Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Companii de transport aeriene + aeroporturi
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Freeymind
Deschid acest topic pentru ca vreau sa aflu cat mai multe informatii despre diferite companii aeriene. Asta pentru ca e bine sa stii la ce sa te astepti din partea diferitelor companii in cazuri extreme: anularea unui zbor sau amanarea acestuia. Deasemenea cred ca ar fi utile si informatiile legate de aeroporturile prin care am trecut.
Retype
fereste-te de alitalia, nu dau masa la bord si intarzieri la zboruri din belsug. Pe de alta parte AirFrance e impecabila.
cmandrei
Cu Alitalia am zburat ... au avut masa la bord, au intarziat si mi-au spart geanta sad.gif.
nasty
Companiile low-cost castiga teren in Romania:

Skyeurope: http://www1.skyeurope.com/en/
Myair: http://www.myair.com/docs/cust/it/map.shtml
Wizzair: http://wizzair.com/default.asp
Germanwings: http://www.germanwings.com/index.en.shtml
si semi low-cost -Blueair: http://www.blueair-web.com/index.php?locat...nations&LANG=RO
informatii diverse despre acest subiect:
http://www.pasagair.ro/

In general merg in locurile cu multi romani: Italia, Spania, Germania, Anglia, Ungaria, Austria (prin Bratislava), Franta, Portugalia...

Sper sa includa in curand si locurile de vacanta: Creta, Ibiza, Corfu, Salonic, etc.

In general au avioane mai bune ca Alitalia sau Tarom, la bord nu se da bautura si mancare, decat contra cost, dar nici nu e nevoie la 2-3 ore de zbor.
Se discuta mult despre faptul ca pot intarzia, dar realitatea e ca nu intarzie mai mult decat celelalte companii. Din 16 zboruri, facute personal sau asteptand pe cineva, in 10 luni, doar o data a intaziat 30 minute, din cauza unui pasager, cu un atac cerebral, pentru care au chemat salvarea si a fost dus la spital. In rest de obicei ajung mai devreme cu 10-15 min, pe ruta Buc-Roma si retur.
Preturile sunt foarte mici, daca luati biletele cu 3-4 luni inainte si nu in perioada de varf. In schimb exista un risc ca nu mai pot fi returnate sau schimbate.


traffictours
In schimb exista un risc ca nu mai pot fi returnate sau schimbate.

Nici pe cursele regulate biletele "Economy" nu se returneaza, iar cele de pe low-cost se pot modifica pana in preziua zborului(sau chiar mai putin la unele companii)contra unei taxe.
gibonu
KLM de multe ori vand mai multe bilete decat locuri in avion.
Motivul: foarte multi isi cumpara bilet dus-intors (pentru ca e mai iefin decat un bilet pentru un singur drum) si nu mai anunta ca nu mai folosesc celalalt bilet.
Astfel, KLM-ul in spiritul pragmatismului lor protestant, ca sa nu iasa in pierdere (desi si-au luat odata banii) vand mai multe bilete.
Nu este nici un fel de gluma, nevasta-mea era sa o pateasca odata la Amsterdam, cand gagica de la imbarcari i-a spus nonsalant sa mai astepte putin, ca nu stie acum daca poate sa-i dea loc in avion, desi avea bilet.
In rest, zboara bine, se tin de program, masa cam subtire iar personalul este de treaba.
Daca ajungeti vreodata la Amsterdam si aveti cateva ore de tranzit, duceti-va in oras. Gara e sub aeroport, trenuri spre gara centrala sunt cam la 15 min si face vreo 20 min pana acolo.
mardan
KLM a ajuns o companie de toata jena. Vrea sa concureze direct cu companiile low-cost asa ca au redus mancarea la minim (niste cutiute colorate fistichiu cu portii si tacamuri ca pentru copii), avioanele cu un aspect destul de ponosit dar in general merg bine. Au fost rute pe care am preferat sa merg cu cehii care asigurau conditii ceva mai bune la bord si ore mai rezonabile.
In general insa toate companiile sunt pe reduceri drastice de costuri, asa ca sa nu va asteptati la cine stie ce cand zburati cu avionul. Comparativ cu felul in care era inainte de 2000 se constata o scadere generala a a calitatii serviciilor. Cei care au zburat atunci stiu despe ce vorbesc...
nasty
Caile ferate europene fac alianta impotriva companiilor aeriene low-cost


www.trainweb.org



Mai multe companii europene de transport pe calea ferata, intre care germanii de la Deutsche Bahn si francezii de la SNCF, vor sa faca o alianta comerciala pentru a concura cu companiile aeriene care practica preturi foarte mici, scrie AFP citand cotianul de afaceri german Handelsblatt.

