Am o dacie 1400 pe injectie din 2002 si nu prea imi incarca am probleme cu releu de incarcare ba merge ba nu merge cand ii dau cate un ciocan incepe sa mearga. Poate sa fie de la ala?
pai daca ii dai ciocane si merge, da, foarte posibil sa fie de la ala... dar inainte de al schimba, curata bine contactele.. baterie, alternator, releu de incarcare si vezi cum se comporta, apoi masoara incarcarea (nu te lua stric dupa indicatorul de bord ca poate fi defect!) de preferinta cu un aparat de masura digital si daca tot asa face, hai si posteaza!
C a t a l i n
12 Apr 2007, 09:56
Sau dă o căutare...
mihai0070
12 Apr 2007, 10:04
Sau schimba-l ca nu costa o caruta de bani
electric
12 Apr 2007, 20:54
verifica sii alternatorul sa nu fie si pe acolo ceva defect perii - diode - contact slab
bygy007
13 Apr 2007, 00:02
Dreamer
13 Apr 2007, 07:15
Am o problema cu incarcarea la modul incarca numai din cand in cand iar la viteze mai mari de 90km/h nu mai incarca deloc. Aveti idee de la ce poate sa fie ?
mihai0070
13 Apr 2007, 07:55
Daca te iei dupa indicatorul din bord ... este normal ... cazul meu ... indicatorul din bord sta pe - rosu (se ridica mai greu sau deloc si zace ori in zona hasurata ori pe minus) in functie de consumatori ... dar aparatul digital pe baterie indica 14.2 incarcare ... deci OK ...masoara incarcarea pe baterie ca este sfanta
Dreamer
13 Apr 2007, 17:40
Am verificat si cu aparatul si imi incarca sub 14, chiar si la turatie peste 2000 cu consumatorii porniti, iar la relanti spre 14.
Se poate vedea clar pe timp de noapte cand intensitatea luminii scade. Problema este reala !
mihai0070
13 Apr 2007, 17:47
Schimba releul este stricat ... cu cat turatia este mai mare cu atat incarcare este mai bune ... releul limiteaza incarcarea la 14.4 max ... daca tie nu iti mai incarca la max 14.4 si chiar scade incepe verificarile dar mai intai ia un releu nou
bygy007
13 Apr 2007, 21:58
pentru a incarca si a nu avea variatii la relanti si a incarca constant de la 700 - 3000 ture a se schimba fulia de la alternator existenta cu una de diametru mai mic
Dreamer
15 Apr 2007, 18:38
Indiferent de treapta de viteza peste 2800 de ture nu mai incarca. Incep sa cred ca este de la alternator ....
$$ilvviu
15 Apr 2007, 18:52
Incearca intai cu un releu eventual imprumutat de la un prieten.
bygy007
15 Apr 2007, 21:01
QUOTE(Dreamer @ 15 Apr 2007, 19:38)
Indiferent de treapta de viteza peste 2800 de ture nu mai incarca. Incep sa cred ca este de la alternator ....
faci urmatoarea masuratoare : pornesti motorul la relanti ,scoti ambele fire de la releul de incarcare , le pui unul peste altul , si masori cu un aparat digital daca creste usor peste 14V si trecede 15V atunci este releul defect nu tii mai mult de 2-3 minute firele alea unul peste altul
mai poti avea urmatoarea problema sa ai cadere de tensiune intre + baterie si +releului de incarcare se masoara cu un aparat de masura punind + aparatului de masura la + baterie si - la +releului de incarcare nu trebuie sa fie mai mare de 0,2V rezolvarea este in linkul pus de mine mai sus
Dreamer
17 Apr 2007, 07:44
Mersi mult pt link
QUOTE(bygy007 @ 13 Apr 2007, 21:58)
pentru a incarca si a nu avea variatii la relanti si a incarca constant de la 700 - 3000 ture a se schimba fulia de la alternator existenta cu una de diametru mai mic
CORECT.......
