Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare set motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
tgg2k
Am gasit un set motor de Turda... la 150 de lei, omul zice ca doar acum l-a gasit cand si-a facut curatenie in depozit.

1. se merita?!

2. cum se schimba setul motor?!

normal ca mi-ar fi de folos cat de multe indicatii si chiar si poze smile.gif. daca am ratat topicul cu/despre schimbarea setului motor, macar ziceti-mi link-ul
ydaniel
de turda:)?eu stiam ca exista numai de pitesti,mecanica codlea si braila.
driverx
Daca vrei sa il schimbi tu in fata blocului, uita. Banui ca nici scule nu ai.

Si vezi ca setul ala probabil are doar camasile, pistoanele si segmentii. Tu mai ai multe de schimbat prin motor, mai ales daca vrei sa il faci ca lumea. Deci mai puuuune bani pentru operatia asta....
ydaniel
e:)) cati nu fac si paint jobu in fata blocului;)
argon
Exista set motor de Turda? nu e cumva de sticla?
ydaniel
asta m-am gandit si eu prima oara;)smile.gif
driverx
Cred ca nenea cu curatenia e din Turda biggrin.gif
ydaniel
sau depozitu:)
tgg2k
setul arata destul de bine si da, e de turda... si pe cutie scrie cu o eticheta din-aia veche... inca are stratul anticoroziv pe el.

de asta intreb ca nu stiu exact ce scule am nevoie (dar pot sa fac rost)

@driverx la o poveste, mi-ar plcea sa imi explici cum fac sa pun inchiderea centralizata pe butuci de tip vechi smile.gif
EUROPE_
@tgg2k, ai nevoie de urmatoarele scule:
- set de chei tubulare ( dintre care cele mai folosite vor fi cele de 10, 11, 13 si 17 );
- set de chei fixe si inelare de 10, 11, 12, 13, 17, 19...
- cel mai important, presa pentru bolturi, fara ea nu poti face mare lucru.
Cam astea ar fi, daca am scapat vreo unealta, corectati-ma.
Important, suruburile capacelor de biela si ale volantei le vei schimba, altfel s-ar putea sa ai surprize.
Important ar fi ca setul pe care l-ai gasit sa-l masori, pentru nu a avea surprize.
Gheorghedracu
Setul asta are asa cum zice cineva si camasi?
mirceas
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Apr 2007, 21:07)
@tgg2k, ai nevoie de urmatoarele scule:
- set de chei tubulare ( dintre care cele mai folosite vor fi cele de 10, 11, 13 si 17 );
- set de chei fixe si inelare de 10, 11, 12, 13, 17, 19...
- cel mai important, presa pentru bolturi, fara ea nu poti face mare lucru.
Cam astea ar fi, daca am scapat vreo unealta, corectati-ma.
Important, suruburile capacelor de biela si ale volantei le vei schimba, altfel s-ar putea sa ai surprize.
Important ar fi ca setul pe care l-ai gasit sa-l masori, pentru nu a avea surprize.
*



cheie dinamomentrica nu?! biggrin.gif
micu
"Exista set motor de Turda? nu e cumva de sticla?"



Poate din ceramica!!

si motorul nul face in fata blocului sau nu in lipsa unui mecanic pt ca teoretic e simplu dar practica ne omoara!!

mai iti tre un banc de lucru si presa pt segmenti
EUROPE_
@mirceas, cred ca e optionala cheia dinamometrica biggrin.gif .
Eu m-am bazat pe experienta mecanicului, mi-a spus ca de 20 de ani repara motoare de dacie fara cheie dinamometrica.
@micu, un mecanic priceput nu ar trebuie sa aiba nevoie de presa pentru segmenti wink.gif . Mecanicul cu care am lucrat eu, a pus segmentii pe pistoane in 5 minute fara sa intampine dificultati.
Gheorghedracu
Punerea pe pistoane nu e partea grea, partea grea e punerea pistoanelor in cilindru. Sigur ca "mesterul" poate sa faca motoare de zeci de ani, dar le face bine?
SiloS
tggk2, pe langa toate piesele enumerate mai sus , iti trebuie si un mecanic bun daca vrei un motor care sa vada 5000 rpm de mai multe ori .
EUROPE_
QUOTE(Gheorghedracu @ 14 Apr 2007, 14:04)
Sigur ca "mesterul" poate sa faca motoare de zeci de ani, dar le face bine?
*


Bineinteles, daca iti spun se joaca cu motoarele de dacie, in 10 minute mi-a desfacut motorul, piesa cu piesa, nu-mi venea sa cred...

