Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mici probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
undertacker_ejay
am 2 mari semne de intrebare ?? sa pun filtru sport sau nu? am auzit ca,creste consumul si nu mai stiu ce.cei care aveti deja pus ce ati observat dupa montarea lui? asta e prima smile.gif a 2a este:cum sa fac sa scot nuca de la schimbator???are un scartait care ma dispera nici la dacia lu` taicamiu din 82 nu se aude asa multumesc
C a t a l i n
De filtru sport poți citi 2 zile pe forum...

Părere personală: nu te ajută cu nimic biggrin.gif
undertacker_ejay
am citit si de asta vreau pareri.pana la urma cred ca am sa pun tot original. smile.gif si depsre nuca ce puteti zice? sad.gif
bertro
nu creste niciun consum nimic.

avantaje:
- permite un flux de aer ceva mai bun (cam insesizabila diferenta in practica)
- e mai usor de intretinut (de ex, al meu e lavabil).
- e mai mic decat "trombonul" ala clasic de nova, deci poti surubai mai usor la carb.
- arata ceva mai bine
- il poti pune pe monocorp fara adaptari, in cazul in care scapi de dublucorp

dezavantaje:
- face zgomot mai mult (si mai gros) la turatii mari (adica la o deschidere mai mare a obturatorului acceleratiei). Unora le place asa, ca suna mai a "masina sport". ciuciu. tot a dacie suna, doar ca mai tare.
- fara improvizatii, nu mai poti folosi priza de aer cald de pe galerie si acel comutator aer rece / aer cald. Asta inseamna incalzire ceva mai grea a motorului iarna, predispozitie la jivraj (mai ales daca ai carb mono fara pata calda sau cu ea deconectata). Vara e invers, nu mai ai acea teava lunga a carcasei originale, care lua aer mai rece de langa aripa. acum iei aer mai cald din zona carb-galerie, rezulta posibilitatea unui mers mai prost dupa ce se incinge motorul.

compara avantajele cu dezavantajele si alege. Eu personal n-as fi dat 60 de lei pe asa ceva daca nu era contextul trecerii la monocorp si dorinta de a nu-mi instala sub capota, "toba" aia jenanta de filtru de dacie. Daca ramaneam la 2corp, probabil pastram si filtrul original.
codrin_ando
FIltru sport am si eu. Nu am reusit, de fapt nici nu am incercat, sa-l montez pe carburator.L-am pus pana una alta in capatul carcasei de plastic al filtrului dupa ce am scos ultimul segmet ala de seamana cu un acordeon, de se sprijina acum putin pe baterie.
Diferenta drept sa zic nu prea simt, poate daca as incerca sa-l pun direct pe carburator printr-un furtun de ala de tabla sau azbest si sa-l trag intr-un loc de unde poate lua aer rece.
DAR CUM SA FAC CU FURTUNUL CARE VINE DIN CAPAC DE LA CULBUTORI IN CARCASA FILTRULUI DE AER (gazele la carb dublu) SI CEL DE INCALZIRE DE LA GALERIE???

La care nuca te referi? la cea din capul schimbatorului sau cea de la baza?
Cea de la baza se unge fest cu vaselina, iar cea din cap smulge-o cu putere ca iese garantat, eventual cu un mox.Eu am anulat si inelul care il tragi in sus si am scurtat schimbatorul +alta nuca+husa, si merge perfect!
mihai0070
undertacker_ejay filtru de aer nu te ajuta la nimic ... decat daca stai cu motorul deschis si sa faci impresii ... intradevar ofera o priza de aer mai buna ... dar ca sa vezi daca se merita scoate filtrul tau de aer si fa o tura ... vezi cum se aude si cum se simte ... cam asa va fi cu filtru sport ... (conditia ca asta al tau original sa fie curat ) nuca nu scartie poate articulatia tip bila de sub manson care se rezolva cu putina vasilina biggrin.gif

legat de filtru eu am carb de 1400 pe masina si am tulumba de filtru de dacie pusa prin motor ... merge ok masina si consum in afara 6.5 % GPL , filtrul trage aer cald si vara si iarna ...
C a t a l i n
Voi îi spuneți cum ați montat pe carburator, dar el are injecție biggrin.gif
mihai0070
QUOTE(Catalin Marinarul @ 12 Apr 2007, 08:43)
Voi îi spuneți cum ați montat pe carburator, dar el are injecție  biggrin.gif
*




Cata ai o bere de la mine cand vin in concediu pe acolo biggrin.gif ... sunt adormit rau ...


