Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tips & Tricks pentru consum mic !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4
hadul
Sper ca initiez un subiect de interes major, si rog sa ne impartasiti din experienta voastra. La un moment dat, chiar a fost un reportaj la una dintre emisiunile cu/pentru si despre masini cu un mosulica cea doborat record peste record in consumul economic.
Si sa incep eu cu o idee - astept sa fie si aceasta idee discutata! utilizarea consumatorilor electrici atunci cand nu se justifica duce la un consum mai mare.

astept sugestii
driverx
Adica vrei sa zici, tips and tricks pentru distrugerea motorului
hadul
Deloc ! ce legatura are una cu alta!
daciafan
eu am aplicat cateva din sugestiile batranelului simpatic si super economicos, gerhard platner, insa dragul meu 1,4 mpi se incapataneaza sa consume multisor...oricum in limitele precizate de producator
hadul
Rog moderatorii sa inchida acest topic daca nu-l considera util.
Multumesc!

Dacifan, ce mai zicea mosulica ?
hadul
iata cateva din sfaturile lui gerhard platner cu care sunt de acord:
- "Coborâți parasolarul cand porniti instalatia de dezghetare, pentru a scurta circularea aerului, asfel incat parbrizul să se dezghețe mult mai repede. "
- "O regula de baza in sofatul economic spune că 100 de kilograme în plus înseamnă un consum suplimentar de 0,7 litri. Așadar, renunțați la tot ce nu vă trebuie din portbagaj.
Nu uitati insa ca siguranta in trafic este cea mai importanta. Economisiți doar acolo unde este cazul."
- Accelerați ferm, schimbați rapid treptele de viteză, nu țineți mașina inutil în câte o treaptă de viteză. Când ați ajuns la viteza dorită, mențineți-o constanta;
- Mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei costă până la 0,2 litri suplimentari la suta de kilometri;
- Adaptați stilul dumneavoastră de condus profilului de drum. Daca mergeți la munte, profitați de viteza pe care v-o oferă o coborâre în pantă pentru a avea putere suplimentară la urcarea pantei următoare."
- Anvelopele de iarnă consumă, din cauza amestecului de cauciuc ceva mai moale, puțin mai mult decât cele de vară. Iar cele cu spike-uri și mai mult. Cine vrea totuși să economisească și aici combustibil nu își cumpără anvelope late de iarnă, ci cea mai îngustă variantă aprobată pentru modelul său de mașină.

La mersul prin zăpadă trebuie curățată zăpada care se depune sub aripi în jurul roților: nu doar că aceasta poate frâna roțile, dar atârnă inutil și la greutate.

Ținuta de drum a mașinii este sigură numai atunci când și presiunea în anvelope este corectă.

Foarte important: anvelopele de iarnă trebuie montate atunci când temperatura exterioară scade sub 7 grade Celsius, indiferent dacă pe stradă există zăpadă sau nu.

O presiune corectă în anvelope economisește combustibil. Dar mai ales contribuiți în mod important la siguranța în circulație"

varianta completa o gasiti aici (s-a mai discutat intr-un alt topic) http://www.skoda.ro/page.php?SM_ID=264&SL_ID=607




ionut16031987
Uite ceva care sa intareasca cele spuse> Si eu practic urmatoarea metoda, care a fost larg criticata de catre prietenii mei. Obisnuiesc sa schimb vitezele masinii sustinute de o accelerare destul de ferma, urmand ca in viteza a IV sa nu mai accelerez brusc ci doar sa mentin viteza. Faza asta ma ajuta sa obtin un consum de 8 % in masura in care taicamiu care e adeptu accelerarii usoare sa obtina 10-11 %.
Motorul este 1.4
semaka77
QUOTE(hadul @ 5 Apr 2007, 13:02)
- Mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei costă până la 0,2 litri suplimentari la suta de kilometri;

mda si astia cu legile lor, faza de intalnire obligatoriu in afara localitatii...ne baga mana in buzunar.
router
Am si eu cateva sfaturi pentru condusul Loganului sau Supernovei.