Si cred ca am interpretat gresit ceea ce a spus @micu, credeam ca se referea la acel cleste special cu ajutorul caruia se monteaza segmentii pe piston.
Normal ca este necesara acea presa pentru segmenti blush.gif ... nu stiu cum de am uitat de ea unsure.gif .
camesibiu
Seturile motor fabricate la societatea TURDEANA din Turda , daca bine imi aduc aminte aveau fusta pistonului mai groasa ca la pistoanele de Uzina ( cunoscatorii stiu de ce ) .
Personal am montat asa ceva pe 2 Dacii ale familiei si rezultatele au fost satisfacatoare . Daca nu sunt probleme la " linie " , nu sunt scurgeri la simeringul de palier , operatia se poate face pe o rampa sau saht in cateva ore . Recomand si inlocuirea intinzatorului de lant si a lantului de distributie . La montarea capacului distributiei ar fi bine sa se foloseaca dispozitivul de centrare a acestuia ( nu sa se centreze capacul cu simeringul montat in el ) . Inca ceva , mai ai nevoie de sursa de caldura pentru incalzirea capetelor de biela pentru presarea la cald a bolturilor si de dispozitivul adecvat .
Daca nu ai mai facut asa ceva , cere sprijinul unui mecanic destoinic. Daca esti din Turda , este un service bun vis a vis de poarta cimitirului din Turda Noua .
Succes si spune-ne cum ai rezolvat problema .
einstein1984
De cheie dinamometrica nu e musai nevoie, ca in fabrica strangeau prezoanele cu cheia pneumatica destinata apropierii ......... Dar ar fi buna una!
Dar un manual de reparatii dacia nu recomanda nimeni? Are si ordinea operatiilor, si sculele, si poze si se gaseste rapid pe direct conect.
driverx
Ma, sunteti funny rau cu schimbatu asta de set in fata blocului. La motorasul meu s-au mai facut niste operatii numite rectificari, care nu le faci cu ochiu si cu smirghelul. La arbore nu prea a fost nevoie, dar s-a facut sa fie ok, s-a mai verificat planeitatea chiulasei, etc.....stiti voi.

@tgg2k, du-te frate si cauta un om sa faca treaba asta. In timpul care il pierzi sa faci juma o treaba pe jumatate, mai bine mai lucrezi ceva sa faci banii care ii dai la un mecanic.
Gheorghedracu
Bielele pot fi incalzite pe o plita electrica (preferabil; aici se pune doar capatul cu bucsa pe plita) sau intr-un cuptor (de preferinta electric, si atentie, fara ulei sau reziduuri de hidrocarburi pe ele). Intr-un cuptor cu gaze, preincalzit, si dat la minim (cit doar sa pastreze temperatura, nu sa incalzeasca in continuare). Am impresia, ca vreo 90 de grade C e temperatura recomandata.

Cu segmentii vorbeam despre gulerul de stringere a pistonului cu segmentii pe el. Ai grija, segmentii trebuie sa aiba intreruperea la 120 de grade una de alta, si nici o intrerupere sa nu fie pe partea dinspre lateral a blocului motor, ori aliniata cu intreruperea pe alt segment.

