gasesc
Prea tarziu. Am fost si le-am cumparat deja. Am dat 24 de lei pe ele. Am sa ma uit din curiozitate sa vad ce scrie pe ele, eventual am sa ma duc la magazinul de unde le-am luat sa ii intreb daca nu au fartec.
QUOTE(OAP @ 2 Apr 2007, 18:00)
Poate te ajuta la ceva:
-suspenzi masina pe ceva stabil (foarte important);
-scoti bratul cu tot cu pivot (nu desfaci nimic altceva); butucul nu o sa coboare deoarece il tine planetara; eventual desfaci intai bratul din cele patru suruburi de la pivot si dupa aia scoti si pivotul;
-scoti axul de pe bucse si indepartezi teava distantier dintre ele
-reintroduci axul pe cele doua bucse, introduci o piulita distantier (ideal ar fi un cap de teava sau o bucsa la care in prealabil ii scoti cauciucul si teava de pe mijloc, una uzata evident, dar atentie ca o sa ramana ea blocata in brat, deci ar trebui alezat cam un mm din ea) cu diametrul exterior egal cu diametrul exterior al bucselor si strangi piulitele pana cand bucsele sunt extrase din locas;
-introduci bucsele noi prin acelasi procedeu iar in prealabil le dai cu vaselina;
-montezi mai intai pivotul nou pe butuc dupa care montezi bratul; nu uita teava distantier afara;
-ti-recomanda sa schimbi si axul daca il gasesti uzat in zona bucselor;
-iti mai trebuie si o saiba mai mare care sa impiedice surubul axului sa treaca prin bucsa cu rol de presa;
Ce sa mai. M-ai lasat fara cuvinte. Ai spus mai mult decat clar, sa inteleaga toata lumea. Am sa ma duc sa iau si axul ala nou, nu stiu de ce mama masii nu l-am luat inca...
QUOTE(danny_b @ 2 Apr 2007, 22:07)
Dragul meu mecanic amator..! Sa nu te puna cel din adincuri sa te apuci sa desfaci singur ceva .E o treaba destul de grea si daca nu ai mai facut-o e JALE. E mult mai bine sa desfaci alaturi de cineva care stie si are presa de rotula si pentru bucsi.Nu e chiar asa usor sa stii!Si nu glumesc.Gindeste-te ca e vorba de directie!Mai mult, sunt niste smecherii ,pe care trebuie sa le stii . Teoretic nu e greu,mai ales daca ai desfacut de N ori bratele si stii ce etape sa parcurgi ca sa mearga bine si usor.Pot sa apara probleme cu prezonul ruginit in bucsi pe care trebuie sa-l tai ca sa-l scoti.Ce sa mai zic,daca ai pe cineva care pricepe cit de cit ,apuca-te daca nu ,nu.Mai vorbim.
Trebuie sa fie pentru orice un inceput.
Am un vecin la bloc care se pricepe. Am sa il rog sa stea cu mine sa ma supravegheze (am mai facut impreuna cateva nopti albe
). Oricum, ma gandeam ca dupa ce termin de facut toate schimbarile mele marete, sa ma mai duc o data cu masina la ITP sa o mai bag pe stand, sa ma conving ca am facut schimbarile cum trebuie.
Intrebare de baraj: daca tot schimb pivotul inferior, sa il schimb si pe cel superior?