Alianta intre companiile de cai ferate din Germania, Franta, Elvetia, Olanda, Austria si Marea Britanie se va numi "Railteam" si este preconizata pentru luna decembrie a acestui an.
nasty
http://www.revistapresei.ro/articol_79678-...a-Voluntari.htm

Aeroportul Baneasa in pericol de a fi inchis datorita unor inginerii de Voluntari
gibonu
QUOTE(nasty @ 12 Apr 2007, 15:31)
Sper sa  includa in curand si locurile de vacanta: Creta, Ibiza, Corfu, Salonic, etc.
*



Pentru Grecia exista www.aegeanairlines.com.
Din Bucuresti zboara direct la Atena si Salonic, insa deservesc si o gramda de insule.
Eu am zburat cu ei acum o luna cand am fost in GR, pe ruta Atena-Rodos-Atena.
Totul a fost OK, mai putin ca la plecarea din Rodos a intarziat vreo 3 ore.
mitzaciobanu
Ceea ce povesteste gibonu despre KLM, ca vand mai multe bilete decat locuri in avion, e valabil pentru si pentru alte companii mari. In schimb, daca chiar se intampla, atunci ai loc la hotel si masa asigurata, pana la urmatorul zbor. Cum prinicpiul la check-in este "primul venit, primul servit", cu cat va prezentati mai repede la check-in cu atat riscul este mai redus. Din acelasi motiv, recomand cu caldura inregistrarea pe internet. In plus, poti sa alegi si locul in avion. tongue.gif

Despre low-cost: riscul mare este daca ati planificat o alta legatura dupa aterizare, de exemplu alt zbor. Daca din cauza intarzierii/anularii primului zbor, il pierdeti pe al doilea, nu puteti trage la raspundere compania low cost. La o companie traditionala, sunteti reprogamati pentru urmatorul zbor.
Riscul de anulare nu este neaparat mai mare decat la alte companii, insa dat fiind numarul mai redus de zboruri pe zi spre aceeasi destinatie, s-ar putea sa aveti de asteptat mai mult decat daca ati fi zburat cu o companie traditionala (in functie de companie, asteptarea este pe banii vostri).
Biletele sunt schimbabile intr-adevar, iar tariful de schimbare e rezonabil. Insa se plateste de asemenea diferenta intre pretul biletului platit initial si pretul noului bilet. Ideea e sa nu va hotarati cu 2 zile inainte de noua data de plecare ca vreti sa schimbati biletul.
Cum a zis si traffictours mai sus, cel mai ieftin bilet la o companie traditionala poate avea conditii si mai drastice decat un bilet low cost.
Am zburat atat cu companii traditionale (AirFrance, Lufthansa, Austrian), dar mai mult cu low cost (WizzAir, SkyEurope, Ryanair), iar avioanele companiilor low-cost nu sunt mai prejos decat ale "fratilor mai mari". De altfel, intetinerea lor esta aigurata de "nume mari". De exemplu, la WizzAir, intretinerea e asigurata de Lufthansa Technik.
In fine, plata pe internet cu cardul este foarte sigura. Nu am avut niciodata nici cea mai mica problema, si de fiecare data mi-am cumparat biletul pe internet. Optiunea "bilet electronic", in care biletul propriu-zis se transforma doar intr-o hartie pe care o tiparesti acasa, permite o grija in minus cand plecati de acasa, deoarece hartia nu este neaparat obilgatorie la aeroport.
Frank SF
"Ceea ce povesteste gibonu despre KLM, ca vand mai multe bilete decat locuri in avion, e valabil pentru si pentru alte companii mari. In schimb, daca chiar se intampla, atunci ai loc la hotel si masa asigurata, pana la urmatorul zbor. Cum prinicpiul la check-in este "primul venit, primul servit", cu cat va prezentati mai repede la check-in cu atat riscul este mai redus. Din acelasi motiv, recomand cu caldura inregistrarea pe internet. In plus, poti sa alegi si locul in avion."


Moreover, daca sunt in situatia de overbooking, se obisnuieste sa se ofere valori semnificative de bonus pentru pasagerii deja checked in pentru a renunta la loc si a accepta sa mearga cu cursa urmatoare - am vazut situatie in US cind au oferit 950 USD (in echivalent bilete de avion viitoare) si credeti-ma ca multi au acceptat sa mai astepte 3 ore....