Daca folosesti camasile vechi, trebuie sa le rectifici daca au prag de uzura la partea superioara, altfel vei sparge segmantu de compresie la prima rotatie a vilbrochenului. Asta se face la atelier. Dupa care se "honeaza". Daca n-ai prag, tot trebuie sa "honezi" ca sa dai sansa segmentilor noi sa se rodeze odata cu camasile, nu pe urmele de uzura ale vechilor segmenti. Honarea o sa lase niste zgirieturi foarte fine, in crucis, cam la 90 grade pe peretele cilindrilor, si la 45 de grade cu verticala. Camasi noi n-au nevoie de nimic. Trebuie insa sa verifici segmentii de compresie daca se inchid corect. Ii introduci la 5cm de partea superioara a cilindrului, ii apesi usor pina acolo cu un piston de la care ai scos toti segmentii, ca sa fii sigur ca sta segmentul orizontal in cilindru, nu oblic, si masori cu lera distanta intre capetele segmentului. Trebuie sa fie o distanta data de producator. Verifica. daca nu e corecta (mai mare) ori ai camasile nepotrivite, ori sunt prea uzate (daca sunt refolosite), ori segmentii nu sunt bine facuti, n-o sa ai compresie. Doar segmentii de compresie se masoara astfel. Astia sunt segmentii care merg in santul cel mai de sus pe piston. Daca distanta e prea mica, se poate rectifica prin pilire, usor, cu grija, sa rezulte suprafata perfect dreapta a capatului. Odata masurat si verificat, e bine sa instalezi segmentul in cilindrul unde l-ai masurat, caci acuma i-ai imperecheat! Al doilea segment trebuie pus cu o anumita parte in sus, aceasta parte e marcata. Nu-l pune invers! Al treilea segment (controlulu uleiului) trebuie pus in asa fel incit in portiunea deschisa sa nu fie o gaura de ungere, caci atunci uleiul va ajunge mai usor in camera de ardere. Bineinteles, ordinea de montare pe piston e de jos in sus (de la segmentul de ungere in sus la cel de compresie).

Pistoanele intra in cilindru cu sageata spre volanta dupa ce cilindri sunt instalati in bloc.

Chiulasa poate fi verificata cu un boloboc adecvat (nivela) de aluminiu din cele rectificate frumos pe talpa de aplicare, nu de lemn sau metale stantate. daca n-are probleme, poate ramine as acum e. (Sper ca stii ca trebuie garnitura noua de chiulasa si complet curatat orice reziduu de la garnitura de chiulasa veche!).

Si inca ceva. Daca vrei sa nu distrugi etansarea la baza cilindrilor, ai grija cum scoti chiulasa! O lovesti cu un ciocan de cauciuc si o rotesti inainte de a o ridica fie si o fractiune de milimetru, caci daca tragi de vreun cilindru, s-a terminat cu etansarea la baza camasii si o sa ai apa in baia de ulei. Pentru linistea ta, daca tot scoti pistoanele, probabil ca merita sa schimbi si garniturile de hirtie de la baza camasilor, sa inspectezi in ce stare sunt scaunele, samd. Bineinteles, trebuie sa cureti cu responsabilitate pe acolo, dar nu cu ceva care zgirie metale. Odata totul pregatit, trebuie sa faci o repetitie. Fiecare cilindru e bine sa mearga la loc de unde a iesit, dar verifica inaltarea lor deasupra blocului, cu garnitura de hirtie pusa. Trebuie sa obtii intre 0.04mm si 0.11mm deasupra blocului, desirabil cit mai aproape de 0.11mm. Masuri cu o nivela pusa peste fiecare cilindru in parte si bagi lera intre baza nivelei si bloc in ambele parti. Exista o limita de denivelare intre doi cilindri vecini pe care nu e bine sa o depasesti (exista garnituri de diferite grosimi pentru compensare). Daca nu obtii aceeasi inaltime deasupra blocului la toti cilindri, nu-i bai, dar ai grija ca denivelarea sa mearga crescator intr-o parte sau alta, nu sa creasca si sa descreasca. De exemplu, cilindrul 1 are 0.06, nr2 are 0.08, nr3 0.09, nr4 0.10 (denivelarea e bine sa mearga intr-o secventa de la un cap la altul). Odata totul aranjat, nu conteaza ca un cilindru are o garnitura mai groasa la baza decit altul. Cind ai reusit, noteaza pozitia fiecarui cilindru, si acolo il pui, cu garnitura lui, nu mai schimbi nimic.

