Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Discuri frana pe spate la Dacia Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
fred
In sfarsit am reusit sa montez discurile de frana spate care stateau in garaj de mai mult de doua luni...



Masina: Dacia Nova GT

Donator discuri spate: Renault 19 16V

Timp modificari: 1 week-end

Timp montare: 1 week-end
cristidb
Cum se comporta mashina? Ai schimbat repartitorul /limitatorul sau ai reusit sa il reglezi? Cu frana de mana ce ai facut?
fred
in afara de a schimba tamburii cu discurile si cablurile de frana de mana, nu am mai schimbat nimic;

cea mai mare bataie de cap a fost suportul de etrier, insa s-a rezolvat;

de pe Renault am luat si cablurile de frana de mana si si piesa in care se prind acestea;
Ciumonk
O singura intrebare:ce faci daca te "prinde" cioclii?sau RAR-ul?

deoarece tu ai modificat sistemul de franare.banuiesc ca nu ai modificat si actele?
MMihai
Super meserias, jos palaria :shock:
fred
poi nu tin minte unde e in acte rubrica cu specificatiile sistemului de franare...

daca-ti functioneaza franele cum trebuie si chiar ti-e teama sa nu vada lumea de la RAR ce ai tu pe spate, pui niste jante de tabla atat cat faci revizia si cam asta;

la verificarea tehnica nimeni nu s-a uitat la roti... am urcat masina pe bancul ala rotativ, apas frana, ok, la revedere...

mi-am pus roti pe 15 => m-am dus la RAR, le-a trecut in acte, la revedere...
Marty
Baga si tu detalii despre prinderea etrierului, te rog.
fred
suportul de etrier este singura piesa care nu potriveste si asupra careia trebuie facute modificari:

- diametrul interior al suportului trebuie rectificat de la 35mm la 38mm pentru a intra pe axa puntii de nova;

- cele patru gauri de prindere pe punte din suportul de etrier nu corespund cu gaurile din punte, asa ca trebuie date alte patru gauri in suport pentru a realiza prinderea;

- suportul de etrier trebuie montat astfel incat etrierul sa vina in partea de sus a discului pentru a nu trebui prelungita conducta de frana;



- de pe partea interioara a discurilor de frana trebuie date jos rotile dintate care erau pentru ABS pe Renault;

- pentru frana de mana trebuie luate de pe Renault atat cablurile cat si piesa de prindere pe axul filetat al franei de mana;
cristidb
Sa inteleg ca ai infiletat conducta de frana direct in etrier? Nu ai pus furtun? Shi de fiecare data cand schimbi placutele ce faci desfaci conducta? Asta nu e chiar in regula.
fred
poi si care ar fi problema cu desfacutul conductei din etrier?



oricum e un sistem foarte ingenios incat din partea superioara se desfac doua prezoane si dup-aia poti scoate etrierul de pe disc fara a mai desface conducta si alte alea...
cristidb
Problema este ca trebuie sa aerisesti cand schimbi placutele. Acum adevarul e ca pe spate o sa se toceasca mai greu si nu e nevoie sa umblii asha des la ele. Eu i-as fi pus un furtun totusi intre etrier si coducta. In felul asta se putea umbla mai simplu la placute. Probabil se potrivea perfect un furtun de pe fatza daca s-a potrivit conducta in etrier.
fred
da, se potriveste furtun de fata... din pacate nu am gasit furtun scurt doar asa lung cum e pe fata; am renuntat la ideea de a pune furtun cand am vazut se poate infileta conducta chiar in etrier;

etrierul are aerisitor separat asa ca tot nu vad care ar fi problema...
DACIA-Wrc
hm...la 1300 s`ar putea face asa ceva?
MMihai
din cate stiu eu la 1300 megre sa pui puntea cu totul de la renault fuego turbo...
DACIA-Wrc
oka ms...dar un bord de gordini nu stii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.