Atunci cand vedeti stopul si se pune rosu scoateti ndin viteza chit ca abia ajungeti la el si sunteti la o distanta destul de mare 500 de metri chiar.
Nu acelerati brusc.
Nu tineti apasat pedala de aceleratie pana la stop si apoi sa franati brusc.
Nu mergeti cu greutate in masina.
Nu mergeti cu geamurile deschise sau luminile ziua in oras.

Eu merg si ceva mai subturat (desi nu va sfatuiesc asta)

Rezultat: consum mediu Logan1.4 in oras 8% Supernova 7%-7.5%.


Cu toate ca multe s-au mai dezbatut am vrut sa va impartasesc din experientele mele.
Zippy
QUOTE
Atunci cand vedeti stopul si se pune rosu scoateti ndin viteza chit ca abia ajungeti la el si sunteti la o distanta destul de mare 500 de metri chiar.


De frana de motor ai auzit? Ia incearca la loganul tau ca in loc de frana si scos din viteza sa schimbi o viteza inferioara si sa o lasi asa si vezi ce spune consumul instantaneu din CB.

QUOTE
Eu merg si ceva mai subturat
Stii ca de fapt nu faci nici o economie daca mergi subturat, ba chiar poate o sa distrugi motorul..

QUOTE
Nu acelerati brusc.
Cred ca tine mai mult de un accelerat eficient si liniar, nu neaparat de cat de brusc sau mai putin brusc.
ahyle_blue_eyes
QUOTE(router @ 5 Apr 2007, 17:20)


Nu mergeti cu geamurile pornite

*


wacko.gif ???? blush.gif
router
am vrut sa spun geamurile deschise nu pornite


QUOTE
De frana de motor ai auzit? Ia incearca la loganul tau ca in loc de frana si scos din viteza sa schimbi o viteza inferioara si sa o lasi asa si vezi ce spune consumul instantaneu din CB.



parca e mai sanatos pentru masina asa decat sa faci frana de motor
hadul
QUOTE(Zippy @ 5 Apr 2007, 20:51)
De frana de motor ai auzit? Ia incearca la loganul tau ca in loc de frana si scos din viteza sa schimbi o viteza inferioara si sa o lasi asa si vezi ce spune consumul instantaneu din CB.

Stii ca de fapt nu faci nici o economie daca mergi subturat, ba chiar poate o sa distrugi motorul..

Cred ca tine mai mult de un accelerat eficient si liniar, nu neaparat de cat de brusc sau mai putin brusc.
*



aici e interesant !!!! cum e mai bine ? subturat ? nu ! distrugi motorul ! sa opresti in frana de motor....in 50 de metri ? sau sa mergi 500 m scoasa din viteza ?
C a t a l i n
Frână de motor clar... Și nu dăunează motorului deloc, dacă știi să o aplici corect...
router
subturat nu e ok intradevar pentru motor si am recunoascut

insa mai bine o las sa mearga pana la stop scoasa din viteza decat sa aplic frana de motor (zic eu)

Frana de motor trebuie folosita doar iarna
Zippy
hadul, mersul subturat nu e atunci cand masina scade in turatie pana aproape se opreste. Mers subturat e cand tu tii pedala de aceleratie apasata pt a mentine constanta o turatie mica sau pentru a creste turatia de la o turatie joasa (gen 1700 rpm).

Referitor la intrebarea ta, s-a tot discutat, daca mergi cu ea scoasa din viteza 500 m motorul tot va consuma pentru ca este la relanti si consuma cam 1l/h (nu stiu sigur ca n-am CB) dar am condus la fostul loc de munca o octavie, care la relanti consuma 0,8 l/h, iar in frana de motor consumul era 0.

Cat despre mersul subturat si consecinte sale, exista topic dedicat:
http://www.daciaclub.ro/Folclor-t70788.html
C a t a l i n
Parcă se discută de micsorarea la maxim a consumului....