Rectificarea arborelui nu e neaparat necesara, bineinteles daca e in stare buna, palierele nu trebuie desfacute neaparat (se desfac doar bielele).

In fabrica, e drept, o cheie mecanica stringe toate suruburile, dar cheia aia are un reglaj de cuplu automat, imi imaginez. Manual, fara cheie dinamometrica (si una buna!) n-as indrazni sa montez un motor. Mai ales cind desfaci bielele.

Si apropo de chiulasa si cheie dinamometrica, ai grija si curata perfect gaurile suruburilor de mizerii si lichide, caci odata strinse suruburile pot crapa blocul daca e ceva la fundul gaurii. Probeaza suruburile sa intre pe toata lungimea necesara pe filet fara opintiri sau efort, ceea ce ar provoca citiri eronate pe cheia dinamometrica.

Nu-mi vine sa cred, chiar nu exista un tutorial cu toata polologheria asta?
einstein1984
In fabrica aveu cheie pneumatica pentru apropiat si cheie dinamoimerica pentru strans. Pe a doua o foloseau optional baietii, ca aveau "exeprienta". Bine, asta era pe vremea berlinei, la Logan cred ca au scule automate.
Gheorghedracu
Stii, de fapt, daca setul vine cu camasi si alte alea, ia frumos segmentii de compresie si masoara-i cum spusei mai sus, si vezi daca se poate face ceva cu setul cu pricina.
ydaniel
am uitat: mai sunt seturi si de prems bv;)
maseax
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Apr 2007, 21:07)
@tgg2k, ai nevoie de urmatoarele scule:
- set de chei tubulare ( dintre care cele mai folosite vor fi cele de 10, 11, 13 si 17 );
- set de chei fixe si inelare de 10, 11, 12, 13, 17, 19...
- cel mai important, presa pentru bolturi, fara ea nu poti face mare lucru.
Cam astea ar fi, daca am scapat vreo unealta, corectati-ma.
Important, suruburile capacelor de biela si ale volantei le vei schimba, altfel s-ar putea sa ai surprize.
Important ar fi ca setul pe care l-ai gasit sa-l masori, pentru nu a avea surprize.
*



Eu cu 3 Chei am dat motorul meu jos de pe dacie
Si de 2 ani de cand tot fac practica prin service`uri nu am auzit la nimeni sa schimbe suruburile la volanta si la capacele de la biele. Ba chiar mai mult toti cauta piese la dezmambrari ca`s mai bune cele vechi decat cele noi.


si @Gheorghedracu@ Tu vorbesti de lucruri sfinte.
Nici la Service Autorizat de Dacia (reprez locala Dacia) nu face ce zici tu.

QUOTE
Rectificarea arborelui nu e neaparat necesara, bineinteles daca e in stare buna, palierele nu trebuie desfacute neaparat (se desfac doar bielele).


Mai bine faci rost de un micrometru si masori arborele(nu stiu exact dimensiunile, dar daca vrei itzi fac rost de ele la toate "regimurile" de reparatii). Si e 30 lei de rectificat arborele (cel putin asa e in Focsani). Daca vrei sa faci ceva calumea si tot ii bagi set verifica arborele si baga si semicuzinetii noi.

Si ma lasati nabii de cheie dimamometrica ca nu e chiar asa de necesara.


Cel mai bine si cel mai recomandat DUTE LA UN MECANIC. Daca ai facut ceva gresit sa dus pe apa sambetei tot motorul.

QUOTE
Bineinteles, daca iti spun se joaca cu motoarele de dacie, in 10 minute mi-a desfacut motorul, piesa cu piesa, nu-mi venea sa cred...


NU m`am pus pe critici dar bate campii !! 10 min ??? da cine mecanicu ala Superman?

Si presa de segmenti NU este necesara decat daca segmentii sunt foarte prosti.