intr-un sens e normal sa faca tot ce e posibil pentru a ocupa 100 % avionul. orice scaun neocupat devine lost contribution margin de indata ce avionul a decolat...
mitzaciobanu
Sa scriem si despre aeroporturi, conform titltului topicului:
- Bucuresti Otopeni: bine organizat, chiar si acum cu "mutarea" traficului de pe Baneasa pe Otopeni. Mic si eficient. Risc de pierdere a avionului datorat eternelor ambuteiaje de pe DN1. Eu calculez cam 90 de minute intre Gara de Nord si Otopeni.
- Budapesta Ferihegy: terminalul 1: mic si doar cu cele strict necesare. Pentru curse low cost. Cateodata se poate forma coada la security check, si la control pasapoarte. Terminalul 2: preferatul meu din toata lista: nici prea mare nici prea mic, nu prea aglomerat, curse suficiente, magazine, restaurante, de toate... fara imbulzeala. Singurul punct negativ: cam greu de ajuns din oras (60- 90 minute)
- Viena Schwechat: destul de mic, ma asteptam sa fie mai mare pentru numarul de curse care opereaza de acolo. Asadar cozile sunt cam frecvente la security check si la pasapoarte. Se construieste un terminal nou-nout. Foarte accesibil din oras (16 minute cu metroul rapid)
- Bratislava Ivanka: ca si Otopeni: mic si eficient. Foarte aproape si usor accesibil din oras (30 minute)
- Milano Bergamo: doar low cost si alitalia intern. A luat avant mare de cand cu low cost. Sistemul de predare a bagajelor de cala e un pic cam rustic... Accesibil din Milano: orarele autobuzelor sunt adaptate orarelor avioanelor insa timpul de parcurs este de ordinul a 90 de minute.
- Frankfurt Rhein-Main: muuult prea mare si aglomerat. Timp de parcurs destul de mare de la o poarta la alta in cazul zborurilor Lufthansa cu legatura. E ideal daca aveti mult timp de pierdut: nu va plictisiti. Mereu sunt cozi la security check si pasapoarte. Din oras cam 20-30 minute cu metroul.
- München Franz Josef Strauss: mai mic si mai eficient decat Frankfurt. Daca aveti de ales intre schimbare in Frankfurt sau in München, alegeti München. Din oras, cam 20-30 minute cu metroul.
- Paris Charles de Gaulle: mare si aglomerat. Parcursul intre doua terminale in cazul zborurilor cu legatura AirFrance poate fi si mai lung decat la Frankfurt. Din oras cam 50 minute cu metroul. Evitati autobuzul din cauza ambuteiajelor de pe soselele de centura ale Parisului.
- Paris Orly: mai mic si mai aproape de oras decat Charles de Gaulle, insa numai zboruri interne AirFrance, low cost, si spre destinatii exotice: Caraibe, etc
- Paris Beauvais: alternativa low cost, mic si rapid. Cam indepartat de oras: 90 minute cu autobuzul, insa timp mai putin pierdut in aeroport fata de Charles de Gaulle.
- Dublin: putin subdimensionat, avand in vedere fluxul masiv de calatori din ultimii ani. Poate deveni foarte aglomerat dimineata. Din oras cam 45 minute cu autobuzul.
gibonu
QUOTE(Frank SF @ 30 Jul 2007, 23:16)
intr-un sens e normal sa faca tot ce e posibil pentru a ocupa 100 % avionul. orice scaun neocupat devine lost contribution margin de indata ce avionul a decolat...
*



Aici te inseli. KLM-ul deja a vandut locul pentru care pasagerul/pasagerii respectivi nu s-au prezentat, deci si-au luat banii pe el, nu merg in paguba.
Ei insa, fiind protestanti pragmatici (ca sa ma exprim academic) vor sa ia de 2 ori banii pe acel loc, si de aici pot aparea eventualele probleme.
Nu vreau sa fiu inteles gresit, n-am nimic cu olandezii, am fost de 2 ori in Olanda si m-am simtit excelent, iar nevasta-mea a stat un an in Olanda si nu a avut nici un fel de problema cu ei.
In plus, avand in vedere ca KLM-ul este in trustul SkyTeam (parca) mai fac diverse combinatii, de genul te trimit la Paris si de acolo la Bucuresti.
nasty
se redeschide aeroportul Baneasa, scapat deocamdata de muare sau demolare:

http://www.rbtransport.ro/index.php?option...d=735&Itemid=38
vav
Nimeni nu precizeaza nimica de preturi bilete, tarife ceva...
nasty
QUOTE(nasty @ 12 Apr 2007, 13:31)
Companiile low-cost castiga teren in Romania:

Skyeurope: http://www1.skyeurope.com/en/
Myair: http://www.myair.com/docs/cust/it/map.shtml
Wizzair:  http://wizzair.com/default.asp
Germanwings:  http://www.germanwings.com/index.en.shtml
si semi low-cost -Blueair: http://www.blueair-web.com/index.php?locat...nations&LANG=RO
informatii diverse despre acest subiect:
http://www.pasagair.ro/

*


Se trece destinatia , datele plecare/intoarcere si se poate afla pretul
Luka
Aeroport Barcelona: http://www.barcelona-airport.com/eng/information_eng.htm
Marisor, dar bine organizat.
Eu am ajuns si plecat numai noaptea asa ca nu am o imagine foarte corecta. De la 6 dimineata la 12 seara circula autobuze care unesc orasul de aeroport (spre Plaza Espanya, Plaza Catalunya).
murfi
Toate companiile practica overbookingul. Eu personal sunt de acord cu el din 2 motive.
-avioane pline->poluare mai mica
-preturi mai mici la bilete

Eu am zburat de cel putin 300 de ori pana acum si nu mi s-a intamplat de mai mult de 10 ori sa fiu intrebat daca nu vreau sa iau avionul urmator contra unei sume variind intre 150 si 450 de euro. Nu am fost obligat sa fac asta.


