Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Circuit Apa Nova GTI
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mihaivasc
Am si eu o mica problema la circuitul de apa pentru racire: un furtun este crapat si se scurge apa. Masina am cumparat-o de curand si ieri am observat ca bidonasul pentru apa din partea dreapta a masinii este gol. Am gasit unde este problema insa am impresia ca este facuta ceva improvizatie acolo deoarece la magazinul de piese unde am fost nu aveau nimic asemanator si nici vanzatorul nu a stiut sa ma ajute. Are cineva o carte sau o schita care m-ar putea ajuta cu ceva poze, lamuriri? Multumesc anticipat!

P.S. Sunt foarte incepator si daca m-ar lamurii cineva si ce consecinte poate avea rulajul fara apa in sistemul de racire (caci am parcurs ceva kilometri ieri fara apa) as fi foarte recunoscator!
Sudsemnatu
pai depinde care furtun !daca e doar furtunul ai scapat ieftin , in materie de reparatie al sistemului .
furtune se gasesc...trebuie doar sa stii unde sa cauti!
in legatura cu apa..e destul de nasol ..daca ai mers cu ea fara apa pentru racire!
A urcat pe rosu? Daca da, a stat mult acolo?
Daca nu a urcat pe rosu...ai scapt ieftin( daca ai mers drum drept si ti-a suflat vantul , a racit el ).
Daca a urcat pe rosu..acum depinde de noroc..mie mi-a ars chiuloasa si m-a costat cateva milioane bune sa fac motorul( chiloasa ( garnitura) , planat chiuloasa, camasi etc)
Consulta un mecanic..cel mai bine..
Sau verifica si tu joja de ulei..vezi daca ai apa in ulei !
mihaivasc
Nu am nici un indicator de temperatura a motorului ca la berlinele vechi (doar indicator presiune ulei si nivel benzina), iar vreun alt martor care sa-mi indice ca ceva nu ii in regula nu s-a aprins. Tocmai ce am facut schimbu de ulei saptamana trecuta si nivelul lui nu s-a modificat. Ce inseamna sa ai apa in ulei si cum iti dai seama de asta?
mihai0070
Inseamna ca ai bord de DSN europa blink.gif doar cu indicator de benzina fara turometru
mihaivasc
Turometru are in partea stanga a vitezometrului ca la orice berlina... Banuiesc ca voiai sa zici termometru...ma insel? smile.gif
Sudsemnatu
Temperatura apei? trebuie sa ai asa ceva!
daca ai apa in ulei ..e nasol..du-te cu ea neaparat la service..nu mai umbla deloc cu ea
Probabil e chiuloasa...
Te omoara manopera..piesele nu sunt mare lucru!
C a t a l i n
Dacă are bord de SN, nu are indicație pentru temperatura apei...

Stai că nu a zis că are apă în ulei smile.gif

mihaivasc, ți-am trimis mesaj privat...
mihaivasc
Si cum imi pot da seama daca am apa in ulei? Se vede la presiunea uleiului sau cum? Inca o chestie: de cand am schimbat uleiul martea trecuta am observat ca la pornire presiunea uleiului este scazuta aproape de limita inferioara, iar dupa ce se mai incalzeste motorul creste la nivelul normal undeva peste jumatatea plajei de valori. Este normal?
C a t a l i n
Dacă ai avea apă în ulei, ar crește nivelul uleiului în primul rând...