Segmentii se introduc pe piston Foarte usor.

Daca vreti va fac un Tutorial despre asta.
Gheorghedracu
Ce sa zic? Eu nu pot sa recomand cuiva sa faca ceva ce eu n-as face. Motoarele mele intotdeauna au fost refacute de mine si nu exista nici cea mai mica problema, merg perfect, si eu n u ma consider specialist. Totul e sa respecti ceea ce spune cartea si sa lucrezi curat, fara 'tine si asa' pentru ca de cele mai multe ori nu tine, sau apar tot felul de probleme care te fac sa te scarpini in cap (si sa umbli la buzunar) mai mult decit trebuie. Nici un motor facut de mine n-a avut nevoie de interventii ulterioare. Si am uitat sa spun, dupa 500km de mers in rodaj (deci cu oarecare grija, fara turatii nebunesti) chiulasa trebuie strinsa din nou (exista si aici o procedura intreaga), si eu as schimba si uleiul/filtrul, caci initial trebuie folosit un ulei de rodaj. de asemenea, la asamblare trebuie folosit un ulei de asamblare la toate organele ce se misca, altminteri n-o sa ai ungere la pornirea initiala. Si adauga o lingura de ulei de motor apoi in fiecare cilindru, ulei care se scurge frumos in baie pe linga piston pina termini tu de montat tot motorul (citeva zile sa zicem). La prima pornire, probabil e bine sa rotesti motorul complet cu mina o data de proba, sa fii sigur ca nu e nimica aiurea, si totul se misca cum trebuie.

Masurarea cu micrometrul a arborelui e buna (masori in doua locuri, si pe doua directii perpendiculare, sa vezi si ovalizarea), dar uzura nu e intotdeauna vizibila asa. Trebuie inspectat fiecare palier si incercat cu unghia, sa vezi daca exista rizuri care "agata". Daca unghia aluneca lin, fara sa se "agate" nicaieri e bine, si treci la proba cu micrometrul. Daca ai rizuri, trebuie sa rectifici, trebuie cuzineti noi la cota de reparatie corespunzatoare, etc.

Ca sa nu mai vorbesc da masurarea tolerantei de ungere cu "Plastigage" sau chestii d-astea, treburi absolut obligatorii.

Succes
EUROPE_
@maseax, poate ca am exagerat putin ( m-a luat valul, se subintelege ), insa a fost foarte rapid, altii probabil se chinuiau cateva ore.
einstein1984
maseax, toate suruburile stranse la cuplu (de la capac biela, prezoanele de la chiulasa, de la lagar palier etc) odata desfacute, NU SE REFOLOSESC! Se inlocuiesc cu unele noi, care nu sunt intinse/deformate!
Gheorghedracu
Am impresia ca amicul s-a cam speriat si a luat-o la fuga. Poate e bine data viitoare s-o luam mai usurel. Dar chiar as vrea sa stiu, setul motor cu pricina vine cu camasi, au ba? Caci daca da, cea mai buna idee e sa masori imediat deschiderea segmentilor de compresie in cilindru si dup-aia mai vezi.

Cit despre suruburile care se intind, p-aicea nu le mai gasesti de cumparat noi, asa ca trebuie sa refolosesti. Loctite face treaba buna, desi nu la suruburile de chiulasa unde nu trebuie folosit nimic. Si de fapt suruburile de chiulasa nu se intind. Iar cele de biela parca au piulite ovalizate? La volanta, intr-adevar, se recomanda schimbarea suruburilor, dar eu fac treaba cu loctite din lipsa de suruburi noi. Si tine tare, al dracului, ca e mai greu sa le scoti dupa aia decit prima oara.
ydaniel
QUOTE(einstein1984 @ 16 Apr 2007, 20:10)
maseax, toate suruburile stranse la cuplu (de la capac biela, prezoanele de la chiulasa, de la lagar palier etc) odata desfacute, NU SE REFOLOSESC! Se inlocuiesc cu unele noi, care nu sunt intinse/deformate!
*