Dacă mergi cu mașina pe liber, motorul consumă carburant...puțin dar consumă...

În frână de motor, atât timp cât motorul stă la peste 1200rpm cu aproximație, calculatorul de injecție nu introduce combustibil în cilindrii, deci consum 0 !!!

Aici nu vorbim de ce vrei sau nu vrei...vorbim de ce este mai economic...

Frâna de motor este mai economică decât mersul pe liber!

De ce e așa a fost discutat în alte topicuri...

ydaniel
de ce mi-a crescut mie consumu:wink.gif) din cauza farurilor aprinse;))
hadul
Ideea era sa minimizam consumul fara sa distrugem masina, fara sa incurcam circulatia, si fara sa luam puncte. Atat!
Cat despre faruri - proiectoare - in oras, eu nu le vad utilitatea - cel putin pe timpul zile happy.gif .

Cine stie cum, sa ne spuna.

numai de bine!
Slider
Mda...0,2 litri la suta de km....ce sa zic mare economie...
Laurentziu_JZC
Berlina pe carburator cat are consumul in frana de motor?Sigur nu 0
alinakes
QUOTE(Catalin Marinarul @ 5 Apr 2007, 23:11)
Frână de motor clar... Și nu dăunează motorului deloc, dacă știi să o aplici corect...
*



Si daca nu stii , auzi cum haraie in draci motorul si transmiti toate socurile direct in ambreiaj - CV !
C a t a l i n
QUOTE(Laurentziu_JZC @ 6 Apr 2007, 11:17)
Berlina pe carburator cat are consumul in frana de motor?Sigur nu 0
*



Și la cele pe carburator se poate monta "o chestie", astfel încât consumul să devină 0... Poți găsi mai multe informații pe forum...nu știu exact unde smile.gif


Legat de frâna de motor...și de consum mic în general...Dacă nu știi să "conduci" o mașină, nici consum mic nu poți scoate...
2dor
Mie mi se pare foarte aberant sa spui ca in frana de motor consumul e 0 iar pe liber consuma. Consumul este 0 daca o las pe liber si opresc motorul poate ca altfel...Logic fara a se scoate cheia cu totul ca atunci nu mai ai directie. Bine nu fac asemenea lucruri ca nu sunt maniac cu consumul.
C a t a l i n
Iar mie mi se pare aberant ceea ce spui tu!!!

Ia citește pe aici, și apoi spune dacă e sau nu consumul 0 cu motorul în regim de frânare (dar cu rpm peste 1200)...


http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=50254&hl=
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4657&hl=
pastrama
In frana de motor consumul e 0. S-au consumat muuuuulti biti pe tema asta. biggrin.gif Sper ca n-o luati de la capat!
hadul
QUOTE(Slider @ 6 Apr 2007, 09:51)
Mda...0,2 litri la suta de km....ce sa zic mare economie...
*


macar psihologic ... si tot e ceva
6.9 .. fata de 7.1....
iti dai seama slider daca vrei sa vinzi masina si ii arati viitorului cumparator cb cu 6,9 ?
driverx
Adica tu mergi toata perioada cat ai masina ca sa ii arati la om 6.9?

Mda, stresati sunt unii si cand nu trebuie.....

Psihologic vorbind, va stresati mai mult si va omorati mai multi nervi decat castigati prin satisfactia de a avea ceva consum mai mic ... care fie vorba intre noi, intotdeauna o sa ziceti ca e loc de mai bine.