QUOTE(gibonu @ 31 Jul 2007, 14:41)
Aici te inseli. KLM-ul deja a vandut locul pentru care pasagerul/pasagerii respectivi nu s-au prezentat, deci si-au luat banii pe el, nu merg in paguba.
Ei insa, fiind protestanti pragmatici (ca sa ma exprim academic) vor sa ia de 2 ori banii pe acel loc, si de aici pot aparea eventualele probleme.
Nu vreau sa fiu inteles gresit, n-am nimic cu olandezii, am fost de 2 ori in Olanda si m-am simtit excelent, iar nevasta-mea a stat un an in Olanda si nu a avut nici un fel de problema cu ei.
In plus, avand in vedere ca KLM-ul este in trustul SkyTeam (parca) mai fac diverse combinatii, de genul te trimit la Paris si de acolo la Bucuresti.
*

jack
QUOTE
Pentru Grecia exista www.aegeanairlines.com.


Am mers cu aegean si ii recomand. Bucuresti-Atena 2 persoane, dus-intors+taxe de aeroport 260 EUR . Bilete rezervate cu aprox. 1 luna in avans.
Servicii mult mai bune decat ale Tarom-ului.
Spre insule nu am mers cu ei, am preferat vaporul.
Liv05
Am o intrebare, duminica voi pleca spre Spania cu Malev Air si nu stiu daca pot folosi aparatul foto/camera de filmat in timpul zborului sau nu? Daca nu, atunci pot sa-l tin la mine sau in bagajul de mana? Nu tin neaparat sa folosesc camera de filmat deorece ma gandesc ca au niste reguli de siguranta si etc. dar aparatul foto daca se poate as vrea sa-l folosesc.
horsewhisperer27
cred ca le poti lua cu tine, nu stiu daca le poti folosi.

va recomand sa evitati liniile austriece AUSTRIAN ARROWS, sunt extrem de scabosi, dincolo de ce as numi rautaciosi-rauvoitori!!!
poate mai revin sa postez , cu alte detalii!

m-au scarbit complet,si nu a fost prima oara ca am zburat cu ei!!!
ovidiusoft
Se poate folosi camera video/aparatul foto fara nici o problema. Eu am folosit asa:

- aparat foto
- mp3 player (cd)
- mp3 player (flash)
- pda (fara wireless sau bluetooth activat)
- pda cu wireless activat
- laptop (fara wireless sau bluetooth activat)
- laptop cu wireless si bluetooth activat

La pda si laptop nu prea am avut ce sa le fac, ramasese wireless-ul activat, la pda a durat vreo 10 secunde pana l-am dezactivat, iar la laptop am uitat pur si simplu de ele si am stat cu ele asa cat m-a tinut bateria, vreo 2 ore.

In nici unul din cazuri nu a picat, avionul, n-a pornit alarma, nu m-a tras nimeni de urechi. Asa ca eu personal cred ca e bullshit chestia asta cu electronicele. Nu zic nu, e posibil ca acum 20 de ani sa fi fost pericolos daca isi porneau 100 de oameni aparatele in avion, dar nu cred ca mai e asta cazul.

Tot legat de subiect, exista o propunere sustinuta de multi dintre operatori sa se poata folosi telefoanele mobile in avion. Deci cred ca e clar ca nu-i nici o problema.
gibonu
QUOTE(jack @ 31 Aug 2007, 22:39)
Am mers cu aegean si ii recomand. Bucuresti-Atena 2 persoane, dus-intors+taxe de aeroport 260 EUR . Bilete rezervate cu aprox. 1 luna in avans.
Servicii mult mai bune decat ale Tarom-ului.
Spre insule nu am mers cu ei, am preferat vaporul.
*



Si eu recomand Aegean. Am mers cu ei Atena-Rodos-Atena, 80 euro biletul de om, luat cu 3 luni inainte. Astfel a fost mai ieftin decat ferryboat-ul, care oricum facea vreo 12 ore pana in Rodos.
Singura problema a fost la plecarea din Rodos, care a fost 3 ore mai tarziu decat ora planificata, da nu stiu daca a fost vina lor.
brigada_diverse
drumul dus pana la San Francisco am mers cu Air France

am mancat si am baut de nu am mai putut, primul avion, pana la Paris un Airbus si al doilea-Paris San Francisco era un Boeing 747. nu am avut probleme...mici turbulente, dar au fost distractive

la intoarcere, San Francisco-new york un boeing 757 si de la new york la bucuresti cu un boeing 767. la venire cu Delta Airlines

pretul....a platit Consiliul Judetean-cu elevii cu Grupul care a plecat la NASA, primul, cel din iunie

am fost multumit de ambele companii
bogdan10
QUOTE(cristitranca @ 1 Sep 2007, 11:12)

am mancat si am baut de nu am mai putut,....,
pretul....a platit Consiliul Judetean-cu elevii cu Grupul care a plecat la NASA, primul, cel din iunie