Scuze de OFF-Topic ... si scuze de postare ...
apollo
oofff.... toti i-ati spus despre filtrul, dar omul mai are o problema smile.gif


nu cred ca e nuca de vina la tine..si la mine scartaie dar i-am pus putin ulei pe la fiecare imbinare, am schimbat o bucsa care e pe sub masina si vine pe undeva pe la cutie, pe acea tija care face legatura intre cutie si maneta.


acum nu mai scartie.
bertro
pt codrin_ando:
1. ca sa pui filtrul sport pe dublucorp, nu-ti trebuie nicio tabla. mergi la magazin si cumperi un "gat de lebada" si un burduf de cauciuc pentru un filtru normal de dacie cu monocorp, plus cele 2 coliere pt burduf. asezi burduful cu gura mai larga pe carburator, mulezi colierul pe forma ovala a carbului si fixezi burduful. pe gura mai mica a burdufului fixezi cu un colier un capat al "gatului de lebada" celalalt capat merge in filtru, cu unul dintre adaptoarele de cauciuc pe care le-ai primit cand ai cumparat filtrul si cu un colier. orientezi filtrul cum vrei, eventual il fixezi de ceva sa nu oscileze prin compartimentul motor (desi nu e cazul, il tine capota).

2. eu am lasat furtunul ala sub masina ca sa nu-mi faca mizerie in carb. pe stutul din carb am pus un mic filtru facut dintr-o bucata de furtun si ceva burete.
undertacker_ejay
multumesc pentru toate informatiile primite.mi-au fost de mare ajutor.acum sa va zic ce am facut pana la urma...
1.am schimbat filtrul de aer tot cu unul original
2.scartaitul de la schimbator l-am rezolvat cu vasilina in bucsa de sub tija de la schimbator si la fel cu vasilina in cele 3 burdufe de la cutia de viteze

sa auzim de bine icon_mrgreen.gif
apollo
undertacker_ejay vezi ca nu rezolvi doar cu vaselina la acea bucsa.

Deci , legatura dintre maneta si cutie se face printr-o tija metalica.

Acea tija de prinde de maneta si in partea cealalta spre cutie se prinde de un brat.

In locul imbinarii loc , acolo unde e acel surub de 13 , daca il desfaci si il dai jos ai sa vezi ca ai o bucsa de platic alba.

E vreo 0,5RON una dar din cauza ei o sa iti zdrangane maneta de ai sa mergi cu capul pe geam din cauza zgomotului.

Eu am patit-o si de asta iti zic, ca n-ar strica sa o schimbi.
codrin_ando
Cum se cheama acea bucsa de plastic alba(pentru ca multi de la piese auto nu prea stiu ce ceri), asta daca are vreo denumire??
Mai exista ceva bucse de schimbat pe la schimbator pe la cutie pe la NOVA?Cum se numesc?


Busca aia de plastic alba nu se poate inlocui cu un furtunas?
mihai0070
in locul bucsei pori pune si una facut acasa sin cauciuc dar nu garantez fiabilitatea ei ... intradevar cea de plastic tine foarte fix bratul mobil a tijei de comanda...

denumirea ei este
Bucsa bieleta comanda CV sau
Bucsa timonerie Nova
codrin_ando
Momentan nu am probleme la schimbator.Singura problema o aveam cand era discul de ambreiaj dus si parca aveam rezonanta in schimbator, huruia la o anumita turatie.Acum de cand l-am schimbat nu mai huruie schimbatorul.
Care ar fi simptomele ca s-au dus bucsele de pe la schimbator? Sare din viteza, nu mai poti baga in viteza.....???
apollo
Daca ai citi un pic mai sus... ai fi stiut deja care sunt simptomele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.