Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turometru
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
mecanicu
CE stiti de turometru de Dacie cel de pe berlina... ce eroare are? Mie imi arata 7800 cel analogic si 5500 cel electronic.... Pe care sa il cred? :shock:
asarban
Daca sunt ambele "fabricat in Romania"...pe niciunul!
calin.c
daca zici de cel electronic de la RAR ala nu indica bine ca modifica ei pt a iesi bine noxele
mecanicu
nu cel de la RAR am unu mik... cine vrea unu beton www.alfano.be da costa cam mult
bogdan3l
http://davewin.com/tech/gear_ratios.shtml

asta nu are cum sa te minta daca nu te minte vitezometru' 8)
diaconuliviu
Am o intrebare:am miscat din greseala "acul" turometrului in sensul ca l-am rotit la dreapta pina s-a oprit mecanismul in acel opritor..am continuat miscarea si s-a rotit in acea bucsa ..deci l-am decalibrat.. cum il pot recalibra? daca folosesc reteaua de curent alternativ..la 50 Hz-->1500rpm.. dar, pot folosi direct 220V?(ma rog, acum cica 240V)? ca impulsul de la bobita atinge si el tensiuni mari..
cristimm
In nici un caz nu merge pus la 220. Firul care vine la turometru da impulsuri de 12V de la platina, nu din secundarul bobinei unde sunt zeci de mii de V.
diaconuliviu
Nici n-am zis de secundar.. ci de platina, care e legata la (-)bobina..unde..in momentul "ruperii" apare autoinductie..cu virfuri de citeva sute de volti..acel Uvv..nu mai stiu exact valoarea
Ov
1. nu pune 220 pe turometru ca o sa-ti sara in freza

2. imprumuta si tu de la cineva un turometru extern si calibreaza-l dupa ala (daca nu are extern, prelungeste si tu firul de la turometrul lui, pana la tine la platina, si te uiti la el pe bord),
Uncle-Sam
am si eu un turometru extern care imi arata mult mai putin decat turatia reala a motorului si nam nici o idee ce sa fac. se poate regla cumva?
Ov
da, daca il desfaci o sa gasesti un potentiometru de calibrare
Rio
Are cineva schema electronica a turometrului de 1400 :?:



Cu valorile componentelor... :shock:
niq_ro
QUOTE
Am o intrebare:am miscat din greseala \"acul\" turometrului in sensul ca l-am rotit la dreapta pina s-a oprit mecanismul in acel opritor..am continuat miscarea si s-a rotit in acea bucsa ..deci l-am decalibrat.. cum il pot recalibra? daca folosesc reteaua de curent alternativ..la 50 Hz-->1500rpm.. dar, pot folosi direct 220V?(ma rog, acum cica 240V)? ca impulsul de la bobita atinge si el tensiuni mari..




pe minusul bobinei de pe care iei tu semnal sunt impulsuri de 3-400V deci ai putea lua semnal din retea (220Vca).. doar ca trebuie sa fii atent sa nu te electrocutezi..
vierme_ha
cate fire intra in turometru...eu stiu ca 3...dintre care 1 plusu,altu impulsu de la platina...si al treilea nu stiu...
ideeea e ca vreau sa pun leduri in dreptul cifrelor de pe turometru si sa se aprinda cand motorul atinge turatie respectiva...misto nu?daca imi iese...va anunt...
wink.gif
Yva
Ma scuzati daca sunt off topi, dar am si eu o problema. Am primit un turometru, si vreau sa-l montez la dacia mea. Problema este ca nu stiu unde sa leg firele. ma poate ajuta si pe mine cu o schema, ca am cautat si pe la prieteni, si nimeni nu stie. E-mailul meu este Apocalips@radiofreesatan.com
dex lada
calibrare turomertu

