Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mare atentie la inaltatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nimic
saptamana trecuta mi-am schimbat amortizoarele pe fata,unul pe spate si am pus pe spate inaltatoare de cauciuc la arcuri si implicit si la amortizoare. pe langa faptul ca am dat un portbagaj de bani, ce faza am patit. schimbul l-am facut saptamana trecuta si nu am mers cu masina decat prin oras. luni am plecat la constanta. am trecut prin tulcea si pe la jumatea drumului dinspre galati si tulcea, simt ca incepe sa-mi danseze fundul masinii mai rau ca la autobuze. injur drumul ca era cam denivelat si am zis ca de la asta este. ajung in tulcea ametit de atata dans si la iesire opresc si ma uit sub masina. si urmeaza partea frumoasa. amortizorul dreapta spate sarise din inaltator, deci eu am mers vreo 20 km doar pe un telescop si pe arcuri. smecheria asta de inaltator are filet pe interior in care se infileteaza amortizorul. iar injuraturi, bagat scos etc. strang la loc telescopul si continui drumul. drum european neted si frumos, forja 130-150 ca eram in intarziere, si iar sare panarama. iar bagat si scor, l-am pus iar la loc, am mers incet si incet incet am ajuns la constanta. ma duc acolo la un servis (cei mai imbecili si nesimtziti mecanici din cat am intalnit pana acum) si sudez ambele inaltatoare de telescoape. sudura cu autogen ca altceva nu aveau aia. am avut noroc ca nu au patit nimic telescoapele de la socul termic, dar trebuia sa le rezolv intr-un fel.
aveti grija mare daca va puneti asa ceva si daca va puneti cel mai bine e sa le sudati de amortizoare dar sudura electrica nu cum am facut eu.
suspensia este mai tare, masina sta mai bine pe sosea, nu mai simt asa de tare gropile si sta si mai saltata putin de spate, a meritat sa pun inaltatoare dar trebuia sa ma si asigur ca stau si la locul lor
toto
cum adica sarise?

nu se infileteaza unul in altul?

s-a mancat filetul?
cristimm
Cum ai prins tu 150 cand la berlina viteza maxima e 140? :shock:
SiloS
cu o abatere a vitezometrului biggrin.gif
M.C.
Ai reglat si tija de la repartitor?

Daca este mai ridicata acum,s-ar putea sa nu prea ai frine pe spate,ceea ce la o frinare brusca nu prea este bine.

Nu cumva inaltatoarele astea iti tin amortizoarele la cap de cursa ,si de aia au iesit ?

Ai facut proba ,daca in masina este in pozitie normala si incerci sa ridici cu mina de partea din spate,normal este ca amortizorul sa se mai ridice putin si dupa aia sa se opreasca, iar anormal este cind amortizorul nu mai are nici un pic de cursa si se aude un zgomot infundat cind incerci sa ridici masina
Raptoe
Prindeam cu Dacia 1300 -130km .Cu motor de "1310L-1995-1397cc" 1400 si 5 trepte care ar fi problema?



Cat costa inaltatoare?
calin.c
slaba calitate normal daca era strins bine si contra piulita nu avea cum sa se desfaca
adostar
am avut si eu inaltatoare..si dansa masina ca dreaq! asa ca le-am dat jos si am pus arcuri de break..fara sa pun inaltatoare la amortizoare asta acum 3 ani.. masina se aseaza super la drum..mai ales cand ai 4 persoane in spate.
ydaniel
eu am pus niste inaltatore de cauciuc pe spate aprope k nu se simt deci m-am chinuit degeaba sa le pun!! am vazut unele de metal sau la unii arcuri mai inalte ce recomandati sa fac?am mers cam 300 km de cand le-am pus si am incarcat masina rau de tot(butoaie cu....vin)si se tin bine n-au nimic dar vreau sa o fac mai inalta!!! vreau niste sfaturi si chiar um MP dak cineva stie cum este mai bine!!!!
MoneyTalks
Cei ce NU au respectat regulile pot sa mai scrie inca o data. Posturile au fost sterse pe motiv de limbaj mirc.