Asa am eu si incarca binisor si la turatia de relanti.......
Dreamer
17 Apr 2007, 21:18
Si de unde pot sa iau o fulie mai mica, sau care se potriveste ? ( sa aiba si acele pale pentru ventilatie )
bygy007
17 Apr 2007, 22:26
se gasesc separat de ventilator (fulia este separata de ventilator) se desface acea piulita din fata cu 24-27 -30 nu mai stiu exact ai grija la pana sa nu o pierzi ,recomandarea mea este ca sa iei o fulie dintr-o bucata se gasesc prin tirguri (eu de acolo am luat ) de pe la alternatoare de masini straine sau olcit
soulraven
18 Apr 2007, 07:59
si eu cred ca nu imi mai incarca, dar cand mastor tensiunea din circuit in mers, sau la relanti imi arata 14,4. deci clar imi incarca si bateria nu?
pentru ca pana mai acum, indicatorul de bord imi indica bine, adica statea pe verde plus 1-2mm spre dreapta.
acuma imi sta pe inceputul indicatiei de verde.
Sa fie de vina indicatorul sau chiar un imi incarca?
cand scot firul de plus de la releul de incarcare se simte o oarecare screste in turatie a motorului. deci incarca?
diaconuliviu
18 Apr 2007, 08:39
1. Nu mai scoate firul de la releu cu motorul functionind; riscul de a defecta [macar] releul e foarte mare.
2. Daca ai tensiune constanta pe bornele bateriei, acei 14,4 V, incarcarea este buna; ca acul ala din bord sta mai la stinga, posibil sa se fi defectat sau, de ce nu, o cadere de tensiune pe contactul cu cheie mai mare decit acum ceva timp, care se traduce prin indicatie eronata a ceasului din bord.
andutzu
18 Apr 2007, 17:02
sigur e din cauza periilor (carbunii). Verifica-le si mai vorbim... Nu te hazarda in alte operatii mai complicate, deocamdata. Carbunii ar trebui sa aiba cam 10mm cand sunt noi. Daca au sub 4mm trebuiesc schimbati.
soulraven
18 Apr 2007, 17:13
eu am 14,4 mai mereu, azi dupa ce am venit cu pozitiile aprinse, inainte sa opresc motorul aveam 14,1. dar in bord tot la fel, la inceputul zonei verzi.
bygy007
18 Apr 2007, 22:30
QUOTE(andutzu @ 18 Apr 2007, 18:02)
sigur e din cauza periilor (carbunii). Verifica-le si mai vorbim... Nu te hazarda in alte operatii mai complicate, deocamdata. Carbunii ar trebui sa aiba cam 10mm cand sunt noi. Daca au sub 4mm trebuiesc schimbati.
daca se duc periile apare alt fenomen si anume nu tine tensiunea cu consumatori sau nu incarca deloc iar dumensiunile periilor date de tine sint eronate noi sint cam de 50mm (5 cm ) nu de 1cm poate ai vrut sa zici ca se schimba la 10 mm daca ajungi cu periile la 4 mm sigur schimbi rotorul sau il strunjesti deoarece se ajunge la tresa periilor care o sa faca santuri in colector
si apropo de indicatorul din bord este foarte imprecis prin modul de constructie al indicatorului care este o sirma rezistiva (nichelina) izolata cu matase bobinata pe o lamela bimetal de cate este legata pe acul indicator
soulraven
18 Apr 2007, 22:47
da, dar exista posibilitatea sa se strice asa repede?dintr-o data a picat, sa se fi decalibrat?
diaconuliviu
19 Apr 2007, 07:25
QUOTE(bygy007 @ 18 Apr 2007, 22:30)
[...]iar dumensiunile periilor date de tine sint eronate noi sint cam de 50mm (5 cm ) nu de 1cm poate ai vrut sa zici ca se schimba la 10 mm [...]