incearca cu un transformator 220/3-15V alternativ fara punte.
Turometrul in legi la 12v sau de cat ai tu traf la intrarea turometrului.
dex lada
vierme_ha ce vrei tu sa faci cu leduri e greu mai bine ei un turometru cu leduri si dai gauri in ceasul tau si pui ledurile. Si asa poti sa ai doua turometre in unu, le folosesti pe amandoua si cu ocazia asta poti sa vezi care are eroare mai mare.
dex lada
nu e schema unui turometru da poti sa iti faci o idee cum sa montezi ledurile,folosesti culoarea ledurilor cu care vine turometrul (sau poti sa le schimbi cu niste leduri mai mici daca sunt prea mai,sau sunt dreptunghiulare ,poti pune unele rotunde de 3mm)
vierme_ha
pai asa vreau sa fac.dar ce vreau eu este ca la fiecare 1000 de ture sa se aprinda cate un led.ce am gasit la adelaida se aprinde din 300 in 300 de ture si nu are haz.mia dat cineva de pe forum un link catre o schema dar e in engleza si nu sunt atat specialist in limba asta ca sa inteleg schema la perfect.
si la gauri in turometru asa mam gandit si eu.
http://www.niksula.cs.hut.fi/~mdobruck/sii...acho/tacho.html rolleyes.gif
dex lada
Schema cel care a facut schema zice ca in final a ajuns la 40 de leduri dar el pune o schema cu doar zece leduri ,si e destul de greu de facut turometru daca nu ai ceva cunostinte de electronica plus de asta trebuie calibrat !!

Sfatul meu este sa cauti unul gata facut scapi de bataia de cap de al calibra ,etc.

Uite o schema in romana cu 12 leduri dar merge din 500 in 500 (max 6000)
avantajul e ca are un buton pt reglarea relantiului din 100 in 100 (max 1200)
morghen
pt cei care nu stiu cum sa lege turometrele:

turometrele au in general trei fire:
1. + care il legi la contact la 12 V
2. - care il legi la caroserie......sau la minusul bateriei
3. sonda...firul asta il legi la minusul de la bobina de inductzie....eu l-am legat imediat la ieshirea din condensator....e tot una...

eu mi-am pus un turometru de Scirocco....shi merge superb...relantiul il am putzin peste 1000 de ture shi urca frumos pana aproape de 7 mii

Cu ledurile mi se pare o prostie...chitsch sad.gif
vierme_ha
multam mult.m-ai scos din mare bor$.
am doar 2 intrebari.
de ce in locul lu r9 de 8,2Kohmi pune un semireglabil de 15Kohmi.de ce nu pune un semireglabil de 9?
si in locul lu R10 de 1,5 Kohmi ce semireglabil sa pun?de 2?
inca o data mersi mult! biggrin.gif
heaven
QUOTE(morghen @ 10 Nov 2004, 23:10)
pt cei care nu stiu cum sa lege turometrele:
*



Asta e la motorul clasic, dar la Injectie (calculator) cum se monteaza ???? unsure.gif 1zhelp00.gif
dex lada
pt ca din cate stiu ru ne exista semireglabil de 9 doar de 10K
la R10 pui semireglabil de 1,5K reglezi si masori si p-ui o rezistenta fixa.
vierme_ha
in mod normal leaga-l in paralel cu cel pe care il ai in bord(daca ai blush.gif )
bafta!
vierme_ha
a...si mersi Lada-dex biggrin.gif
de saptamana viitoare ma apuc de cumparat piese 124.gif
dex lada
nu la modelul meu de lada nu am 2105 doar 2103 (lada 1500) 1600 cele cu forme rotunjite au mai putin lada 1200
diaconuliviu
QUOTE(dex lada @ 10 Nov 2004, 21:11)


Tu ai testat schema? mi se pare ca acea R1 de 820 ohmi e cam mica sa reduca tensiunea la o valoare acceptabila incit dioda PL5V1 sa nu se strapunga in mod permanent la o tensiune Uvv=~5-600 V pe bobina in cazul unei aprinderi clasice sau electronice tip amplificare
vierme_ha
Mie mi-a zis un electrician ca asa se alimenteaza turometrul.si schema o fac!am incredere in ce imi zice el wink.gif
dex lada
frate vierme pune si tu poze JPG sau GIF !!!!!!
Ca sunt comprimate si dureaza mai putin pana se "incarca" nu toti au o conexiune
buna uni mai au si dail-up tongue.gif
vierme_ha
my bad! blush.gif
eu asa o sa imi leg turometrul meu ca am incredere in omu ala.
nu prea am fost lamurit de ceilalti de pe forumu asta mellow.gif
diaconuliviu
QUOTE(vierme_ha @ 18 Nov 2004, 23:50)
my bad!  blush.gif
eu asa o sa imi leg turometrul meu ca am incredere in omu ala.
nu prea am fost lamurit de ceilalti de pe forumu asta mellow.gif
*