Aveti macar bunul simt si NU mai folositi acest tip de limbaj pe acest forum!!! mad.gif mad.gif

Am editat primul post, desi intr-o prima faza am vrut sa sterg tot topicul. Continuati numai, daca vreti sa scrieti degeaba! mad.gif
Daddy
QUOTE(adostar @ 19 Oct 2004, 12:16)
masina se aseaza super la drum..mai ales cand ai 4 persoane in spate.
*




Ce fel de Dacii sunt la Galati ? De incap 4 persoane in spate.
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 19 Oct 2004, 15:11)
eu am pus niste inaltatore de cauciuc pe spate aprope k nu se simt deci m-am chinuit degeaba sa le pun!! am vazut unele de metal sau la unii arcuri mai inalte ce recomandati sa fac?am mers cam 300 km de cand le-am pus si am incarcat masina rau de tot(butoaie cu....vin)si se tin bine n-au nimic dar vreau sa o fac mai inalta!!! vreau niste sfaturi si chiar um MP dak cineva stie cum este mai bine!!!!
*



Eu am pus de circa un an de zile pe spate arcuri de FATA , INTREGI (netaiate !) DAR CEVA MAI FOLOSITE ...implicit mai moi .... am pus inaltatoare la amortizoare de 70 mm si au ajuns in zona normala de lucru .... tinuta este aproape neschimbata fata de cazul initial cand aveam inaltatoare de cauciuc si inaltastoare de amortizoare de 60 mm.....ah ...a mea e Break (arcurile pe spate de break cedeaza in circa un an din nefericire !)!!!!! ....are tinuta de drum xcelenta am mers si cu 140 fara sa am probleme ... in viraje sta excelent .... si mai ales pot cara cu ea toata familia .... (vreo 400 KG de carne vie .....fara bagakj ! .....de aici a inceput totul ! ) amortizoarele lucereaza excelent ...... si daca merg singur la volan ..... normal te mai uiti si la frana spate sa le aduci in parametriii dupa modificare !
Al Cap0nE
QUOTE(Daddy @ 19 Oct 2004, 18:50)
Ce fel de Dacii sunt la Galati ? De incap 4 persoane in spate.
*



Sa vezi cum incap la mine 4 in fata (2 baieti si doua fete smile.gif ).
A pus cineva inaltatoare din metal ? Ca vad ca de astea din cauciuc va plangeti.
DodoBird
QUOTE(Al Cap0nE @ 20 Oct 2004, 10:05)
Sa vezi cum incap la mine 4 in fata (2 baieti si doua fete smile.gif ).
A pus cineva inaltatoare din metal ? Ca vad ca de astea din cauciuc va plangeti.
*



Pai pentru ce vrei sa pui inaltatoarele ? ..... schimbi arcuri .... amortizoare ....?
Eu in contextul raspunsului de mai sus sunt foarte multumit ...... si nu prea inteleg cum au putut aceste inaltatoare sa se desurubeze singure ....in contextul de si mai sus. mellow.gif
Al Cap0nE
QUOTE(DodoBird @ 20 Oct 2004, 10:24)
Pai pentru ce vrei sa pui inaltatoarele ? ..... schimbi arcuri .... amortizoare ....?
Eu in contextul raspunsului de mai sus sunt foarte multumit ...... si nu prea inteleg cum au putut aceste inaltatoare sa se desurubeze singure ....in contextul de si mai sus. mellow.gif
*



Nu vreau sa schimb nimic momentan ci doar sa o mai salt de fund (o sa fac niste drumuri dus intors Bucuresti-Brasov foarte incarcat).
DodoBird
QUOTE(Al Cap0nE @ 20 Oct 2004, 16:42)
Nu vreau sa schimb nimic momentan ci doar sa o mai salt de fund (o sa fac niste drumuri dus intors Bucuresti-Brasov foarte incarcat).
*



pai daca pui inaltatoare la amortizor asta este fie pentru ca in prealabil ai pus inaltatoare de cauciuc intre arcurile originale fie ca ai schimbat arcurile pe spate cu unele mai lungi ....
in cazul tau iti recomand sa pui pe spate arcuri de fata dar de la care trebuie taiata una sau una si jumatate spira de arc ....astfel incat nu amai ai nevoie de nici un fel de inaltator ......si sta si sus si lucreaza si amortizorul foarte bine !!!!!!
Al Cap0nE
ok, merci. O sa incerc asa (am un break pe care il tin de piese si o sa iau de la el)
DodoBird
QUOTE(Al Cap0nE @ 20 Oct 2004, 23:23)
ok, merci. O sa incerc asa (am un break pe care il tin de piese si o sa iau de la el)
*



De ce nu pui atunci puntea spate de la break pe berlina ?