Am facut cu motorul meu de 1.6 CJ-Oradea-frecus prin oradea-Debrecen-frecus prin Debrecen-Oradea cu consum foarte constant pe 6 (a coborat putin la 5.9, dar nu a stat prea mult). Ce dracu pot cere mai mult? Si asta la viteza de croaziera de 100 110 km pe ora (mai rar la 110). 4 persoane, fara bagaje....sau....neglijabile sa fiu mai exact.
ady85btz
@hadul...ai dCi si mai vrei si sfaturi pentru consum si mai mic? tongue.gif
hadul
DA ! vreau sfaturi! pentru mine, poate pentru altii...
eu, sicer sa fiu, sunt multumit de consumul meu, ( 4.2 afara - 90-110km/h si 6.4 bucuresti -berceni pipera zilnic ora 8 dus ora 18 intors). se poate si mai bine ?????? daca da , vreau sa stiu
cum unii dintre noi au fixul cailor putere, de unde sa mai scoata 1 -2 caluti , asa am eu fixul consumului !
si, repet, fara a afecta in vreun fel masina, siguranta traficului, sau buzunarul meu (puncte, amenzi )

Cristos a'nviat dragii mei
numai de bine !
dariusz
am citit odata intr-o carte tehnica de la dacia 1310 ca mersul la liber in special cu viteze de peste 50 km/h ar afecta cutia de viteze , in concluzie mersul la liber nefiind indicat. oare la dsn se poate intimpla acelasi lucru? daca da nu prea merita economia de carburant sa mergi la liber , afectind astfel cv
C a t a l i n
Teoretic dăunează, nimeni nu recomandă mersul pe liber, iar cu economia zici greșit dacă te referi la SN...SN e mai economică în frână de motor decât pe liber.
thedragon
dar dc poate dauna mersul la liber ? imi pare rau dar nu gasesc nimic care sa ateste acest lucru ? poate cineva sa imi explice si mie sad.gif
han_1.6 mpi
diferenta de turatie intre cei doi arbori din cutia de viteze: unul are turatia data prin diferential de catre roti iar celalalt are turatia de la motor-relanti-aprox 750 rpm.
thedragon
imi pare rau dar tot nu am inteles dc ii rau pentru Cv sad.gif
hadul
concluzie: frana de motor e mai economica si mai putin daunatoare ( sau deloc daca e aplicata corect) decat mersul "pe liber".
in plus - si off topic - franare e mai sigura pe gheata, zapada, piatra cubica uda

s-a lamurit
router
eu nu cred ca dauneaza mersul la liber

Ganditi-va atunci cand avem 80 spre exemplu, suntem intra 4-a si schimbam a 5-a si nu schimb foarte rapid si astept 1-2 secunde sau alta schimbare ca exemplu daca cumulezi timpul acela pe intreaga perioada de viata a masinii iti da ceva timp de mers la liber.

Plus ca eu am mers cu ultima masina 73.000 de km (tot 1.4 renault) si am practicat mersul la liber la greu (90% din timp am condus in oras) si motorul mergea perfect.

Nu cred ca dauneaza cumva
tgg2k
s-a mai discutat si rasdiscutat, scrie in carti... mersul pe liber dauneaza cv... e ceva legat de sincroane, viteza de rotatie a arborilor, chiar si ungerea ajunge in unele momente sa fie deficitara (da, in cv!). nu e vorba de daune motorului, dauneaza cutiei de viteze!

si in frana de motor da, consumul e cat se poate de aproape de 0, calculat "la suta" ajunge undeva la 150gr/100km in frana de motor la logan 1.4 (daca bine retin)

caut si postez detalii

Edit: intrebare de baraj: la relanti cat consuma motoarele voastre?!
C a t a l i n
La ralanti între 0.8 și 2 litri pe oră, cu aproximație, variând în funcție de generația motorului...
EUROPE_
O dacie 1300, 1310, sau nova din cate stiu consuma 1 litru pe ora, cu aproximatie, bineinteles.
Flo_07
QUOTE(hadul @ 11 Apr 2007, 14:47)
concluzie: frana de motor e mai economica si mai putin daunatoare ( sau deloc daca e aplicata corect) decat mersul "pe liber".
in plus - si off topic - franare e mai sigura pe gheata, zapada, piatra cubica uda

s-a lamurit
*




Acum cu noua dacie nu stiu cum este, insa la cea veche (1990 - 1310 berlina) preferam sa folosesc in toate cazurile (mai putin cele care erau necesare din punct de vedere siguranta) franele sau mersul in liber decat frana de motor. Discul de abreiaj costa mult mai mult decat ai putea sa economisesti prin consum + pretul placutelor de frana.
Dar asta este doar parerea mea cu 2 ani de soferie care nu se pricepe la nimic de fapt... blush.gif
C a t a l i n
Ce treaba are discul de ambreiaj aici???