Vezi ca e gresit..
Un fir se leaga la (+) altul la (-) si al treilea, de excitatie, la (- bobina).
Si montajul de aprindere clasica cum l-ai desenat e gresit...
Platina nu se leaga la (+) bobina ci la (-bobina)
Am omis condensatorul..
vierme_ha
oricum se leaga de primarul bobinei(-,cum ai zis tu),unde sunt 12V si nu in secundarul ei unde sunt sutele alea de volti
diaconuliviu
QUOTE(vierme_ha @ 19 Nov 2004, 11:52)
oricum se leaga de primarul bobinei(-,cum ai zis tu),unde sunt 12V si nu in secundarul ei unde sunt sutele alea de volti
*



Pe (-) bobina nu-s doar 12 V, in momentul ruperii tensiunea creste la citeva sute de volti- e vorba de virfuri de tensiune oscilant amortizata; in secundar tensiunea de de ordinul 15-27 kV.
centex
stie cineva daca se poate adapta un turometru de la un Renault 19 la berlina 1310L ?
multumesc...
Giurisici Fabian
uite aici cu 20 de leduri si liniar
leduri sa ai
bygy007
Deci cine doreste sa stie un turometru de dacie se poare regla sau verifica astfel:
1 Se alimenteaza cu 12 V
2 Se ia un strcher cu 2 fire si se baga in priza excl.gif
3 Se descopera care din ele este faza (cu creion de tensiune)
4 Se pune faza la firul care se duce la bobina si nulul la minus




ATENTIE MARITA excl.gif tensiune periculoasa excl.gif pericol de electrocutare
Giurisici Fabian
bigy ce este ala "strcher" radmasa.gif blink.gif
cu un transformator 220 la 12v /50 Hz se etaloneaza si trebuie sa arate 1500 RPM chiar de curand am facut montajul de mai sus si l-am montat pe un opel rekord 20 merge super
dyogenes
Postasem si eu pe undeva pe la aprindere electronica modul de reglaj al turometrului. Cu un transformator 220/12V pe turometru electronic se poate regla foarte usor. La 50 Hz trebuie sa arate, asa cum zicea si Fabian, 1500 ture. Daca se redreseaza iesirea transformatorului, la iesirea puntii se obtin impulsuri de 100 Hz, iar turometrul trebuie sa arate 3000 de ture. Se poate verifica astfel si liniaritatea indicatiei.
ToPser
nu va place asa ?
merge pe 3,4,6 cilindrii si indica absolut corect , verificat cand am facut itp-ul
[attachmentid=30830]
dd gheorghe
QUOTE(ToPser @ 9 Jul 2006, 13:07)
nu va place asa ?
merge pe 3,4,6 cilindrii si indica absolut corect , verificat cand am facut itp-ul
[attachmentid=30830]
*


Ia zi bre colegu' de unde l-ai cumparat,ca as vrea si eu ca-i fain? Si sunt aproape aci la Constanta.
ToPser
ti-am trimis pm , nu vreau sa fac reclama !
EUROPE_
@ToPser vreau si eu... seamana foarte mult cu turometrul de Porsche...
bygy007
QUOTE(Giurisici Fabian @ 9 Jul 2006, 10:01)
bigy ce este ala "strcher"  radmasa.gif  blink.gif
cu un transformator 220 la 12v /50 Hz se etaloneaza si trebuie sa arate 1500 RPM chiar de curand am facut montajul de mai sus si l-am montat pe un opel rekord 20 merge super
*


Dragule coleg daca ai plecat crezi ca nu ma gindesc la tine de fapt (la pop... tau) daca te-ai uita pe placa o sa vezi acolo niste condesatori diode rezistente e.t.c. pe circuirul de intrare ca nu toata lumea este electronist calificat ca tine si ste unde sa lege un fir cu 50Hz pe el si o tensiune de12 V riscind sa il strice
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Giurisici Fabian
bai bygy pai tu iti raspunzi singur la ce postezi .deaia ii si zice circuit de intrare ,circuitul asta preia impulsurile si le taie varfurile le limiteaza pana la o tensiune acceptabila sa excite baza tranzistorului de pe intrarea turometrului. si daca stai sa vezi shema pe intrare are o dioda tocmai sa reduca tensiunea la cit are nevoie baza tranzistorului.daca mai tii minte cand am facut bordul electronic am etalonat turometrul cu versatesterul cu o tensiune pe iesire de 10V varf la varf asa ca zimi si mie cum arzi turometrul cu 12v 50Hz de la un transformator
Pedro
Baga-mi-as picioarele, astia de la pilot au umplut carefour-ul de prostii numai super turometrul asta nu, ca marfa e
marius-gabriel
ToPser , cat a fost turometru ala??E superb!
ghiccy
cat costa turometru' ala Pilot???
dd gheorghe
130ron
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.