johnsws
am vazut tot aici pe forum, ca cineva recomanda sa se puna o saiba grover intre inaltator si amortizor, tocmai pentru a nu se desface inaltatorul in timpul mersului. omul spunea din proprie experienta, deci inclin sa cred ca lui nu i se desuruba inaltatorul in timpul mersului.
DodoBird
QUOTE(johnsws @ 21 Oct 2004, 15:18)
am vazut tot aici pe forum, ca cineva recomanda sa se puna o saiba grover intre inaltator si amortizor, tocmai pentru a nu se desface inaltatorul in timpul mersului. omul spunea din proprie experienta, deci inclin sa cred ca lui nu i se desuruba inaltatorul in timpul mersului.
*



eu nu al grover intre inaltator si amortizor ....mise pare ca ar cam afecta rezistenta .....atentie ......adevarat este insa ca inaltatorul trebuie facut corect din punct de vedere al planeitatii la ambele capete ...iar de desurubat trebuie intai sa se desurubeze la unul din capetele ce prindere cu masina si abia dupa asta se transmite torsiune la imbinarea dintre amortizor si prelungitor ....deci atentie la cele doua prinderi exterioare .... acolo bagi de vrei grovere contrapiulita sau stiu eu ce fel de stiftulete anti-autodemontare
dex
in concluzie. eu cand am 4 persoane in masina se lasa destul de agresiv spatele , chiar mi s-au ros putin si covorasele de noroi pentru ca la curbe atingeau asfaltul. masina e din 2003 si cred ca nu ar fi cazul ca sa schimb arcurile de pe spate nici amortizoarele. am observat ca majoritatea berlinelor sunt destul de moi si se lasa destul de mult la greutate. voi ce imi recomandati sa fac?
za_kristake
Pai arcurile retin dingreutatea masinii, amortizoarele dupa cum au si numele amortizeaza socurile, denivelarile. Deci daca vrei sa nu mai coboare asa mult masina ar trebui schimbate arcurile
CGDBZ
Si masina mea este din 2003 dar arcurile pe spate sunt exagerat de moi , eu am inaltatoare pentru a mai compensa asta dar nu te sfatuiesc sa pui , masina devine putin mai instabila cand e goala plus ca sta mai saltata de spate decat normal si sar putea sa ai probleme si la ITP(eu am avut) .Cel mai bine e sa schimbi arcurile cu unele noi dar de calitate (nu stiu care ar fi acelea), asta cred ca o sa fac si eu daca o sa mai tin masina.
cty
QUOTE(DodoBird @ 20 Oct 2004, 19:38)
pai daca pui inaltatoare la amortizor asta este fie pentru ca in prealabil ai pus inaltatoare de cauciuc intre arcurile originale fie ca ai schimbat arcurile pe spate cu unele mai lungi ....
in cazul tau iti recomand sa pui pe spate arcuri de fata dar de la care trebuie taiata una sau una si jumatate spira de arc ....astfel incat nu amai ai nevoie de nici un fel de inaltator ......si sta si sus si lucreaza si amortizorul foarte bine !!!!!!
*


gresit eu am pe spate arcuri de fata taiate o spira si jumatate si tot a trebuit sa ii pun inaltatoare la amortizor pentru ca il tinea destins la maxim
ag02cws
QUOTE(Al Cap0nE @ 20 Oct 2004, 11:05)
Sa vezi cum incap la mine 4 in fata (2 baieti si doua fete smile.gif ).
A pus cineva inaltatoare din metal ? Ca vad ca de astea din cauciuc va plangeti.
*



Am pus eu metalice acum vreo 2 ani. Erau necesare pentru ca masina are arcuri de fata cu o spira taiata si amortizoarele ajungeau adesea la capat de cursa.
N E S
Referitor la treaba cu repartitorul, ce reglaje trebuiesc facute? Poate sa imi explice si mie cineva?
Eu am pus acum un an tije inaltatoare pe amortizor si tampoane de cauciuc la arcuri, mi-a ridicat masina cat sa bag 3 degete intre aripa si roata. Cand am 3 persoane in masina si ceva bagaj, se lasa pana la inaltimea ei originala. Si sta bine pe sosea cand e goala.
Dar as vrea sa stiu ce sa-i fac la repartitorul ala, cu toate ca eu am frane destul de bune.
bodytzu
salutare . am un break care sta cam cocosat de spate...vreau sa-i pun inaltatoare la amotizoare,imi explica si mie cineva mai detaliat care sunt toate operatiile care trebuiesc efectuate si cam cat ma costa inaltatoarele?

multam !
Magnum_Baracuda
inaltatoare mai bine bagi arcuri netaiate
mihai7575
QUOTE(bodytzu @ 13 Feb 2011, 19:36)
salutare . am un break care sta cam cocosat de spate...vreau sa-i pun inaltatoare la amotizoare,imi explica si mie cineva mai detaliat care sunt toate operatiile care trebuiesc efectuate si cam cat ma costa inaltatoarele?