am fost multumit de ambele companii
*




Din motivele enumerate mai sus ai fost multumit de ambele companii?
brigada_diverse
excl.gif vreau sa multumesc lui Nicusor Constantinescu blush.gif , presedintele Consiliului Judetean Constanta pentru sprijinul acordat grupului de elevi de la Colegiul National Mircea cel Batran pentru aceasta calatorie rolleyes.gif



am fost multumit de ambele companii din urmatoarele motive(nu am privit si nu prea as fi privit pretul, deoarece majoritatea au preturile apropiate):
1. nu s-au pierdut bagajele
2. la coborarea din avion, bagajele au fost livrate rapid, fara sa lipseasca ceva din ele
3.si partea cu masa(totusi, in 16 ore de zbor...ti se cam face foame, alte companii nu dau de mancare)
4. personalul a fost amabil, cunosteau limbi straine, puteai discuta si comunica usor cu ei
5. pilotii au pilotat(scuzati abaterile de la lb romana) avioanele foarte bine, mai ales la aterizare si decolare
6.intarzieri minime
7. am avut in avion filme si muzica , ni s-au oferit casti pentru muzica, paturi(pentru invelit), perne, dopuri de urechi si ochelari pentru somn
8. avioanele au fost bine intretinute, nu au avut nicio problema pe parcursul zborului
nasty
atentie mare pentru cei care sosesc la aeroportul Baneasa:
taxiurile de langa intrare/iesire sunt toate cu 7.9 ron/km, dar surpriza mare e ca si celelalte de 1.4 ron/km , parcate in statia autobuzelor cer tot preturi la mica intelegere. Adica dupa ce ai beneficiat de un pret low cost pe o ruta externa , s-ar putea sa te coste pana in Berceni, sa zicem, mai mult cu taxiul decat cu avionul!?
Sfat : sa va astepte cineva cu masina sau luati un autobuz pana la Piata Presei libere si de acolo un taxi "adevarat".
Oare nu se pot starpi porcariile astea din Romania, nu-i controleaza nimeni?
C a t a l i n
Am zburat cu Tarom de 2 ori si cu British Airways tot de atâtea ori...

British m-a ținut 3 ore în avion pe aeroport în Johannesburg, să schimbe o baterie (pe care prima dată au înlocuit-o cu alta defectă), timp în care aerul condiționat nu funcționa, ocazional nici lumina, iar stewarzii (că gagici mai rar la ei) nu pridideau să impartă apă, caldă, pentru că se făcuse infernal de cald... Și nu era vreo vechitură de avion, ci un 747 400 pe o cursă trans-continentală... A urmat pierderea legăturii din cauza asta, si implicit a bagajului, care a venit dupa 3 zile...

Cu Tarom-ul mi-a plăcut, condiții bune, aeronave spațioase, mâncare acceptabilă...
carlo
QUOTE(cristitranca @ 3 Sep 2007, 14:40)
excl.gif vreau sa multumesc lui Nicusor Constantinescu  blush.gif , presedintele Consiliului Judetean Constanta pentru sprijinul acordat grupului de elevi de la Colegiul National Mircea cel Batran pentru aceasta calatorie  rolleyes.gif
am fost multumit de ambele companii din urmatoarele motive(nu am privit si nu prea as fi privit pretul, deoarece majoritatea au preturile apropiate):
1. nu s-au pierdut bagajele
2. la coborarea din avion, bagajele au fost livrate rapid, fara sa lipseasca ceva din ele
3.si partea cu masa(totusi, in 16 ore de zbor...ti se cam face foame, alte companii nu dau de mancare)
4. personalul a fost amabil, cunosteau limbi straine, puteai discuta si comunica usor cu ei
5. pilotii au pilotat(scuzati abaterile de la lb romana) avioanele foarte bine, mai ales la aterizare si decolare
6.intarzieri minime
7. am avut in avion filme si muzica , ni s-au oferit casti pentru muzica, paturi(pentru invelit), perne, dopuri de urechi si ochelari pentru somn
8. avioanele au fost bine intretinute, nu au avut nicio problema pe parcursul zborului
*


Din tot ce ai povestit tu aici nu mi se pare nimic iesit din comun.Este normal ca pe cursele peste ocean sa ti se ofere mancare (!) paturi,perne si toate celelalte.Este normal ca stewardesele sa stie o limba de circulatie si este normal ca pilotii sa piloteze bine...
Scuza-mi intrebarea,ai zburat pentru prima data?


29 Dec 2007, 21:53:
QUOTE(nasty @ 12 Apr 2007, 12:31)
Companiile low-cost castiga teren in Romania
Preturile sunt foarte mici, daca luati biletele cu 3-4 luni inainte si nu in perioada de varf. In schimb exista un risc ca nu mai pot fi returnate sau schimbate.
*


La Germanwings,in caz ca nu mai poti calatorii,nu pierzi decat banii platiti pe bilete,cei platiti pe taxe ti se inapoiaza.
nasty
"Cea mai mare linie aeriană low-cost, - Ryanair din Irlanda intră pe piața română și începând cu luna aprilie 2008 va zbura de pe două aeroporturi din România – Constanța și Arad.