În frână de motor discul de ambreiaj e solicitat mult mai puțin decât la o accelerare moderată să zicem...Și oricum nu se freacă nimic acolo, că doar nu ții piciorul pe pedală... blink.gif

Întradevăr, economie de benzină nu puteai face, la acea berlină pe carburație, fără îmbunătățiri ulterioare...
EUROPE_
Eu folosesc frana de motor la fiecare franare, indiferent de viteza si consumul e perfect din toate punctele de vedere...
@Flo_07, incearca sa cobori o panta fara frana de motor, iar apoi cu frana de motor, de curiozitate doar...
papamuntz991
o nelamurire am:frana de motor..in ce fel actioneaza asupra motorului?si ii poate provoca daune in timp?efectele negative ceva?...


ps:la diesel frana de motor e mai eficienta ca la benzina nu?am constatat la un prieten...

LE:de cand am vazut la prietenu meu si dacia franeaza frumos in frana de motor dar doar reduce viteza...la diesel o si opreste...dar si la dacie sa folosesti frana de motor cu frana de picior e foarte frumoasa franarea mai alea cand ai viteza mai mare...
C a t a l i n
Asta cu frâna de motor se învață la școala de șoferi...
Încearcă să cauți pe forum, găsești în alte topicuri tot ce vrei să știi despre...
EUROPE_
Daca ti se pare ineficienta frana de motor, retrogradeaza o treapta, spre exemplu ai 40 km/h, incearca o frana de motor cu treapta a 2a, sau la 30km/h cu treapta 1.
Normal ca nu te opresti de tot in frana de motor, cand ajungi in jurul turatiei de relantiu nu mai esti in frana de motor, un lucru de stiut e ca in treptele superioare motorul nu are suficienta putere si se va opri, insa nu si in treptele inferioare.
Daca si asa frana de motor este ineficienta, o posibila cauza ar fi compresia slaba din cilindrii.
vladrehau
QUOTE(hadul @ 9 Apr 2007, 10:45)
DA ! vreau sfaturi! pentru mine, poate pentru altii...
eu, sicer sa fiu, sunt multumit de consumul meu, ( 4.2 afara - 90-110km/h si 6.4 bucuresti  -berceni pipera zilnic ora 8 dus ora 18 intors). se poate si mai bine ?????? daca da , vreau sa stiu
cum unii dintre noi au fixul cailor putere, de unde sa mai scoata 1 -2 caluti , asa am eu fixul consumului !
si, repet, fara a afecta in vreun fel masina, siguranta traficului, sau buzunarul meu (puncte, amenzi )

Cristos a'nviat dragii mei
numai de bine !
*



se poate si mai bine 2,5 %
papamuntz991
pey recordul mondial stiu ca a fost stabilit de un tip cu un Audi A2...pe o distanta mare...si consum de aprox 2.3 %...asa imi aduc aminte...dar oricum orice masina diesel...la viteza de croaziera are consum 3.5%...testat la mai multe masini...
livium
Salut.
Asta e primul meu post pe acest forum.
Deocamdata am un Cielo, dar, in curand voi avea si un Logan Ambition. Intrebarea mea este urmatoarea: cam la ce turatie e bine sa schimb viteza, pentru a avea un consum cat mai mic. De exmplu, la Cielo pe la 2500-3000 rpm. Nu ma intereseaza sa fac raliu cu masina, vreau doar sa stiu cam ce regim de turatii ii place ei.
Va multumesc.
ahyle_blue_eyes
2500-3000 rpm e perfect pt un consum mic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.