multam !
*


Daca-i pui inaltatoare la amortizoare ,trebuie sa-i pui si la arcuri,din acelea mai mici de cauciuc,ia-le din magazin si apoi mergi la 1 mecanic auto sa ti le monteze pe masina.
PH-06-BOA
Nu cumva mai e un topic, in care am detaliat cam ce trebuie? Si am zis acolo, oricate inaltatoare ai baga, arcul nu-l intaresti asa. Pentru a nu se mai lasa la greutate pune arcul potrivit dorintei tale, in ordinea care o zic eu: primul e de brek, urmeaza cel de fata si in final de camera de franare de raba. Cel original, daca-i prost, si e, chiar de-i pui inaltator, el la greutate tot ajunge spira langa spira. Asta vreti? Ca la un salt sa rupa puntea sau sa sparga rulmentii? Cu cat arcul e mai moale , cu atat nu-i va ajunge cursa amortizorului, si va bate din cap in cap. Un arc mai dur, va fi el mai nesuferit, dar nu va ajunge spira langa spira la greutate, socurile vor fi preluate de el - e drept, intr-o alta masura - dar mai sigur, iar in amortizor, cursa e cu atat mai mica intr-e capetele lui, cu cat arcul e mai tare.

Amortizorul celui de mai sus, s-a desurubat, dar eu am inteles ca s-a smuls di filet, care era prost facut, si pentru ca la locul unde se prinde de punte, e posibil sa nu-i fi lasat loc sa oscileze in bucsile de cauciuc, strangandu-i piulita pana s-au lipit seibile. Unde sa mai oscileze? Asa se desfac din inaltatoare.
Daca totusi puneti inaltatoare de cauciuc, e bine sa fie la partea de sus, sa nu se mai vada. Cele de amortizor, nu se fac pe strung unde se poate lua cat vrea, ci cu filiera si tarodul, pentru a se calibra corect. Pe strung, diametrul la surub poate fi mai mic de 10, si scapa usor in filet. Nu se slabeste ca nu are saiba sau alt lipici. Lasati loc (prin distantierul corect), ca inaltatorul, deci amortizorul, sa oscileze usor fata de verticala, fara prea mare efort, la prinderea pe punte. Dar daca puneti un arc cu inaltimea normala si mai tare, nu-i nevoie de niciun inaltator.
Magnum_Baracuda
PH-06-BOA de zis ,ai dat cea mai optima rezolvare,arcuri mai tari si netaiate,si nu se mai incurca cu socotele vrajeli,si a2a la mana un arc isi pierde coeficientul de elasticitatea cu timpul,nu inaltatoare si alte minuni
panter1
am si eu o problema.. am observat ca desi masina este goala fara greutati in ea sau oameni sta inclinata de spate spre stanga.. am masurat distanta de la cauciuc la aripa apoi pe dreapta si este diferenta de vro 3 cm.. As putea sa ii pun inaltator doar pe stanga spate sa stea dreapta?? Asta ca sa nu cumpar alt arc deoarece oricat l-as taia si masura tot nu o sa stea drept fiindca ramane celalalt vechi.. iar atunci va trebui sa l-e schimb pe ambele sad.gif

Mentionez ca masina nu a carat greutati mari si mai ales pe o parte.. pe partea soferului.. a fost scoala de soferi pana sa ajunga la mine.. iar la mine a carat prea putin.. Abia acum am observat aceasta diferenta.. Vreau sa merg la geometrie deoarece i-am eliminat jocurile de orice fel pe fata si ma gandesc ca daca sta intr-o parte nu e bine pentru unghiuri
nikuniku
panter1 mai bine faci un efort financiar si cumperi ambele arcuri pe spate,daca gasesti la dezmembrari ar fi bine sa le iei direct de pe o masina,asta ca sa vezi cat sta de inalta si dreapta
panter1
inalta nu ma intereseaza.. ar fi suficient cum este pe dreapta acum adica potrivita.. nu car cartofi sau ciment cu ea.. este mai mult pentru plimbare.. maxim 5 oameni in masina si ceva bagaje usoare.. As incerca totusi cu un inaltator pe partea stanga sa indrept situatia sa vad cum e..