Si cele date de tine sint SI mai eronate; unde dumnezeu inghesui 50 mm de "carbune" in zona aia? A, cu tot cu firul ala da, asta in stare libera, dar dimensiunile "periilor" se discuta fara fire.
mihai0070
19 Apr 2007, 07:35
"daca se duc periile apare alt fenomen si anume nu tine tensiunea cu consumatori sau nu incarca deloc"
Hmmm... cred ca am gasit rezolvarea la problema mea ... sus ai spus ca sunt 2 variante ...1 nu tine tensiunea cu consumatori
...2 nu incarca deloc
la mine daca aprind consumatorii ... acul dupa ce ca abia se tine pe portiunea hasurata ... cade brusc pe - (rosu) o sa incerc cu un set de perii noi ...
de incarcat incarca bine ... zic eu ... 14.2 la turatie cu aparat de masura ...
diaconuliviu
19 Apr 2007, 13:23
Daca tensiunea pe baterie este inca 14,4Vdar scade indicatorul de bord la aprindere faruri, etc., am mai spus: indicator de bord prost sau cadere mare pe contactul cu cheie.
Poti incerca sa verifici si diodele daca tensiunea la relanti scade drastic.
mihai0070
19 Apr 2007, 13:29
Drastic insemnand cat ... daca am 13.8 sau 13 este asa de grav
diaconuliviu
19 Apr 2007, 13:38
13,8 la relanti cu toti consumatorii, nu e asa grav.
Se remediaza cu o fulie mica la alternator, cum s-a mai spus si, as recomanda un releu cu referinta (ala cu fir in plus)
mihai0070
19 Apr 2007, 13:40
firul de referinta exista ... dar fulia este cea clasica de alternator (din fabrica) stiu sigur ca am 13.8 la relanti dar nu mai stiu daca cu nonsumatori sau fara ... trebuie sa verific ... Multumesc diaconuliviu ... preventiv o sa verific si periile ...
andutzu
19 Apr 2007, 16:33
QUOTE(bygy007 @ 18 Apr 2007, 22:30)
daca se duc periile apare alt fenomen si anume nu tine tensiunea cu consumatori sau nu incarca deloc iar dumensiunile periilor date de tine sint eronate noi sint cam de 50mm (5 cm ) nu de 1cm poate ai vrut sa zici ca se schimba la 10 mm daca ajungi cu periile la 4 mm sigur schimbi rotorul sau il strunjesti deoarece se ajunge la tresa periilor care o sa faca santuri in colector
si apropo de indicatorul din bord este foarte imprecis prin modul de constructie al indicatorului care este o sirma rezistiva (nichelina) izolata cu matase bobinata pe o lamela bimetal de cate este legata pe acul indicator
5cm!!! hai sa fim seriosi
la ce alternator, de dacie?!
Eu ma refeream la carbunii deja montati pe suportu ala din plastic... (portperii) din care ies cam 1cm cand sunt noi, iar uzati 3-4mm.
bygy007
19 Apr 2007, 22:17
QUOTE(andutzu @ 19 Apr 2007, 17:33)
5cm!!! hai sa fim seriosi
la ce alternator, de dacie?!
Eu ma refeream la carbunii deja montati pe suportu ala din plastic... (portperii) din care ies cam 1cm cand sunt noi, iar uzati 3-4mm.
o sa ma documentez si o sa spun exact dimensiunile unei perii noi eventual cu poze
mihai0070
20 Apr 2007, 07:14
Hai sa va dau o mana de ajutor ... la nova in carte scrie ...
[attachmentid=51318]
nu cred ca este vre-o diferenta intre alternatorul de berlina si cel de nova ... (nova are modelul 1166 de 50 A; 12v;700 w)
andutzu
20 Apr 2007, 18:30
Da, e acelas alternator. Postez si eu o poza din "Mondiru"
Minim 7mm... eu cand i-am schimbat nu stiu daca mai aveau 3mm.
si inca imi incarca, dar daca se zdruncina putin masina imi intrerupea incarcarea.