asta nu am auzit:) si nici la motoare de barci sti tu marcile nu se face asa laugh.gif
liviu05
vad ca nimeni nu a avut pana acum probleme la palierele axei cu came!
De ce spun asta? Fiindca nimeni nu a amintit de acestae probleme la reparatia motorului
Si apoi, dupa ce fac totul ca la carte, cu cuzineti noi si cu arbori rectificati la mare arta, pornesc motoarele si se intreaba de ce nu au presiune, ca doar au facut tot"inclusiv pompa de ulei" 090.gif :dra nedumerire.gif nedumerire.gif nedumerire.gif frustrat.gif frustrat.gif rugaciune.gif rugaciune.gif c: intrebare.gif
tgg2k
nu nu... nu s-a speriat amicul... am avut cateva probleme cu job-ul si nu am prea intrat pe forum

mecanicul care stie sa faca treaba este dar e cam ocupat pana in august... ma gandeam cat de simpla e operatia sau mai bine zis cat de multa pricepere trebuie sa o fac singur?!

oricum... intre timp... mi-a luat o sapt sa fac rost de cheie dinamometrica! si asta luata cu imprumut...

chiar ma gandeam la o chestie de genul sa iau un motor varza de la dezmembrari... costa 50 de lei... si sa fac experimente pe el sa vad macar cum se desface si cum se pune la loc
ydaniel
si cum se fac palierele arborelui cu came?
liviu05
QUOTE(ydaniel @ 3 May 2007, 20:53)
si cum se fac palierele arborelui cu came?
*



Se rectifica fusurile, se alezeaza lacasele in bloc si apoi se bucseaza cu niste bucse din acelasi material ca si cuzinetii.Bucsele au cote in concordanta cu cota la care se rectifica axa cu came!
ydaniel
daca schimbi arborele cu came uzat cu un nou fara nimica facut ....merita;))?
tgg2k
apropo de asta... la cat se ridica un motor nou? sau macar suma pieselor ce trebuie duse la rectificat?! e intrebare generala, nu chiar offtopic ca totusi sunt curios.
liviu05
QUOTE(ydaniel @ 8 May 2007, 14:35)
daca schimbi arborele cu came uzat cu un nou fara nimica facut ....merita;))?
*



Daca exista cat de mica uzura in lacasela unde se aseaza palierela axei cu came nu rezolvi mare lucru ca sa nu zic ca nu rezolvi nimca! Acolo se pierde foarte multa presiune si chiar cu arbore rectificat si cuzineti corespunzatori, motorul nu vaq avea viata lunga!
gigibecalul
tgg2k te admir pentru curajul de a te apuca de ceva la care nu te pricepi destul. sunt si eu pasionat de mecanica, nu am studiile de specialitate dar mi-as prinde mintea cu un motor si asta doar din pasiune. problema e ca nu prea am conditii si banii necesari iar sa fac experiente pe masina proprie nu-mi permit. oricum urmaresc cu interes ceea ce ati scris si am tot respectul pentru gheorghedracul! specialist.meserias.vorbeste ca la carte. daca esti interesat sa stii ca sunt in librarii si biblioteci vreo trei manuale de intretinere dacia, ultimul aparut prin 2002. eu posed unul si mi-a fost de mare ajutor cand am facut unele mici reparatii pe cont propriu. data viitoare pot sa-ti spun exact cum se numeste si la ce editura a fost editat
tgg2k
daca tot a luat-o pe aratura topicul asta... am 3 "manuale" de intretinere Dacia smile.gif cel de Mondiru, din 2000 (parca), cel de Mondiru, Brebenel si inca un autor (la care nu-i retin numele) din 1978 si Manualul de Reparatii IATSA din 1977 ("biblia"... arata cum se desface chiar si cel mai mic si nesemnificativ surub)

si nu e curaj, e pasiune pentru masina... wub.gif Dacia 1300 din '79 wub.gif

LE: Bine ai venit pe forum
Gheorghedracu
Atentie celor doritori. M-am lovit brusc de o problema la care nu m-a dus capul. Asa e cind te uiti in carti. Pentru context vedeti topicul cu refacerea motorului de 12G.