Cum arata inaltatoarele astea pentru arc, cu cat poate ridica mai sus masina si cam cat costa?? unde se pun, pe partea de jos intre arc si placa aia care il tine sau partea de sus?? Care este operatiunea? ... Si daca nu voi reusi sau apar probleme de dezechilibru al masinii voi aplica metoda lui nikuniku de mai sus biggrin.gif dar pana atunci astept pareri despre cum sa montez
nikuniku
sunt niste inaltatoare de cauciuc care se pun intre arc si taleru puntii,fara sa pui inaltator si la amortizor,la itp nu ai probleme,se ridica cam 2-3 cm
panter1
ar fi suficient 2-3 cm.. multumesc am sa caut prin magazine, sper sa gasesc smile.gif
ghitza
Le poti pune sus la arc intre arc si taleru de sus ,si la ITP daca vrea si le vede te respinge,cunoisc cazuri destule
panter1
multzam.. a mea e cocosata cam tare doar de o parte.. am fost sa ii fac geometria si mi-a zis sa ii pun inaltator pe partea stanga.. Deci daca are cineva de pe forum asa ceva de dat il rog sa spuna smile.gif fac cinste biggrin.gif nu prea se gasesc asta este si problema
recinalcol
Am si eu o problema,daca ma puteti ajuta cu un sfat.
Am schimbat amortizoarele si arcurile pe spate (masina imi statea aplecata spre stanga)Mecanicul mi-a pus inaltatoare la amortizoare,problema e ca arcurile sant tare proaste (autospeed) nu sariti,ma asteptam sa fie proaste dar nici chiar asa si pe langa asta nu am gasit nimic altceva in oras (am vrut sa fie noi)
Masina goala imi sta tare lasata,daca mai pun 3 oameni in spate,imi intra roata un sfert in masina.
Ce as putea sa fac?Banuiesc ca si amortizoarele vor fi afectate.
tynn
N-ai alta solutie decat sa pui niste arcuri bune.
ghitza
Schimba arcurile,dute la un remat si ia o pereche de arcuri de fata din care tai o spira jumate,si nu mai pui nici inaltatoare la telescoape
recinalcol
Arcuri de fata nu,am sa caut alte arcuri eventual pe la dezmembrari,nu vreau sa fie foarte tari (nu car niciodata cu masina).
Daca nu este alta posibilitate...
ghitza
pai deasta am zis sa tai o spira jumate ,sa nu stea masina ridicata de spate si poti sa urci in masina si 4 persoane fara sa iti intre roate sub aripa
PH-06-BOA
Altadata, se spingluiau arcurile. Acum nu mai ai unde, ca cuptoarele le-au "mancat". Se testa duritatea materialului, se baga la cuptor, se intindea cat era nevoie si se calea cu o duritate ceva mai mare, dupa care se testa din nou. Mai tarziu, incalzite cu autogenul si racite in ulei, rezultatul era in functie de vreme, temperatura uleiului, culoare ce o reuseai la incalzit, mana si cap. Erau trei variante: sa se lase in timp, sa tina perfect si sa plesneasca iarna. Daca acum, cand computerul le dicteaza ce piesa sa-ti dea de pe raft, ce pretentie mai aveti la calitate? Nu vedeti ca la noi sunt toate adunaturile ? Cum indrazniti sa mai pretindeti ceva nou? Ceva care inca nu a fost testat, care nu stiti cum functioneaza.Voi le dati sperante HOTILOR si mincinosilor. NOU? Si prost!
bashtalu
eu am schimbat pe spate arcurile si amortizoarele. amortizoarele sunt bilstein si arcurile de uzina, am break. ideea e ca arcurile fiind noi sunt f tari si imi tineau amortizoarele f sus astfel incat am pus 2 saci cu nisip in porbagaj ca sa le tin mai presate dar pe denivelari tot se aude in masina cum "boncane", nu am gasit un cuvant mai apropiat.

credeam ca dupa schimbare sunetul se va diminua dar din pacate nu, ce sa fie?

se simte ca si cand as avea suspensie sport
recinalcol
la fel si eu,am pus amortizoare bilstein si arcuri facute de marea firma gun3.gif AUTOSPEED.Mecanicul mi-a pus si inaltatoare la amortizoare,inca nu stiu de ce.
La hopuri se comporta mult mai bine ca inainte dar masina e foarte jos.Acum daca bashtalu zice ca nici alea de fabrica nu sant stralucite (aveam de gand sa le arunc pe astea sa-mi iau de fabrica)cred ca o sa apelez la ideea lui ghitza.
bashtalu cred ca tu ar trebui sa mai tai din ele dar ideea e ca tot tari vor fi.Acum asteapta si parerea la cineva priceput.
crizarachetelordincuba
salut. pentru a strange piulita inferioara a amortizorului spate la o dacie 1310 trebuie ridicata puntea masinii adica presat arcul putin sau merge si cu masina pe asfalt lasata normal? multumesc.

PS: nu am cunostinte mari despre mecanica articulatiilor unei masini.
bashtalu
io zic sa ridici masina pe cric, o pui pe capra si spoi ridici si puntea cu alt cric ca sa iti fie mai usor sa strangi piulita
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.