Dreamer
24 Apr 2007, 18:58
Am rezolvat problema.... era de la releul de incarcare
lupulnebun
25 Apr 2007, 02:43
Misto, fiecare are ideea lui de reparare probabil pentru ca fiecare a avut cate o problema.
Insa, daca e sa le schimbam pe toate ne costa de ne rupe
Asta e masinuta noastra
Dreamer
26 Apr 2007, 07:51
Trebuie sa le verifici pe rand. La mine a fost mai simplu, am masurat tensiune inainte si dupa releu, dupa um au spus si colegi.
DanIgor
4 May 2007, 07:58
Buna tuturor,
In legatura cu topicul si tinand cont ca nu ma pricep la mecanica , intampin problema ca bateria nu incarca, adica in momentul in care motorul e pornit si accelerez tensiunea ramane constanta 11.4 V. Din ce am citit inseamna ca tre sa schimb releul de incarcare sau e ceva cu alternatorul ?
Va multumesc anticipat ptr eventualele raspunsuri
diaconuliviu
4 May 2007, 08:29
Trebuie sa le verifici pe rind: diode, perii rotor, colector rotor, eventual si rotor si, in ultima instanta releul.
mihai0070
4 May 2007, 09:14
Eu zic sa incerci prima data cu releul ... este simplu si ieftin ... nu necesita nici un fel de demontare ... poate scapi ieftin ...
QUOTE(mihai0070 @ 4 May 2007, 09:14)
Eu zic sa incerci prima data cu releul ... este simplu si ieftin ... nu necesita nici un fel de demontare ... poate scapi ieftin ...
subscriu la idee, daca e releu mecanic poate e pus la minim, adica sa tina incarcarea pe minim, vezi cum se regleaza ca s-a discutat
DanIgor
4 May 2007, 10:18
Nu cred ca e mecanic, si tre inlocuit adica , nu?
diaconuliviu
4 May 2007, 10:56
Masoara tensiunea ce apare pe + releu (papucul ala fisa) apoi si pe DF (papucul cu surub), asa cum e legat, fara a demonta fire. Daca nu ai tensiune pe + releu, cauta in instalatie de ce nu se alimenteaza releul. Daca ai cei 11,4 de care spui, vezi ce ai pe DF; daca sint 5-6-7 V, vezi de punte, rotor, perii; daca e 0, vezi de releu.
Pentru punte, scoti bornele de la baterie, apoi scoti firele + si - de pe alternator. Demontezi capacul de protectie din plastic de pe diode si folosesti un ohmmetru. Pui o sonda pe + alternator si una pe unul din cele 3 fire ce intra in punte(oricare, ele "comunica" prin firele stator), apoi inversezi sondele. Daca conduce in ambele sensuri, ai sigur [macar o] dioda arsa. Faci aceeasi operatie si intre acele fire si borna - alternator.
Daca te pricepi cit de cit nu trebuie sa dai nu stiu cit pe o punte, se gasesc diode separat, iesi mult mai ieftin.
Daca-s diode "cu fir", sint de doua feluri: cu scris rosu si scris negru (difera ce e legat la fir, catodul sau anodul).
doar acum am vazut ca dacia ta e din 2002... nu trebuie inlocuit, doar daca esti sigur ca e releul... daca nu stii ca e releul, nu te apuca sa-l inlocuiesti.
ideea de baza:
1. verificari la sistemul de incarcare
2. eventual, ca sa fie mai usor de depistat problema, incerci cu piese care stii ca functioenaza de la amici sau dezmembrari
3. inlocuirea/repararea pieselor defecte/uzate
nu incepe cu pasul 3!
DanIgor
4 May 2007, 11:27
o sa fac tot ce mi-ati zis !
Mii de multumiri
$$ilvviu
4 May 2007, 11:37
Daca ai un prieten cu dacie poti imprumuta releul lui, sa vezi diferenta. Nu costa o avere, e aprox 15 lei, dar n-are rost sa aruncii banii aiurea.
bygy007
4 May 2007, 23:47
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.