Problema pe care am plesnit-o sau mai bine zis invers, e ca palierele blocului sunt nealiniate, si mai ales toleranta pentru ungere nu se poate realiza, (stringerea e prea mare). Am aflat cum se rectifica problema, dar nu e usor, si nu e o treaba de amator. O sa continui foiletonul cu pricina odata ce se intoarce blocul de la rectificare, dar aiccea voiam doar sa atrag atentia unde ajungi daca vrei sa faci totul cum scrie la carte. Doar pentru distractie o sa mai adaug ca nealinierea palierelor e in jur de 0.05mm si stringerea in jur de 0.1mm. Asta inseamna ca trebuie efectuate doua operatii: rectificarea scaunelor pe care stau palierele pentru alinierea centrelor gaurilor in care vor sta palierele vilbrochenului, si rectificarea tunelului palierelor (unde vin cuzinetii) pentru a permite obtinerea tolerantei de ungere. Dsitractiv, nu?

Acuma trebuie sa adaug ca problema asta e mai frecvent intilnita la motoare de aluminiu decit de fonta, dar nu e imposibil sa apara si acolo, probabil in cazuri mai dramatice cind se sudeaza blocul, etc. Al meu nu era sudat, nu avea nici o problema vizibila, si la masuratorile mele cu scule de amator (micrometre, comparator, etc) nu arata probleme. Era prea frumos ca sa fie adevarat. Bineinteles, putea fi mai rau caci uneori problema e atit de mare ca pur si simplu nu se poate face nimic si se arunca blocul.

Morala povestii e ca trebuie sa te gindesti bine cind te apuci sa faci un motor si mai ales trebuie sa te gindesti bine citi bani ai chef sa bagi in el. Pentru asta e bine sa il desfaci in bucati si sa il masori pina nu mai stii de tine. Apoi iei un creion si aduni cifrele, tragi linie si vezi daca merita sa te apuci de treaba sau mai bine te duci la o bere cu amicii. Si inca un aspect. O piesa noua luata de la magazin e bine sa fie tratata cu aceeasi suspiciune care va economiseste dureri de cap si de buzunar. Ca sa nu mai vorbesc de piese S/H.
sobolan
QUOTE(Gheorghedracu @ 11 May 2007, 15:49)
O piesa noua luata de la magazin e bine sa fie tratata cu aceeasi suspiciune care va economiseste dureri de cap si de buzunar. Ca sa nu mai vorbesc de piese S/H.
*



corect.....
tgg2k
hai sa readuc topicul in actualitate...

chei sunt de la 4,5 mm pana la 26, fixe, inelare, cotite, tubulare, din fiecare sunt cel putin cate una. am realizat ca operatiunea se poate face in fata blocului dar nu inteleg de ce tot imi ziceti ca sa nu ma apuc de asta?! ca sa-mi caut un mecanic, ca sa ma duc la service, ca nu stiu ce... eu vreau sa ma apuc de treaba, si sa fac poate si un tutorial luuung in care sa-mi ziceti voi unde am gresit.

@Gheorghe, tu cand vrei sa schimbi un motor si sa-l faci cu manutele tale, te gandesti la mecanic? de ex pt R12G, te-ai gandit vreo clipa (inainte de a te apuca de el) sa apelezi la un mecanic doar pt ca e R12G? smile.gif vreau si eu sa-mi bag nasul unde nu-mi fierbe oala biggrin.gif si sa incerc... vorba aia, exista multi altii care au reusit si au masurat cum zici tu "pana nu mai stii de tine", vreau si eu sa incerc, sper sa nu exagerez daca iti voi cere sfaturi in continuare ca oricum te pricepi mai bine decat mine.

a, setul motor "de turda" a picat, am alta optiune Setcar de 1300 cu (cica) segmenti Goetze la 370 RON, asta ce ziceti, se merita sau mai caut?!

