Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru praf pentru Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
C a t a l i n
M-am hotărât să pun filtru antipraf la gura de admisie a aerotermei...Am citit câte ceva pe forum, dar am facut un topic nou pentru a face un mic tutorial cu poze...

Element filtrant: am găsit 2 tipuri de filtru pentru hotă: filtru pentru grăsime (4,9 RON) și filtru cu carbon activ (15,9 RON).

Pentru început am ales soluția low budget:

filtrul: [attachmentid=50675] [attachmentid=50676]
folie pee: [attachmentid=50677]
platbanda din care am făcut 2 cleme: [attachmentid=50681]
silicon sanitar

Am început prin demontarea (opțională) a celor 2 părți din ansamblul de climatizare din compartimentul motor...

Între capacul de pe motorul aerotermei și caroserie, am făcut din folia pee un soi de garnitură, pentru a etanșa mai bine decât buretele "original"... [attachmentid=50682] [attachmentid=50683] [attachmentid=50684]
[attachmentid=50685]

Am decupat din folia de filtru 2 dreptunghiuri...
Unul dintre ele l-am pus la îmbinarea dintre cele 2 blocuri ale aerotermei: [attachmentid=50679] [attachmentid=50686] [attachmentid=50687] [attachmentid=50688]

Celălalt dreptunghi l-am fixat cu silicon și cu cele 2 cleme pe partea din exterior a fantei de admisie aer: [attachmentid=50689] [attachmentid=50690]

Filtrul exterior se poate schimba foarte ușor, în 2minute...Dealtfel cred că trebuie schimbat măcar odată pe lună...Între cele 2 filtre am pus 2 braduți parfumați biggrin.gif

Debitul de aer al aerotermei a scăzut, dar nu cu mult...În fond conteaza calitatea aerului mai mult decât cantitatea... smile.gif
mihai0070
Poti ajunge la motorul ventilatorului prin acea gaura de sus din motor biggrin.gif se poate unge pe acolo sau eventual curata ...
C a t a l i n
Da, poți ajunge, dar e la fel de greu ca și prin interior biggrin.gif
Trebuie să demontezi partea superioară a panoului parafoc, altfel nu poți scoate capacul ăla negru...(în poze panoul e demontat, de asta pare ușor tongue.gif )
Sudsemnatu
ce nebun sa fii smile.gif
Sincere felicitari...chiar te pricepi..eu unul nu m-as baga decat cu cineva langa mine!
paulica
Am facut si eu filtru. Dar la mine e mai "tiganesc" cu PowerTape. A, si eu n-am mai pus al doilea filtru (ala din pozele 5 si 6) ca eu când am schimbat caloriferul am etansat bine p-acolo.
A durat fix 30 min in conditiile in care am taiat vreo 4 bucati din filtrul ala de hota. Asa pt. rezerva.
Bafta
cristi87
eu mi-am montat filtru de hota in spatele torpedoului.si dupa 1 an,am gasit filtrul negru:(.deja nu mai baga aer cum trebuie knd dadeam pe recirculare
Tince1290
vreau sa ma apuc si eu de treaba si ma intrebam...oare nu se poate demonta doar piesa din stanga?....cea cu usita....

de asemenea as dori sa stiu daca sunt ceva suruburi care necesita demontarea bordului...ca din cate m-am uitat ar fi....cel putin 1 care l-am vazut eu.....astept raspuns....multumesc


EL: nu se poate demonta.....dar pana la urma am pus filtru doar la exterior....si e dublu....deci e bine oricum....m-am descurcat

numai bine
B_i_t_z_a
De atunci niemeni nimic,doar unul de honda din cate am vazut la alta sectiune...intrebarea mea este,care dintre filtre este mai ok,cel de hota sau cel de motocicleta?toate acestea in raport calitate pret plus efort depus.Mersi
C a t a l i n
E tardiv, dar oricum, nu pricep ce zici că nu se poate demonta. Dacă te uiți cu atenție la poze, se demontează tot, și partea din stânga, și cea din centru...

Cel de motocicletă e mai fin, teoretic e mai bun, doar că s-ar putea să limiteze debitul de aer al aerotermei.
Cel de hotă e ok, dar trebuie schimbat lunar, că se înnegrește...
cristi.huci
Salutare, corpul din stanga inafara de cele trei holdsuruburi mai este prins de ceva. Nu am reusit sa desfac unul din holdsuruburi si am abandonat ideia.
Daca am inteles bine, filtrul exterior l-ai lipit cu silicon si apoi ai aplicat cele doua cleme (cred ca prin presare)
C a t a l i n
Hm, corpul din stânga are 1 sau 2 șuruburi în spatele torpedoului, și parcă 2 piulițe în compartimentul motor. E posibil să mă înșel, nu mai țin minte, a trecut mult timp...
Filtrul stă destul de bine și fără silicon, dacă îndoi clemele la fix.
capu14rox
am vazut ca este ceva filtru pentru aspirator, oare nu este mai bun ca retine mai bine prafu, ce parere aveti.
1Q.leu
Parerea mea: e bun si filtru aer de scuter , format din doua tipuri de burete(scutere China 4 timpi). sofer3.gif
nikuniku
1Q.leu ai o parere foarte proasta ,abtinete,ca altii o iau de buna,monteaza/bune bureti si acesta poate fi tras in motorasu aerotermei si-l arde
si ai face bine daca te-ai uita la data cand a fost scris ultimul post,au trecut totusi 3 ani si ceva,nu mai dezgropa mortii daca nu ai solutii clare la rezolvarea problemelor colegilor care au cerut ajutoru
nova tuning
interesanta ideie, ma infig si eu la asa ceva sa vad cum e.
spik1
Salut ! Si eu o sa "updatez" ! Am avut o problema la motoras si am desfacut tot mijlocul bordului. Chinuiala mare, desfaci tot : cabluri comanda clapete, fire, tubulatura si nu se poate dacat intr-o anumita pozitie ! Mi se pare mult mai simplu pe sus. Daca stiam atunci.... smile.gif Cele bune !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.