Începând cu 1 aprilie 2008 vor începe legăturile regulate de la Arad la Medional Bergamo, de trei ori pe săptămână, în fiecare marți, joi și sâmbătă.

Arad - Milano (Bergamo) (-2-4-6-)
Milano (Bergamo) - Arad (-2-4-6-)



Ryanair este cea mai mare linie aeriană low-cost din Europa, cu 23 de baze care deservește 567 de rute în 26 de țări. Până la sfârșitul lunii martie 2008, Ryanair va dispune de o flotă de 163 de aeronave Boeing 737-800, iar în următorii cinci ani aceasta va crește cu încă 99 de aeronave deja comandate. În momentul de față Ryanair angajează o echipă de 5000 de persoane. În acest an va transporta aproximativ 50 de milioane de pasageri, iar în anul 2008 planifică să transporte 60 de milioane de pasageri."

comparatie cu "flota" TAROM :
http://www.tarom.ro/despre-noi/flota.html



Sudsemnatu
tarom au cu una mai putin biggrin.gif

5 Jan 2008, 18:58:
QUOTE(cristitranca @ 1 Sep 2007, 12:12)


am mancat si am baut de nu am mai putut,
*


super !
nasty
in ultima vreme foarte multe avioane au intazieri mari si nu stiu cum se face ca jung pe la 12 noaptea in loc de Baneasa la Otopeni , ca de, sa nu deranjeze tovarasii din cartieru' Pipera. Si acolo alta belea-exclusiv Fly taxi , ca 783 nu mai circula asa tarziu , cu niste preturi cat a costat si avionul.
de ex azi Londra -Buc 11 ore intarziere cu WIZZAir:
http://www.london-luton.co.uk/en/flights/?type=departure

va ajunge pe la 12 noaptea si pariu ca il duce pe Otopeni
nasty
Pe biletele emise de Blue Air scrie ca nu se garanteaza ora plecarii/sosirii. OPC chemat la o intaziere mare a zis ca nu poate face nimic ( adica despagubiri, hotel, apa, mancare) in cazul asta.
OPC trebuia sa se sesizeze ca nu au dreptul sa scrie asa ceva - ce s-ar intampla daca nimeni n-ar mai garanta nimic ( la o reparatie service- ca e buna piesa inlocuita, TV cumparat - ca functioneaza, alimentele - ca nu sunt expirate)
Transportul e un serviciu , care trebuie garantat .
Dar Blue Air e o companie romaneasca- adica e mai jmecheri?
carlo
Eu am zburat pe 8 ianuarie de la Otopeni la Köln.Initial ar fi trebuit sa decolam de pe Baneasa dar din cauza ca acest aeroport arata mai mult ca o autogara deoarece milioanele "investite" acolo nu au fost de-ajuns,am decolat 3 ore mai tarziu de pe Otopeni.Se mai intampla,pana aici nimic deosebit,poate doar faptul ca dintr-o geanta mi-a disparut o sticla de whisky si sotiei mele un parfum...Poate le-a fost sete saracilor de ei,si nu puteau sa se duca la neveste cu mana goala,nu?
Pe vreme nasoala (ceata,ploaie,ninsoare) am inteles ca este o aventura sa decolezi/aterizezi pe Baneasa...
IsNa
Lufthansa all the way! (daca permite buzunarul). Foarte profesionisti, serviciu prompt atat la check-in cat si in avion, interioare intretinute impecabil, majoritar aparate "tinere". Dar ceva mai scumpi ca si concurenta...

Alitalia: haos general, aparate vechi si cu interioare invechite, mancare f. buna la bord, dar serviciu ZERO. Intarzierea bagajelor este regula, tind sa cred.

Austrian: cam ca si Lufthansa, ceva mai putin perfecti la organizare, dar mai "draguti".

Companiile asiatice (ANA, KoreanAir, Asiana sunt cele pe care le-am "incercat") se cracterizeaza prin personal extrem de serviabil, dar complet incompetent. Zambesc f. frumos, nu te contrazic in niciun caz, dar nu-ti pot rezolva o problema. Interioare f. curate si ordonate, dar mai aglomerate decat e obisnuit in Europa (daca nu esti prsoana "mare", nu-i problema).