apropo de cati bani vreau sa bag in el... vreo 1500 RON Max, rectificarile mi le face cineva la o firma specializata... fara hartii e pana in 220 RON toate (care trebuie rectificate, daca trebuie). in rest, cuzineti noi la: 56 RON setul de R2 sau 58 RON setul de R1 sau 61 RON setul standard. optiunea e sa il fac la R1 tot. anyway, revenind la preturi... cuzineti, pompa de ulei, semeringuri... pana in 200 RON.

nu stiu cat e lantul de distributie si intinzatorul de lant si... mai era ceva apropo de lant dar nu mai stiu...

pe vineri dupa masa ma apuc sa-l desfac, deci pana atunci haideti cu sfaturi utile daca aveti
Muttley
Pentru distributie incearca lant Sachs. Am vazut la un magazin in Bucuresti, 18 RON parca.
La setul motor as merge pe Kolbenschmidt. Dintr-asta gasesti sigur. Sau Mahle daca face pt 1.3.

Pt RK motor sa stii ca sunt o groaza de detalii la care trebuie sa ai maaare grija. Aceste detalii aparent marunte fac diferenta dintre un motor fiabil si unu-n pioneze. Eu unul am ramas foarte impresionat de un articol din revista "autoturism".
Articolul se numeste ceva in genul "reparatia capitala a motorului - poate fi executata de mecanicul amator?". Se gaseste-n doua numere consecutive de prin '85 parca. Imi pare rau, dar am revistele acasa la parinti si nu le pot scana... sad.gif
tgg2k
hmm... Muttley, intotdeauna imi dai idei... Kolbenschmidt sau Mahle... eu nici macar nu am auzit de asa ceva prin magnifica metropola... asa ca sincer mi-e cam rusine sa intreb pe altii daca au.

normal ca vine intrebarea... nu aveti careva cele doua numere din revista?!
Muttley
Seturi motor Mahle gasesti in orice magazin mai rasarit. Numai pistoanele din kit sunt facute la Slatina, dar macar te consolezi cu gandul ca-s tribocotate. Din pacate pe mine nu m-a interesat setul de 1.3, asa ca nici nu stiu daca fac. De 1.4 si 1.6 se gasesc sigur. Sunt scumpe-ntr-adevar, da' eu unul consider ca merita.
Aceeasi poveste cu Kolbenschmidt. Astia fac sigur de 1.3 dar nu si pentru 1.6 insa.

Pentru reviste, incearca cu un PM lui tunderbird, el are colectia.
Una dintre reviste are pe coperta un ARO, cealalta niste Lada rosii de competitii. Sunt numere consecutive. Nu bag mana-n foc ca erau din '85, dar tot p-acolo.
Daca reusim sa obtinem scanurile acelor pagini vei fi incantat, te asigur. wink.gif
Iar daca nu apar pana atunci, in august promit sa le postez eu.
Ovidiu Comănescu
Sal, eu am de setcar cu segmenti Goetze, anul trecut l-am schimbat, pot fi probleme pe parcurs? Pana acum functioneaza fara probleme, in timp ceva batai, pistoane, segmentii cum se comporta, stiti?
Iulik_21
Vreau si eu sa stiu daca se mai gasesc seturi motot Borgo(belgiene) ??? Dupa parerea mea sunt cele mai bune! Am cu actualul 80 000 km fara nici o problema!
tgg2k
muttley, man, nu vreau sa fortez nota dar... e august... mie imi expira itp-ul in data de 30... bani de manopera nu am sa dau la service cu toate ca mi-ar fi placut (am doua nunti la interval de o sapt fiecare)... garantie, scule destule, etc.

daca ai cumva cele doua numere de revista... le pui sus? ms mult.
unikat45
apropos de seturi motor.. ce stiti de marca "marcus bussines"... ca am gasit prin magazine la un pret de 225 RON contine cica si garnitura de chiuloasa.....
Muttley
QUOTE(tgg2k @ 6 Aug 2007, 15:45)
daca ai cumva cele doua numere de revista... le pui sus? ms mult.
*


Rezolvam saptamana asta, bine? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.