Presiunea uleiului la pornire trebuie să fie mare, cu încălzirea motorului trebuie să scadă...
Nu știu cum arată gradația pe indicatorul tău din bord...
mihai0070
Pana la urm ace bord ai ... blink.gif ca nu am inteles nimic
pe nova ai urmatorul bord ...[attachmentid=50373] ai asa sau nu ?
Sudsemnatu
verifica pe JOJA..dar cu motorul rece !!!
eu am observat ceva albicios..in principiu cam asa ar trebui sa fie daca e apa in ulei !
oricum la mine a intrat si ULEI in APA..adica am gasit pete de ulei si miros de ulei in vasul de expansiune!
mihaivasc
Nu este asa. La mine vitezometrul e la mijloc si in dreapta sunt doua indicatoare de benzina si presiune ulei. O sa postez si niste poze sa fie mai clar insa doar mai tarziu.
Sudsemnatu
lol! eu cred ca are bord de SUPERNOVA..adica asa cum am si eu !
si acolo nu e presiunea de ulei ci temperatura apei ..care e normal sa fie mica cand e motorul rece si sa creasca cand se incalzeste.
daca ai bord asa..nu ai indicator de presiune de ulei decat martor..care se aprinde doar ca e nevoie..si nu e nevoie presupun!
mihaivasc
O sa ma uit cand ajung acasa. Daca ii asa inseamna ca m-am facut de c.... rau de tot. Incepator incepator da nici chiar asa radmasa.gif
C a t a l i n
Da, așa este... Ai indicator pentru temperatura apei... Pentru ulei ai doar martor lipsă presiune biggrin.gif
Sudsemnatu
nimeni nu se naste invatat!!
eu de aia mi-am facut cont aici sa ma sfatuiesc si sa ma invete lumea...si omul asta si face ..ne cere parerea!
mihai0070
Deci ai bordul cum am spus eu mai sus de DSN uite o poza poate il intelegi mai bine...[attachmentid=50383]
paulica
QUOTE(Sudsemnatu @ 10 Apr 2007, 15:36)
...oricum la mine a intrat si ULEI in APA..adica am gasit pete de ulei si miros de ulei in vasul de expansiune!
*


Nu neaparat. Si la mine era murdar vasul. Am spalat toata instalatia de racire cu detartrant auto, vasul de degazare (expansiune) l-am spalat separat cu benfatto (are HCl) clatit totul cu apa distilata si schimbat antigelul. Asta vara trecuta. Acum iar a aprut ceva mizerie in vas si este doar o dunga in partea de sus, adica este de la ceva care "a plutit" pe apa (antigel). Si nu e de la chiuloasa sau garnitura, compresie este cât incape, ulei manânca cam 250 ml intre schimburi (10W40 la 9000 km) apa in ulei nu, benzina in ulei nu. Intr-adevar miroase dar parca miroase a benzina nu ulei. Cred ca e in categoria "asa face toate"
mihai0070
Dunga aia care o vezi tu este si la mine si este de la antigel ... care este uleios chiar am luat o sticla de antigel si cu sticla plina sus la gat avea o mazga uleioasa ca grasimea ... antigelul se ocupa de ungerea pompei de apa ... deci trebuie sa fie uleios ... acum nu mai pot sa imi dau seama ca am pus StopLeak2+2 si ala este si mai uleios lichidul si praful care se depune deci cand o sa schimb lichidul va spun biggrin.gif
ulei in vas ... se vede imediat ca se separa de apa si uleiul este negru
benzina se simte imediat daca ajunge in vas desi nu prea vad cum eventual vapori sau prin ulei ...
gti98
Salutari!
Pierderea etanseitatii sistemului de racire se verifica prin scaderea nivelului in vasul de expansiune. Locul pe unde se pierde (spre exteriorul motorului: scurgere si balta sub motor, se "urca" pe urma umeda pana la locul sparturii; singura exceptie e presetupa pompei de apa care face "dunga" unde arunca. Spre interiorul motorului, adica in ulei, prin arderea garniturii de chiulasa sau, mult mai rar, o fisura in bloc, chiulasa sau o camasa de cilindru. Uleiul face o spuma albicioasa, caracteristica. Urme de asemenea spuma pot apare si de la condens, in anotimpul rece, dar in caz de defect e mult mai abundenta)
Chiar daca spalati si ras-spalati circuitul de racire, venind in contact cu fonta blocului motor, lichidul se va colora de la urmele de oxizi ce se formeaza pe suprafata metalului. Chiar daca are aspect "murdar", amestecul de racire isi face treaba foarte bine (si e mai vizibil nivelul in vas!)
Toate cele bune!
cristidb
QUOTE(mihai0070 @ 13 Apr 2007, 07:35)
Dunga aia care o vezi tu este si la mine si este de la antigel ... care este uleios chiar am luat o sticla de antigel si cu sticla plina sus la gat avea o mazga uleioasa ca grasimea ... antigelul se ocupa de ungerea pompei de apa ... deci trebuie sa fie uleios ...
*


Antigel uleios care sa lase urme nu am mai vazut. Si antigelul nu unge nimic. Pompa de apa are un rulment, dar nu e uns de antigel, are un simering sa nu intre antigel in el.
C a t a l i n
Eee...exagerezi...antigelul e oarecum uleios... pe geam spre exemplu, lasă o mâzgă enervantă (așa pățeam când aveam caloriferul spart și intrau aburi de antigel în mașină)...
Iar din câte cunosc, are rol în ungerea pompei de apă...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.