Aeroporturi:

Munchen: organizare perfecta, ergonomic, eficient, plicticos.
Frankfurt: depasit de volumul enorm de pasageri. Orice disfunctionalitate cauzeaza intarzieri. Auster.
Viena: cel mai prietenos aeroport vazut de mine. Formalitatile nu merg asa de eficient ca la Munchen, dar odata intrat e o placere. Magazine frumos aranjate, cafenele, atmosfera de Viena!
Tokyo: labirint de formalitati (cel putin daca vii din Europa), spatii intunecate, neprietenoase, alt labirint la porti (asta-i impresia cu care am ramas, anyway)
Seoul: spatii largi, organizare buna, dar daca e aglomeratie e o catastrofa pana treci de check-in si security.
Shanghai: arhitectura impresionanta, alt labirint de fromalitati. Chiar daca doar tranzitezi trebuie sa faci formalitatile de intrare in tara, apoi pe cele de iesire, formulare si declaratii in n-spe culori si exemplare, mi-a luat 3.5 ore sa ajung de la poarta de debarcare la poarta de imbarcare.

vav
Ooff, ce frumos af fi fost sa pui niste poze cu aceste "labirinturi", bineanteles daca ai fi avut din intamplare; ca nu stiu daca unii dintre noi vom avea ocazia in viata sa le vedem. Si parca altfel arata pozele facute de forumisti decat alea oficiale de pe site-uri de profil...
nasty
http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar...curestiului.htm

un aeroport nou in Bucuresti?

in loc sa modernizeze Baneasa ( extindere sala de plecari, in special) si Otopeniul ( rezolvarea aglomeratiei la iesirea din parcare=mai multe iesiri)
Ar trebui in special o mai buna organizare - sa se ia exepmplu de la Ciampino (Roma) avioanele vin pana la 30m de sosiri si pasagerii nu mai au nevoie de autobuze, iar bagajele ajung imediat . La Baneasa, cu toate ca sunt curse rare, cate 1 pe ora, avioanele sunt duse la distanta mare si e nevoie de 15 min ca sa ajungi la control pasaport.
Un aeroport folosit intensiv cu adevarat : Fiumicino - aterizeaza si decoleaz cate 5 avioane pe minut: http://www.adr.it/voli.asp?L=1&idMen=337&S...MVOLO=&B1=Cerca
carlo
Sa nu comparam...daca vrei si Fiumicino este mic copil pe langa un Heathrow,Atlanta si chiar Frankfurt/Main.Eu locuiesc langa Frankfurt,in luna ianuarie 2008 acest aeroport a avut exact 3.957.951 pasageri.In anul 2007 au trecut 54 milioane pasageri prin acest aeroport.
Dar nu despre asta e vorba ci despre faptul ca suntem romani,la noi totul trebuie sa fie altfel decat ce este normal...Daca nu se uita masini pe pista sau daca nu avem cai care pasc pe pista...nu ne simtim bine.
sadi
si de ce credeti ca un aeroport altundeva decat in nordul bucurestiului nu ar fi bun? celelalte capitale care se respecta au aeroporturi in mai multe zone ale orasului, nu?
C a t a l i n
Și București-ul nu are aerodromul Clinceni în S-V ? tongue.gif

Și eu cred că era mai rapid și mai ieftin să se încerce modernizarea celor 2 deja existente, cu precădere a celui de la Băneasa...
carlo
QUOTE(sadi @ 17 Feb 2008, 11:32)
si de ce credeti ca un aeroport altundeva decat in nordul bucurestiului nu ar fi bun? celelalte capitale care se respecta au aeroporturi in mai multe zone ale orasului, nu?
*


Celelalte capitale care se respecta ofera mai mult celor care sunt interesati sa le viziteze!Tu compari Londra,Paris,Berlin sau Madrid cu Bucurestiul?Pana si Budapesta are un aeroport mai frumos ca noi.Deci noi nu suntem in stare sa le ingrijim pe amaratele astea doua care le avem,si...hai sa mai facem unul?
nasty
"Ludovic Orban, doreste interzicerea zborurilor low-cost pe Aeroportul Baneasa deoarece acestea deranjeaza locatarii vilelor din cartierul de lux.
Primaria Capitalei intentioneaza sa construiasca o ruta alternativa la soseaua Bucuresti-Ploiesti, care ar urma sa deserveasca zona rezidentiala Baneasa. Noua artera, lunga de zece kilometri si cu doua benzi pe sens, ar urma sa porneasca de la Bdul Barbu Vacarescu, pe Strada Avionului, sa treaca peste calea ferata Bucuresti-Constanta si pe sub Aeroportul „Aurel Vlaicu“ si sa se termine in soseaua de centura. Astfel, ruta va deservi cartierul ANL Henri Coanda, complexul Baneasa "
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1786...Hash=cc8af847d3
se cam leaga cu ideea de a construi un aeroport in sudul Bucurestiului
Poate din cauza asta nu exista legaturi bune de la Otopeni cu Gara de Nord si cu orasul in general ( numai 783). Proiectul de metrou pare a fi atat de indepartat, ca la momentul cand va fi gata, cred ca va dispare si Otopeniul, ca aeroport.
nasty
stiri controversate:
ori se inchide ori se mareste traficul pe Baneasa?

http://www.mediafax.ro/economic/traficul-d...ml?1686;2471266
sqryn
Helsinki - aeroport micut, transferul catre centru se face ori cu taxi (25-30 euro), se sta la coada civilizat, taxiurile sunt firma de stat -> tarif unic
Spre centru se mai poate merge cu autobuz 615 sau shuttle Finnair (5.2 euro). Timp de calatorie cu shuttle aprox 40 min

Munchen - spre centru cu S-bahn, gara este chiar in aeroport, atentie trebuie bilete pt 4 zone pana in centru. Cost aprox 8 euro (din cate tin minte cartela pe 24h). Biletul de tren e valabil si pe metrou, tramvai, autobuz.
harta metroului si Sbahn Munchen
http://efa.mvv-muenchen.de/mvv/netzplan_Umgebung.htm
Timp de calatorie pana in centru aprox 30 min

Viena - transfer spre centru cu S-bahn cost 3,4 euro, biletul de tren e valabil si pe metrou autobuz, tramvai. Circula la intervale de 30 min. Mai exista o varianta mai scumpa CAT biletul este 9 euro dar nu opreste in statiile intermediare.
Timp de calatorie cu CAT pana la Landstrasse/Wien Mitte 16 min. Timp de calatorie cu S-bahn 25 min.
Informatii pt reteaua de transport pe www.wienerlinien.at

Roma - Ciampino
Transfer cu shuttle bus pana la Termini cam in 20-30 min pret aprox 6 euro de persoana. La Termini statia pt shuttle bus este situata in fata garii, partea dreapta, pe strada Via Marsala
Mai exista si o varianta combinata autobuz - metrou dar dureaza sensibil mai mult (aprox o ora) si nu o recomand.
BlaueCorsa
Linii aeriene:

Alitalia - FA (ca nu e politically correct sa zici steward) cu glume in program, mancare proasta, avioane obosite.
Tarom - un sincer bravo! am fost foarte placut impresionat.
Blue - iarasi OK.
Transavia - low cost de vacanta, din Olanda (nici o legatura cu zboara, puiule!. Destul de OK. Avioane noi, dotari bune.
KLM - OK.
Olympic - OK.
Lufthansa (singurul long-haul, Munchen-Bangkok) - OK.

Aeroporturi:

Bucuresti Baneasa - organizare ciudata, altfel mic si OK.
Bucuresti Otopeni - foarte bine organizat, logic, simplu. OK.
Iasi - mic, curat, cochet. Ciudata metoda de aducere a bagajelor. OK
Milano Malpensa - Mare. Mult prea mare cand ai de schimbat avionul in 30 de minute. In rest, super.
Munchen - Mare, dar bine organizat. Curat, frumos... nemtesc. OK.
Schiphol (Amsterdam) - extraordinar. Chiar mi-a picat fata. Super.
Chania - mic, dezorganizat, murdar.
Larnaka - curat, dar inghesuit. OK.
Ataturk (Istanbul) - foarte OK, organizare buna, Wi-Fi gratis.
Tan Son Nhat (Ho Chi Minh) - jenant. Mai ales taxa de plecare, de care nu te informeaza nimeni in prealabil. Zona shopping e ok, salile de asteptare sunt penibile.
Bangkok - Modern, frumos, curat. Un plus pentru faptul ca la body-check sunt doar femei. blush.gif
neumann
Mi-a placut la Schiphol ca iti afisau, pe langa directia in care e poarta pe care o cauti, si timpul estimativ pana la ea. e interesant sa vezi: Gates E,F,G -> 15 min. Si asta fara sa treci prin magazine biggrin.gif
C a t a l i n
La fel era și în Johannesburg, și e foarte util întradevăr... Te poți orienta de cât timp mai ai pentru cumpărat suveniruri... tongue.gif

Stefan.A
Bag si eu ceva ce nu s-a zis:

Aeroflot: stewardesa sefa se chinuia sa intre pe culoar, iar engleza lui ilici e de oxford pe langa asta.
Tupolev 150 parca, imi pare foarte inghesuit la interior, cu motoarele in coada (toate 3), ceea ce imi da mie unul o senzatie ciudata, diferita de cea dintr-o barza cu motoarele la locul lor, sub aripi.
La o aterizare pe OTP pilotul a venit foarte sus pana aproape de aeroport, motiv pt care cand s-a terminat asfaltu' l-a lasat ca cada la piatra. Daca ala era culoarul trasat apoi sigur asta mergea la limita de sus a lui.
Shremeyetevo 2 (Moscova) - mult mai mare ca OTP, cica relativ nou dar totusi vechi si comunist. Daca faci glume la control risti sa vezi un bulau rusesc pe interior.
Destul de departe fata de oras (vre-o ora cu masina pana-n piata rosie daca mergi la 3 noaptea cand e pustiu).
Moscova are un trafic infernal, desi cate 6-8 benzi pe sens prin centru. Acolo am vazut lada 1500 mergand cu 140kmh.
flc1
o analiza a zborurilor low cost catre Euro 2008 gasim aici: http://www.hotfly.ro/Zboara-la-Euro-2008.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.